Afkeur vanwege een rolstoel??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Afkeur vanwege een rolstoel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:58

Tsja.. Gezellig samen dingen doen. en samen paardrijden

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:01

Lusitana schreef:
moonfish13 schreef:
Ik weet het niet.. Het ligt denk ik ook aan mijn leeftijd dan hoor.
Nu ben ik jong, maar dat voorbeeld van het skydiven, ik ben gek van paragliden, survivallen, wandelen nou dat is wel lastig met een partner met zo'n handicap.

Dat kun je toch prima met een groepje vrienden doen, of zie ik dat nou verkeerd? Een partner hebben wil niet zeggen dat je aan elkaar geketend zit, toch?
En dat bedoel ik even in het algemeen tegen iedereen die zegt dat het hobbies in de weg kan staan.

Zeker weten, maar dan wil ik wel een partner die me die vrijheid gunt.
Dat hij dan niet in de put gaat zitten omdat hij dat niet kan bij wijze van.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 15:44

Shauni schreef:

Dus jij wilt alleen een partner die ook ruiter is? Dan vallen er veel af hoor, niet aleen die in een rolstoel zitten. Sterker nog, er zijn naturlijk ook gewoon rolstoelgebruikers die wél paardrijden, en mennen is ook nog een optie. Kun je samen op de kar...
Je kunt verder nog best gezellig samen uit (bar, bios, café), gezellig samen toeren in de auto, gezellig uit eten, gezellig naar de bios etc. Er is ook speciaal dansen. Een en ander kost soms wat meer organisatie, maar tegenwoordig zijn de meeste gebouwen al ingesteld op ontvangen van rolstoelgebruikers. Binnenshuis kun je gewoon gezellig samen een film kijken, computerspel doen, bordspellen spelen etc, net zoals je dat met een ander op de bank of aan tafel zou doen, toch?
Als je gek bent op elkaar, zijn er niet zoveel obstakels.

Wil even dit met jullie delen. Voor die geen engels spreken, ze is verlamd geraakt door een ongeluk met een paard en heeft ook haar moeder verloren door een ongeluk met een paard. Haar vader is haar coach en ze zit in het para olympische team.
link

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:07

Shauni schreef:

hmz, loze opmerking. ik zit in een rolstoel en rijdt nog paard. jammer dat sommige mensen zo kortzichtig zijn om te denken dat je als je partner in een rolstoel zit dat jij dan niks meer kan ondernemen, en dat je partner ook gelijk niks meer kan...

een rolstoel betekend niet dat iemand aan huis gekluisterd is hoor. juist niet. dat zou vroeger zo geweest zijn toen ze dat ding nog niet hadden uitgevonden. juist DOOR dat ding kunnen invaliden gewoon dingen ondernemen ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:52

al merk ik wel dat het in heeeel veel winkels het geen doen is
met een rolstoel
of je komt er uberhaubt niet in
of eenmaal in de winkel blokker je alles .. dat is als je al in de
paden past
of dat ze geen aanbieding ergens hebben gepland midden in een pad

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:55

ik zal er wel voor gaan..zit gedeeltelijk door MS ook periodes in de rolstoel en het kan wel, want we zijn gelukkig getrouwt en het valt dus best mee, mijn man heeft er althans nooit geklaagt... :+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:03

Ja, nickyu, dat is wel zo, winkels kunnen een ramp zijn. Dat had ik even niet onder de gezellige dingen doen gerekend.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:06

nickyu schreef:
al merk ik wel dat het in heeeel veel winkels het geen doen is
met een rolstoel
of je komt er uberhaubt niet in
of eenmaal in de winkel blokker je alles .. dat is als je al in de
paden past
of dat ze geen aanbieding ergens hebben gepland midden in een pad

mijn rolstoel is smaller dan een kinderwagen, en ook korter. dan dus ook maar niet aan kinderen beginnen. dat is lastig in winkels? ;)

maar t klopt wat je zegt. bij ons is de kruidvat zo`n voorbeeld. overal dozen op de grond. ik heb er al tig keer wat van gezegd, en tegenwoordig rijdt ik die dingen aan de kant met mijn voetensteunen. heb dit ook gemeldt ;) als de doos beschadigd is dat hun probleem :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:06

Ik weet wel dat als mijn vriend tijdens onze relatie in een rolstoel zou belanden, ik bij hem zou blijven. Ik hou immers van hem zoals hij is. Deze vraag heb ik destijds aan mijn nu ex voorgelegd en ik zei hem dat ik bij hem zou blijven als hij gehandicapt zou raken. Andersom zei hij mij niet zo zeker hiervan te zijn, hij kon niet met zekerheid zeggen nog bij mij te blijven en het heel moeilijk te vinden als ik een rolstoel terecht zou komen.

