huis uit verkoop halen, wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:27

#Ymke# schreef:
Uit verkoop halen geeft een heleboel rust en als je toch niet perse weg moet, waarom dan alle ellende op je hals halen en misschien met verlies verkopen als je over een jaar of 2 jaar veel beter kunt verkopen?

Omdat je nu ook weer heel goedkoop (relatief gezien dan;)) weer een mooi huis weer kunt kopen. Als je 20.000 euro minder voor je huis krijgt dat je hoopte, maar je kan een nieuw, mooier en groter huis 60.000 euro onder de orginele vraagprijs kopen (waar het een jaar of 4 geleden nog binnen een week boven de vraagprijs verkocht was) dan is het zo slecht nog niet hoor!

25 kijkers is niet zo ontzettend veel eigenlijk, omdat mensen niet meer binnen een week hoeven te beslissen op een oververhitte markt neemt men de tijd om te orienteren en te vergelijken. Wij hebben nu al een stuk of 13 huizen gezien, en ik hoor veel mensen om me heen die er meer dan 30 hebben gezien en dan pas kopen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:29

Wij zijn al een jaar of 2 bezig met een huis te verkopen. Gelukkig wonen we er niet in en gelukkig is het financieel niet extra belastend voor ons, al zouden we het liever kwijt als rijk zijn.
Makelaar die wij voorheen ingeschakeld hadden, had zéér onrealistische kijkers geregeld (mensen die niet genoeg op konden brengen, mensen met 3 kinderen, terwijl er maar 3 slaapkamers waren etc.).
Nu is het huis rigoreus verbouwd, waardoor er ca 150!! kuub meer inhoud is gekomen, het huis geheel gerenoveerd is en prachtig voor starters/doorstromers.
Op dit moment hebben we dus al een andere makelaar laten kijken en deze gaat het volgende maand voor ons te koop zetten.
Hij heeft ons ook het advies gegeven om het compleet bewoonbaar op te leveren, zodat men er direct in kan trekken. Dit hebben wij ook gedaan en op wat klein werk na, is het af.
Deze makelaar heeft ook al potentiële kopers voor ons en hopelijk gaat dit 'em worden.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:43

MISTRAL94 schreef:
#Ymke# schreef:
Uit verkoop halen geeft een heleboel rust en als je toch niet perse weg moet, waarom dan alle ellende op je hals halen en misschien met verlies verkopen als je over een jaar of 2 jaar veel beter kunt verkopen?

Waarom dan? Hoeveel ellende haal je in deze tijd op de hals? Hooguit wat bezichtigingen wat ook zo zijn voordelen heeft, heb je het hele huis tenminste weer aan kant.
Met verlies verkopen ben je zelf bij, wanneer iemand een bod uitbrengt ben je niet verplicht het te verkopen tenslotte!

Ik doel idd op veel verlies verkopen. Heel veel mensen willen voor een duppie op de eerste rij en nu helemaal. Wij konden ons huis verkopen door 20.000 te gaan zakken, dan zaten we vér onder de woz waarde, ja doei, ik ben gekke henkie niet.

odetteke: ik vind 25 bezichtingen behoorlijk wat, helemaal als de eerste 18 in de eerste 3 maanden hebben plaatsgevonden.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:45

Hoi,

Mijn huis staat nu 5 maanden te koop. De laatste bezichtiging was op 4 oktober. Nu heel toevallig kreeg ik net een mail van de makelaar dat er morgen iemand komt kijken, dus sowieso de hoop niet opgeven. Als jullie vinden dat de vraagprijs niet te hoog is zou ik zeker voorlopig nog niet zakken. Er is altijd onderhandelingsruimte en dat weten de kopers ook.
Het lijkt mij niet slim om een huis tijdelijk uit de verkoop te halen. Het valt altijd op en mensen gaan zich afvragen waarom?
Je kunt een andere makelaar proberen als je je bij deze niet prettig voelt om wat voor reden dan ook. Je zou misschien je makelaar wat nieuwe foto's kunnen laten maken en of Funda plaatsen, of zelf foto's maken.
Het is een rottijd, eigenlijk niet om een huis te kopen, maar mensen zijn nu gewoon erg voorzichtig.
Je kunt er misschien ook (als je dat nog niet hebt) tophuis van maken op Funda.

Succes met het huis!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:47

Caira schreef:
Banken willen geen hypotheken of leningen meer verstrekken dus dan houdt het huizen kopen gauw op.

