Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:moonfish13 schreef:Ik weet het niet.. Het ligt denk ik ook aan mijn leeftijd dan hoor.
Nu ben ik jong, maar dat voorbeeld van het skydiven, ik ben gek van paragliden, survivallen, wandelen nou dat is wel lastig met een partner met zo'n handicap.
Dat kun je toch prima met een groepje vrienden doen, of zie ik dat nou verkeerd? Een partner hebben wil niet zeggen dat je aan elkaar geketend zit, toch?
En dat bedoel ik even in het algemeen tegen iedereen die zegt dat het hobbies in de weg kan staan.
Shauni schreef:Tsja.. Gezellig samen dingen doen. en samen paardrijden

Shauni schreef:Tsja.. Gezellig samen dingen doen. en samen paardrijden

nickyu schreef:al merk ik wel dat het in heeeel veel winkels het geen doen is
met een rolstoel
of je komt er uberhaubt niet in
of eenmaal in de winkel blokker je alles .. dat is als je al in de
paden past
of dat ze geen aanbieding ergens hebben gepland midden in een pad

als de doos beschadigd is dat hun probleem
Citaat:jammer dat sommige mensen zo kortzichtig zijn om te denken dat je als je partner in een rolstoel zit dat jij dan niks meer kan ondernemen, en dat je partner ook gelijk niks meer kan...
een rolstoel betekend niet dat iemand aan huis gekluisterd is hoor. juist niet. dat zou vroeger zo geweest zijn toen ze dat ding nog niet hadden uitgevonden. juist DOOR dat ding kunnen invaliden gewoon dingen ondernemen
.. Nee ik wil helemaal geen vriend die ruiter is maar die er wel zo op kan stappen..Nakisha schreef:Ik heb heel wat rolstoelgebruikers gekend die constant op pad waren en bijzonder weinig hulp van derden nodig hadden!
Het ligt er maar net aan hoe je het zelf ziet en hoe je er mee om gaat. Lusitana schreef:opisop_shop schreef:Of wil jij dolgraag kinderen en verwacht je dat met hem niet te kunnen.
Op zich kunnen er gewoon kinderen komen/gemaakt worden en, als je een lopende man hebt, om het maar zo te zeggen, zijn er ook geen garanties of hij wel goed zaad heeft, of dat de vrouw wel vruchtbaar is. Kinderen krijgen is altijd een soort van loterij het is niet zo dat elke "gezonde" man maar goed zaad heeft, ofzo.
Wil even duidelijk maken, voor wie dat niet weet of daar niet zo bij stil staat, dat de penis geen spier is, en dat dus ook een verlamde man gewoon een erectie kan krijgen. Dat is namelijk het werk van een zwellichaam dat zich met bloed vult als er stimulans is.
Erogene plekjes zitten op heel ons lichaam, de hals is bv ook supergevoelig.
en dan kan je er alsnog de benodigde dingen mee doen), als je rolstoelgebonden bent is het opvoeden van kinderen misschien een stuk lastiger en ik kan me voorstellen dat je er om die reden niet aan wíl beginnen. 
) zich wel of niet tegenhouden door het feit dat ie in een rolstoel zit), hoe goed kan je zelf met dat soort dingen omgaan etc.