Hallo nieuwe buurvrouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Hallo nieuwe buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:21

Wij zijn ook net verhuisd, maar de buren aan de ene kant wonen 150m verderop en de andere kant wonen de buren 200m verderop ongeveer..... En aan de overkant 100m weiland zit een hele straat met wat huizen.
Kreeg gelijk allemaal kerstkaarten van de halve buurt.... En ook met welkom in deze straat echt heel erg leuk :D
Van de overbuurman kreeg ik meteen de 2paardstrailer aangeboden om te lenen wanner ik wil :D :D en samen met hun heb ik een grote kist wortels gekocht die bij hun in de schuur staat omdat ik verder geen ruimte heb... Krijg ook binnenkort hooi via hun voor een leuk bedrag :)
Alleen nog maar leuke mensen (heb nog niet iedereen gesproken) heb nog een buurmeisje van 10 die gek is van paarden, haar moeder is stiekem ook paardengek en wil eigenlijk ook wel een keer rijden :D En je loopt hier gewoon zo bij iedereen binnen en iedereen dus ook gewoon hier en dat is nog wel even wennen :P
Ben je binnen bezig en dan staan er mensen binnen, we hebben verder ook geen deurbel.
Ze houden hier wel alles in de gaten, in positieve zin dan, laatst zaten we bij de buren aan de overkant en toen stopte er een auto bij onze paddock, neee zegt de buurman dat is bij de parkeerplaats aan de autoweg :') ...... Ze zien echt alles.
Maar goed leuke buurt dus..... als je vrijstaand woont dan heb je ook niet zoveel met anderen te maken qua tuin enzo.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:28

2 deuren verder dus naast mijn moeder women nieuwe mensen,zei draagt een hoofddoek en wil zonder doek buiten kunnen lopen daarom gingen ze de tuin doen.Bij mijn ouders zijn ze thuis geweest om er over te praten,ze wilden graag schuttingen plaatsen.Dat was goed zij mijn moeder maar er staat een klimop die ik er 35 jaar geleden in gezet heb en die wil ik wel houden.Dat was goed daar zouden ze niet aan komen,maar mijn moeder heeft een ernstige ziekte gehad en was nog labiel.Wat doen die buren terwijl mijn moeder nog sliep,ze sloopten de klimop er uit de hoofdstam was helemaal weg.Dus mijn moeder over de rooie,en was erg aan het huilen.Echt niet normaal hoor.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:28

Ik moet toch wel erg lachen om sommige verhalen hier :D

Wij hebben gelukkig leuke buren aan beide kanten!! De ene buuf past regelmatig op de kids, ze doet dan allerlei leuks met ze. Zijn ook gewoon hartstikke aardige mensen. De andere hebben ook paarden. In de vakantie proberen we het zo te regelen dat we niet tegelijk gaan. Zo kunnen wij voor hun paarden zorgen als ze weg zijn en andersom. Voorrijkosten voor de dierenarts voor de jaarlijkse enting delen we door samen een afspraak te maken. Hoefsmid doen we ook samen. Mocht een van ons moeten werken dan houdt de ander de paarden vast. Ik ben al 15 jaar wijs met mijn buurtjes (en ik hoop zij met mij :D )

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:38

Ik zie hier best wel bekende dingen voorbij komen.

Ik had altijd heel goed contact met al mijn buren, totdat ik een jaar geleden een nieuwe beneden buurman kreeg. Vanaf dat moment heb ik goed contact met al mijn buren -1 }>
Gisteravond stond hij om 10 uur nog voor de deur. Ik was op weg naar bed dus heb niet open gedaan. Hij zal vast wel weer wat te zeuren hebben gehad. Na 2 keer aanbellen hoor ik hem terug naar beneden lopen en een halve minuut later gaat de telefoon. Ik heb niet opgenomen dus hij zal wel lekker pissed zijn.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 08:07

toen ik een nieuwe buurvrouw kreeg, heb ik haar meteen aan het werk gezet. Ze moest echt alles van me schoonmaken enzo }>

haha. nee zonder gekheid.. We gingen bij elkaar op bezoek en dronken koffie.. That's All..

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:55

Ik lees hier wat over overburen, wij hebben ook een leuke overbuurvrouw, weet precies wanneer wij niet thuis zijn, dus mocht er dan een pakketje komen dan weten we dat we die bij haar op kunnen halen. Die arme postbode wordt bijna door dat mens aangevallen van kom maar hier!

Ook een keertje, mijn moeder komt thuis van t werk. 's ochtends was buiten gehangen, 's middags bij thuiskomst geen was meer. Bleek de buurvrouw het maar naar binnen gehaald had "stel je voor dat het ging regenen, en het was nu droog!"...

Best mens hoor, maar een roddeltante van hier tot tokio en houd álles in de gaten.

("Ik wil niet roddelen hoor, maar die en die buren...")