??

als je gewoon voldoet aan de norm dan is een lening echt geen probleem hoor

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:50

Michael1104 schreef:
Caira schreef:
Banken willen geen hypotheken of leningen meer verstrekken dus dan houdt het huizen kopen gauw op.

??

als je gewoon voldoet aan de norm dan is een lening echt geen probleem hoor

Ik denk idd dat dat wel meevalt. Er moet doorstroom blijven, anders gaat de huizenmarkt echt op zijn gat.
En hypotheekverstrekkers kunnen daar juist heel veel aan bijdragen door bijv te zakken met rente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:52

Hoi Brandweer, huizen staan nu gemiddeld een jaar te koop en dat moet je gewoon even incasseren in de credietcrisis en ook de prijzen dalen en daar moet je reëel mee in mee gaan.

Wij hebben er ook 8 maanden over gedaan, maar voordat het ooit te koop had gestaan, hebben we vaak gehoord, "als jullie ooit verkopen, laat het ons weten" en toen het te koop stond, veel reakties gehad, als ik het kon betalen, dan kocht ik het, balen , maar ik krijg de hypotheek niet rond. En dat meenden die mensen echt, want wij kennen ze.

Nu je huis uit de verkoop halen kan je altijd doen, maar niet geschoten is altijd mis. Je hebt er maar 1 nodig...

Als je huis weer te koop wordt aangeboden, kan men ook aan de historie zien dat het al eerder te koop heeft gestaan en uit de verkoop is gehaald, dus je schiet er niets mee op.

Bedenk voor je zelf een bodemprijs en hou je daar aan vast. Ooit komt de koper. Ondertussen, wees kritisch in je huis, schilder alles weer heel netjes in basiskleuren, onderhoud je huis heel erg tiptop, zorg dat het altijd door een ringetje te halen is, onderhoud je tuin pikobello. Doe aan alle openhuis dage mee.

Eventueel dat je even een tijdje via Makelaarsland je huis in de verkoop kan zetten, hebben wij gedaan en dat is goed gelukt, heeft ons veel geld aan een makelaar gescheeld, je krijgt goed advies en als het al een tijdje, dus bv 3 maanden te koop staat, bellen ze je op met advies om je huis beter aan te bieden en meer in de markt te kunnen komen, bv foto's veranderen.

Er zijn makelaars die echt afschuwelijke, niets zeggende foto's plaatsen, totaal geen moeite doen en wellicht nog wel prijsafspraken maken waar jij het niet mee eens bent. Via Makelaarsland heb je alles in eigen hand en beslis jij alles zelf.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:58

Girlgamer schreef:
Ik denk idd dat dat wel meevalt. Er moet doorstroom blijven, anders gaat de huizenmarkt echt op zijn gat.
En hypotheekverstrekkers kunnen daar juist heel veel aan bijdragen door bijv te zakken met rente.

Banken hebben het kunstmatig hoog gehouden de rente. Terwijl in europa de rente overal aan het dalen was bleef het hier gelijk of zelfs stijgen.

Overigens gaat het erg slecht met banken. Enorme hypotheken verstrekken ze nog wel. Het klootjesvolk kan erin stikken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:03

russel schreef:
Als je huis weer te koop wordt aangeboden, kan men ook aan de historie zien dat het al eerder te koop heeft gestaan en uit de verkoop is gehaald, dus je schiet er niets mee op.

Voordeel is wel dat iedereen die op funda kijkt en e-mails krijgt van alles wat nieuw is het huis onder hun neus geduwd krijgen :j

Ik zag laatst ook een huis op funda dat van buiten gewoon een saai rijtjeshuis leek, maar van binnen heel luxe was! Die mensen hebben als eerste foto (de foto die je ook in je mailbox bij het huis ziet staan) een foto van binnen, dat valt wel op :j

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 14:24

Odetteke
Citaat:
Omdat je nu ook weer heel goedkoop (relatief gezien dan;)) weer een mooi huis weer kunt kopen. Als je 20.000 euro minder voor je huis krijgt dat je hoopte, maar je kan een nieuw, mooier en groter huis 60.000 euro onder de orginele vraagprijs kopen (waar het een jaar of 4 geleden nog binnen een week boven de vraagprijs verkocht was) dan is het zo slecht nog niet hoor!

dat was precies wat ik gisteren tegen mijn man zei, maar die had daar nog niet zo veel boodschap aan. :D

We hebben de beslissing wel gemaakt. Het gaat vandaag of morgen uit de verkoop. Ik ben ook nog eens zwanger dus dat speelt ook een beetje mee, we moeten nu echt eerst een nieuwe kinderkamer maken en de studeerkamer naar zolder verhuizen. Zodra de baby geboren is (hopelijk begin april) gaat de boel weer in de verkoop. Of we dan een reguliere makelaar nemen of inderdaad voor makalaarsland of beetje hulp of zo kiezen, weet ik nog niet. Ik heb dan nog 12 weken vrij, alle tijd om mensen rond te leiden!

