iemand besteld op mijn naam!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:46

Tjonge wat naar!
Ik zou inderdaad gauw gaan bellen met de betreffende bedrijven om opheldering te vragen. Een brief sturen is trouwens ook een goede tip, zo heb je altijd bewijs dat je het al vanaf het begin hebt aangevochten!

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:47

sans6 schreef:
timilon schreef:
@ debbie: in mijn e-mail staat deze link voor service en contact,ik kan daar gee telefoonnummer vinden: http://www.pabo.nl/service/servicepoint ... np6b1cdg56

Maar zowel Debbie als ik hebben net even op de site gekeken en het gewoon gevonden. Je hebt het nu 2 x in het topic staan, dus waarom hang je nu nog niet aan de telefoon?? ;)

Nou dat wou ik nou net zeggen!
Je kan wel doorgaan over het feit dat jij het nummer niet kon vinden maar het staat er nu,waar wacht je nog op?

Bij hoe bestellen op die site staat onderaan een telefoon nummer voor service en contact.
Laatst bijgewerkt door _Debbie_ op 29-01-09 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:48

Schrijf ook goed op met wie je heb gesproken en wat je heb besproken! Maar in ieder geval, bellen en niet de mail afwachten!

Marchador

Re: iemand besteld op mijn naam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:51

Snel contact opnemen met de desbetreffende bedrijven! Dat is één ding wat ik heb geleerd van mijn werk. Wordt er iets bestel op jouw naam, maar niet door jou. Dan direct aan de telefoon hangen!

Succes

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 11:52

ik heb neckermann gesproken.de acceptgiro van bijna 1000,- euro is van een box spring bed.
de dame die ik aan de telefoon had vertelde mij dat ik verder geen openstaande schuld heb staan,en dat er eerst betaald dient te worden voordat het bed(in dit geval) verstuurd word.
het is inderdaad via internet besteld.

nu de pabo nog even bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:53

okee dus je gaat daar ook geen aanmaningen en incasso kosten van krijgen? heeft ze dit op jouw klantnummer in het systeem vermeld?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:54

En weet je ook naar welk adres hij toe gestuurd zou worden?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:54

Konden ze je ook vertellen waar het naartoe gestuurd werd? Het artikel waar je die ''schuld'' van hebt en van het bed?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:55

Snap trouwens ook niet dat je bij zulke bedrijven zo makkelijk mensen kan oplichten.
Het zijn vaak dezelvde bedrijven waarbij dat gebeurd...

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:56

Oei, vervelende dingen zijn dat. Maar wat een idioot die denkt dat je vrijwillig een factuur van 1000 euro gaat betalen, zonder dat je iets besteld hebt :?

Hopelijk lost het zich allemaal op en hoef je niets te betalen, zoals ik hier boven las.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:56

Je hebt dus met Neckerman gebeld over die boxspring, maar heb je die boxspring nu wel zelf besteld of niet?
Als je het bed niet heb besteld, dan laat je je hier toch niet mee afschepen dat eerst de openstaande rekening nog betaald moet worden..?
Ik had allang bij het politiebureau gezeten om aangifte te doen, en ik had er ook op gestaan dat ik de bedrijfsleider/directeur van het desbetreffende bedrijf aan de lijn gehad om eventueel een oplossing te zoeken of in ieder geval duidelijkheid te krijgen.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:57

Hey, ontzettend naar voor je.

Ik zal thuis even op de catalogus van de pabo kijken of ik een telefoon nummer kan vinden!!! Dat is trouwens wel vanavond pas hoor.
Laatst bijgewerkt door Stendo op 29-01-09 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:57

Dus als ik het goed begrijp wordt het bed niet verstuurd als je het niet betaald? Dan zorgt simpelweg niet betalen er dus al voor dat je die 1000 euro niet kwijtraakt.
Is er wel in het systeem gezet dat mensen op jou naam bestellen? Misschien kunnen ze een nieuw klantnummer voor je aanvragen zodat dat niet meer gebeurd? Of misschien kunnen ze invoeren dat er naar het afleveradres dat is opgegeven sowieso geen spullen meer worden verzonden? (weet niet wat de mogelijkheden zijn, maar je kan het altijd vragen natuurlijk)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 11:58

@ vivalavida: er word altijd eerst een brief naar het adres gestuurd om de betaling te voldoen,dus ik krijg geen aanmaningen en incasso etc.ze hebben inderdaad op het klantnummer een aantekening gezet.
@ ylana: het zou naar mijn oude adres gestuurd worden.dus de nieuwe huurders zitten op mijn naam te bestellen.
dit is overigens NIET via mij e-mail adres gegaan,maar via het huisadres dus.

pabo is irritant om te bellen,krijg alleen een computer die na het verhaaltje gewoon ophangt:@
andere optie proberen.

