vraagje over make-up...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 11:37

Luominen schreef:
Grappig dat niemand lijkt te vermelden dat de TS baat zou kunnen hebben bij een foundation die getest niet-comedogeen is... ;)

TS: Voor mezelf gebruik ik enkel foundation aangekocht bij de apotheek, deze is van het merk La Roche-Posay en niet-comedogeen, ik kreeg namelijk ook lichte acné door het gebruiken van andere cosmetica.

Okay, dit merk hou ik even in me achterhoofd. Ik ga nog even aankijken hoe en wat, heb vandaag dus wel dagcreme van me moeder gebruikt en morgen zal ik ook weer proberen. En even naar het resultaat kijken. Het is voor mij ook nog even uit proberen hoe en wat.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 11:39

Imitador schreef:
Wat bij mij het beste werkt: hoe minder, hoe beter. Je huid wordt daar echt met de dag beter van. Ik heb een ontzettende hekel aan foundation, maar er zijn wel alternatieven om een wat 'zonniger' tintje op je gezicht te krijgen (bijvoorbeeld: kom even niet op de naam, maar tis van clinique supermoisterizer blabla, lijkt wel een beetje op foundation, maar het is veel minder dekkend en klef. Het is vrij dun en vloeibaar en (voor zover je dat van make-up kan zeggen) 'gezond' voor je huid. Je kunt ook bronzing powder gebruiken, bijvoorbeeld van Miss Helen (van de Hema).
En voor dag creme, VICHY! Ik hou hou hou van Vichy! Kan namelijk heel weinig make-up en cremes verdragen, en dit is superfijn voor mijn huid. Ik heb ook niet het idee dat het mijn huid belemmert in het zelf-herstellen (ja ik weet hoe het werkt met je huid 'verwennen'), want als ik het een maand niet smeer heb ik nergens last van, maar vind het vooral na het douchen heel fijn om te smeren.

Hoe is het nu met je pukkeltjes?? Zijn het kleine geirriteerde bobbeltjes of echt puistjes?

Het waren gewoon bobbeltjes, verder geen last van irritatie ofzo. Maar nou ja je zag gewoon heel duidelijk in een keer veel bobbeltjes. Dus weet ook niet zeker of het pukkeltjes waren, maar ja wat zou het dan moeten zijn?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 11:41

Clauwtje schreef:
Geen idee of het al gezegd is, maar voor je de foundation op doet, moet eerst je huid schoon zijn, dan een dagcreme er op dit zorgt er voor dat de porien dicht gaan én dan de foundation er pas op smeren. Let dan ook op dat je je nek/keel meeneemt,dat je niet van die mooie strepen krijgt bij je kaaklijn ;) .

En voor het slapen heel goed je gezicht schoonmaken, zodat de porien weer kunnen ademen!

Ok thanks, dat schoonmaken doe ik zo en zo wel. Anders wil ik niet weten hoe ik volgende dag wakker word en in de spiegel kijk :D