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:41

Om nog ff op mijn verhaal terug te komen.
Ik ben ook niet zo'n leuke buurvrouw. }>
Overbuurman Erwin vond op een vrijdagavond dat hij zijn auto wel midden in de straat kon zetten (smalle doodlopende straat)
Is geen nieuws, doet ie vaker en gaat dan doodleuk weg. (of doet de deur niet open als er iemand aanbelt)
Dus toen het vroor en zijn auto weer eens alles blokkerde heb ik met de plantenspuit zijn deuren even fijn dicht laten vriezen.
Komt er nog iemand die iets verder in de straat woont, ze kwam niet meer bij van het lachen toen ze zag wat ik aan het doen was, en even later heeft zij er nog een emmer water overheen gegooid.
Mijn buurvrouw aan de andere kant stuurde me een uurtje laten een sms dat ze het een geweldige actie vond van ons ~~}>

En denk nou niet meteen dat ik en *piep* wijf ben, ik doe erg veel voor de buuren hier. (pas altijd op kinderen en dieren als dat nodig is en zelfs een enkele keer op de opa van iemand die wat gezelschap wilde) :D
Maar deze Erwin is echt het toppunt van arrogantie.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:46

Hahaha, ik vind het wel een geinige actie....

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:49

haha en heb je nog reactie van hem gehad? of resultaat? :P
wat een zak zeg :\

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:50

Ik woon nu een maandje op mezelf, en heb gelukkig een onwijs leuke buurjongen, zijn vriendin kende ik al, dus daar heb ik mazzel mee, die staat altijd klaar als ik hem nodig heb. Heb daar oud en nieuw gevierd en hij nodigd me ook regelmatig uit, want hij weet dat ik alleen zit.
Ook zijn vrienden ken ik nu en zijn nu ook mijn vrienden, dus daar heb ik ontzettend veel mazzel mee.
Aan de andere kant woont Stoney (die noem is zo, zit altijd aan de wiet) maar die hoor ik ook nooit. En boven heb ik ook nooit last van, dus ik heb enorm geboft.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:54

Eeuwigzonde schreef:
Hahaha, het is jou klimop, en jij snoeit hem toch als je dat wilt? Maar klimop eet wel voegen weg, dus is het geen oplossing om de klimop tot daar af te snoeien zegmaar? Of staat dat heel achterlijk? En die schutting, als hij dat wil, moet hij 'm imo betalen.
Maar je hebt volkomen gelijk.
Toen ik net verhuisd was (was ik een jaar of 7) viel ik van de schommel af en was compleet overstuur. De buurman heeft me naar huis gedragen. Doet mn vader open, lig ik huilend in de armen van de buurman, ''hallo, bent u onze nieuwe buurman? Ja, ik vond uw dochter in de speeltuin...'' :+

Of je voegen eraan gaan is nogal afhankelijk van het soort klimop. De meeste soorten hedera zijn NIET schadelijk van je voegen. De hedera klimt namelijk door zich om dingen heen te draaien(hebben kleine sliertjes die ze daarvoor gebruiken). De meeste hedera's kunnen ook niet bij een rechte muur omhoog klimmen, tenzij je dingen aabiedt waar ze houvast aan hebben.
Andere soorten klimop die gebruik maken van zuignapjes kunnen Wel schadelijk zijn. Maar als je een goede muur, met goed voegsel hebt moet het niet zo'n probleem zijn.

Over leuke buren kan ik ook nog wel een boekje open doen. Gelukkig ben ik nou verhuisd en heb ik nog enkel last van een buurvrouw die te lui is om haar ramen te krabben en dus de auto 3 kwartier voor ze weg gaat aanzet. Auto staat recht onder mijn raam(zij hebben oprit) en al die gassen komen lekker mijn kamer binnen. En het leuke is dat ze regelmatig om 6 uur moet beginnen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:00

raket schreef:
Onze nieuwe buren kwamen zichzelf even voorstellen. Ik heb gezegd dat onze hond blaft als er mensen voorbij komen en dat ik hoopte dat ze dat geen probleem vonden. Ze vonden het wel een veilig gevoel een waakse hond.
En ze vroegen zich af of wij het erg vonden als hun het dartbord tegen onze muur aan deden, want daar konden we dan ook last van hebben. Verder geen probleem.

Nog even gezegd wanneer ik nachtdienst had en dat als ze die dag veel herrie gingen maken of ze dat even wilde laten weten, want dan ging ik bioj een vriendin slapen.
Die dag hebben ze alleen wat gemetseld en toen ik wakker was brak de herrie weer los.

We zien of spreken elkaar verder nooit.

Alle bejaarden in deze wijk zorgen wel voor overlast, die doen niets anders dan tellen hoe vaak ik de ramen lap etc...