25 kijkers is best veel, als ik het zo hoor. Ik ken er genoeg die nog onder de tien zitten met al ruim een half jaar verkoop. Doen wij het toch niet zo slecht.

Dat gevoel al een leuk huis te hebben gezien ken ik. Wij kijken alleen maar op open huizen. Desondanks hebben we wel iets op het oog wat we al van binnen hebben gezien. Maar kopen doen we niet. Daar zou mijn man :(:) pas ECHT ongelukkig van worden (en als ik zie hoeveel stress en irritatie dit opleverd, denk ik ikzelf ook :Y) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:29

Zo kunnen foto's echt een enorm verschil maken :j

Ik zag ook al tijden een huis te koop staan bij het doorbladeren van Funda , doodsimpel dijkhuisje , waar ik steeds snel overheen bladerde omdat het totaal niet aansprak. Totdat ze een foto van de andere kant plaatsten :oo WAT een gaaf huis zat daarachter !! :oo Ik was er toen gelijk wèg van :j

Maargoed dat bleek dus die met die lage benedenverdiepeing te zijn :P

Nou , wij willen het eventueel nog wel wagen om toch toe te slaan als we nu een hele fijne woning tegenkomen.
We kunnen het wel even trekken en zijn huis moet vrij snel verkocht zullen zijn , omdat starterswoningen nog wel redelijk blijven lopen in die straat :)

Het is ook weer zonde om HET huis voorbij te laten gaan , dus als we nu een leuk huis zien dan gaan we toch even kijken.
Dan weet je wat het is , en als je afknapt dan kan de rust ook weer wederkeren :)

Vind je het WEL heel erg leuk dan heb je je neus laten zien en kun je gaan hopen dat ze een scherp bod accepteren.
We hebben geen superhaast en het perfecte huis kunnen we toch niet betalen , dus het is niet zo dat we kostte wat kost een bepaald huis moeten hebben.
Er zijn meerdere leuke woningen dus als we de ene die we graag willen , niet voor een mooie prijs te pakken krijgen , dan zal er nog wel een andere langskomen.
Het is niet handig om is deze tijd overhaast te gaan kopen , je hebt altijd kans dat je wat (veel) beters vind voor je geld , en de prijzen zullen nog wel gaan dalen als mensen dieper in de problemen komen en steeds liever van hun huis afkomen.

Het is als koper natuurlijk wel oppassen dat je niet in dezelfde val trapt als de verkoper.

Veel huizen MOETEN echt weg , kopers hebben al een nieuw huis en krijgen het oude niet verkocht...dat kan jou als nieuwe koper ook gebeuren en bovendien wordt het huis dan duurder.

Als een huis waar wij gaan kijken bvb. al 2 jaar te koop staat voor 4 ton , dan weten we dat je het voor die prijs dus blijkbaar niet kwijtraakt :n

Stel je voor dat wij het kopen en er om 1 of andere reden na korte tijd weer vanaf moeten , dan raken wij het dus ook niet voor 4 ton kwijt....

Maar op het moment van aankoop , moeten wij toch die 10% kosten koper ervoor betalen , dus dan gaat de kostprijs al omhoog.
Ofwel , als wij 4 ton voor het huis betalen , kost het ons geen 400.000 euro , maar totaal 440.000 euro.

Dus bij verkoop moeten we om ons geld er weer uit te krijgen en geen verlies te maken , minimaal 440.000 euro ervoor krijgen.
Als je nu al weet dat het voor 400.000 al 2 jaar te koop staat en niemand dat ervoor over heeft.... dan is dat geen beste investering.

Dan is het blijkbaar minder dan 4 ton waard , en zou je het zelf ook alleen voor een lagere prijs kwijtraken.
Dus om het dan haalbaar te maken zou je bvb. 350.000 ervoor moeten betalen , dan kun je het in geval van nood nog voor 385.000 te koop zetten...

