Als 'fotograaf' een zus hebben die niet kan fotograferen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:29

Heel herkenbaar :D
Laatst nog zijn er heel veel foto's gemaakt ...........

Alleen jammer dat mijn paard op elke foto haar hoeven kwijt is :D :D
Of dat ik op dat moment zover weg ben van de camera dat het een zoekplaatje is geworden.............
Of dat er een lantaarnpaal uit mijn cap groeit.............
Of als boeiende achtergrond de mesthoop is gekozen................ _O- _O- _O-

Sorry Dip! We hebben wel gelachen!! :D :D :D

Lydia_

Re: Als 'fotograaf' een zus hebben die niet kan fotograferen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:32

Hier een vader, die zo vaak mogelijk klikt en toch weer wonder boven wonder alleen maar foto's heeft waar de kont te zien is. _O- Gelukkig gaat het steeds beter, en word hij steeds trotser. :+

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:33

Ik ben nu zelf ook amateur fotograaf, en de meeste foto's zijn op het goede moment etc.
Maar dan mag ik een ritje maken op het gefotografeerde paard, en dat wil de ruiter wel even wat foto's maken, naaa, dramatisch :=
Kom je er zelf als ruiter ook zo belachelijk uit :+ door al die verkeerde momenten..
Neem het ze niet kwalijk hoor, maar zoals je meeste hier zeggen, vraag ik me ook af; hoe krijg je het voor elkaar??!! :7

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:35

Dan moet je maar een fotograaf inhuren, die het volgens jou wel kan :j

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:38

Daar gaat het hier in het topic toch helemaal niet om ;)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:43

Het is ook maar een tip :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:53

Haha, ik ken het. Nu ben ik zelf ook niet zo goed in foto's maken, maar ik had het mijn vriend eens gevraagd... Geen enkele foto van het paard, maar wel een héleboel van mij op het paard. "Maar ik moest toch foto's van jou maken?"

Heel lief bedoeld maar toch niet helemaal wat ik wilde :(:)

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 16:06

Sieltjuh & Mindfields hebben ook wel érg mooie foto’s van zichzelf….erg ‘creatief’ als je paard al uit beeld is :D

Olympia, jouw vriendin heeft inderdaad wel weer goed gevoel voor paarden als niet-paardenmens zijnde +:)+

supertammy schreef:
Herkenbaar probleem! Haha, mijn vader houdt altijd zijn vingers voor de lens alstie een foto maakt. 8-)

Héérlijk, zwartgevlekte foto’s :j

Chiva schreef:
Ik heb ongeveer 50 foto's van mezelf in galop.... allemaal op 1 been - het linkerVOORbeen :+

Als je er over na gaat denken is dat ook een kunst - precies op DAT moment steeds afdrukken :D

Dat is ook zéker een vermelding waard, ik kan er altijd ook wel om lachen, want als je het zelf zou proberen, zou het me echt niet lukken om 50 gallopfoto’s op het linkervoorbeen te krijgen… :D
Zeer getalenteerde fotograaf zo te horen :+

Innepin schreef:
Heel herkenbaar :D
Laatst nog zijn er heel veel foto's gemaakt ...........

Alleen jammer dat mijn paard op elke foto haar hoeven kwijt is :D :D
Of dat ik op dat moment zover weg ben van de camera dat het een zoekplaatje is geworden.............
Of dat er een lantaarnpaal uit mijn cap groeit.............
Of als boeiende achtergrond de mesthoop is gekozen................ _O- _O- _O-

Sorry Dip! We hebben wel gelachen!! :D :D :D

Volgens heb jij alle erge situaties en foto’s wel te pakken dan….:Y)
Een paard zonder hoeven, zoekplaatjes, mesthopen als achtergrond en vooral een lantaarnpaal uit een cap :D
Tsja ik zou er de humor ook wel van inzien, maar dan heb je wel veel mooie foto’s denk ik haha :P

Hermelijn schreef:
Haha, ik ken het. Nu ben ik zelf ook niet zo goed in foto's maken, maar ik had het mijn vriend eens gevraagd... Geen enkele foto van het paard, maar wel een héleboel van mij op het paard. "Maar ik moest toch foto's van jou maken?"

