Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:05

Tallie_Ho schreef:
Maar mijn moeder heeft toen wel gezegd dat ik niet meer uit mocht halen met een touw in mijn handen, maar gewoon mijn handen moest gebruiken. :o

Hahaha :D Geweldige reactie.

Nee, tis verschikkelijk. En het erge is dat ze helemaal geen berouw hebben. Niks van schuldgevoel of geweten.

Sterkte aan je dochter! En vind dat je goed gehandeld hebt... Zo zou ik niet kunnen reageren (zo "rustig")

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:07

Wat vreselijk!
Wat goed dat je je nog hebt kunnen inhouden, weet niet of dit mij gelukt zou zijn...
Ik laat nogal gemakkelijk over me heen lopen, maar kom niet aan mijn dochter of mijn beesten, want dan verander ik in een leeuwin...

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:09

bluebell schreef:
Ik zit hier met verbazing te lezen en moet echt effe slikken.
Mijn dochter heeft vorig jaar exact hetzelfde meegemaakt alleen werd zij op school door 4 meisjes en 1 jongen in elkaar gemept! }>
Ze belde me huilend en helemaal overstuur op en ik schrok me echt wezeloos!!
Als een idioot ben ik vanuit mijn werk naar haar school geraced (om je dood te rijden) en vervolgens werd er op school heel luchtig over gedaan :(
Woest was ik! De directrice zo van ja dat zijn kinderen?!?! :n en dat mijn dochter ook geen lieverdje was (nee dat weet ik ook maar dat is nooit geen reden voor lichamelijk geweld!)
Na een heftig gesprek op school ben ik direct doorgereden naar de politie om daar helemaal in tranen aangifte te doen!
Ik heb zowel tegen die kinderen als ook tegen de school een klacht neergelegt en dat werd mij niet in dank afgenomen!
Daarna heb ik nog een pittig gesprek met de school gehad en toen die er niks aan deden ben ik uit mijn slof geschoten en heb tegen de juf gezegt dat als mijn dochter nog 1 keer klappen krijgt op school dat ik hoogstpersoonlijk kom en haar een pak rammel verkoop! :o
Sindsdien is het rustig op school en word ik met de nek aangekeken maar dat intereseerd me niet!
Mocht het nog een keer voorkomen gebeuren er echt ongelukken want mijn kind gaat voor alles en dit laat ik niet nog een keer gebeuren!
Als mijn dochter dit ooit bij een ander kind zou doen beleeft ze haar blauwe wonder!! en krijgt een jaar huisarrest!
Het is gewoon vreselijk als je ziet wat kinderen zich tegenwoordig aandoen!
Heel veel sterkte voor jouw en je dochter!

Pas precies hetzelfde meegemaakt met mijn broertje. Het was al bekend dat hij gepest werd op school, maar werd pas ineens uit het niets inelkaar gemept. Het betreffende jongetje had via via via gehoord dat mijn broertje mogelijk iets over hem verteld had en besloot er maar op los te slaan.

School nam geen contact op met mijn ouders. Dus mijn moeder zag pas toen hij thuiskwam wat er was gebeurd. Ze heeft gelijk school gebeld, maar kreeg niemand te pakken. Drie dagen lang heeft ze proberen te bellen en nog steeds niemand te pakken. Toen heeft ze de boodschap achter gelaten dat als ze nu geen contact opnemen ze aangifte ging doen, toen wisten ze ineens de telefoon wel te vinden.

Mijn moeder is toen op school uitgenodigd. School melden dat ze met het jongetje gesproken hadden en dat hij spijt had. Verder hadden ze niets gedaan. De school vond het voor het jongetje al confronterend genoeg dat zijn ouders waren ingelicht. Mijn moeder was woest. Vooral omdat pas één van mijn broertjes was geschorst voor het afsteken van een rotje, maar een kind inelkaar slaan, daar krijg je geen straf voor. Daar hoeft alleen even over gepraat te worden. :n

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:44

Vreselijk zeg!!!
Knap dat je je nog hebt ingehouden...