En om bij een vraagprijs van 4 ton uit te komen op een verkoopprijs van 3,5 ton is echt niet zo raar.

Als koper heb je dan trouwens toch nog genoeg risico , want zie het voor die 385.000 nog maar eens kwijt te raken , als het voor 4 ton al 2 jaar te koop staat :P
En je hebt nu ook geen garantie dat de huizenprijzen niet drastisch gaan dalen , wie weet is het huis over een tijdje nog maar 3 ton waard...

Ik verwacht niet dat die crisis zo'n vaart zal lopen , maar het risico is er.

Denk aan de jaren '80 , toen werden de huizenprijzen ook enorm veel lager ineens.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:54

Niwla schreef:
Ik zou het zeker niet uit de verkoop halen. Er zijn sites waarop te zien is wanneer een huis in- en uit de verkoop is gehaald.
Misschien idd een andere makelaar proberen? Al moet ik wel zeggen dat als je huis niet hard loopt, dat dat vaak echt niet de schuld is van de makelaar. Die kan er immers ook weinig aan doen als hij geen telefoontjes voor bezichtigingen krijgt. :)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Onze verkopende makelaar belde meteen achter kijkers aan om te vragen hoe ze het gevonden hadden. En als hij na een paar dagen nog niks gehoord had, ging hij er ook weer achteraan.
Terwijl wij zelf een huis bekeken hebben en dat heel vrijblijvend ging. Wij hoefden niet aan te geven wanneer we wat zouden laten horen en die makelaar heeft er ook zelf niet achteraan gebeld. Na een week heb ik zelf maar eens naar het makelaarskantoor gebeld om te zeggen dat het niks zou worden.
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je ergens over twijfelt, de makelaar je goed de positieve kant kan laten zien en het dus nuttig is dat hij er actief achteraan gaat.

pmarena

Re: huis uit verkoop halen, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:21

Dat verschilt ook enorm inderdaad :j

Wij hebben nu op een stuk of 5 huizen gereageerd , en 2 huizen echt met de makelaar bezichtigt.

Vaak heb je als potentiële koper toch vragen. Bvb. dat je ziet dat ze naast je huis aan het bouwen zijn , of als je zoekt op internet en je komt plannen tegen van een projectontwikkelaar tegenover je huis , dat nu nog zo mooi op het groen uitkijkt , of er staat een oude schuur en je wilt eventueel weer wat nieuws neer kunnen zetten daarvoor in de plaats , of je wilt weten og het achterliggende stukje grond te huur of te koop is....

Voor een makelaar die al jaren in die regio werkzaam is , moet het niet zo heel moeilijk zijn om op die vragen antwoord te geven.
Maar ze hebben blijkbaar totaal geen zin om daar even een half uurtje aan te spenderen.

Bij 1 huis dat we bekeken hebben bood de makelaar zelf al aan om even zoiets voor ons uit te zoeken , en zo hoort het ook vind ik , dat is service en daarmee kun je een potentiële klant dan net over de streep heen trekken. Zo maf dat de meesten daar helemaal geen zin in hebben...

Ik vraag me dan altijd af of ze überhaupt iets met die vraag hebben gedaan.

Bvb. ik heb interesse in een huis , mits het achterliggende weilandje te koop / huur is. Betwijfel of ze dat überhaupt wel navragen. Ze kunnen zoiets toch ten minste aan de eigenaar van het huis vragen zou je denken , die weet dat misschien wel. Misschien huurt die eigenaar dat stukje land zelfs wel , of wie weet heeft de eigenaar ervan wel eens aan die mensen gevraagd of ze er interesse in hadden om het te huren of te kopen , omdat het zo mooi achter hun huis ligt....

Toch stom dat je dan niks meer hoort van zo'n makelaar. Ben echt benieuwd of ze hun klant wel inlichten als ze zo'n vraag krijgen.
Maar gezien de summiere info die ze verstrekken , zal dat wel helemaal te moeilijk zijn , zo'n vraag :P

Ik vind het eigenlijk al niet normaal dat ze de afmetingen niet weten van bvb. een schuur of garage die bij het huis staat.
Zoiets wil je als potentiële koper toch weten ??

Of een schuurtje nu 3 meter breed is of 5 of 11 , dat scheelt nogal niks...

Als je dan vraagt of ze de afmeting weten , krijg je het antwoord : kom maar bezichtigen.

