wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:38

je laatste zin slaat echt nergens op,net alsof het een gevaarlijke sekte is oid.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:40

Snoevie schreef:
ten eerste is het JEhovah's

ten 2e,ik heb familie die inderdaad Jehovah's getuigen zijn,zelf heb ik er geen behoefte aan.
het gebeurd weinig,maar als mensen aan de deur komen zeg ik netjes dat ik geen intresse heb.
soms lees ik de boekjes weleens,om te weten wat mijn familie bezig houdt.

ik weet dat sommige mensen die langs de deuren gaan erg dringend kunnen zijn(ik heb het nog nooit meegemaakt)
maar hoe sommige mensen reageren vind ik ook niet normaal,de deur dichtsmijten maakt je geen haar beter,je kan ook fatsoenlijk zeggen dat je liever niet hebt dat ze aan de deur komen en dan normaal je deur sluiten.

er bestaan helaas erg veel vooroordelen.

Na 3 keer gezegt te hebben geen enkele behoefte te hebben aan hun gezelschap en daarna lekker door blijven gaan... dan ben ik niet zo heel vriendelijk meer. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

Ik snap niet waarom ze het doen. Als mensen behoefte hebben aan jehova worden prima. Maar dan gaan ze er zelf wel heen.

Zou er eerlijk gezegt behoorlijk depri van worden als er 20 keer per dag een deur voor mijn neus dichtgesmeten wordt.

Mijn vader woont hier al sinds mijn peuter tijd, en helaas heb ik slechte ervaringen met hun. En ja ik vind het net een sekte. En er zijn zat mensen die dat ook vinden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:41

Snoevie schreef:
je laatste zin slaat echt nergens op,net alsof het een gevaarlijke sekte is oid.

Hier in Dld vallen ze idd onder sektes, net als Scientology ;) .
Laatst bijgewerkt door Sterre op 03-02-09 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:41

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:42

Ik heb niet voor niks een aantal folders in de buurt van de voordeur liggen.. ( Denk aan citroen reclame )

Als ze mij god willen brengen, dan wil ik ze ook meteen wel even het een en ander verhuren :D Voor wat hoort wat :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:43

Snoevie, sommige jehova getuigen zijn echt heel erg opdringerig, ik kan het ook wel begrijpen als mensen het zo zien..
Mijn opa is jehova, ik heb er helemaal niks mee (sterker nog, ik ben zo ateïstisch als het maar zijn kan :') )

Wij hebben in onze buurt ook een heel aardig bejaard echtpaar die langs de deuren gaan maar bijvoorbeeld bij m'n zus zijn ze echt strontvervelend. Zelfs na zes keer aangeven "Dat ze echt echt echt ehecht geen intresse heeft", blijven ze rustig staan en desnoods bellen ze nog een keer aan..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:44

oke het is niet netjes dat ze 3x langskomen als je nee hebt gezegd,maar dat zijn helaas de hardnekkigen en geloof me ze zijn echt niet allemaal zo.

ok ik snap wel dat mensen het als een sekte zien,maar het komt erg vervelend over,zoals sommigen erover praten.

ik begrijp ook niet echt waarom ze de deuren langsgaan,ik zou het ook nooit doen.

ik zei trouwens ook dat sommigen erg opdringerig zijn,dat zal ik niet ontkennen.
maar dat zijn er weinig,zelf heb ik het nog nooit meegemaakt,en vaak is het ook dat sommige mensen het via via via horen en dat dan ook weer doorvertellen zonder het meegemaakt te hebben

(ik ben ook ongelovig hoor,of atheist)
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 03-02-09 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:45

Tallie_Ho schreef:
Ik heb niet voor niks een aantal folders in de buurt van de voordeur liggen.. ( Denk aan citroen reclame )

Als ze mij god willen brengen, dan wil ik ze ook meteen wel even het een en ander verhuren :D Voor wat hoort wat :D