Anderzijds weet ik niet of ik snel een relatie met iemand een rolstoel zou beginnen. Dat ligt er helemaal aan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:11

Ik winkel ook niet graag hoor ookal loop ik gewoon rond :o

Shauni schreef:

Ik doe met mijn vriend ook niet veel meer dan dat iemand in een rolstoel zou kunnen...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:08

Citaat:
jammer dat sommige mensen zo kortzichtig zijn om te denken dat je als je partner in een rolstoel zit dat jij dan niks meer kan ondernemen, en dat je partner ook gelijk niks meer kan...

een rolstoel betekend niet dat iemand aan huis gekluisterd is hoor. juist niet. dat zou vroeger zo geweest zijn toen ze dat ding nog niet hadden uitgevonden. juist DOOR dat ding kunnen invaliden gewoon dingen ondernemen ;)

Dat ben ik helemaal met je eens... Ik heb heel wat rolstoelgebruikers gekend die constant op pad waren en bijzonder weinig hulp van derden nodig hadden! Waarom ook niet? Een van hen had zelfs een aangepaste auto. Ze bestuurde het zelf, en via een tillift werd ze er met rolstoel en al ingezet. Ideaal... ze had er niemand bij nodig hoor!
Ze was hardstikke ondernemend. Zij liet haar handicap haar niet tegenhouden hoor.
Een jongen uit de klas op de middelbare school vroeger was net zo.. die redde zich prima zelf, deed ook alles zelf. Zelfs toen hij een keer omviel met de rolstoel (en wij met de halve klas te hulp wilden schieten) bleek dat hij ook prima zelf overeind kon komen.

Het hangt natuurlijk er heel erg vanaf waarom iemand in die rolstoel zit, en wat iemand nog zelf kan...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:14

...en wat hij WIL. Ik ken ook iemand die zijn vrouw maar al te graag laat rennen en alle aandacht trekt, omdat hij toevallig in een rolstoel zit. Dat vrouw zwaar ziek is, houdt hij helemaal geen rekening mee. Als ze in het ziekenhuis ligt is hij kwaad, want dan is hij zijn knechtje kwijt en krijgt zij ineens alle aandacht....

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:01

Hmm ik had net zo goed niet kunnen reageren ;) .. Nee ik wil helemaal geen vriend die ruiter is maar die er wel zo op kan stappen..
Het kwam mischien een beetje verkeerd over, maar ik zou op een of andere manier er dan toch niet helemaal voor gaan.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:08

Dat had je dan toch ook eerder kunnen zeggen?

Nakisha schreef:
Ik heb heel wat rolstoelgebruikers gekend die constant op pad waren en bijzonder weinig hulp van derden nodig hadden!

Zo herken ik ze ook! Alleen soms hebben ze een kleine beperking. Pas nog in de supermarkt vroeg een vrouw of ik wat wilde pakken uit de bovenste schap. Ik ben 1.88 dus ja ik kan daar makkelijk bij... Maar ook kleine mensen vragen dat aan mij of kinderen... Dus die zijn op dat moment ook beperkt :7 Het ligt er maar net aan hoe je het zelf ziet en hoe je er mee om gaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:11

Eigenlijk, mensen keuren elke dag af op gewicht, tot haarkleur, uiterlijk, schoonheid, is het dan zo raar dat sommige afkeuren op een handicapt.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:20

Goh moeilijk...Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar dit schiet me te binnen...
Als je al een vaste partner hebt en die beland in een rolstoel vind ik de situatie anders..Omdat je elkaar dan al langere tijd kent en als de relatie goed gaat zet je dat niet zomaar opzij.
Maar als partner van iemand met een handicap word je toch altijd belemmerd...je kunt wel zeggen dat zoiets best meevalt maar dat vind ik naïef.
Ik vind dat je daar goed over na moet denken...de ene persoon kan er makkelijker mee omgaan dan een ander...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:26

katiavl schreef:
Eigenlijk, mensen keuren elke dag af op gewicht, tot haarkleur, uiterlijk, schoonheid, is het dan zo raar dat sommige afkeuren op een handicapt.

Nee dat is niet raar, maar kom er dan wel eerlijk voor uit...

