Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik heb niet het idee dat het alleen om je vriend gaat, wat ik uit het topic begrijp zit je er zelf toch ook wel mee. Dus dan is het misschien ook wel nuttig om zelf het initiatief tot zo'n gesprek te nemen.
Wat kan er nu nog verder gebeuren? En wat is er nu al over gezegd en beslist?
Je hoeft overigens zeker niet onoprecht te zijn, maar, je kunt als volwassene dat soort dingen wel afsluiten. Bedenken (en zeggen) dat jij een andere keuze zou maken maar dat je de keuze van je ouders respecteert bijvoorbeeld.
Snap je het nog? Sannessep schreef:Adil18, volgens mij heb jij niet het hele topic gelezen en zowel, dan heb je me compleet niet begrepen.
Overigens wil ik er ook nog even bij vermelden dat ik zelf heus wel weet wat het is om een studie te doen. Ik heb atheneum gedaan en heb vanaf mijn 14 jaar altijd gewerkt. Nu doe ik, door een mooie kans, mijn studie duaal en werk volle weken in het ziekenhuis, dus ik heb nu geen tijd meer voor een bijbaan. Maar daarvoor heb ik gewoon altijd een baan gehad naast mijn studie, dit is in mijn ogen echt niet iets onmogelijks. Dat je daar geen miljonair mee wordt weet ik ook wel, maar dit was niet echt de discussie in dit topic. Of in ieder geval niet de bedoeling.
Shadow0 schreef:Sannessep schreef:Adil18, volgens mij heb jij niet het hele topic gelezen en zowel, dan heb je me compleet niet begrepen.
Maar goed, mijn indruk uit jouw reacties is dat jij je ook niet openstelt om de andere kant van het verhaal te begrijpen, en dat vind ik eigenlijk wel jammer.
Karolientje schreef:ik vind de beredenering niet kunnen en niet eerlijk en zeker niet gestaafd! Op vakantie gaan is inderdaad luxe, en als je je het niet kan permiteren blijf dan thuis en spaar voor het jaar erop, het is dan nog zo leuk
ik heb altijd geleerd dat je nooit een ander zijn rekening moet maken. ook al verdient jouw vriendje goed, hij hoeft toch de vakantie van jouw zus haar vriend niet te betalen???
Shadow0 schreef:Maar goed, mijn indruk uit jouw reacties is dat jij je ook niet openstelt om de andere kant van het verhaal te begrijpen, en dat vind ik eigenlijk wel jammer.
Sannessep schreef:Ik krijg daarop terug dat zij het gek vinden dat ik dit vind. En dat zij dachten dat mijn vriend daar helemaal niet mee zou zitten.
Citaat:Toen ik dus zei dat dit wel zo was (had ik beter niet kunnen doen misschien, dan hadden ze het vanzelf gemerkt) omdat ik het er al een beetje over gehad had, konden zij dit niet begrijpen van hem...Snap je het nog?
Sannessep schreef:Shadow0 schreef:Maar goed, mijn indruk uit jouw reacties is dat jij je ook niet openstelt om de andere kant van het verhaal te begrijpen, en dat vind ik eigenlijk wel jammer.
Dat vind ik wel jammer. Dat je die indruk hebt. Ik begrijp het namelijk wel! Alleen niet in deze situatie.. Zusjes vriend heeft namelijk wel geld om op vakantie te gaan... hij heeft wel een tijdje gewerkt en heeft daarmee wel het een en ander gespaard... Dus het is niet dat hij geen geld hééft om mee te kunnen.
Als hij nou inderdaad niet mee had gekunt, dan had ik het anders gezien. Maar in dit geval...
.
) eens zeggen "goh, nu we hier zo met elkaar zitten, wil ik toch die-en-die kwesti nog een keer aankaarten, want het zit me best wel dwars!"
. (Die indruk krijg ik ook niet door jouw verhaal, maar ik kan me wel voorstellen dat jouw vriend dat zo ervaart.)
! Sannessep schreef:En dat is echt waar, voor de mensen die eraan twijfelen of ik dat echt wel zou doen...
Maar mensen zijn verschillend dus je kunt wat jij zou doen niet zonder meer opleggen aan de rest, en het is goed dat te beseffen. Dat maakt jouw manier niet beter of slechter dan een ander, het is slechts anders. Sannessep schreef:Laat ik het dan ook nog even andersom stellen, om mijn punt extra duidelijk te maken:
Als mijn zusjes vriend een hoop geld op de bank had staan en mijn vriend moest extra aanpoten om op vakantie te kunnen, en mijn ouders hadden gezegd dat mijn zusjes vriend meer moest betalen dan mijn vriend, dan had ik er evengoed wat van gezegd! Dat mijn vriend evengoed hetzelfde bedrag op moest hoesten om op vakantie te gaan!
En dat is echt waar, voor de mensen die eraan twijfelen of ik dat echt wel zou doen...
!
tamary schreef:Waarom gaan mensen er meteen vanuit dat een eigen bedrijfje gelijk staat aan een goed gevulde beurs?
Sannessep schreef:Tja. Het probleem is ook niet dat zusjes vriend het niet zou kunnen betalen, maar bij mij thuis vinden ze gewoon dat mijn vriend geld genoeg heeft (hij maakt ondertussen redelijk winst met zijn bedrijfje) en dat zusjes vriend dit niet heeft. Dus vinden zij het een principekwestie dat hij meer moet betalen.
russel schreef:[(hij maakt ondertussen redelijk winst met zijn bedrijfje)