Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help!! Mijn vriend zit vast op het politiebureau!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:29

renske, 6 uur klopt niet. Als je verdacht wordt kunnen ze je 3 dagen vasthouden op het bureau, is dat niet genoeg voor onderzoek en dergelijke dan met toestemming van officier van justitie een verlenging van 2x 3 dagen. In totaal dus 9 dagen op het bureau dan moet je of vrijgelaten worden of voorgeleid en dan kom je in een huis van bewaring

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:31

_Tivoli_ schreef:
@Kimmie-girl : het gaat hier niet over hoe we over uitsmijters denken?

Ik vind het heel moedig dat je iemand neerslaat die een mes vast heeft.
Als de vriend van TS dit niet had gedaan,hadden er doden kunnen vallen.En dan roept iedereen: waarom heb je hem niet tegengehouden?

@TS,ik hoop voor jou,en je vriend dat het na vandaag is afgedaan.Mag je hem nog steeds niet zelf spreken,ook niet als je er naartoe gaat?

Daar ben ik het zeker mee eens !!~\
Ik denk niet dat iemand in staat is om iemand met een mes te kunnen slaan!
Dus eigenlijk is je vrien een held :Y)
Maar ik hoop dat het goed gaat !
Hou ons op de hoogte !^^
Suc6 !

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:21

breezy302 schreef:
renske, 6 uur klopt niet. Als je verdacht wordt kunnen ze je 3 dagen vasthouden op het bureau, is dat niet genoeg voor onderzoek en dergelijke dan met toestemming van officier van justitie een verlenging van 2x 3 dagen. In totaal dus 9 dagen op het bureau dan moet je of vrijgelaten worden of voorgeleid en dan kom je in een huis van bewaring

Dan zal ik mijn collega HOVJ eens vragen hoe hij aan zijn diploma komt... haha

Mag ik vragen hoe je aan deze wijsheid komt?

Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een verdachte 9 dagen op het bureau bleef. Als degene inderdaad in bewaring werd gesteld dan ging hij/zij naar een cellencomplex of huis van bewaring.
Heb daar zelfs persoonlijk nog verdachtes heen begeleid.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:28

Indien de verdachte in voor de RC (rechter commissaris) of HOVJ (Hulp officier van justitie) wordt geleid, wordt hij in vrijheid gesteld, tenzij hij op bevel van officier van justitie of hulpofficier voor wie de verdachte is geleid of die zelf de verdachte heeft aangehouden, voor ten hoogste zes uren wordt opgehouden voor onderzoek. Tijdens het ophouden voor onderzoek wordt de verdachte gehoord.

Voor de berekening van in eerste en tweede lid bedoelde termijnen wordt de tijd tussen middernacht en negen uur 's morgens niet meegerekend.

Aldus mijn zakboekje van Strafvordering

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:29

Als hij verder niks op zijn kerfstok heeft dan hoef je je geen zorgen te maken.
Ik snap dat je geschrokken bent maar als hij onschuldig is is er niks aan de hand. Dan moet hij inderdaad alleen ff getuigen misschien.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:31

sifra01 schreef:
Ik hoop het. Ik snap hem wel en geef hem ook wel gelijk, maar hij moet natuurlijk wel zn poten thuis houden. Voor zover dat mogelijk was.

Nou als het zo gegaan is geef ik hem groot gelijk, liever die andere persoon ko dan dat je vriend straks neergestoken word, eng beroep hoor portier, sterkte hoop dat hij snel weer vrij is.

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:34

Ìnmiddels al meer bekend?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:36

Nou hier ff een kleine update. De man in kwestie beweerde dus een mes bij zich te hebben en dreigde daarmee. Bleek dus dat hij niet daadwerkelijk een mes bij zich had. Ging allemaal met een hoop toestanden en daarop heeft mijn vriend hem dus geslagen. Er waren wel getuigen bij, deze hebben ook gehoord wat de man in kwestie zei. Hij heeft dus niet afgewacht, maar direct gehandeld, als de man werkelijk gewapend was geweest was dat wel slim geweest, nu dus niet. Maar ja, wist je alles maar van te voren. Komt bij dat die vent al niet zo'n lekkertje was, hij was er al uit gezet omdat hij vrouwen lastig viel binnen. Bovendien had de andere portier de politie al gebeld, dit duurde echter even voor ze er waren en in de tussentijd is de boel geëscaleerd. Die vent hebben ze helemaal niet vastgehouden (? echt heel raar) en hij heeft wss zijn neus gebroken. Dus dat maakt het nog even erger. Ze kunnen nog niet zeggen of hi vandaag naar huis mag of niet. Heb deze info allemaal van de andere portier die net geweest is om zijn verklaring te doen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:39

Mmm lekker, en straks gaat het "slachtoffer" nog een aanklacht indienen zeker ook... hoe krom is het rechtssysteem...

