Oorbellen schieten bij babys, wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:38

MarjonTampon schreef:
Robynn schreef:
Ik werk in een juwelier

Werk jij in een juwelier ja?? :+
Sorry grapje. 5/6 jaar vind ik idd een mooie leeftijd.

Haha! stom.... Bij een juwelier :D :o? :')

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:39

Mijn dochtertje was 3,5 en toen vroeg ze er er al een half jaar om(ze is ook erg wijs en bijdehand).
We stonden bij de DA drogist(daar schieten ze tegelijk)
Wil je het nog steeds?
Ja mama.
Ik:Het doet wel pijn hoor!
Geeft niet mama
Weet je het heel zeker?
Jaaaa mama
Alleen even bij het schieten huilen en voordat we bij de kassa waren was het al weer over.
Anderhalf jaar later is ze er nog steeds erg blij mee, als ze een dagje geen oorbelletjes in heeft begint ze direct te zeuren.
Heeft ze wel altijd kleine knopjes, geen hangertjes want daar vind ik haar nog te jong voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:39

Monnie_ schreef:
Kennissen van ons hadden het gedaan omdat het meisje heel erg op een jongetje leek, en daarmee wilden aangeven dat het echt een meisje was, omdat ze het heel vervelend vonden dat mensen dat dachten.

Wat een onzin... alle babies lijken onzijdig te zijn. :+
Daarnaast kunnen jongens ook oorbellen dragen, dus waar gaat het over?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:40

Ik zou het ook niet doen. :n
Vind dat het kind daar zelf over moet kunnen beslissen, trouwens bij een baby staat het in mijn ogen ook niet..

MarjonTampon

Ja echt belachelijk. En dat 1 dag na de geboorte. Zo'n verse baby veranderd supersnel superveel!

kissielover

Persoonlijk vind ik het niet mooi, oorbellen bij een baby. Dus als ik ooit een dochter krijg, dan mag ze oorbellen wanneer ze het zelf wilt.

CouCou

Kinke schreef:
vind het zo'n ontzettend ordinair goedkoop gezicht.
En laat een kind alsjeblieft zelf de keuze.

helemaal mee eens.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:41

hier was iemand die met haar dochtertje van toen 4 weken (nu 27 jaar) naar de juwelier ging om gaatjes te laten schieten. De juwelier heeft geweigerd. Daarop is ze naar Amsterdam gegaan en ze kwam met oorbellen terug. Het was geen gezicht!! Een groot kaal hoofd met aan de zijkant 2 gouden dopjes.
Wat mij betreft pas als het kind er zelf voor kan kiezen, en geen dag eerder.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:42

hittepit_12 schreef:
Mijn dochtertje was 3,5 en toen vroeg ze er er al een half jaar om(ze is ook erg wijs en bijdehand).
We stonden bij de DA drogist(daar schieten ze tegelijk)
Wil je het nog steeds?
Ja mama.
Ik:Het doet wel pijn hoor!
Geeft niet mama
Weet je het heel zeker?
Jaaaa mama
Alleen even bij het schieten huilen en voordat we bij de kassa waren was het al weer over.
Anderhalf jaar later is ze er nog steeds erg blij mee, als ze een dagje geen oorbelletjes in heeft begint ze direct te zeuren.
Heeft ze wel altijd kleine knopjes, geen hangertjes want daar vind ik haar nog te jong voor.

En kijk zo hoort het eigenlijk ook. Van die grote hangers vind ik ook niks. In turkije liep van ze zomer een meisje van die leeftijd rond met van die grote gouden hangers, echt afschuwelijk. Maar tegenwoordig heb je voor kinderen ook hele leuke kleine schattige hangertjes. Bij o.a. de juwelier of bij de H&M op de kinderafdeling.

Prinslover

1 dag na de geboorte :wow: Das wel érg snel hoor....

De link van woonwagenkamp leg ik trouwens ook niet helemaal hoor, Redpassion, je bent dus niet de enige ;)

Splash_

Ik vind het ook een goedkoop gezicht, babys met oorbellen. En ik vind dat kinderen zelf de keuze moeten hebben of ze het wel of niet willen later. Ik wilde het zelf toen ik 6 jaar was, en mijn moeder is niet bij de 1e keer dat ik het zei naar de juwelier gegaan. Pas toen ze er echt van overtuigd was dat ik het zélf wilde mocht ik het. En zo zou ik later ook doen bij mijn dochter.

Happinez

Charaz schreef:
Haha sorry jackgirl, iedereen zijn mening toch.

Ik heb zelf mijn oorbellen gekregen toen ik 4 was, zeurde mijn ouders de oren van het hoofd.

Charez :Ieder zo zijn mening , dat klopt

Maar onder ordinair versta ik meer types , Flodder
Geen kottig , lief klein meisje met kleine knopjes in d'r oortjes.
( jongens vind ik persoonlijk ander verhaal )

@ Rest :
Daarnaast waarom gelijk een woonwagenkamp erbij halen ?
Gaan we hier weer alles over 1 kam scheren.. Ik ken ook NIET ordinaire woonwagenbewonders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:43

Ik vind het zelf gewoon niet kunnen. Je dwingt je kind iets 'permanents' te nemen waar ze niets te zeggen in heeft gehad.. laat kindlief een paar jaar later lekker zelf beslissen.