Het is niet te geloven dat ze je tegenwoordig al in elkaar slaan vanwege een jongen...
Hopelijk wordt die meid nog wel aangesproken of iets door de politie! Of dat ze in ieder geval een schuldgevoel of wat krijgt.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 13:55

Van de ouders heb ik niets vernomen, geen telefoontje of bij wijze van een zak drop voor m'n dochter, helemaal niets.
Met de mentor van mijn dochter heb ik diezelfde avond nog contact opgenomen en die zou het op school besspreken met de directeur, ook daar helemaal niets meer van vernomen, heb vanmorgen de school wel gebeld maar de directeur zat in bespreking dus die bel ik vanmiddag nog even wat zij ermee gaan doen en of ze er zowieso wel iets aan/mee gaan doen.

Zelf ben ik ook niet van het slaan maar ik heb nu heel hard geroepen (en dat meen ik ook) dat als dit nog een keer gebeurt (met hetzelfde meisje dan), ik niet voor mezelf insta en ze idd van mij een paar klappen kan vangen.

Gisteren had ik niet het idee dat ik er zo erg mee zou zitten als hoe ik me nu voel, misschien dat het komt omdat ik gisteren m'n dochter thuis bij me had en ze vandaag weer naar school is...
Het meisje zit ook bij haar op school en woont in hetzelfde dorp als wij dus tegen komen gaat toch een keer gebeuren, de vraag is ook geweest of ik dan niet mijn dochter naar school kon brengen maar het is toch absurd dat dat zou moeten, ik wil haar best weg brengen, geen probleem maar dan kan ze helemaal nergens meer naartoe want het is en blijft hetzelfde dorp.

Wat ik wel begrepen heb is dat er op school onder de leerlingen (en verschillende leraren) echt volslagen met ongeloof is gereageerd, ze konden niet begrijpen dat zoiets gebeurt is, dat is dan misschien voor mijn dochter weer een troost dat ze toch heel veel mensen heeft die haar erin steunen, bijna heel de school eigenlijk. (buiten de vriendinnen van dat andere meisje om)

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:01

wat een triest meisje zeg. Die mist toch echt stukje als je het mij vraagt. Dat meisje zou behandeld moeten worden...

marleen_88

Re: Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:31

Jeetje wat een verhaal zeg! Niet te geloven dat je om een jongen een meisje in elkaar moet meppen.

Ook van mij complimenten naar jou toe, dat je je zo netjes in hebt gehouden.
Ik hoop dat die griet flink gestraft wordt!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:35

Jeetje das echt niet normaal :n Goed van je dat je meteen naar de politie bent gegaan en ik snap erg goed dat je je in had moeten houden, want zoiets is gewoon niet uit te staan :n Dat kind moest zich schamen en een enkeltje straf op haar kamer krijgen. Veel sterkte voor je dochter...
Ik ben zelf totaal geen lieverdje, maar als ik dit zou doen en dan ook nog een grote mond tegen een van de ouders geven, dan zou ik een flinke trap onder mn kont van een van mijn ouders krijgen :j
Ik weet zeker, dat als jij dat meisje wél een paar meppen had gegeven, dat haar ouders dan wel in een keer van zich lieten horen..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:42

TS ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn dochter. ie was toen 13 en had zich ook de woede van een paar oudere meiden op de hals gehaald. Ze hebben via hyves een hele groep bij elkaar gekregen en haar meegelokt naar de supermarkt tijdens de pauze. Haar zogenaamde vriendinnen wisten dat ze buiten opgewacht zou worden...Toen ze buiten kwam is ze door 2 meiden uitgescholden waarvan 1 haar ook geslagen heeft en er stonden er nog zo'n 20 omheen te kijken (die dus via Hyves wisten wat er ging gebeuren.)

Ik heb ook aangifte gedaan en de politie heeft er zeker ook werk van gemaakt (net als de school)
Maar een jaar later durft ze nog steeds niet alleen het winkelcentrum in, en die rotmeiden geven haar nog steeds een grote bek...Echt vreselijk om zoiets mee te maken, je staat zo machteloos...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:47

Jakkes misselijkmakend is dit. Bij mij op mijn basisschool deden ze totaal niets. Niet aan pesterijen al dan aan geduw,getrek en dus helaas ook het in elkaar slaan en schoppen van kinderen. Vind het wel fijn voor je dochter dat ze gesteunt wordt vanuit alle hoeken en vooral dat haar vriendje er nog is voor haar. Ik ben zeer benieuwd wat de uitspraak zal worden en ik hoop ook zeker dat ze hier niet te mild in zullen zijn.

x_Jeanine_x

Re: Mijn dochter in elkaar geslagen vanwege een jongen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:02

Pff, heftig om dit mee te maken!!