Vroeger toen ik nog bij mams woonde had ik een hele goede vriendin. Haar grootouders woonde ook bij ons in het dorp. Die gingen verhuizen naar een bejaardenwoning tegen over ons. Prima lieve mensen.. Echter hield oma ons de hele godgansedag in de gaten. ALs die vriendin 's avonds kwam, ging ze eerst altijd bij hun langs. En dan kwam ze bij ons. Dus mams(mijn moeder) je was vandaag vrij? Gister zo en zo laat begonnen? Die en die kwam over de vloer. Mams heeft zoveel uur achter de compu gezeten, was zo laat uit bed enz enz. Ze heeft er maar een jaar gewoont. Toen is ze overleden door hij eigen kopigheid.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:00

Silviabol schreef:
haha en heb je nog reactie van hem gehad? of resultaat? :P
wat een zak zeg :\

Nee niks gehoord, alleen de volgende dag dat er iemand fanatiek zijn auto stond te krabben :D
Maar hij mag komen (als hij tenmiste normaal praat en niet begint te schreeuwen of schelden) dan zal ik haarfijn uitleggen waarom ik dat gedaan heb.
(hij staat wel eens vaker tegen me te schreeuwen maar ik zeg hem dan dat ie of normaal kan praten of op kan rotten, en gezien normaal praten voor hem volgens mij niet mogelijk is praat ie niet meer met me }:0 )
En nogmaals i kben helemaal niet zo maar hij vraagt erom.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:13

Hihi, toen wij nieuwe buren kregen, stond de keuken al in de fik voordat ze er daadwerkelijk woonde.. :+

Ze hadden schoongemaakt met doekjes met schoonmaakspul, die je na gebruik uit moest hangen, ze hadden ze op 1 grote hoop op de grond gegooit..

Ik ben benieuwd als wij gaan verhuizen hoe de 'buren' dan gaan reageren, het scheelt dat we bij dat huis maar buren aan 1 kant hebben. :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:49

Zonnebloem schreef:
...
En denk nou niet meteen dat ik en *piep* wijf ben, ik doe erg veel voor de buuren hier. (pas altijd op kinderen en dieren als dat nodig is en zelfs een enkele keer op de opa van iemand die wat gezelschap wilde) :D

En dan lees je je onderschrift... := Ik vind het trouwens een geweldig onderschrift! Zit daar copyright op?
:+

Maar goed. Ik vind dat TS terecht zegt dat tegenwoordig een simpel: welkom in de buurt! niet meer vanzelfsprekend is. Gelijk beginnen met zeiken. Dat is waar Nederland goed in is.

Wij hadden bij de intrek van ons vorige huis ook direct ruzie met de onze buurman over de poort. :roll: We hebben elkaar de 6 daaropvolgende jaren alleen nog maar beleefd gedag gezegd en that's it. Het verpest gewoon gelijk de sfeer.
Nu zijn we onlangs weer verhuisd, maar duidelijk naar een meer socialere buurt. We gingen ook van stad naar dorp. Scheelt toch. We kregen gelijk een welkomspakketje van 8 buurtjes en hebben toen een soort open huis voor hun gehouden. Echt heel gezellig. En dan mogen ze van mij inderdaad na enkele maanden wel eens wat neipende zaken aanstippen (wat tot op heden niet gebeurt is), maar dat kan niet gelijk op de eerste dag. Dat is gewoon onbeschoft naar je nieuwe buren.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:02

Duke schreef:
Zonnebloem schreef:
...

En dan lees je je onderschrift... := Ik vind het trouwens een geweldig onderschrift! Zit daar copyright op?
:+

.

Nee hoor :D :D

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:15

Die stond op de brabantse spreuken WCkalender in december :D

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:28

Tja, zo kun je iemand ook verwelkomen he :P
Onze buren zijn wel oke, de buurman komt soms wel ongelegen, maar is wel gezellig.
De andere buren waren wel wat vervelend, ze wonen er nu zo'n 3 jaar denk ik.
Ze hadden een hele agressieve hond die zomaar door de heg heen denderde en je aanviel.
Sinds dat die hond dat deed hadden we automatisch slaghout op het venster liggen voor het geval hondlief weer door de heg denderde en je aan wilde vallen..
Maar, nu is die hond niet meer.. het enige geval is wel dat ze zo'n 2x per week aanbellen omdat ze geen hamer, suiker, glazen, koffie hebben :=

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:54

Silviabol schreef:
Die stond op de brabantse spreuken WCkalender in december :D

Weet niet meer waar hij vandaan komt maar heb hem al bijna 2 jaar als onderschrift. :D
En vind hem nog steeds leuk :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:57

Ik moet zeggen dat ik mijn buren ook niet hartelijk verwelkomd hebt hoor :o
Dat stel kwam boven mij wonen toen ik net een maand in mijn huis zat en gingen graag tot diep in de nacht (en dan bedoel ik letterlijk 1 of 2 uur 's nachts...)
door met verbouwen....
Geloof me, dan ben ik niet aardig meer }>

Sinds mijn klagen van toen doen ze de deur niet eens meer open als ze me ervoor zien staan, zelfs niet toen ze een lekkage in hun keuken hadden waardoor het bij mij letterlijk
door het plafond naar beneden kwam sijpelen....