edit: even reactie op nieuw geplaatste reacties.
ik heb dus GEEN schuld bij neckermann,die 1000,- euro is alleen van het bed(besteld op 14 januari) en dient betaald te worden voordat het verzonden word.
mevrouw heeft een aantekening gemaakt dat ik(naam en klantnummer) het bed NIET besteld heb en dat ik dus ook niet betaal.
de brief is naar mijn oude adres gestuurd,maar omdat ik een adreswijziging door heb gegeven bij de post is de brief+acceptgiro op m'n huidige adres gekomen.
ik heb zo'n vermoeden dat de nieuwe huurders van mijn oude adres niet mogen/kunen bestellen op hun eigen naam,en waarschijnlijk nog een brief aan mij hebben gevonden bij hun post.(soms glipt er weleens een brief tussendoor,heb zelf bij tnt gewerkt)
en daarom dus mijn naam hebben opgegeven.

van de pabo is wel via mijn e-mail besteld,dus wie dat op zijn/haar geweten heeft kan ik niet vermoeden.

ik ga alsnog met de brieven naar de politie,dan staat er iig een aantekening.
Laatst bijgewerkt door timilon op 29-01-09 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:00

Persoonlijke bestellijn (0114) 68 78 00
Service & Infolijn (0900) 7226364 (Dit nummer is elke werkdag van 8:30 tot 17:00 uur bereikbaar.
(0,20 euro/min))

misschien heb je hier iets aan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:01

timilon schreef:
@ vivalavida: er word altijd eerst een brief naar het adres gestuurd om de betaling te voldoen,dus ik krijg geen aanmaningen en incasso etc.ze hebben inderdaad op het klantnummer een aantekening gezet.
@ ylana: het zou naar mijn oude adres gestuurd worden.dus de nieuwe huurders zitten op mijn naam te bestellen.
dit is overigens NIET via mij e-mail adres gegaan,maar via het huisadres dus.

pabo is irritant om te bellen,krijg alleen een computer die na het verhaaltje gewoon ophangt:@
andere optie proberen.

In elk geval kan je nu aangifte doen bij de politie tegen hen in plaats van dat je niet weet tegen wie. Misschien ook de nieuwe huurders bellen of evt de "huurdersvereniging" (hoe heet zoiets :+ )

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:03

Ik neem aan dat je bij de service lijn toch ook wel de optie hebt om een medewerker aan de lijn te krijgen..?

Ik kan helaas niet bellen om te kijken of het zo is omdat ik in Duitsland zit.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:04

Maar hebben de nieuwe huurders dit wel in de gaten dan? Voordat je heen en weer springt, neem even contact met hun op.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 12:05

ik neem toch aan dat je wel in de gaten hebt of je je eigen naam of die van een ander invult.

ik ga de pabo nog eens bellen,en dan een andere optie kiezen.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:07

Kan ook dat de computer van neckermann bijv. naar het adres kijkt en daar jou rekening nummer dus vandaan haalt.
Zou als ik jou was ook gelijk een adres wijziging doorgeven.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:07

Ja, maar misschien staat het adres bij de postorderbedrijven nog op jouw naam, en stuurt de post de rekeningen door.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 12:08

mijn rekeningnummer is niet bekend bij neckermann,staat iig niet op de acceptgiro.
ik heb sowieso nog nooit op neckermann besteld.
de bestelling was van 14 januari dit jaar.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:09

Dan is het misschien zo zoals Utixo zegt?

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de nieuwe huurders het dus misschien niet express doen en nu nog zitten te wachten op hun boxspring?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 12:10

timilon schreef:
edit: even reactie op nieuw geplaatste reacties.
ik heb dus GEEN schuld bij neckermann,die 1000,- euro is alleen van het bed(besteld op 14 januari) en dient betaald te worden voordat het verzonden word.
mevrouw heeft een aantekening gemaakt dat ik(naam en klantnummer) het bed NIET besteld heb en dat ik dus ook niet betaal.
de brief is naar mijn oude adres gestuurd,maar omdat ik een adreswijziging door heb gegeven bij de post is de brief+acceptgiro op m'n huidige adres gekomen.
ik heb zo'n vermoeden dat de nieuwe huurders van mijn oude adres niet mogen/kunen bestellen op hun eigen naam,en waarschijnlijk nog een brief aan mij hebben gevonden bij hun post.(soms glipt er weleens een brief tussendoor,heb zelf bij tnt gewerkt)
en daarom dus mijn naam hebben opgegeven.

van de pabo is wel via mijn e-mail besteld,dus wie dat op zijn/haar geweten heeft kan ik niet vermoeden.

ik ga alsnog met de brieven naar de politie,dan staat er iig een aantekening.

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:10

Je moeder had toch weleens besteld op jou naam?