Ik vindt wel dat je netjes gehandeld hebt!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:15

Miryamk schreef:
TS ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn dochter. ie was toen 13 en had zich ook de woede van een paar oudere meiden op de hals gehaald. Ze hebben via hyves een hele groep bij elkaar gekregen en haar meegelokt naar de supermarkt tijdens de pauze. Haar zogenaamde vriendinnen wisten dat ze buiten opgewacht zou worden...Toen ze buiten kwam is ze door 2 meiden uitgescholden waarvan 1 haar ook geslagen heeft en er stonden er nog zo'n 20 omheen te kijken (die dus via Hyves wisten wat er ging gebeuren.)

Ik heb ook aangifte gedaan en de politie heeft er zeker ook werk van gemaakt (net als de school)
Maar een jaar later durft ze nog steeds niet alleen het winkelcentrum in, en die rotmeiden geven haar nog steeds een grote bek...Echt vreselijk om zoiets mee te maken, je staat zo machteloos...

Dat is helemaal laf zeg!! Ja via hyves en msn gaat het nog steeds door, ook hier, bij mijn dochter op d'r msn wordt ook steeds gezegd dat het meisje geen spijt heeft en dat ze rustig afwacht tot er weer een moment komt dat ze haar weer kan vangen (zo noemen ze dat geloof ik), ik heb vanaf vandaag ook al haar gesprekken opgeslagen dus dan kan ik het even mee in de gaten houden.

Heb zojuist de directeur gesproken en die zegt doodleuk, ja ik heb iets van dat verhaal langs horen waaien...maar ik ga daar niet over dat regelt een adjunct directeur en alleen als het helemaal uit de hand loopt dan bemoei ik me er pas mee! Dus ik zeg hoeveel meer moet dit dan uit de hand lopen, ziekenhuis of moet ik ze eerst gaan begraven voor u er dan iets aan gaat doen?
Hij zegt daarop nou mevrouw het enige dat ik nu voor u kan doen is dat ik de adjunct terug laat bellen, nou ja zeg!!

Dan dat maar even afwachten, heb mijn mobiele nummer doorgegeven en ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik iets hoor, heb het idee dat ze me een beetje af willen schepen en hopen dat het een beetje over waait, ooit zoiets belachelijks meegemaakt?
Ik niet iig...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:19

Slechte zaak van die school... :n
In mijn geval zijn de meiden tijdelijk geschorst en alle 'handlangers' stevig toegesproken.
Het is alleen wel de pest dat ze wanneer er dingen buiten schooltijd gebeuren geen actie ondernemen.
Moeilijk hè, dat het via MSN en Hyves gewoon maar door en door gaat...Meer dan blokkeren kan je niet doen. Ik vind de kinderen tegenwoordig wel veel harder dan vroeger. Ik heb ook een boel minder leuke dingen meegemaakt als kind maar tegenwoordig lijken het wel roofdieren! :o

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:20

Wat je zou kunnen doen... is dat je haar een cursus zelfverdediging oid laat doen (als ze dat leuk vind natuurlijk) Dan zal ze zich misschien wat zelfverzekerder voelen en uitstralen en mocht dat meisje haar nou echt nog een keer willen pakken kan ze zich iets beter verweren.

Natuurlijk moet ze het dan niet gaan opzoeken :Y)

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:24

Ja precies, ik had het er vanmorgen met mijn vriend nog over dat het vroeger toch allemaal niet zo ging als tegenwoordig, tuurlijk was er ook ruzie en werd er ook gevochten maar nu als je iemand verkeerd aankijkt heb je al een paar klappen te pakken of je hebt van die mafketels net als in Belgie die dan een kinderopvang binnen wandelen en beginnen te steken of schieten, vroeger hoorde je zulke verhalen alleen maar van ver weg Ameika ofzo en nu is het allemaal zo dichtbij.
Fijn wereldje om in te leven zo, zou het dan zo moeten gaan worden dat de kids straks allemaal met een wapen naar school moeten gaan omdat ze anders misschien wel in elkaar geslagen gaan worden of in een erger geval misschien wel gedood worden...
Ik hoop het toch niet want dat zijn niet de oplossingen naar mijn mening...

