Fietsen als je een rijbewijs heb..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:21

Anthea schreef:
Wij pakken hier de auto voor de huisarts.. 2-3 straten verderop. :=

Whooo daar zou ik mijn fiets nog geen eens voor pakken maar gewoon lopen! :o

_Tara_

Re: Fietsen als je een rijbewijs heb..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:22

Hangt er vanaf hoe lang de straat is. Als je bv een straat verder moet dan de Amsterdamsestraatweg ben je wel even onderweg :')

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:34

Oeps, ik heb sinds een jaar mn rijbewijs en sinds september '08 een eigen auto.
Een paar dagen nadat ik mn auto kreeg is mn fiets kapot gegaan. De fietsenmaker zit hier om de hoek maar mn fiets is nog steeds kapot... kan je nagaan hoeveel ik die auto gebruik. Schandalig eigenlijk.
Nou moet ik zeggen dat ik ook wel ver bij mn school en vrienden enzo uit de buurt woon. Als ik met mn auto naar school ga duurt dat 3 kwartier, als ik met het ov ga doe ik er meer dan 2uur over, dus dan is de keuze snel gemaakt :+

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:37

Ik doe eigenlijk nog wel het meeste op de fiets. Heb sinds 3 jaar mijn rijbewijs maar ben een echte fietser gebleven.
Mijn broertje heeft sinds een half jaar zijn rijbewijs en pakt eigenlijk voor alles de auto als hij thuis is...en ik maar zeuren dat ie ook best op de fiest kan gaan :+

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:34

Als het lekker weer is en niet te ver fietsen is pak ik ook liever de fiets dan de auto.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:41

Ik heb me rijbewijs nu een jaar, en moet af en toe nog fietsen :P
Ik heb geen auto, maar mn vriend wel die ik wel vaak mag lenen (ben soms ook aardig geirriteerd als hij zelf zn auto nodig heeft, erg he :o )
Vind fietsen opzich niet erg, maar ga toch het liefst lekker lui met de auto!

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:06

Ik heb een scooter (of beter gezegt had..) Maar ik merkte ook dat ik toch veel sneller de scooter pakte, dan de fiets..
Nu is mijn scooter al een paar maand stuk, dus moet wel weer fietsen.. Maar kon meteen merken dat ik geen conditie meer had haha. :+

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:08

Ik heb me rijbewijs nu 1,5 jaar en in die tijd dat ik hem heb, heb ik maar 2x gefietst.
Ja pak sneller de auto, heb een eigen autotje die hier voor de deur staat, zit lekker droog en ben er sneller!
Maar ik ga niet met de auto ergens heen wat 5 minuten lopen is hoor! Dat niet haha. Ben wel lui, maar niet zo lui :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:22

Tja, mijn zus gaat nog elke dag trouw met de trein, terwijl er 2 auto's voor de deur staan.
Ze kan gratis reizen, dusja.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:24

Ik heb een rijbewijs, maar ga ook meestal met het openbaar vervoer. Ook pak ik voor bijna alles de fiets.
M'n zus daarintegen pakt ook voor álles d'r auto, die is wel lui geworden. :P

Veel mensen vragen waarom ik geen autootje koop? Ik kan gratis met m'n OV reizen, dus waarom een auto, met daarbij de dure belastingen etc.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:26

Ik fiets bijna nooit meer! :+
Pak echt te makkelijk te auto... Voor 300 meter pak ik zelfs nog de auto :o

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:29

Inmiddels alweer 7 jaar een rijbewijs, en fietsen doe ik 1keer in de week een half uurtje met de hond, of als de auto bij de garage staat..... verder loop ik liever, of pak toch de auto ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:33

Zonder mijn auto kwam ik gewoon (bijna) nergens omdat alles ver weg is.
Ik ben gaan scooteren toen ik 16 was en heb mijn rijbewijs gehaald dat ik 18 was. Tot mijn 20e ben ik nog veel blijven scooteren. Alleen 's avonds en in het weekeind mocht ik de auto van mijn moeder mee.
Maar sinds ik een auto had fiets ik enkel nog als training van mijn pony's.