Heel lief bedoeld maar toch niet helemaal wat ik wilde :(:)

Maar dit is in ieder geval een goed compliment, dat je vriend in ieder geval meer oog voor jou dan voor je paard had ;)
Ik vind het ook altijd zo grappig, want ik vraag me altijd af wat mensen denken als mensen alleen jouzelf fotograferen,….
Want zo leuk ziet het er niet uit met een intensief paardrij-hoofd en cap op :D :D :D

luanova schreef:
Kan erger !
Zuslief (zonder paardenverstand) die fotografeert, ze zelf enig vind, en als verrassing er 2 uit heeft laten vergroten (20x30) en ingelijst !!
En dan bedoel ik eeeeecht 1 foto op het absoluut verkeerde drafmoment, en 1 foto compleet tegen de hand. :(
Moet ze toch maar ff laten hangen, misschien dat ze ze volgend jaar vergeten is, en ik iets anders in de lijsten kan doen.

HAHAHA Dit is toch wel het ergste wat je je kan bedenken!!!! _O- _O- _O-
Oeehhh jeetje dat is wel het toppunt zo’n zus haha
Ik zou me doodergeren aan zulke foto’s, en ze vooral mooi op de wc hangen ofzo :+
Je ziet het helemaal voor je als je bezoek krijgt “Oh dus dít is jouw paard?”
Waar het totaal niet loopt zoals je zelf wilt/hoopt :D

Ik moet trouwens zeggen dat ik toch altijd liever mijn eigen hoofd afgehakt hebt dan dat er goed ingezoomd is op je eigen hoofd en je paard amper te zien is :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:32

Haha, ik ken het :D
Vroeger maakten mijn zusje en ik nog wel eens foto's van elkaar tijdens het rijden (springen vooral.) Nouja, mijn foto's allemaal op het goede moment, niets wazig enzo. Waren echt mooi. Ik leg uit aan zusjelief wat ik doe, maar je krijgt nog slechtere foto's dan die van jouw zus ;) Op precies het verkeerde moment steeds (vlak voor de afzet, lelijkste moment), wazig beeld omdat ze de camera bewoog.. Om je aan dood te ergeren.
Grappig detail: ik moest ineens de hele lesgroep van mijn zusje op de foto vastleggen tijdens haar laatste les. Ze gingen best hoog springen en dat moest natuurlijk vereeuwigd worden. Door mij :+ Haha, toen mocht ik er ineens wel bij zijn.. :+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:17

Ik ben het eens met Nassie.. Ik snap niet echt waarom je "mislukte" fotos van je zus op internet zet, en er zelf een foto van zet van: kijk, ik kan het wel.. pff vermoeiend als je zon zus hebt, die het niet kan.. Ik weet wel dat het topic bedoeld is met een knipoog maar toch,, fotograferen is niet makkelijk... En idd, als het je niet bevalt huur je een betaalde fotograaf in.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:34

Ik heb liever een zus die niet kan fotograferen, dan een zus die mijn goedbedoelde pogingen belachelijk maakt op internet en er ook nog even bij vermeldt dat ze zelf toch wel 10x beter is. :7

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 19:37

Haha, ik snap jullie reacties, maar zoals jullie in haar eigen post in dit topic kunnen teruglezen, snapt ze echt wel dat dit topic met een knipoog is.
Ze is namelijk zelf degene die er het hardste om lacht :D
En ik probeer echt niet mijn eigen foto zo geweldig naar voren te laten komen hoor, maar ik vond het gewoon een grappig verschil, het had net zo goed een foto van een ander kunnen zijn in dezelfde situatie ;)
Maar we hebben er samen erg om kunnen lachen, omdat je bijna niet zou geloven dat het om hetzelfde paard gaat op de foto's :P

Maar ik snap jullie reacties, maar dit is niet bedoeld om haar belachelijk te maken (en dat weet ze zelf ook :) )

En als ik echt perfecte foto's zou willen zou ik allang een fotograaf hebben ingehuurd, maar dat is de opzet van dit topic niet ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:38

Ja, okay, maar je lokt andere mensen wel uit om vergelijkbare dingen over vaders, moeders, zussen en vrienden te gaan zeggen. En vinden die dat ook zo grappig?