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:48

Ah ik zou het niet weten. Ik kan me niet voorstellen dat ik het 'meteen zou afkappen', maar op de langere termijn speelt het denk ik best een grote rol. Ik zou het best vervelend vinden als ik niet gewoon (makkelijk) naar het strand zou kunnen, of naar de stad, of uitgaan omdat mijn vriend niet kon lopen. Ik weet zeker dat het wel uitmaakt eigenlijk, maar dat hoeft niet per definitie het einde te betekenen denk ik.. Trouwens, verlamde seks lijkt me ook niet je van het?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:58

Rianneke schreef:
katiavl schreef:

Nee dat is niet raar, maar kom er dan wel eerlijk voor uit...

nou dat deed ik, en lees die berichten dan :+

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:00

Je moet er ook eerlijk in zijn. Maar niet alle handicaps zijn hetzelfde. En ik vind ook dat degene er eerlijk over moet zijn en daarom ben ik blij dat mijn vriend er ook eerlijk over is.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 02:13

Lusitana schreef:
opisop_shop schreef:
Of wil jij dolgraag kinderen en verwacht je dat met hem niet te kunnen.

Op zich kunnen er gewoon kinderen komen/gemaakt worden en, als je een lopende man hebt, om het maar zo te zeggen, zijn er ook geen garanties of hij wel goed zaad heeft, of dat de vrouw wel vruchtbaar is. Kinderen krijgen is altijd een soort van loterij het is niet zo dat elke "gezonde" man maar goed zaad heeft, ofzo.

Wil even duidelijk maken, voor wie dat niet weet of daar niet zo bij stil staat, dat de penis geen spier is, en dat dus ook een verlamde man gewoon een erectie kan krijgen. Dat is namelijk het werk van een zwellichaam dat zich met bloed vult als er stimulans is.
Erogene plekjes zitten op heel ons lichaam, de hals is bv ook supergevoelig.

Dat bedoelde ze ook vast niet (zelfs áls een piemel het om de een of andere bijzondere reden niet meer doet zijn er vast wel andere manieren om een kwakje te bemachtigen :P en dan kan je er alsnog de benodigde dingen mee doen), als je rolstoelgebonden bent is het opvoeden van kinderen misschien een stuk lastiger en ik kan me voorstellen dat je er om die reden niet aan wíl beginnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 02:34

Het zou voor mij absoluut een reden zijn om er niet aan te beginnen.

Ik heb 4 jaar een relatie gehad met een jongen met een visuele handicap en nu zeg ik ook 'nooit meer'. Je loopt gewoon op bepaalde punten vast op den duur.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 04:09

Ik heb veel respect voor mensen zonder handicap die een relatie hebben met iemand met handicap.

Ik ken meerdere situaties, als partner van iemand met een handicap heb je altijd beperkingen en dient er altijd rekening met de gehandicapte partner gehouden te worden.

Als je echt van iemand houd doe je dat voor diegene, maar ik heb er diep respect voor omdat het absoluut niet makkelijk is.

Ik heb een kennis/vriend die in een rolstoel zit en eerst gingen wij regelmatig uit eten.
Dan alleen al kom je zo ontzettend veel moeilijkheden tegen.

Ik geef eerlijk toe dat ik niet sterk genoeg zou zijn om een dergelijke relatie te hebben.
Ik heb zowiezo al te weinig tijd voor een relatie :+
Maar ik denk ook niet dat ik het zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:56

ik dacht eerst dat ik niet zo snel op zo'n persoon zou vallen. maar als ie echt heel leuk is? Als mijn vriend in een rolstoel zou komen zou ik hem nog net zo leuk vinden!!
Als je je echt gaat gedragen als een muurbloempje omdat je zo zielig bent, ja dan vallen mensen niet zo snel op je. maar of dat nou door die rolstoel komt...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:11

Dit is best een lastig onderwerp. Er zijn ontzettend veel factoren die bepalend kunnen zijn of je wel of niet een relatie met iemand in een rolstoel zou willen hebben. Hoe zelfstandig is diegene, hoe ondernemend (dus laat hij (of zij uiteraard ;) ) zich wel of niet tegenhouden door het feit dat ie in een rolstoel zit), hoe goed kan je zelf met dat soort dingen omgaan etc.

Even vanuit mezelf bekeken: ik zou waarschijnlijk wel verliefd kunnen worden op iemand die in een rolstoel zit, maar dan als ik iemand bijvoorbeeld wat beter leer kennen. Ik zou er niet "bewust" voor kiezen, als ik op internet in een advertentie zou zien dat iemand gehandicapt is, zou ik denk ik niet zo snel afspreken. Maar je kiest niet op wie je verliefd wordt, dus je weet het nooit. "Voorwaarde" voor mij zou zijn dat ik wel de mogelijkheid moet hebben dingen te ondernemen die hij niet kan ondernemen vanwege zijn handicap. Lijkt vanzelfsprekend, aangezien je in een relatie met een "gezond" persoon ook je eigen dingen doet, maar ik ken 2 mensen die een relatie hebben met rolstoelgebonden mensen, en beiden doen sindsdien nooit meer iets zonder partner "omdat dat niet eerlijk is".