Je eigen diensten verhuren zeker,daar heb je toch geen folders voor nodig? _O-

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:46

Judith_M schreef:
TIP: Als je wilt weten waarom ze het doen en wat ze bezig houdt: Lees de boekjes *Lampje boven hoofd zegt 'Pling'*

Ben wel eens een hele discussie met ze aangegaan, en vind het prima dat ze in wat dan ook geloven. Maar blijf bij mijn standpunt dat je je geloof niet moet opdringen aan anderen. Als mensen er behoefte aan hebben zoeken ze het zelf wel op. Zoveel succesen boeken ze niet met hun aan huis aan huis bezoek. Blijf dan gewoon weg, en breng dan enkel folders o.i.d.

Ik weet echt wel wat hun geloof inhoudt... maar huisbezoek nee.. Andere geloven doen het ook niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:46

dat is niet waar,ik heb hier ook christelijken aan de deur gehad.

al zal dat wel minder voorkomen ja

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:48

Nou hier komen meer christelijken aan de deur dan jehova's :=
Daar ben ik evenhard niet van gediend...
We leven in 2009,niet in de middeleeuwen waar je heidens bent als je niet naar de kerk gaat... :\

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:49

_Tivoli_ schreef:
Tallie_Ho schreef:

Je eigen diensten verhuren zeker,daar heb je toch geen folders voor nodig? _O-

:') :')

Jaag ik ze zeker weten mee weg inderdaad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:49

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:50

Hhahahahah Tallie_Ho!
Ik denk dat ik ook maar op die tactiek overstap dan :+

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:54

Snoevie schreef:
oke het is niet netjes dat ze 3x langskomen als je nee hebt gezegd,maar dat zijn helaas de hardnekkigen en geloof me ze zijn echt niet allemaal zo.

ok ik snap wel dat mensen het als een sekte zien,maar het komt erg vervelend over,zoals sommigen erover praten.

ik begrijp ook niet echt waarom ze de deuren langsgaan,ik zou het ook nooit doen.

ik zei trouwens ook dat sommigen erg opdringerig zijn,dat zal ik niet ontkennen.
maar dat zijn er weinig,zelf heb ik het nog nooit meegemaakt,en vaak is het ook dat sommige mensen het via via via horen en dat dan ook weer doorvertellen zonder het meegemaakt te hebben

(ik ben ook ongelovig hoor,of atheist)

3 keer langsgeweest??Was het maar waar. Nee 3 keer gezegt dat ze weg moeten gaan.

Sorry hoor maar ze roepen het over zichzelf af om sekte genoemt te worden. En hun eigen gedrag zorgt voor zeer veel negatieve reclame

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:54

smokey17 schreef:
Wij wonen helaas naast de "kerk"van de jehova's ze lopen hier dan zeer vaak langs en bellen ook aan. En zijn erg hardnekkig.

Nou heb ik dus een hele stoere hond. Hij wel 26 cm hoog, maar heeft de blaf van een grote hond.. Als er aangebelt word slaat hij aan, doet hij altijd.
Nou stonden ze hier laatst weer voor de deur en weigerde weg te gaan. Toen zei ik dat ik wel even de tussendeur open wil doen en mijn hond loslaten.... ze waren rap vertrokken.

mijn hond is een Jehova.... O:)
Hij is super waaks, de meneer van TNT geeft de pakjes bij het hekje af zo gaat hij tekeer.
Maar als er een Jehova aan komt staat ie te kwispelen :+ Onze theorie is dat hij bekeerd is :D

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:55

shera schreef:
smokey17 schreef:
Wij wonen helaas naast de "kerk"van de jehova's ze lopen hier dan zeer vaak langs en bellen ook aan. En zijn erg hardnekkig.