Het is gewoon belachelijk een dergelijke beslissing voor een baby te nemen. Zo laat je je kind helemaal geen keuze, dat hoort gewoon niet in mijn ogen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:43

baby/peuters met oorbellen vind ik verschrikkelijk pauperig staan.

Ik vind het nog steeds jammer dat ik vroeger oorbellen heb gehad (eigen keus wel) ik ben namelijk verschrikkelijk allergisch voor alles inmiddels. Dus nou heb ik deuken in mijn oorlellen en soms ontsteken de gaatjes uit zichzelf een beetje. Echt vervelend.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:44

Ik vind het ronduit belachelijk, echt. Een kind hoort pas gaatjes te krijgen als hij/zij daar zélf over kan beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:45

RedPassion schreef:
faye schreef:
Mijn vijfjarige krijgt ze ook zeker niet! :n
We wonen niet op het woonwagenkamp! :n

Een vijfjarige kan dat zelf toch wel beslissen? Ik snap niet wat dat met een woonwagenkamp te maken heeft.

Nou nee hoor, een vijfjarige is niet in staat een dergelijke beslissing weloverwogen te nemen. Heb je zelf kinderen?
Wat dat met een woonwagenkamp te maken heeft? Daar is men over het algemeen erg verzot op veel bling bling bij kleine kinderen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:45

mijn zoontje was 3 toen hij een oorbel wilde, tot zijn 12e altijd ingehad. En toen was het ineens over.
Mijn dochter heeft met 2 en half oorbellen gekregen en die zitten er nog steeds ( ze is nu 12) en ze wil graag een 2e gaatje erbij.
Denk dat een ieder daain vrij moet zijn, en als een kind dat graag wil, dan is het helemaal meegenomen.
Maar bij babies vind ik het helemaal eng, dadelijk gaan ze eraan trekken ofzo, bbrr

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:46

Ben het eens met RedPassion!

Ik snap niet waar faye op doelt, hoezo zouden gaatjes in de oren bij jonge kinderen te maken hebben met woonwagenbewoners?

Ik zou zelf geen gaatjes schieten bij zo'n jonge kinderen, vind het namelijk een beetje misstaan. ;) Zo'n babytje met gouden/zilveren knopjes vind ik niet mooi.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:46

Lotus_

Ik ben veel te bang dat ze met spelen ergens blijft haken of zo.
Toevallig gister weer nieuwe zweerknopjes gekocht omdat de andere niet goed bleven zitten.
Deze krijgt ze zelf niet los en anders is het constant in en uit doen.
Ze krijgt van mij pas andere als ze kan laten zien dat ze er af blijft.
Het is voor de rest ook echt een meisje meisje, houdt van rose glitters enz.
En de oorbellen die zijn heilig bij d'r.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:47

faye schreef:
Wat dat met een woonwagenkamp te maken heeft? Daar is men over het algemeen erg verzot op veel bling bling bij kleine kinderen.

Oh, en er zijn zeker geen woonwagenbewoners die niet van blingbling houden?
Ik vind het een beetje over 1 kam scheren...

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:48

Ik mocht het zelf pas toen ik 8 jaar was, en ik stond er om te springen!
Maar bij baby's, nee, echt niet mooi gewoon..

miss_lizje

Ik was nog geen 3 jaar toen ik ze kreeg. Nouja kreeg, ik zeurde erom en wou ze anders zelf wel prikken.:+ Mams heeft me een paar keer haar oorbellen afgepakt die ik met kracht in mijn lellen probeerde te drukken. Aangezien mams bang was is mijn vader mee gegaan met schieten. Volgens hun heb ik nooit gehuild geschreeuwd ofzo.

Mijn tante heeft ook 2 juweliers en schiet ook geen baby's en hele kleine kinderen. Niet alleen omdat het zielig is, maar ook omdat ze vaak na 1 niet meer durven/willen en keihard gaan huilen.

En idd vind ik het bij baby's ordinair staan, Maar bij een jaar of 3 vind ik het wel leuk als vooral die lieveheersbeesjes :+:

(zo wat moeilijk om er door te komen :P )

Qimm

Mowoah schreef:
faye schreef:

Oh, en er zijn zeker geen woonwagenbewoners die niet van blingbling houden?
Ik vind het een beetje over 1 kam scheren...

OVER HET ALGEMEEN

dus niet iedereen. Zegt ze toch :?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:49

In mijn ogen is een oorbel ook niet zo veel anders als een piercing, moet je nagaan, een baby met een neus of wenkbrauwpiercing :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:49

faye schreef:
Nou nee hoor, een vijfjarige is niet in staat een dergelijke beslissing weloverwogen te nemen. Heb je zelf kinderen?

Nee, ik heb geen kinderen en die gaan er zeer waarschijnlijk ook niet komen. Ik heb zelf gaatjes laten schieten toen ik 5 was. Nee, echt weloverwogen kan dat niet, maar het is niet iets dat zeer zware gevolgen heeft (vind ik), dus dat kan een kind best zelf beslissen. Mijn ouders vertelden me dat het pijn zou doen en met die wetenschap wilde ik het alsnog. (en ik kom niet van een woonwagenkamp }> )