Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eertjuh22 schreef:ook mijn moeder is 'opgelicht' door de NEM
ze was in zee gegaan met de NEM en betaalde een X bedrag per maand voor haar huis ter grote van een postzegel (nog meer als ik per maand betaal voor mijn 2onder1kap huis) en kreeg de eind afrekening binnen..
of ze even €2000 in 1 keer op wilde hoesten want er was te weinig betaald aan hun![]()
mijn moeder kreeg bijna geen / moeilijk contact met hun voor het maken van een betalingsregeling en is daardoor een hoop extra euro's aan telefoonrekeningen kwijt + dat er nog na een x aantal dagen een brief op de mat lag dat het totaal bedrag ineens bijna €3000 was geworden...
betalingsregelingen waren niet mogenlijk(hoe kan een normaal werkend mens nou ineens €3000 ophoesten?? ) dus het moest in 1 keer betaald worden
NEM zijn in mijn ogen echt de grootste oplichters die er maar zijn met een zeeer slechte service..
flyfly schreef:We hebben de brief dus vanmiddag gekregen en ik ben zojuist terug van het postkantoor. Aangetekend verstuurd!!
We blijven lekker waar we zitten , bij de cogas dus. Zoals ik al eerder zei ga ik nooit in op zulke telefoontjes maar ik zag geen gevaar om wat informatie te laten sturen. Achteraf , nadat je alle gegevens hebt gegeven, wordt doodleuk gezegt dat je alleen maar een brief hoeft te sturen als je niet akkoord gaat. Of mailen, maar dat vind ik te gevaarlijk.
Ik wacht verder af.
Ben blij dat ik ons rekeningnummer niet heb gegeven.
Kev schreef:Ik heb zoiets met Eon gehad, alleen ik wist wel dat ik het afgesloten had, maar had een aantal om eraf te komen. Dat heb ik ook gedaan toen ik zag dat ze volgens de consumentenbond helemaal niet goedkoper waren. 1 mail gestuurd, paar dagen later werd ik gebeld waarom ik niet meer wilde etc. netjes gesprek gehad en een brief thuis met de bevestiging. Het kan dus wel gaan zoals het hoort! maar de brief bewaar ik wel goed!!
Sirius1804 schreef:Kev schreef:Ik heb zoiets met Eon gehad, alleen ik wist wel dat ik het afgesloten had, maar had een aantal om eraf te komen. Dat heb ik ook gedaan toen ik zag dat ze volgens de consumentenbond helemaal niet goedkoper waren. 1 mail gestuurd, paar dagen later werd ik gebeld waarom ik niet meer wilde etc. netjes gesprek gehad en een brief thuis met de bevestiging. Het kan dus wel gaan zoals het hoort! maar de brief bewaar ik wel goed!!
Bij ons is het helaas minder goed gegaan met EON. We zaten bij Eneco, maar EON beweerde goedkoper te zijn.
Dus wij het informatiepakket gekegen, maar na vergelijking bleken ze toch duurder te zijn. We hadden netjes dezelfde dag nog een brief gestuurd
dat we er toch vanaf zagen.
Maar er kwam maar geen reactie, dus ook nog even gebeld met EON, en ze zouden terugbellen om alles te regelen, dat moest via een andere afdeling.
We zij natuurlijk door hun niet meer teruggebeld, dus wij zelf maar weer gebeld. Nu bleek dat ze Eneco gewoon al afgezegd hadden en dat we aan EON vastzaten. De telefoniste vond het ook raar, omdat ze zag dat er door ons al eens eerder gebeld was, maar daar niks mee gedaan was.
Nou ja om meer gezeur te verkomen toch maar geaccepteerd dat we aan EON vastzaten, alles was toch al rond.
Maar nu is er vanochtend weer doodleuk door Eneco geincasseerd.
Volgens EON heeft Eneco een achterstand en moeten we maar afwachten tot we de eindafrekening krijgen, dus deze maand lekker dubbel betalen.
Je word er echt niet goed van.
flyfly schreef:Vanmiddag ben ik gebeld door iemand van de Nederlandse Energie Maatschappij of iemand die daarvoor klanten moet binnenhalen. Ze kwam met een prijs van 15% minder in de maand dan wat we nu betalen.