Nou heb ik dus een hele stoere hond. Hij wel 26 cm hoog, maar heeft de blaf van een grote hond.. Als er aangebelt word slaat hij aan, doet hij altijd.
Nou stonden ze hier laatst weer voor de deur en weigerde weg te gaan. Toen zei ik dat ik wel even de tussendeur open wil doen en mijn hond loslaten.... ze waren rap vertrokken.

mijn hond is een Jehova.... O:)
Hij is super waaks, de meneer van TNT geeft de pakjes bij het hekje af zo gaat hij tekeer.
Maar als er een Jehova aan komt staat ie te kwispelen :+ Onze theorie is dat hij bekeerd is :D

_O- leuke hond heb je

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:55

Jemig, wat een stelletje respectloze mutsen zitten er in dit topic zeg!
Ik heb al regelmatig Jehova's aan de deur gehad, en steeds wanneer ik aangaf geen tijd te hebben, respecteerden ze dat. Ook bij mijn vriend die zegt dat hij geen interesse heeft is het prima. Ik sta overal voor open, ze mogen hier best een keer een kop koffie komen drinken, ben wel geïnteresseerd in hun visie op het leven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:56

gedeeltelijk waar,ook een hoop vooroordelen zorgen voor negatieve reclame smokey.
makkelijk om alleen een kant de schuld toe te zeggen.

nogmaals het is ook absoluut mijn geloof niet,maar ik kan er niet zo goed tegen als mensen gelijk hun oordeel al klaar hebben.

maar ik vind het vervelend voor jou dat ze bij jou erg vaak langskomen en opdringerig zijn,dat mag absoluut niet van het geloof.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:57

Mevrouw wat heeft u een mooie tuin! wat een mooie planten!
- 'Ja mooi he?"
'Maar u weet toch wel dat die planten door god geschapen zijn?'
-'Ik heb mijn man ze zelf zien planten'
'Dus u gelooft niet in god?'
-'Ik geloof in mezelf, Goedenmiddag!

Mijn oma tegen jehova :))

Goh meisje wat een leuk paard, weet je waar die vandaan komt?
-'Ja uit z'n moeder!'

En weg waren ze :Y) :))

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:57

Jullie doen het gewoon allemaal verkeerd... gewoon binnenvragen en koffie geven.... wedden dat ze na één bakkie zeeeeerrrr sterkte koffie en een oudbakken koekje nooit weer komen? }>

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:58

Bij ons kwamen ze ook erg vaak, staken nog nét niet hun voet tussen de deur als je die dicht wou doen. Erg opdringerig. Hou er zowiezo niet van dat mensen hun geloof gaan lopen 'verkopen' Beetje zieltjes werven... belachelijk... :r

Tivoli

cp112 schreef:
Mevrouw wat heeft u een mooie tuin! wat een mooie planten!
- 'Ja mooi he?"
'Maar u weet toch wel dat die planten door god geschapen zijn?'
-'Ik heb mijn man ze zelf zien planten'
'Dus u gelooft niet in god?'
-'Ik geloof in mezelf, Goedenmiddag!

Mijn oma tegen jehova :))

Goh meisje wat een leuk paard, weet je waar die vandaan komt?
-'Ja uit z'n moeder!'

En weg waren ze :Y) :))

Conclusie: Je opa was god :))

Raja

Mijn broertje heeft een week in de stress gezeten nadat ze langs waren geweest!

Hij had d boekjes aangenomen om er maar vanaf te zijn, maar ze zouden de week erop nog wel even langs komen om aan hem te vragen wat hij er dan van geleerd had!
Het arme ventje!!!

:n , ik heb er niks mee.
Als ik god wil vinden dan lukt me dat ook wel zonder dat ze hem langs komen brengen....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:59

een deel van de familie die ik niet meer spreek beloofden mij een paard als ik naar het paradijs zou gaan.
daar zijn mijn ouders(ongelovig)en de oom en tante die ook jehovah's getuige zijn verschrikkelijk kwaad om geworden(stiekem moet ik er wel om lachen achteraf)

en ze mogen ook geen folders afgeven aan kinderen zonder de ouders erbij,dat is echt tegen de regels zegmaar