Jouw eerste auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:33

Ben het wel met de anderen eens, rijden leer je pas als je je rijbewijs hebt, en of dat nu zo handig en relaxed in een TT gaat...ik vraag het me af. Hopelijk word je dan niet zo bestuurder die zo scheef achter het stuur hangt en na een jaar zijn rijbewijs weer mag inleveren!
Maar het is wel een mooie auto natuurlijk, snap wel dat je er eentje zou willen hebben.
Ik ben begonnen met een Opel Corsa uit 1986, hij was destijds een jaar of 10 volgens mij. Veel plezier van gehad, je eerste auto is toch wel speciaal! Inmiddels veel auto's versleten (altijd wat oudere auto's gereden), nu een Chrysler Neon uit 2000, fijne auto!
Auto nu All-risk verzekerd, kost iets van 30 euro, zal voor jou duurder zijn als starter. Geef wel aan dat jij de regelmatige bestuurder bent!

KiWiKo

Re: Jouw eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:36

ik persoonlijk vind een TT een echte damesauto :) mijn broer rijd wel eens in de mijne, maar het is echt geen gezicht :) Nou is mijn broer ook wel fors hoor, maar het is net een sardientje in een blikje :) :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:41

Ben nu aan het rond kijken, twijfel tussen een Ford ka, een peugot 206, toyota yaris, en een daihatshu

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:45

Zo Klaas, doe je niet verkeerd een TTtje :).
Ruilen met mijn Matiz :D?

Mijn eerste eigen auto is mijn huidige, een witte Daewoo Matiz uit 2000, met knalroze bekleding, een knalroze pook met diamantjes en knalroze voetpedaaltjes. Ook komen er nog knalroze stickers op aan de zijkant. Gelukkig wel voorzien van electrische deuren en ramen, verder voelt het allemaal redelijk 'goedkoop', dunne deurtjes ed. Is superzuinig, kost helemaal niks in wegenbelasting en verzekering en ziet er prima uit, dus voorlopig gaat-ie niet weg.

Hiervoor heb ik in auto's van mijn ouders gereden, een echte oude 'Herby' en een Alfa Romeo. Nog steeds pak ik zo af en toe hun Renault, omdat dat gewoon echt een stuk luxer rijdt dan de Matiz.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:45

Een TT is niet zo heel erg groot nee, op een auto RAI heb ik er ook wel eens ingezeten. Maar ze zijn wel stoer!!

Een Ford KA is leuk Eevj! Niet te groot, niet te klein en een leuk model.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:47

Een witte Opel record uit 1964 met een gat in de zijkant en defecte ruitenwissers. Kosten: 25 gulden. Rijdend over de A1 naar huis gedurende een sneeuwbui... jawel... vormden twee touwtjes en een bijrijder tijdelijk het mechaniek van de wissers.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:52

Opel Corsa...

Verzekering: dacht rond de 220 per jaar, dus rond de 19 euro per maand...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:52

Ik doe mijn rijbewijs in mei. Heb (onder voorwaarde van eigen bijbetaling) een kleine jeep beloofd gekregen. (type suzuki, hyundai) Normaal zou dit niet het geval zijn maar wegens verhuizing naar bergomgeving (Jura, Zwitserland) vond paps het wel de moeite waard. :D

Flighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:07

Mijn eerste auto: Opel Corsa B 1.4 sport.
Leuk sportief wagentje, lichtmetalen velgen, sportief bumpertje, leuke uitlaat met bijbehorend geluid.
Wegen belasting geloof 15 eur, verzekering geen idee.

M´n 2e auto Corsa B Gsi, eigenlijk het zelfde model, maar iets luxer maar luste ook graag iets meer benzine.
Nu rijd ik een Opel Astra F station, en staat m´n Kadett carbio uit ´87 in de garage ;)

De astra staat trouwens op naam van m´n man, maar ik ben bij de verzekering opgegeven als regelmatige bestuurder, dus wel even opletten dat je dat doorgeeft.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:16

Audi TT is een van me droomauto's maar geen haar op me hoofd die daarin durft te stappen als ik me rijbewijs heb :D ik wil zelf erg graag een smartje maar die eeuwige discussie met me ouders...

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:30

Ik heb net een aantal rijlessen achter de rug :D Hoop uiterlijk juli m'n rijbewijs te hebben!

En dan zou ik de auto van m'n ma krijgen, een witte ford fiesta (wat ouder model maar nog steeds in orde). Ik hoop eigenlijk op een oude jeep of een 4x4, voor de trailer te trekken hihi :=

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:42

Mijn schatje is een knalrode Daewoo Matiz uit '98. Heerlijk klein ding wat ik overal tussen kan proppen, zuipt niet veel, pittig voor zo'n autotje. En tjah, dat iedereen hem belachelijk maakt neem ik maar op de koop toe. Ik rijd tenminste in een auto ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:01

Maiska schreef:
Ik heb net een aantal rijlessen achter de rug :D Hoop uiterlijk juli m'n rijbewijs te hebben!