SamSter schreef:We zeggen tegen jou dat sins 2002 zo uit me hooft de energie leidingen zijn vrij gegeven en dat je zelf voor de goedkoopste mag beslissen.
Dat is ook echt zo , Maar voor 2002 was die energie lijn BV in bezit van eneco, Als jij besluit over te stappen naar de NEM heb je inderdaad iets goedkoper, Maar dr word niet verteld dat omdat jij nog wel gebruik maak van de oorsprokelijke energie leidingen van eneco dat je die ook moet betalen.
Je bent dus gewoon duurder uit!
Voorbeeld:
Bij eneco ben jij in 1 maand : € 200,00 kwijt
Bij de NEM bv maar : € 180,00 kwijt
Maar jij moet eneco ook gewoon nog elke maand of jaar weet ik niet zeker een bedrag betalen voor het gebruik van hun aansluitingen.
SamSter schreef:inderdaad tussen aanhalingstekens want dat pakket geeft eigenlijk aan dat je dr aan vast zit, Zodra je Ja zegt tegen dat welkomspaket kan je alleen nog maar schriftelijk opzeggen binnen , geloof ik 8 dagen maar daar heb je wel dat pakket voor nodig maar dat pakket komt ok wel eens later dan die 8 dagen!
LadyElmira schreef:Ik heb dus inderdaad bij de NEM gewerkt, voordat iemand vragen heeft bij deze verdediging. Zodra mijn vriend en ik een huisje hebben ga ik hier ook zeker mee in zee, en niet omdat ik er gewerkt hebt, want dat doet er verder natuurlijk niet toe. De NEM verkoopt je voor de inkoopprijs, al weet ik niet wat ze nu aanbieden. Dit was verleden jaar in ieder geval wel zo.
Citaat:Als je interesse hebt in het pakketje dat ze je kunnen sturen dan gaan zij er vanuit dat je klant wordt. Het is namelijk zo dat dit geen vrijblijvende reclame materialen zijn, maar echte welkomstpakketjes. Geen probleem, heb je het doorgelezen en vind je het niets.. stuur je een schriftelijke annulering naar de NEM toe en dan is het allemaal goed.
Citaat:Mochten er overigens mensen zijn die constant gebelt worden door de NEM. Dan wilt dit zeggen dat er wat werknemers zijn die vervelend doen en lak hebben aan de wensen van de personen die ze bellen. De enige tip die ik je kan geven is om in dit geval te zeggen dat je je '' recht van verzet '' in wilt schakelen. Dan zijn hun genoodzaakt om dit aan te vinken, en mogen ze je absoluut (!) niet meer terug bellen.
Overigens is dit bij alle telefoontjes met aanbiedingen. Zodra je het recht van verzet in wilt schakelen mogen ze je niet meer terug bellen, doen ze dit wel kun je een klacht indienen en kunnen de mensen die dit hebben genegeerd (alle gesprekken worden opgeslagen) hun ontslag verwachten. Tevens kun je ze aanklagen.
ManonR_ schreef:Misschien wil jij voor jezelf goedpraten dat je er hebt gewerkt, maar de NEM zijn echt de grootste oplichters van NL.
Gitta1977 schreef:http://www.infofilter.nl -> telefoonnummer invoeren (ook mobiel kan trouwens!) en je word nooit meer gebeld. Door niks en niemand niet! Ideaal.
Djilan schreef:ManonR_ schreef:Misschien wil jij voor jezelf goedpraten dat je er hebt gewerkt, maar de NEM zijn echt de grootste oplichters van NL.
Wat dacht je van Oxxio?![]()
Djilan schreef:Gitta1977 schreef:http://www.infofilter.nl -> telefoonnummer invoeren (ook mobiel kan trouwens!) en je word nooit meer gebeld. Door niks en niemand niet! Ideaal.
Helaas, ik nog steeds. Er gaat dus iets niet goed
Chiqa schreef:Geen prijsschommelingen, ach ik dacht...Klinkt goed.
Energie uit waterkracht centrales, dus geen prijsschommelingen door het olievaatje.