iets bij het grof vuil weghalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:38

Rommelmarkten zijn ZOOOO leuk :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:39

Mas schreef:
Hm ben ik dan de enige die dit dus niet doet? Ik vind het zo'n raar gezicht om mensen in andermans vuil te zien graaien, dat zou ik dus echt nooit doen :n En dat je dan nog een emmer oid meeneemt kan ik me nog iets bij voorstellen, maar als ik zie dat sommige mensen hele bankstellen meesjouwen dan denk ik echt :? Ik ben liever zeker en koop gewoon via de winkel, maar dat is mijn mening.

Ik doe het ook niet hoor.
Ik vind het ook smerig. :o

Hanneke84

Tat_jana schreef:
katiavl schreef:
Zoveel properder is het kringloop niet, hier kuisen ze het amper.
En tegenwoordig zijn de prijzen ook absurd.
Ik voel me er niet te verheven voor allesinds om iets een nieuw plekje te geven.

zou je misschien kunnen praten met een iets simpelere woordkeus, gezien ik mijn school niet heb afgemaakt en er hier ook jongere mee lezen, ik snap er helemaal niets van :P het woord proper kom ik wel uit maar de rest ? :P

Uitleg graag :o

kuisen is schoonmaken ;)

Anoniem

lifaya schreef:
Tuurlijk meid! En trouwens, wat een geweldige knol heb jij zegt (beetje offtopic :o )

Dankje, leuk om te 'horen'! :)

Liezel1 schreef:
Het scheelt je geld, want anders had je het moeten kopen, en het is beter voor het milieu...

Precies. :j
Vaak zitten er zulke leuke opknappertjes tussen; likje verf en je hebt iets unieks!

Cookies

Kuisen is schoonmaken en een hele normale term in Belgie.

Ik neem het ook rustig mee als ik het kan gebruiken hoor. Wel even om je heen kijken of niemand het ziet hahaha. Mijn vader zag een keer dat een bedrijf een schotelantenne van 80 cm zo in de container gooiden. Dus hup container open en meenemen. De LNB zat er zelfs ook nog aan. Heb er al jaren plezier van. Mankeert niks aan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:40

lifaya schreef:

:j :j :j

Vind het leuk om altijd even te rommelen en neuzen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:41

Tallie_Ho schreef:
lifaya schreef:

:j :j :j

Vind het leuk om altijd even te rommelen en neuzen :D

Ik heb egt heeeeel veel penny's in mijn jonge jare op de rommelmarkten gekocht :P vond het altijd een spectakel :P en ook vaak even rondneuzen naar leuke DVD's, ben egt een DVD verslaafde :P

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:42

Heb het zelf nog nooit gedaan... schaam me dan altijd een beetje :o Maar soms heb ik wel de neiging :))

Heb wel heel veel spullen bij een kringloopwinkel vandaan of dingen gratis opgehaald bij mensen, blijkbaar heb ik een gekke smaak want alles wat ik mooi vind is voor een klein prijsje of gratis af te halen :))

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:42

Mijn moeder heeft er een handje van altijd wel íets bruikbaars ertussen uit te halen, ik doe het niet snel... Vind het toch altijd ergens een soort van genant. Maar eerlijk is eerlijk, mijn ouder hebben een hartstikke leuk bankje in de tuin staan, was weg gemieterd omdat er 1 plankje kapot was, paps een nieuw plankje erop gezet en hop... hartsikke leuk :D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:44

In ons oude dorp was het meeste van het grofvuil al weg voordat de wagen kwam.
Bij ons hebben ze wel 1 keer netjes aangebeld of ze het mee mochten nemen.
Ja natuurlijk ga je gang. Beter iemand blij maken dan weggooien.
Verder heb me vader wel is een trapskelter eruitgevist voor ze kleinkinderen.
Ga ook vaak naar kringloop winkels. Geweldig om voor een klein prijsje bijv. een kastje te kopen en die helemaal op te knappen.