De eigenaar van de woning zal dan makkelijker bereid zijn om die maten even door te geven , want die wil WEL graag verkopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:25

Brandweer, veel succes, gaat vast lukken. Overigens voor weinig een mooi huis is utopie. Iedereen die nu verkoopt heeft geduld en zo erg zakken de prijzen nu ook weer niet. Hier in mijn dorp zijn weer een aantal huizen boven de 5 ton in de verkoop gegaan, zou je toch denken, maar met wat geduld gaan ze een goed bod krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:52

Nou , de makelaars zeggen duidelijk wat anders , en Funda ook als je al een paar maanden de aangeboden huizen bijhoudt en ziet hoe enorm de prijzen aan het dalen zijn van de huizen die je al een tijdlang tegenkomt ;)

Veel mensen MOETEN er gewoon vanaf , kunnen het niet langer betalen en die krijgen elke maand een grotere strop dus zijn wel bereid om het verlies te nemen voordat het nog erger wordt.

Je moet natuurlijk niet verwachten dat je een huis voor 50% van de prijs kunt krijgen , maar er gaat nu al zat weg voor 80% hoor , en die verkopers zijn dan nog blij dat ze het kwijt zijn :)

Geldt natuurlijk niet voor iedereen , ik heb als verkoper ook geduld en ga het huis ook niet bizar goedkoop wegdoen.

Maar veel anderen hèbben simpelweg geen keus , het huis moet gewoon weg anders gaan ze kopje onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:00

Makelaars zeggen dat, dat weet ik, hun business is ook slechter aan het worden. Ik weet van buren van onze straat die eerder hun huis hadden verkocht, dat ze 3 bekende makelaars hadden laten komen, die hadden allemaal dat het huis tot ver onder de WOZ waarden waard was. Die mensen hebben het zelf verkocht, ver boven de WOZ waarde. Wij dus ook.

Natuurilijk gaan ze voor een 40.000 minder, is snel weer geld verdienen, toch snel 2,5 tot 3 % wat ze krijgen voor hun ampele werk. Als het huis wel op marktwaarde gaat, moeten ze ipv 2/3 maanden zoals het altijd was nu 9/12 maanden wachten op centen en dat doet zeer.

De starters woningen zijn wat gedaald, maar de niet starterswoningen niet, die staan langer te koop, zijn ook huizen boven de 2 ton. Natuurlijk zijn er mensen die MOeten verkopen, maar als ze onder hun overbruggingscrediet gaan zitten, blijven ze met een restschuld zitten en daar kiezen ze ook niet voor. De eventuele faillieter die was er altijd wel.

Overigens worden er nog steeds hypotheken afgegeven, alleen worden de regels nu wel nageleefd en voorheen waren ze wat soepeler. Er wordt juist aangeraden nu te kopen omdat de rente laag is en de banken hebben ook weer geld nodig, toch? Maar je moet nu wel gewoon aan de inkomenseis voldoen en dat is de aanscherping. Ook worden de overbruggingshypotheken niet meer voor 100% gegeven, dus ze doen ongeveer 10 tot 15% van de marktwaarde af die ze niet verzekeren ivm eventuele verlies bij verkoop, maar dat ik ingecalculeerd met de hypotheekaanvraag, dus je hypotheek is daardoor automatisch hoger.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:14

Inderdaad, momenteel zijn er een veel huizen waarvan de vraagprijs al schrikbarend gedaald is. Maar toch denk ik dat dat vooral een uitstroming is van mensen die hun huis al voor de kredietcrisis in de verkoop hadden en die al een ander huis gekocht hadden.
De meeste huizen die tíjdens de crisis op de markt zijn gekomen zijn van mensen die eerst willen verkopen voor ze gaan kopen, en die hebben gewoon de tijd en hoeven niet te slikken of te stikken.

Ik denk dan ook dat als die eerste serie flink in het stof is gegaan, er een huizenbestand overblijft waarvan de prijzen redelijk konstant blijven. Het echte koopjes shoppen zal dan ook niet echt heel lang blijven duren, verwacht ik, in elk geval geen jaren ;) En dan is de rente misschien ook weer gestegen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:58

MISTRAL94 schreef:
Girlgamer schreef:

Banken hebben het kunstmatig hoog gehouden de rente. Terwijl in europa de rente overal aan het dalen was bleef het hier gelijk of zelfs stijgen.