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:26

Jemig, wat erg.

Je kwam dus precies op het juiste moment. Gelukkig maar!
En ik vind, net als de rest, dat je hardstikke goed gehandeld hebt.

Ik weet nog dat mijn moeder me aantrof, net na ik bedreigd was (ik stond in het winkelcentrum, dus ze deden niks, ze liepen alleen aan me te trekken dat ik mee naar buiten moest).. Zij is keihard achter die meiden aangestormd en mn vader heeft haar nog redelijk rustig kunnen houden. Dus ik weet uit ervaring dat het lastig is om je te gedragen ;)

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 15:27

manishdra schreef:
Wat je zou kunnen doen... is dat je haar een cursus zelfverdediging oid laat doen (als ze dat leuk vind natuurlijk) Dan zal ze zich misschien wat zelfverzekerder voelen en uitstralen en mocht dat meisje haar nou echt nog een keer willen pakken kan ze zich iets beter verweren.

Natuurlijk moet ze het dan niet gaan opzoeken :Y)

Mijn dochter is niet het type die zichzelf zou verweren, nogmaals ze is absoluut geen heilig boontje en kan iemand soms goed pissig maken maar als het er dan op aankomt taait ze 'm af.
Was maandag ook het geval, ik vroeg of ze dan niks terug had gedaan of weg gedoken was of gezegd dat ze op moest houden maar nee...het enige wat ze had gezegd na iedere klap was: AU !!
Ze huilde niet eens, pas toen ik daar aan kwam rijden en ze me zag begon ze te huilen....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:30

Ni_Mi ik heb dus laatst een mes in mijn dochters tas gevonden :(
Kinderen denken dat geweld alleen met geweld bestreden kan worden en je komt als moeder ook niet erg sterk over wanneer je daar tegenin probeert te gaan...Ze zijn zo bang om 'onbeschermd' rond te lopen en je kan het ze ook nauwelijks kwalijk nemen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:33

zeeeeg wat een directie is dat daar amai!!

Dat die trut nog maar is één haartje aanraakt van jouw dochter... jammer dat ik in België woon anders kwam ik even langs haar eens goed bij de kraag pakken en eens laten voelen wat het is om ineen gemept te worden!!

pfff kan me daar toch zo lastig in maken als de school er niet eens naar omkijkt!

Alsjeblieft, schreeuw maar is héééél hard aan telefoon dat hier iets aan gedaan moet worden!!!!
Op de terugweg naar huis valt toch onder de school niet?

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:35

ow ow ...echt waar gaat het heen.

Heb dit zelf ook wel eens meegemaakt alleen ging het tussen mij (1e klasser) en een veel ouedere meid (4e klasser). ging op een gegeven momet dreigen als een gek .. nou ik kan je vertellen ik durfde niet meer naar school. echt ze heeft me nooit geslagen maar toen zo veel pijn gedaan door alleen dingen te zeggen. nou dat meisje, wat rond de 18 was .. heeft me toch wat te horen gekregen van mn vader en moeder (woonde bij ons in d wijk), toen zijn we nog een gesprek aangegaan met de decaan van school.

echt ik vind het erg knap van je dat je je in hebt kunnen houden en er mee naar de politie bent gegaan, echt heel goed van je.

wel verschrikkelijk laf van de ouders van die meiden dat ze niet eens bij wijze van een sorry komen brengen, daar ontbreekt toch wel een stukje opvoeding lijkt mij toch>?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:36

TS je hebt zeker goed gehandeld! Super dat je je zo heb in kunnen houden.
Hoe gaat het nu met je dochter?

