nummer onbekend... call centre!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: nummer onbekend... call centre!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:08

Haha oke :). Wel een goede instelling van je, maar 5 jaar is wel érg lang :+.

Ik ga ook echt nooit meer bij een callcenter werken! Na een jaar was ik er ook écht zat van! Ik denk dat niet veel mensen het erg lang volhouden om steeds die chagrijnige mensen te woord te moeten staan.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:17

Helaas heeft mijn zus een geheim telefoonnummer, dus belt die ook nog wel eens met een 0000000 nummer. gelukkig belt ze overwegend mobiel, dus de kans dat ik haar perongeluk een directe "geen Intresse" verkoop is niet zo groot :P

Ik heb mij bij Infofilter aangemeld en meot zeggen dat het de laatste tijd wel rustig is. Dat is wel fijn.

Wat ik overigens heel irritant vind zijn de calcenters die bellen en dat je dan een bandje krijgt met " een ogenblikje alsjeblieft, u word zo speodig mogenlijk doorverbonden"
Die leg ik meteen weer neer.
ZIJ bellen MIJ toch. Dan ga je degene die je belt toch niet in de wacht zetten _-:(
Wat wel leuk is dat de bedrijven die dat hebben, als ik niet thuis ben mijn voicemail krijgen, maar door het "doorverbinden" dus de mededeling niet horen dat het een voicemail is. En dus doodleuk zich gaan voorstellen aan mijn voicemail.... helaas voor hun antwoord die niet terug :+
Ik geloof dat ik volgende keer dat zo'n callcenter mij belt ik hun eens in de wacht zet *fluit* Dat doen ze bij mij toch ook. }>

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:26

Oh, das de beste remedie inderdaad, als ik meteen meld geen interresse te hebben en de persoon staat me netjes te woord, geen probleem. Gaan ze drammen ze ik dat ik de gene die er over gaat wel even roep en leg de telefoon gewoon op tafel. Ga wel tv kijken ofzo.........één persoon heeft dit een keer 36 minuten volgehouden en toen toch maar de verbinding verbroken }:) ~~}> *\o/*

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:43

ikheb 1 keer mn zusje aan de telefoongegeven,,,
bleek het te gaan om een uitvaart verzekering.

Zei de trut dat ik interesse had, ben nog tig keer terug gebelt, ben maar een keer heel onbeschoft geworden ...
daarna was het over!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:47

Wiesje schreef:
ik vraag me weleens af of het voor bedrijven nou echt zo interessant is om zo'n callcentre te laten verkopen.

De vriend van m'n zusje doet ook call centre werk en die verkoopt soms aardig wat per telefoon. Er zijn dus weldegelijk mensen die er op in gaan. Soms zitten er wel leuke aanbiedingen bij maar zelf koop ik ook nooit iets via een call centre.
Als ik iets nodig heb bel ik het bedrijf wel, ze hoeven mij niet te bellen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:55

ma_rie_tje schreef:
callcenters... ik geloof dat de mensen die daar zitten soms echt zware dagen hebben....

Laatst had ik iemand aan de telefoon die mij de telegraaf wou verkopen. Ik was serieus geinteresseerd! krant was hier net afgelopen, dus dacht: heej das handig.
Helaas had de papegaai een nieuw woordje geleerd (Sukkel) en riep hij dat de heletijd nog al hard.... Als je wat terug zegt vind dat beest het alleen maar mooi en gaat harder roepen. Na 10 keer SSSSTTTTTTT te hebben geroepen heb ik hem maar laten gaan.

Meneer aan de telefoon is boos geworden op me, vond me onbeschoft en heeft opgehangen. Hij had gemakkelijk een abb aan me kunnen verkopen! Helaas voor hem, zal wel een rotdag hebben gehad.