Overigens gaat het erg slecht met banken. Enorme hypotheken verstrekken ze nog wel. Het klootjesvolk kan erin stikken.

hoe kom je aan deze wijsheid??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:30

Dat is mijn ervaring :Y) En dat is overigens niet alleen met hypotheken zo hoor. Met alles hier in nederland. Altijd is het klootjesvolk de dupe.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:38

Wij zijn ook op zoek naar een huis en ik snap echt niet waarom mensen een makelaar gebruiken. Wat kunnen die nu meer doen als jijzelf?
Zoals hierboven al iemand zei... soms krijg je gewoon geen antwoord, een heel erg onbeleefd antwoord of zelfs een mail vol schrijffouten en dialectwoorden. De manier van foto's nemen lijkt bij sommigen ook nergens naar, om over de begeleidende tekstjes nog maar te zwijgen...

Neen, ik zie geen voordelen aan een makelaar...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:41

Wees er wel voorzichtig mee. Dit huis wat wij nu te koop hebben staan hebben wij toendertijd ook zonder makelaar gekocht. Een behoorlijk risico als je zag in wat voor staat het huis was. Onderhandelingen van het huis heb ik toen allemaal zelf gedaan uiteindelijk is het goed gekomen maar bij verkoop doe ik het dus wel degelijk via een makelaar. Zij hebben meer kennis van zaken (ga ik vanuit) en ook kennen zij de regeltjes juridisch gezien beter dan dat ik ken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:55

Nou , als je een huis hebt waar wat aan mankeert , dat erg bijzonder of oud is of dat je vermoed dat er wat kan mankeren of nog iets raars met de grond aan de hand is ofzo...je hebt natuurlijk wel een meldingsplicht en van dat soort dingen is een makelaar toch beter op de hoogte.

Dan is een makelaar die achter je staat helemaal geen rare keus.
Maar net zoals in mijn geval , een luxe verbouwde veredelde rijtjeswoning die ik 2 jaar geleden heb gekocht en waarvan ik al die rapportjes nog heb.... tsja wat voegt een makelaar dan nog toe :)

Dan heb je meer aan direct contact met geïnteresseerden dan dat je het risico hebt dat de makelaar een soort "muur" vormt...

En dan geef ik liever die koper wat korting dan dat ik het aan zo'n kantoorpikkie geef :P

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:44

MISTRAL94 schreef:
Dat is mijn ervaring :Y) En dat is overigens niet alleen met hypotheken zo hoor. Met alles hier in nederland. Altijd is het klootjesvolk de dupe.

nou je mag bij mij langskomen en als je netjes aan de voorwaarden voldoet, dan krijg je netjes een geldlening. klootjesvolk of niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:08

Wij zijn een uitzonderlijk geval, die het al 6 jaar prima doen en toch krijgen wij geen nieuwe hypotheek :Y) Het gaat overigens om een moeder dochter situatie. Stuk voor stuk roepen ze geen probleem doen we niet moeilijk over, maar als puntje bij paaltje komt dan doen ze het toch niet. Terwijl vader en zoon geen probleem is, 2 vrouwen (als stel) ook niet enz maar dat moeder dochter is toch wel zo raar daar willen ze niet aan meewerken. Goh hoe noem je dat ook alweer? Discriminatie?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:08

Kitty schreef:
Niwla schreef:
Ik zou het zeker niet uit de verkoop halen. Er zijn sites waarop te zien is wanneer een huis in- en uit de verkoop is gehaald.
Misschien idd een andere makelaar proberen? Al moet ik wel zeggen dat als je huis niet hard loopt, dat dat vaak echt niet de schuld is van de makelaar. Die kan er immers ook weinig aan doen als hij geen telefoontjes voor bezichtigingen krijgt. :)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Onze verkopende makelaar belde meteen achter kijkers aan om te vragen hoe ze het gevonden hadden. En als hij na een paar dagen nog niks gehoord had, ging hij er ook weer achteraan.
Terwijl wij zelf een huis bekeken hebben en dat heel vrijblijvend ging. Wij hoefden niet aan te geven wanneer we wat zouden laten horen en die makelaar heeft er ook zelf niet achteraan gebeld. Na een week heb ik zelf maar eens naar het makelaarskantoor gebeld om te zeggen dat het niks zou worden.
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je ergens over twijfelt, de makelaar je goed de positieve kant kan laten zien en het dus nuttig is dat hij er actief achteraan gaat.

Ja oke, wij spreken altijd met de mensen af dat ze zelf even bellen binnen een paar dagen. Doen ze dat niet, dan bellen wij ze achteraan. Maargoed, dan moeten ze wel eerst zelf bellen om een afspraak te maken.