Offtopic: Voor degene die het aan de TS vroeg: Een aangifte kun je niet meer intrekken. Het is een verzoek om strafvervolgeing en als je aangifte doet, start dus het onderzoek. De officier van Justitie zou nu dus ook de straf gaan bepalen voor de dader. De politie kan inprincipe niet veel meer doen (behalve aanpakken als het weer gebeurt)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:36

Miryamk schreef:
Ni_Mi ik heb dus laatst een mes in mijn dochters tas gevonden :(
Kinderen denken dat geweld alleen met geweld bestreden kan worden en je komt als moeder ook niet erg sterk over wanneer je daar tegenin probeert te gaan...Ze zijn zo bang om 'onbeschermd' rond te lopen en je kan het ze ook nauwelijks kwalijk nemen.

Oeh das ook heftig!
Wat heb je hierover tegen je dochter gezegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:40

TS heel veel sterkte gewenst voor je dochter! Echt waardeloos dat school en de politie of de ouders van de dader niet strenger optreden. Echt machteloos sta je dan!

Alle verhalen over "de jeugd van tegenwoordig" en "wie niet horen wil moet voelen" vind ik wel erg ver gaan.
Het is echt niet zo dat je zonder slaan niet kan opvoeden. Bovendien kan iedereen nu via de media (zoals ook bokt) zijn verhaal kwijt en lijkt het veel vaker voor te komen dan vroeger, terwijl als ik verhalen hoor van mijn vader het er vroeger minstens zo hard aan toe ging.
Het is denk ik gewoon enger als je het bij je kind meemaakt dan wanneer je het vroeger zelf meemaakte. Dus om alles nu op de jeugd af te schuiven vind ik niet terecht.
En mensen die roepen de dader in elkaar te willen slaan, wat schiet je daar in hemelsnaam mee op? Je kan je beter afvragen hoe zo'n meisje dat uberhaupt in haar hoofd haalt en daar iets aan doen!
Als haar ouders niet eens een bloemetje sturen of bellen of wat dan ook, dan lijkt me daar het probleem zitten. Bij de opvoeding. Dan kan je beter die ouders een opvoedcursus geven dan dat meisje in elkaar slaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-01-09 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:41

Dat ik dat absoluut niet wil hebben, en dat ze zichzelf alleen maar in gevaar brengt. Maar ik praat wel vaker tegen een muur...Simpel ieder wapen wat hier naar binnen komt gaat er net zo snel weer uit!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:43

Ik heb ook zoiets meegemaakt, alleen werd ik geslagen en geschopt door een groep van circa 15 a 20 jongens en meiden van ongeveer mijn leeftijd toen (was toen 11/12 geloof ik). De dag ervoor werd er ook al gedreigd m'n kleren in de fik te steken met een aansteker.
Ik had ruzie met een vriendin, en die had er iemand bij gehaald..Die kende weer een hoop mensen etc etc
Het gebeurde op de kermis. Het ergste was nog dat er heel veel mensen waren die niks durfde te doen. En genoeg mensen hebben het gezien (gebeurde dus voor een terras). En niemand die wilde getuigen...oa ook een leraar van een school hier in de buurt (waar een aantal van die groep op zat).

Aangifte gedaan, en we hebben met de 2 aanstichters & ouders gepraat en ze hebben niet eens een straf gekregen...
Een van de meiden zat bij me op school, die zei daarna wel gewoon gedag, vroeg hoe het ging en geen vuile blikken ofzo. Dus die had echt wel spijt. Maar die andere..Als ik die nog tegenkom (vorige week nog) kijkt ze me vuil aan. En die moeder trouwens ook. En alles wat zij kon zeggen tegen mijn moeder was: "Jouw dochter is ook geen lieverdje." Schandalig, wat dat is nog geen reden om zomaar te gaan slaan/schoppen.

Ik ben nog een tijd lang bang geweest, durfde niet goed meer te gaan winkel in het winkelcentrum hier in de buurt..omdat een van die meiden daar regelmatig kwam/komt. Maar nu durf ik wel weer. En als ze me nog een keer iets flikken, sla ik toch echt wel van me af!

Ts, heel veel sterkte gewenst voor jou en je dochter!
Wat betreft de school..op je strepen blijven staan, en het hier niet bij laten zitten!