Huh, ik snap het ff niet. Jij hebt dus een papegaai?? en die vent aan de telefoon dacht dus dat jij sukkel tegen hem zei? Kon je niet uitleggen dat het je papegaai was die dat zei?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:18

Ja, ik heb een papegaai, een grijze roodstaart die erg graag zn nieuwe woordjes blijft herhalen :+

hij had al opgehangen voordat ik het uit kon leggen, hij moet door hebben gehad dat ik het niet was, want die papegaai roept het gewoon door je heen. Hij dacht ws dat iemand anders hem voor sukkel bleef uitmaken ofzo.

Nou dan niet, als hij niet wil verkopen prima. Ik heb een abb via internet afgesloten

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:11

Sophie_midas schreef:
Haha oke :). Wel een goede instelling van je, maar 5 jaar is wel érg lang :+.

Ik ga ook echt nooit meer bij een callcenter werken! Na een jaar was ik er ook écht zat van! Ik denk dat niet veel mensen het erg lang volhouden om steeds die chagrijnige mensen te woord te moeten staan.

De meeste mensen zag je na een half jaar idd opeens niet meer.
Op enkele die hards na. Wij hadden opzich wel een leuk groepje, maar als je teveel ging praten werd je uit elkaar gehaald en ergens anders neergezet, het was echt net een kleuterschool.
1x kreeg ik zo erg de slappe lach dat ik voor straf naar huis moest. Nou wat een straf, ben zingend het kantoor uit vertrokken :+

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 11:29

ik heb in verschillende callcenters gewerkt,en heb het werk altijd met plezier gedaan,ik moet wel zeggen,in dit topic worden de bejaarden een beetje onschuldig neergezet,maar als ik moet zeggen,welke mensen zijn nou het meest kwaad en onbeschoft aan de telefoon als je aan het bellen bent?nou bejaarden!
snap hun reactie wel,maar de meeste mensen zeggen geen intresse,of laten je je hele verhaal opratelen,en zeggen dan geen intresse(als je je hele script hebt opgelezen!)maar bejaarden,nou daar word je bang van die kunnen echt de meest gemene opmerkingen maken aan de telefoon!wij hadden wel altijd geleert dat je niet door mag doen als mensen geen intresse hebben,geen intresse is prettige dag wensen en ophangen,sommige callcenters vragen dan door,zo van...mag ik vragen waarom u geen intresse heeft?dat was bij ons dus uit den boze.het klopt ook dat er veel bedrijven een target hebben,dat je een bonus krijgt bij verkoop,of bij het maken van een afspraak,dit is eigenlijk meer om de medenwerkers te motiveren,want als jij al 3 uur achter elkaar telkens weer hetzelfde verhaal moet vertellen.gaat het spontane er wel een keer af,maar krijg je een mooie bonus bij verkoop of afspraak,dan doe je echt wel meer je best om zo vriendelijk mogenlijk over te komen!het is leuk werk om tijdenlijk te doen,en je kunt er leuk geld mee verdienen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:12

Inderdaad knoopje!!!!
Dat zijn de ergste!!!
Roepen gelijk, Ik ben verdorie ... jaar oud laat me toch met rust en meer van die onzin.

Dan heb ik ook zoiets van, ja ik moet respct hebben voor ouderen, maar dat is bijna geheel verdwenen na 5 jaar callcenter werk.

Bij ons was het idd zo dat je een bepaald aanal prcent moest scoren anders kon je opvliegen. Gelukkig kan ik redelijk verkopen dus dat is mij nooit gebeurt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:19

Ik werk inmiddels ook al weer een jaar bij mijn callcenter, er zijn enkele collega's die er al 17!! jaar werken, dus callcenter werk, kan wel degelijk leuk zijn :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:49

Het hangt natuurlijk ook af van het soort callcenter werk! Wij hadden ook veel inbound projecten (dat mensen jou bellen) en dat vond ik zelf altijd veeeel fijner :j! Bij ons waren er ook wel mensen die al 15 jaar ofzo dat werk deden! Maar die mensen hadden wel altijd de leukere projecten ;).