Ik vind het niet echt een sympathiek topic, in elk geval. Niet perse alleen jouw posts hoor, maar gewoon het geheel.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:50

Ach, ik kan de humor er wel van inzien. Ik kan zelf ook geen hele mooie foto's maken, ik heb er helemaal het geduld niet voor. Ze worden scheef, galop foto's altijd op 1 been, originele achtergronden. }:0 Mijn zus kan het wel, en vind het ook heel leuk. Maar ik kan andere dingen dan wel weer goed. :)

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:52

Heel erg herkenbaar :P Duizenden foto's van andere paarden op wedstrijd maak ik maar van het rijden zelf heb ik eigenlijk maar een paar scherpe foto's van mezelf.
Haha en eigenlijk moet ik m'n camera ook maar niet meer uitlenen want het geeft altijd valse hoop; je verwachtingen worden nooit waargemaakt en dat is soms toch wel jammer!

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:53

Komt me heel bekend voor!
Of dat 'fotograaf' aan de instellingen heeft zitten prutsen en alle foto's zwart zijn }:0
Of de foto onscherp is omdat de 'fotograaf' zelf de lens op M heeft gezet...
Ach, soms komt er wel wat leuks uit, maar kan behoorlijk iri zijn!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:25

haha wat een leuk topic :P
mijn moeder is vaak de klos, maar ik laat haar gewoon filmen een neem dan de stills uit het filmpje :D
alleen dan zijn ze van hele slechte kwaliteit
heb wel een vriendin die erg handig met de camera is :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:30

Ik heb ook amper foto's van mij en Lin & Heaven, maar die ik heb zijn weldegelijk goed gelukt! :D Moet nog eens een prof inhuren, want wil natuurlijk wel de béste kwaliteit, maar tot noch toe weten vriendinnen zich aardig uit de voeten met mijn camera. :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:32

paard staat trouwens ook veel mooier op foto 2 omdat ruiter daar gewoon veel beter rijdt.. Dat is de zus begrijp ik? Kan Zus tenminste wel iets beter:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:50

Jep dat ken ik! Ik fotografeer best veel, en een aantal meiden op de manege hebben foto's die door mij zijn gemaakt. Maar ik heb geen enkele leuke foto van mijzelf en paard :=.

Heb wel een leuke van mij en een van mijn verzorgpaarden, Elema :). Maar geen spectaculaire actiefoto's.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:30

Ik ben al blij als ik iemand meekrijg voor foto's hoor :D
Mijn vriend houdt het misschien tien minuten vol om te fotograferen, wat resulteert in foto's van een paard dat net van hem wegdraait in een volte, galop met het steunmoment op het voorbeen of een charmant stamoment met lichtrijden waarbij mijn niet zo kleine kont ook nog centraal staat. Inmiddels weet hij dat op een foto ook de paardenbenen moeten en ook mijn hoofd.

Scheelt dat ik zelf ook niet kan fotograferen, ik kan wel goed de slechte foto's selecteren en eruit halen na veel oefening :P Heb ooit foto's gemaakt waarbij ik steeds net alleen de staart te pakken had :=

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:30

:= Ik vindt het wel grappig hoor, het is een heel ander paard zo :D

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:02

afschuwelijk!

hb ik eindelijk een leuke foto van rambo en mezelf, zijn de oren eraf.... :(

:+ blijven lachen ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:40

tja, mijn vader ging pas ook eens mee. Hij heeft in totaal 5 foto's gemaakt, waarvan 3 wazig waren en die andere 2 foto's zijn heel raar. ;)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:54

Erg herkenbaar!

Gaan wijken en tegen je vriend zeggen dat ie juist dan foto's moet maken, maakt ie foto's zonder benen. Ik stoor me vaak ook aan scheve foto's, dat je horizon zeg maar diagonaal staat :+

Al met al ben ik erg blij als mijn lieve vriend mee gaat om foto's te maken, al moet hij er van mij dan wel heeeeeel veel maken, dan weet ik dat er tenminste een aardige foto tussen zit :D