Het nieuwe rijden: doe ik het zo goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Re: Het nieuwe rijden: doe ik het zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:03

10-20 in de 2
30 in de 3
50 in de 4
meestal schakel ik bij 80 door naar de 5

Heel erg het, niet nieuwe rijden maar ik jaag mijn auto aardig in de toeren, vind het altijd zo'n heerlijk gevoel als de turbo erbij komt en dat ie dan lekker doortrekt. ;) Wel pas als de motor warm is. En ik rijd trouwens niet altijd 30 in de 3, want ik rijd veel in de stad en dan moet je toch altijd wat rustiger aan. Mijn auto trekt namelijk in de versnellingen behoorlijk door. Ik trouwens een knalrode VW Lupo TDI

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:11

Als ik met mijn auto al in de 3e versnelling ga bij 30 km p/u verbrandt de benzine onvolledig! Maar mijn auto heeft ook een krachtige motor erin zitten. Tegenwoordig doe ik het op gevoel eigenlijk. Als de auto begint te 'schudden' zit ik in een te hoge versnelling.
Als je eenmaal je rijbewijs hebt en vaak in een auto rijd, merk je vanzelf wanneer de motor het beste loopt. ;)

@ hierboven: Same here :D Heerlijk!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:16

dorientjuh schreef:
Nadat ik gisteren even de site van het nieuwe rijden had doorgelezen, wilde ik het vandaag eens in praktijk brengen. Ik schakelde zo vroeg mogelijk over (bij 2000 toeren), maar ik twijfel nog steeds een beetje of het wel echt goed is zo.

Ik deed:
30 km/h = 3e versnelling
50 km/h = 4e versnelling
60 km/h en daarboven = vijfde versnelling

Ik reed trouwens in een benzineauto. Uiteraard ook veel op uitrollen enzo gelet. Denken jullie dat ik het zo goed doe?

Als je schakelt aan de hand van toeren (wat helemaal in orde is!) kunnen wij niet zeggen of je bij de juiste snelheid schakelt ;)
Dat verschilt per auto.

Als je tussen de 2000 en 2500 toeren schakelt dan rijd je prima. :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:19

tot 30 in zn 2
30 in zn 3
50 in zn 4
70 in zn 5
(diesel)

Ik rijd in verschillende auto's en het verschilt erg per auto (dus per moter/vermogen) merk ik. In auto's waar ik minder vaak in rij luister ik naar de moter en hoe de auto voelt. En sommige hebben zo weinig vermogen dat ik met optrekken de neiging heb om uit te stappen en mee te rennen/duwen :+