En dan zou ik de auto van m'n ma krijgen, een witte ford fiesta (wat ouder model maar nog steeds in orde). Ik hoop eigenlijk op een oude jeep of een 4x4, voor de trailer te trekken hihi :=

Let bij het kopen van een 4x4 vooral op de wegenbelasting en het verbruik deze tijden, deze zijn vooral voor de wat zwaardere modellen erg hoog, ook de modellen die voor zeer weinig geld aangeboden worden op het internet (vb. de Cherokee) zijn vaak niet betrouwbaar. Maar was ook mijn idee bij een jeep, vanwege de trailer. :D

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:07

Ik heb sinds een week mijn eigen Volswagen golfje 4 een zwarte vind hem geweldig nu alleen mijn rijbewijs nog haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:14

Zwarte BMW 3 serie, jammer genoeg kwam hij niet door de keuring dit jaar, dus nu heb ik een zwarte Alfa Romeo 146 :j Ook een fijne auto, maar ik mis de BMW wel... Als ik ooit weer een nieuwe koop koop ik weer een BMW :+ :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:14

xDramaQueen schreef:
Audi TT is een van me droomauto's maar geen haar op me hoofd die daarin durft te stappen als ik me rijbewijs heb :D ik wil zelf erg graag een smartje maar die eeuwige discussie met me ouders...

Waarom zouden je ouders niet willen dat je een smart koopt? Dat zijn supergoede en veilige autootjes. Kosten geen moer in de wegenbelasting :D

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:17

ik heb voor mijn 18 een citroen c3 cabrio in champagne kleur gekregen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:47

XoNo schreef:
xDramaQueen schreef:

Waarom zouden je ouders niet willen dat je een smart koopt? Dat zijn supergoede en veilige autootjes. Kosten geen moer in de wegenbelasting :D

geloof me, ik heb die discussie echt al een ziljoen keer gehad, ze blijven ervan overtuigd dat ik niets meer ben als ik een ongeluk ben, om een smart zit namelijk geen kooi, ik zou dan een sigaretten pakje zijn, ik heb al te vaak gezegd dat dat niet meer zo is maar ze blijven bij hun mening :Z
Ford ka de nieuwe is echt waanzinnig, maar die is toch alweer 10.000 euries. maar ik kijk wel als het zo ver is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:53

Sterre schreef:
Karin schreef:
Een Audi TT... Als je het kunt betalen, waarom niet? :)

Imo heeft een TT (of soortgelijke auto´s) niks te zoeken onder de kont van een beginnende autorijder ;)

In theorie ben ik het met je eens hoor, maar ik gok dat de beginnende autorijder die zijn zinnen gezet heeft op een Audi TT niet zoveel met onze bedenkingen doet... Vandaar ook mijn opmerking: als je het geld hebt, och... waarom dan niet? :+

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:53

Mijn eerste auto (mn huidige), is een Coltje, ben de 2e eigenaar, 19 jaar oud maar nog nieuw (is van mn oma geweest maar die heeft er niet heel veel mee gereden, maar wel goed onderhouden)...

vind t een ideaal autotje, ligt fijn op de weg, rijdt fijn en trekt veel autos eruit (ok speel een klein beetje vals is een automaatje)...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:54

Een smart heeft wel een kooiconstructie :D Waar halen je ouders die wijsheid vandaan? :)) Trideon kooiconstructie volgens mijn vriend en airbags aan alle kanten.

Smarts zijn hele veilige autootjes, alleen beseffen mensen dat soms niet, omdat het nog kleiner is dan een alto (die wel weer enorm onveilig is). Nja, dat zal tegenwoordig ook wel meevallen.

Je moet dan wel een smart na bj. 2000 kopen, voor dat bj gaan ze niet veel verder dan 60.000km ivm een motorische fout. Tenzij je een smart voor 2000 koopt met een motor revisie :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:59

Pffff doe je goed een TT :~
Ik heb zelf geen geld voor een eigen auto, mijn ouders riepen ook altijd dat er geen 2e kwam. Toen hebben ze om een kennis te helpen toch een bmw 325I geloof ik over gekocht. Daar reed ik een week in, maar die auto was vrij gaar (handrem erop reed ie nog van een heuvel af enz). Ik ben gek van kevers en pap en ik hadden er bijna een gekocht. Later hebben ze als verassing die bmw ingeruild voor een blauwe new beetle 1.9 tdi. Die deel ik met mijn broertje. En als ik ooit een eigen auto koop wordt het weer een beetle. Rijdt echt als een trein en ik vind ze helemaal geweldig. Alleen wil ik dan graag een knalgele cabrio. Word even sparen denk ik zo :')

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:59

Mijn eerste autootje was een Renault clio uit 1994, helaas overleden maar was een fijne auto.
Nu heb ik en nieuwe Kia picanto, ook een erg fijne auto, niet duur op de weg en redelijk zuinig in verbruik.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:10

Puur gekocht op funtionaliteit ivm hondenvervoer en paardenspullen vervoer een VW Caddy en na 8 jaar nog steeds vol in luv mee :)) ik betaal 58 euro wegenbelasting in de 3 maanden (grijs) en tis een dieseltje dus op het moment weer lekker goedkoop.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:19

XoNo schreef:
Een smart heeft wel een kooiconstructie :D Waar halen je ouders die wijsheid vandaan? :)) Trideon kooiconstructie volgens mijn vriend en airbags aan alle kanten.

Smarts zijn hele veilige autootjes, alleen beseffen mensen dat soms niet, omdat het nog kleiner is dan een alto (die wel weer enorm onveilig is). Nja, dat zal tegenwoordig ook wel meevallen.

Je moet dan wel een smart na bj. 2000 kopen, voor dat bj gaan ze niet veel verder dan 60.000km ivm een motorische fout. Tenzij je een smart voor 2000 koopt met een motor revisie :j

heb ik allang verteld, geloof dat ze verbeterd zijn toen mercedes?? ze had overgenomen oid? maar ze blijven bij hun mening, ik ook en als ik hem toch zelf betaal hebben ze er niets over te zeggen :D