paard/vriend. Wie gaat voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:58

Bij mij gaat mijn paard voor. Waarom: mijn vriend kan voor zichzelf zorgen en mijn paard niet!!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:08

Als het er écht op aan komt, kies ik voor mijn pony. Zodra mijn vriend bijvoorbeeld van me verlangt dat de pony eruit moet, weet ik dat hij niet de ware is voor mij.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:11

Picassox schreef:
Danielledm schreef:
Mijn dieren staan op nummer 1 (hond & paard)

Het blijven dieren en kunnen niet voor zichzelf zorgen.

Maar aan een week niet rijden gaan ze niet dood! ;)

Ben bang dat ze toch iets minder happy zijn als ze een week geen voer krijgen := Maar wie ben ik.

Over voetbal gesproken, ik heb nog nooit een voetbal meegemaakt die eten nodig heeft en waarvan de stal schoongemaakt moet worden. Maar ik snap wat je bedoeld, als mijn vriend net zo gek zou zijn op voetbal als ik op mijn paard, wíé ben ik dan om hem te verbieden te voetballen? Dan laat ik hem toch ook niet in zijn waarde en laat hem niet doen wat hij leuk vind en wie weet wel zijn uitlaatklep is.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:31

Het gaat er niet om of zo'n paard verzorging nodig heeft. Natuurlijk moet je daar heen om hem te verzorgen, maar het gaat er juist om wie er uiteindelijk belangrijker is.

Stel; je paard en je partner hangen naast elkaar aan een klif ( :+ ) en je zou maar één van de twee kunnen redden, voor wie zouden jullie dan kiezen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:38

LauraMc schreef:
Stel; je paard en je partner hangen naast elkaar aan een klif ( :+ ) en je zou maar één van de twee kunnen redden, voor wie zouden jullie dan kiezen?

Mijn vriend. Niet dat ik niet gek ben op mijn paard, maar de band die ik met mijn vriend heb gaat toch een stuk verder :)

Verder hoef ik van mijn vriend gelukkig niet te kiezen tussen mijn paard en hem. Op sommige momenten gaat mijn vriend voor, op andere momenten mijn paard. Gelukkig vind mijn vriend mijn paard wel leuk en gaat ie geregeld mee naar stal :)

geerke

Re: paard/vriend. Wie gaat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:42

mijn paarden gaan voor ,dat was zo toen ik 14 was en nu ben ik 44 en het is nog steeds zo.
(De pony's van toen zijn overleden en vriend is wel verandert door de jaren heen....)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:46

Ehm,

lastig, zeker als ze aan een klif hangen :=

Ik denk toch het paard..

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:00

even nog een aanvulling, ik denk dat als je een vriend hebt die van je verlangt je liefste hobby/dier op te geven, je binnen je relatie ook wat dingen te bespreken hebt.

IMO is het namelijk zo dat je elkaar in je waarde laat en dat doet waar jij je goed bij voel, in SAMENSPRAAK met je partner.

Die van mij vind niks aan paarden en tsja hoeft hij van mij ook niet, ik vind niks aan zijn geliefde computerspel (WOW).

In noodgeval bij mn vriend, gaat hij voor. In noodgeval bij mn paard, gaat zij voor. Fair as it can be!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:01

Stomme vergelijking, mensenlevens gaan altijd boven dat van dieren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:02

Waarom zou je moeten kiezen en kan je het niet combineren? Mij lukt dat nu nog niet, maar ik ben al druk zat met alleen mijn studie... Maar als ik moet kiezen, wat ik ook moest, dan kies ik voor mijn paard. Nu nog wel, maar ik ben dan ook nog niet tegen mijn Prince Charming aan gelopen. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren... Maar in principe staat paard gewoon op nummer 1!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:03

L_Ilse_L schreef:
Stomme vergelijking, mensenlevens gaan altijd boven dat van dieren.

Ben ik zeker niet met je eens, ik heb in mijn leven al meer aan de dieren om me heen gehad, dan aan de gemiddelde mens.
Dus nee, bij mij gaat niet altijd een 'mensenleven' voor, al is het niet de vraag wie van de 2 je dood wenst 8-)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:19

_Micha_ schreef:
Picassox schreef:

Maar aan een week niet rijden gaan ze niet dood! ;)

Ben bang dat ze toch iets minder happy zijn als ze een week geen voer krijgen := Maar wie ben ik.

Ja, dat snap ik. Maar ik heb daar geen problemen mee, ik sta op halfpension.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:38

Beide..

Het ligt aan de situatie. Mijn vriend zal mij nooit laten kiezen. Als er wat met mijn paard is en ik heb zijn hulp nodig is hij er voor mij. Zonder mijn vriend weet ik ook niet zeker of ik de kans had gehad haar terug te halen :) Hij is degene die me altijd extra aanmoediging geeft als ik het niet meer weet. En mijn merrie is gewoon mijn dame, zij gaat nooit meer weg..

Maar dat wil niet zeggen dat ik alles op zij moet schuiven om nog steeds elk vrij uurtje bij mijn paard te zitten :) Zo wissel ik met een stalgenoot standaard een dag in de week, zo kunnen we beide samen een avondje bankhangen met vriendlief. En in de zomer is het ook makkelijk wel eens een dagje lekker snel. Ik heb ruimte, tijd en liefde genoeg voor beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:55

mensenlevens gaan inderdaad voor, helemaal dat van mijn vriend met wie ik heel gelukkig ben en met wie ik oud wil worden.
al hoef ik niet te kiezen. hij zit beroepsmatig in de paarden, we hebben nu samen een paard, en we delen de hobby. hij doet er zelfs meer mee dan ik. en indien ik zou moeten kiezen, zou er wat mis zitten in mijn relatie.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:05

Mijn dieren (heb geen paard) staan op dezelfde 1ste plaats als mijn vriend.

Overigens mag ik later fluiten naar mijn (toekomstige) paard als mijn vriend me niet zou steunen hierin. Zo simpel als sommigen het stellen is het voor mij (en velen denk ik) niet. Want bij mij vriend buiten = paard buiten...

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:06

heb vanaf het begin tegen mijn vriend gezegd dat mijn paard altijd voor zou gaan
zij betekend alles voor me en heb haar ook ruim 12 jaar nu
mijn vriend heb ik nu 3,5 jaar en ben heel gelukkig met hem hoor
maar ondanks dat gaat mijn paard voor

als hij mij zou vragen te kiezen tussen hem of mijn paard dan krijgt hij nog een schop na ook

er heeft wel eens iemand echt aan mij gevraagd wie ik voor zou laten gaan en toen antwoorde ik ook mijn paard
toen zei die persoon:
heb je wel een goede relatie dan?
ja we zijn gelukkig samen

ik moet zeggen dat mijn vriend echt heel lief is............elke dag gaat hij met me mee naar de paarden en hij zadelt ze zelfs op voor me :P

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:08

Hmm bij mij staan ze beiden op 1.
Mijn vriend kan voor zich eigen zorgen, maar mijn paarden niet :)
Als mijn vriend mij wilt zien op het moment dat ik naar de paarden wilt, dan gaat ie mee :)

Maar heeft er ook mee te maken dat hij het leuk vindt om af te toe mee te gaan. Zoals vanmiddag bood hij uit zich eigen aan om naar stal te komen toen ik er was :)

Ik ga dus geen directe keuze maken. Maar als het echt moet.. Dan zou ik het niet weten om eerlijk te zijn :o

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:09