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:40

Pff heftig verhaal zeg..
Maarja je vriend heeft puur uit noodweer gereageerd, hopelijk is hij zo snel mogelijk weer thuis

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:54

pff nou wat een gekkigheid zeg..
hopelijk kan je vriend snel weer naar huis :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:59

Nou ze zouden eerst om 13.00 13.30 weten hoe nu verder, het wordt nu 15.00 voor ze meer weten. Heb nou niet echt het idee dat het lekker loopt daar. En begin me toch al wel weer behoorlijk ongerust te maken. Volgens mij hangt het voor een groot deel aan het letsel van die vent af, maar daar willen ze weer niks over zeggen schijnt. Zou het zin hebben om zelf nog een keer te bellen?

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:08

Is het voor jou mogelijk om langs te gaan? ik heb dat toen ook gedaan... Toen vertelden ze meer dan telefonisch. Misschien een idee?

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:10

En hoop dat ze gewoon om 3 uur duidelijk kunnen zijn en hij naar huis komt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 14:10

Zn collega zit daar al en die zeggen ze ook niks. Ze zijn ook samen heengereden, dus hij wacht tot hij naar huis kan. Nu gaan heeft denk ik niet zoveel zin, het is een uur rijden en tegen die tijd is het ook drie uur geweest.....

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 14:12

Ik heb hier ook helemaal geen verstand van. Wanneer houden ze je nou wel nog langer vast en wanneer niet? Hangt er vanaf wat de ovj nu zegt toch?

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:48

Nouja..inprincipe heeft hij mishandeling gepleegd. Het incident voldoet aan de eisen van dat misdrijf ( Het slachtoffer heeft pijn en letsel. Twee bestanddelen die aanwezig moeten zijn voor het misdrijf 'mishandeling )
Ze zullen alles dus tot op de bodem uit moeten zoeken.

Maar dat is nog geen rede om jou iets te vertellen en gerust te stellen!

Kun je inderdaad niet langs gaan?

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:49

Ik denk het wel ja.
Vervelend hoor.. het is bijna 3 uur.. hoop dat je dan inderdaad wat meer weet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:07

Jeetje zit dit topic al vanaf vannochtend mee te lezen.
Hopelijk is hij snel weer thuis.
Weet je al meer?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:19

crazycactus schreef:
Mmm lekker, en straks gaat het "slachtoffer" nog een aanklacht indienen zeker ook... hoe krom is het rechtssysteem...

inderdaad lekker krom.

Ik vind dat de vriend van de TS goed heeft gehandeld, hij staat er immers om alles veilig te houden voor de mensen die op stap zijn en deze persoon was al vervelend, was al buiten gezet, politie was gebeld en dan nog gaan dreigen met een mes...
en dan gaat in dit geval de "messentrekker" nog in de slachtoffer rol zitten ook... NL is soms echt héél krom!

TS ik hoop dat je vriend snel naar huis mag!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:21

Er is een inbreker die aangifte heeft gedaan van mishandeling omdat de huiseigenaar waar hij inbrak m knockout mepte....
Dat heerschap kon nu zn werk niet meer uitoefenen (wat dat ook moge wezen) en hij heeft een schadevergoeding gekregen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:21

_Tivoli_ schreef:
@Kimmie-girl : het gaat hier niet over hoe we over uitsmijters denken?

Ik vind het heel moedig dat je iemand neerslaat die een mes vast heeft.
Als de vriend van TS dit niet had gedaan,hadden er doden kunnen vallen.En dan roept iedereen: waarom heb je hem niet tegengehouden?

@TS,ik hoop voor jou,en je vriend dat het na vandaag is afgedaan.Mag je hem nog steeds niet zelf spreken,ook niet als je er naartoe gaat?

:Y)
Ik heb gezegd dat ik het poedersuiker voor der vind en blablbla maar daarbij heb ik me mening gegeven over uitsmijters mag toch ? :+ :+ :+

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 15:28

Ok hij is vrijgelaten en komt naar huis!! Hij moet nog wel voorkomen voor de politierechter volgende maand. Ze dachten wel dat hij dan vrij sterk staat. Het rare is dat ze die andere vent helemaal niet vast hebben gehouden. Zal er straks alles over horen, denk dat hij over een half uurtje wel thuis is!
Ben wel heel erg opgelucht dat iig thuis komt!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:29

gelukkig, dan kunnen jullie het er samen eens over hebben...

Edit: laat je vriend ook even uitzoeken wat het voorkomen voor gevolgen heeft voor zijn pas en wanneer deze week verlengt moet worden... Dat kan nog een staartje krijgen nl.
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 06-02-09 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:29

Wat fijn dat hij naar huis komt!!