Storm76 schreef:Er zitten een aantal stukjes tussen die ik écht te vind gaan, maar bij de meeste is het paard 'gewoon' te ver achter de loodlijn, de benaming Rollkur vind ik dan te ver gaan. Ga op een gemiddelde dressuurstal kijken en er word hetzelfde gereden.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er voorstander van ben!
.
Ja, en dat is nog veel erger.. De mensen die er WEL verstand van hebben zijn professionals. Hun paarden staan continue onder het toeziend oog van een dierenarts of fysio.
Mensen op een stal hebben dit doorgaans NIET. Ze kopieren de plaatjes die ze zien en voeren die dan op een totaal verkeerde manier uit.
Ik heb heel wat topruiters zien losrijden tijdens wedstrijden (jumping a'dam, indoor brabant) en dan zie ik toch heel wat anders dan op een dressuurstal. Het is niet MIJN manier van rijden, maar die pro's weten echt wel wat ze doen.
Edit: Nog even terugkomend op het fimpje. Ik kijk hoofdschuddend naar de eerste paar seconden, daarna zet ik 'm weer uit. Ik kan er niet tegen. Misschien een beetje in strijd met hetgeen ik hierboven heb neergezet, maar er is wat mij betreft maar 1 manier om een LANGDURIG gezond paard te rijden, zie onderschrift.