Supermarkt is 4 km, dichts bijzijnde bushalte is ook 4 km, school was 25 km met een onmogelijke busverbinding (deed er dan ruim 2 uur over), werk is 8 km (en als je er om 8 uur moet zijn en voor die tijd je paarden gemest en gevoert moet hebben lukt het gewoon echt niet aangezien ik daglicht nodig heb, als het 's ochtends nog donker is moet ik in mijn pauze op en neer).

En voor mijn eigen werk moet ik wel met de auto, ben hoefsmid, en met een aambeeld en oven nu op de fiets te aan word niet wat :+.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:27

Ik heb niet eens een fiets!!

Maar ik zei juist altijd als ik me rijbewijs heb ga ik noooooit meer fietsen ;) Maar vind het ook zonder om de auto te laten staat....betaal niet voor niks 63 euro wegenbelasting ;) (heb een diesel)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:29

Danielledm schreef:
Ik heb niet eens een fiets!!

Had ik ook niet meer.
Sinds een jaar of 3 heb ik een nieuwe fiets, daar heb ik nog geen 150 km mee gereden. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:32

Ik pak ook best vaak de auto sinds ik mn rijbewijs heb... eigenlijk best wel erg :o Voor die tijd vond ik het heerlijk om naar mn oma te fietsen via het park, dat is ong 6km. Nu doe ik dat nog maar zelden, ben echt verwend door de auto.

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:33

Ik heb altijd een ontzettende hekel aan fietsen gehad. Ik ben al snel overgegaan op een snorfiets en een scooter. Het openbaar vervoer ook veel gebruikt, maar ook dat vond ik een verschrikking...dus zodra ik mijn rijbewijs had en nu mijn eigen autootje is die fiets stil komen te staan en mijn ov heb ik niet eens meer opgehaald. Heb nu niet eens een fiets meer trouwens... Heerlijk een auto! En jah ook voor kleine afstanden... (lui ben ik toch eigenlijk :+ )

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:34

Ik heb een scooter, en ik woon anderhalf uur fietsen van school af; maar serieus, ik fiets zo af en toe toch! Maar niet met de reden dat ik het zo leuk vind, maar meer omdat ik m'n buikje een beetje wil wegwerken...

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:06

Ik heb ook een hekel aan fietsen, en ik vind autorijden heel leuk :D Dus keuze is snel gemaakt haha! Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig weer vaker fiets naar mn pony (5km), is toch wel goed voor me, dus dwing mezelf beetje om toch de fiets te pakken.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:28

Ik beken ook ;) De auto is gewoon té verleidelijk als je hem voor de deur hebt staan... Mijn paard staat nu op zo'n 8,5 km afstand en het is prima te fietsen, maar met de auto is het een kwartier ipv een halfuur dus ja... Ik probeer nu wel echt in te perken, want eerst ging ik ook nog met de auto terug naar mijn ouders (die in Leiden wonen) terwijl OV gewoon gratis is. En naar de uni ga ik wel gewoon met de fiets, want daar kun je niet parkeren.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:54

Alles wat ik met de fiets kan doen, fiets ik gewoon.
Is gezond toch? Vind fietsen ook best leuk overigens :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:03

heb nu een jaar me rijbewijs en fietsen zou bijna niet meer weten hoehet moet...
echt TE erg.
Heb me ook voorgenomen om als het beter weer is de fiets naar stal te pakken lees dat is maar 3 min met de auto haha

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:06

ik herken het probleem ik heb nog maar net 3 maandjes men rijbewijs .. maar wil nou ook niet meer zonder.. ging eerst ook vaak op de fiets naar de manege maar pak nu echt wel de auto XD alleen naar school ga ik met de bus want ik heb OVjaar kaart dus dat is dan voordeliger