Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
*

Frouk schreef:Ga een poosje bij een callcenter werken, outbound, geheid dat je er binnen de kortste keren vanaf bent![]()
Ik was ook nooit een mega beller naar vreemden, maar sinds ik daar werk, maakt het me helemaal niets meer uit hahah
Je móet wel, want niet bellen = geen werk = geen geld.
Citaat:Another person sits in front of the telephone and agonizes because she's afraid to pick up the receiver and make a call. She's even afraid to call an unknown person in a business office about the electric bill because she's afraid she'll be "putting someone out" and they will be upset with her. It's very hard for her to take rejection, even over the phone, even from someone she doesn't know. She's especially afraid to call people she does know because she feels that she'll be calling at the wrong time -- the other person will be busy -- and they won't want to talk with her. She feels rejected even before she makes the call. Once the call is made and over, she sits, analyzes, and ruminates about what was said, what tone it was said in, and how she was perceived by the other person....her anxiety and racing thoughts concerning the call prove to her that she "goofed" this conversation up, too, just like she always does. Sometimes she gets embarrassed just thinking about the call.
) word het wel een stuk minder, gewoon veel doen en denken door de telefoon kan niemand je iets maken 

) en dan zegt mn broer: "jaa neem even op dan!" en dan ga ik expres langzamer lopen om als smoesje te hebben van, oeps ik ben te laat.Lusitana schreef:Wat helpt (buiten het feit dat je de oorzaak aan moet pakken), is een briefje maken met wat je precies moet vragen/zeggen.
Citaat:Another person sits in front of the telephone and agonizes because she's afraid to pick up the receiver and make a call. She's even afraid to call an unknown person in a business office about the electric bill because she's afraid she'll be "putting someone out" and they will be upset with her. It's very hard for her to take rejection, even over the phone, even from someone she doesn't know. She's especially afraid to call people she does know because she feels that she'll be calling at the wrong time -- the other person will be busy -- and they won't want to talk with her. She feels rejected even before she makes the call. Once the call is made and over, she sits, analyzes, and ruminates about what was said, what tone it was said in, and how she was perceived by the other person....her anxiety and racing thoughts concerning the call prove to her that she "goofed" this conversation up, too, just like she always does. Sometimes she gets embarrassed just thinking about the call.
Lusitana schreef:Wat helpt (buiten het feit dat je de oorzaak aan moet pakken), is een briefje maken met wat je precies moet vragen/zeggen. En dan goed luisteren wat er op gereageerd wordt, desnoods herhaal je dat om zeker te weten of het klopt wat je dacht dat er gezegd werd en het is ook geen schande om te zeggen : "Sorry, ik snap het niet helemaal, kunt u het even uitleggen/herhalen?"
Bedenk ook dat je vaak niet meteen de juiste persoon krijgt, zeker als je een bedrijf belt. Vraag of je het goede bedrijf aan de lijn hebt en of je kunt spreken met de persoon die je nodig hebt, of zeg waar het om gaat en wacht dan of de persoon aan de andere kant zegt dat je wordt doorverbonden of niet.
Begin met een groet en je voor te stellen.
Voorbeeld die dokters afspraak:
Dokterpraktijk zus en zo
Goede morgen, met .... (meld je naam) spreek ik met de dokterspraktijk?
Jazeker
Ik wil graag een afspraak maken. Kan dat bij u?
Ja dat kan. Voor wanneer? Heeft het haast?
Ik wil wel graag zo snel mogelijk.
Morgen om twee uur, en je naam was?
....(meld je naam)
Staat genoteerd, morgen twee uur. Goedemorgen.
Dus morgen om twee uur? Okee, bedankt, goedemorgen.
Bios:
Goedemiddag, met (naam), spreek ik met de bioscoop?
Ja
Ik wil graag kaartjes bestellen kan dat?
Voor welke film?
(titel)
Hoeveel?
(getal)
Dan krijg je info over het afhalen.
Bedankt, tot vanavond.
Als je van te voren weet wat je moet zeggen, waar het om gaat, is het niet zo moeilijk.