Puber dochter grote mond tegen leraren/uren te laat thuis!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:03

Marilla schreef:
verootjoo schreef:
Een keertje blowen ga je ook niet dood van. Iedereen probeert dat, en bij 90% van de mensen blijft het bij 1malig drugsgebruik, of iig geen schadelijk gebruik. Tegen de tijd dat ze elke dag stoned door huis loopt moet je wel ingrijpen ;)

Praat voor jezelf :o Heus niet iedereen hoor. Ik heb werkelijk nog nooit een sigaretje aangeraakt en al helemaal nog nooit geblowd. Maar ik snap wat je bedoelt.

Ow ok :P Zijn natuurlijk altijd uitzonderingen he ;) Maar het ging me even om het punt dat dingen proberen niet slecht is. Ik heb ooit 2 trekjes van een sigaret genomen en dacht serieus dat ik stikte en doodging. Daarna dus nooit meer gerookt :D Heb het liever op deze manier zélf ondervonden dan dat mn ouders het me verboden hadden. Heb ook ooit een keer spacecake gegeten. Nu weet ik wat het is, en vind het best grappig voor zo 1x in het jaar, maar verder interesseert het me niks. Ondanks dat ik wel heb geëxperimenteerd ben ik niet in de goot beland :Y) Maar gewoon netjes mn havo afgemaakt en hbo bijna afgerond.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:03

Waar idd wel mijn haren ook van overeind gaan staan is het idee 'de vrienden doen het dus zij ook' Vertrouw je kind en ga erover in gesprek...

Ik ging in mijn 15-17 periode ook om met rasechte 'blowjunks' ( zoals ze genoemd werden), maar nooit, NOOIT heb ik ooit een joint gerookt, nog geen trekje ( evenals al die andere bende) terwijl ik wel rookte als een ketter én elke dag optrok met die jongens.

Later heeft mijn moeder ook verteld bang te zijn dat ik aan de sh*t ging, maar verbood mij niet met hen om te gaan en je ziet.... het hoeft láng niet zo te zijn dat wanneer vrienden dingen doen die niet horen, aan de zooi zitten of wat dan ook, het automatisch zo geldt voor je dochter...

Praat met haar, denk echt dat dat het allerbelangrijkst is. (en ver- en vooroordeel niet...of probeer hte althans)

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:25

Citaat:
wat ben jij nou voor moeder?? Hoe oud ben je nou.. Kom op zeg, moet je nou serieus een topic op internet zetten over je dochter met fotos erbij??? Wat ben jij respectloos zeg, als jouwn dochter dit leest zou ik als ik haar was nog langer wegblijven.. Pfff..

Vraag jij nou aan de TS hoe oud ze is? Je kan zelf niet eens normaal Nederlands! Volgens mij had jou moeder vroeger ook beter zo'n topic als dit kunnen maken want volgens mij ben jij je puberteit nooit uitgekomen.

Zelfs ben ik rond m'n 14e en 15e flink lastig geweest, en wat mijn ouders ook deden of zeiden maar er mee eens zijn deed ik toch niet.

Vetrouw je dochter, en laat dit ook aan haar merken. Blijf achter haar staan en laat het ook merken als ze dingen wél goed doet.
In een opvoeding -lijkt mij- het ook belangrijk dat je het met andere bespreekt en overlegt, een forum zoals bokt kan daar natuurlijk handig voor zijn. Als mijn ouders advies zouden vragen bij een professionele organisatie zou ik mezelf niet serieus genomen voelen, en volgens mij is dat juist een van de problemen die iemand in de puberteit met zichzelf heeft. ;)

_rosita_

Re: Puber dochter grote mond tegen leraren/uren te laat thuis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:28

Ben benieuwd of de ts ooit nog terug komt... en reageerd :)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:29

ze was de hond aan het uitlaten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:42

Dit topic heb ik verplaatst naar LZP omdat het hier thuis hoort.
TS heeft echter nog niet genoeg posts gemaakt om hier te kunnen posten en kan zich hier nu ook niet verdedigen.
Het topic gaat daarom op slot.