En grofvuil is niet vies. HuisTuinKeuken vuil is vies.
volgens mij wordt je vieser van het mesten van je paard (met de hand) dat t kijken naar grofvuil

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:44

Bij 't grofvuil vind ik het altijd enigszins vies, je weet nooit waarom die mensen het hebben weggegooid (en let wel, ze gooien het weg, ze brengen het niet naar de kringloop of op een rommelmarkt ofzo). Een kastje zou ik misschien nog wel meenemen, goed opschuren en verven. Maar een bank écht niet.
Kringloopwinkels en rommelmarkten, maar ook Marktplaats, vind ik dan wel weer super!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:47

Hermelijn schreef:
Bij 't grofvuil vind ik het altijd enigszins vies, je weet nooit waarom die mensen het hebben weggegooid (en let wel, ze gooien het weg, ze brengen het niet naar de kringloop of op een rommelmarkt ofzo). Een kastje zou ik misschien nog wel meenemen, goed opschuren en verven. Maar een bank écht niet.
Kringloopwinkels en rommelmarkten, maar ook Marktplaats, vind ik dan wel weer super!

meestal is het rijden naar de kringloop te veel moeite.
en waarom zetten mensen het op marktplaats das toch t zelfde
en volgens mij gaan t hoop van het bruikebare spul alsnog naar de kringloop. als het met de gewone bakwagen wordt opgehaald

zie het verschil niet

Tallie1979

Re: iets bij het grof vuil weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:52

Als de kringloop het al komt halen..

Mijn opa en oma zijn pas verhuisd, de kringloop kwam dus echt de nette spullen niet halen, je kan het gewoon komen brengen!! Dus we hebben een grote container gehuurd en het weggegooid.. En het was niet de eerste keer dat wij deze ervaring hadden met de kringloop.

De kringloopwinkel hier in de buurt kom ik wel eens om rond te kijken, ze hebben er vaak wel leuke stripboeken voor weinig :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:54

ecyoj schreef:
Bij En grofvuil is niet vies. HuisTuinKeuken vuil is vies.
volgens mij wordt je vieser van het mesten van je paard (met de hand) dat t kijken naar grofvuil

Jij vind het niet vies. Ik vind het wel vies.
Ik houd er niet van om spullen te gebruiken die andere ook al gebruikt hebben. Ik vind dat vies.
En dan kun je het nog zo goed schoonmaken. Punt blijft dat iemand anders het ook gebruikt heeft en je weet nooit wat er mee gedaan is.

Iets van een kastje die je over schilderd dat gaat dan nog wel.
maar verder.... nee niks voor mij.

Mijn vriend en ik zijn toen we gingen samen wonen ook kringloopwinkels af geweest om te kijken maar ik vond het maar niks, we hebben toch alles nieuw en fris gekocht.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:43

o wat heerlijk herkenbaar
Laatst was ik naar de stort hier gereden. Had me auto vol met echte troep. Mijn zoon ook mee. Ik laad me auto uit en hij laade hem in!!! Een bruikbare step, hengel, fietsslot en een schep. :Y)
En het erge was, voor mij waren ze een auto aan het lossen en er stond een prachtige laden kast op, Zo,n medicijn/keukenkast. Maar ik kon me auto niet gauw kwijt dus dat duurde even, dus ik riep nog uit me raampje, meneerrrrrrrr die kasttttttt. Hij kijkt om, en riep al gooiende wat is daarmee??? Dus ik heel treurig die wilde ik ;( Kast helemaal aan barrels.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:48

Bij het grofvuil dingen weghalen kan hier niet meer, maar ik heb wel een paar keer spullen via Marktplaats of Gratisoptehalen.nl gehaald of aangeboden. Sommige spullen zijn gewoon over maar zijn ook te goed om weg te gooien.
tevens bij de milieustraat een keer aan ladder willen lozen, maar die is uiteindelijk weer in een andere auto ingeladen. Ding was ook goed maar ook niet goed genoeg voor de verkoop (alle beschermdoppen op de poten ontbraken en het ding zat onder de verfklodders)
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 28-01-09 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:49

Esmeralda schreef:
o wat heerlijk herkenbaar
Laatst was ik naar de stort hier gereden. Had me auto vol met echte troep. Mijn zoon ook mee. Ik laad me auto uit en hij laade hem in!!! Een bruikbare step, hengel, fietsslot en een schep. :Y)
En het erge was, voor mij waren ze een auto aan het lossen en er stond een prachtige laden kast op, Zo,n medicijn/keukenkast. Maar ik kon me auto niet gauw kwijt dus dat duurde even, dus ik riep nog uit me raampje, meneerrrrrrrr die kasttttttt. Hij kijkt om, en riep al gooiende wat is daarmee??? Dus ik heel treurig die wilde ik ;( Kast helemaal aan barrels.

Hahaha, wat zonde zeg!! :=

Ik heb om een stalkast te maken een gratis oude kledingkast opgehaald.. Ding rook muf en zag er niet uit, maar met een paar planken en een slotje is het een prima kast geworden!! :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:56

ik heb ook keer heel mooi houten kastje van t grofvuil gehaald puntje gaaf kon enkel verfje gebruiken...soms kan je best leuke dingen tegen komen hoor..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:00

Mijn vader werk alleen maar met oude rommel! :D
- En nee, hij is geen vuilnisman. :+ -

Bij het bedrijf waar hij werkt komt er allerlei sloopmateriaal binnen van de sloop. Glas in lood, oude deuren, je kan het zo gék niet verzinnen.
Hij maakt daar nieuwe dingen van, of alleen oude materialen of in combi met nieuwe materialen.
Voorbeeldje:
http://www.schijf.nl/images/15/989.jpg

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:05

moonfish13 schreef:
Mijn vader werk alleen maar met oude rommel! :D
- En nee, hij is geen vuilnisman. :+ -

Bij het bedrijf waar hij werkt komt er allerlei sloopmateriaal binnen van de sloop. Glas in lood, oude deuren, je kan het zo gék niet verzinnen.
Hij maakt daar nieuwe dingen van, of alleen oude materialen of in combi met nieuwe materialen.
Voorbeeldje:
http://www.schijf.nl/images/15/989.jpg

dat lijkt me nou enorm leuk, uitdagent werk
echt waar :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:10

Het is heel wisselend, je heb natuurlijk niet 50 van dezelfde glas in lood ramen bij wijze van. :+
Het gros is vaak wel het stijgerhout, maar ook dat word naar wens gemaakt. Er staan showroommodellen, maar alles kan je zelf veranderen.
Vaak zoekt men zelf iets uit, ze willen bijvoorbeeld een kast voor in huis met glas in lood ramen er in.
Dan zoeken ze zelf de deuren uit en dan maakt mijn vader die in een kast naar wens.

Dit is wat mijn vader leuk vind, het afwisselende en je wil niet weten hoe veel geld die ''oude troep'' soms nog oplevert! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:11

Lijkt me echt gaaf om te doen wat jouw vader doet moonfish!

Helaas heb ik niet zoveel geld voor design-oude-troep :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:14

Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 28-01-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:17

Ohhhhh, wat is dát koetsje gaaf!!!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:26

ik woon in een studente flad waar veel mensen continu verhuizen.
als ik iets zie neem ik het wel mee. laats stond er een strijkplak en tv meubel (de zelfde die ik heb alleen met wieletjes, die ik heel graag wil) een cd rekje die ik ook ooit wil aanschaffen. maar ik wist niet zeker of het van iemand was en ik moest naar huis toe. bleek achteraf toch grofvuil was baal nu flink dat ik het niet heb binnengezet.

gister stonden hier ook twee stoeltjes buiten. toen ik terug kwam van jc eten zag ik in eens onze stoel buiten staan en die twee stoeltjes waren weg. kom ik binnen zie ik die stoeltjes staan :D

verder heb ik ook ooit een paardendeken opgefist op ponykamp, lag zo'n hele stapel met oudde dekens dus ik vragen van mag ik een deken hebben. toen zij de eigennaar dat we even samen zouden kijken. en als ik een aantal dekens schoon zou maken dat ik er dan een mocht hebben. dus ik de middag dekens af lopen spuiten. heb nu een leuk deken waar mijn hond erg blij mee is (hij slaapt er op aangezien ik geen paard heb) verder doen wij op de stal waar ik rij vaak oudde kapotte zadels of oudde hoofdstellen weg waar wij niks meer mee kunnen.
dat is vaak wel echt oude troep.