Wat te doen? (winkel-kwestie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:47

Een bonnetje betekend niet altijd dat er betaald is, ligt er maar net aan wat er op het bonnetje staat.
Staat er ook echt op je bonnetje dat er betaald is?

Ik heb ook weleens een storing gehad en dan komt er wel een bon uit maar daar staat dan op error betaal anders.

Ook met een klant gehad die het dus geen tweede keer meer wou proberen omdat volgens haar er een bonnetje uit was gekomen.
Samen uitgepraat dat als het er dubbel afgehaald werd ze het geld terug kreeg.
Mevrouw kwam smiddags terug en zei dat er dubbel was afgehaald, goed krijgt ze het 1 keer terug.
Komt ze 3 dagen later terug ja het was er toch maar 1 keer afgehaald dus ik kom toch weer betalen.
Heel netjes dat ze later terug komt *anders had ik het toch zelf gezien bijde aftrekening* maar in eerste instantie kwam ze toch terug omdat het dubbel afgeschreven zou zijn, heeft ze dus niet eerst gecheckt maar eerst haar geld terug gegeven.
Zoveel wantrouwen terwijl ik en mijn winkel niet verhuizen maar ik niets afweet van die vrouw.

Wat jij ermee doet moet je zelf weten, mijn personeel zou eerder op hun kop krijgen voor het neit serieus nemen van de klant en geen maatregelen nemen *telefoonnummers uitwisselen, de pincentrale bellen* dan voor het missen van geld.
Ik ben zelf wel de doos die terug zou gaan.

__Nathalie__

Re: Wat te doen? (winkel-kwestie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:50

Ik kijk altijd bij elke pin transactie of er op staat u heeft betaald. Inderdaad vanwege die storing dat gebeurd hier ook weleens.
De klanten zelf krijg dan ook te zien storing betaal op andere wijze dan weten ze dus dat er niet betaald is.

Echter bij de vrouw van de kaart stond er wel u heeft betaald maar het was dus niet afgeschreven.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:03

Nathalie schreef:
Vende schreef:
Zo vind ik ook dat als cassières teveel wisselgeld terug geeft, dit hun eigen verantwoordelijkheid is. Zij moeten goed tellen en opletten als ze met andermans geld bezig zijn.

Maar als er te weinig teruggegeven wordt dan moet het natuurlijk wel gezegd worden.

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken? }:0

In grote winkelketens waar genoeg wordt verdient aan een klant, dan is het inderdaad
ikke ikke en de rest kan stikken :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:07

En in kleine winkels niet?
Zover ik weet is het in dit topic niet bekend of het een grote winkelketen is of een kleine winkel.
En voor mij zou dat nog geen verschil maken, iedereen werkt voor zijn geld en wat interesseert het mij nou of ze 10.000 winst per dag maken of 100 euro winst per dag. Jij wil iets kopen dus jij rekent erop dat je daar geld voor betaald, dan vind ik het ook niet meer dan normaal dat je er gewoon voor betaald.
De volgende keer kun je net zo goed niet langs de kassa lopen dan. Ik vind het indirect gewoon hetzelfde als stelen.
Ik betaal voor mijn artikelen ook geld dus ik zou het erg fijn vinden als mijn klanten daar ook gewoon voor betalen.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:18

Dat is inderdaad niet bekend in dit topic, en daarom spreek ik dus voor mezelf :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:24

_rosita_ schreef:
Bij de grote AH's en C1000's enzo heb ik daar idd geen moeite mee Nathalie... Die missen die euro die ik teveel terug krijg echt niet en dan moet de kassiere maar opletten ( ben ook tijdenlang kassiere geweest als bijbaan, je moet opletten en zo niet, is het niet de klant zijn fout). In de kleine zaakjes zeg ik er wel iets van, maar komop zeg.,.. als de ts het al heeft aangegeven en miepje achter de kassa zegt nee hoor, klaar neem nou maar mee... tsja.. dan ben ik ook snel klaar.

Dan heb je imo in een slechte winkel gewerkt óf ben niet goed op de hoogte!
Die grote bedrijven missen die euro wel degelijk!
Lekker makkelijk denken zó!
Als iedereen zo denkt, wat blijft er dan nog over?

Bij ons werden de kasverschillen altijd opgehangen op het kassakantoor samen met je snelheid van het scannen!

In de meeste gevallen ben ik eerlijk.
Enkele x wanneer de kassiere (s) lopen blunderen op een vervelende manier en iets vergeten aan te slaan, dan ga ik niet terug - duurt het namelijk nóg langer voordat je naar huis kan. :o
Als ik normaal geholpen word, zal ik ook normaal en eerlijk terug reageren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:27

Vende schreef:
In grote winkelketens waar genoeg wordt verdient aan een klant, dan is het inderdaad
ikke ikke en de rest kan stikken :)

erg kortzichtig!
Als zij failliet gaan, dan kost dat veel arbeidsplaatsen!
Grote winkelbedrijven kunnen ook van 1 eigenaar zijn, die dus de winst uit 1 winkel moet halen. Is niet altijd rooskleurig en werken er hard voor

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:28

Vende schreef:
Zo vind ik ook dat als cassières teveel wisselgeld terug geeft, dit hun eigen verantwoordelijkheid is. Zij moeten goed tellen en opletten als ze met andermans geld bezig zijn.

Daar ben ik 't dan niet helemaal mee eens, ik heb ook in verschillende winkels gewerkt. Ze hadden er geen kassa waar op 't schermpje kwam te staan hoeveel je terug moet geven, dus je bent de hele tijd aan het tellen. Er komen honderden klanten langs op een dag en tegelijkertijd neem je ook de telefoon op en roep je dingen om. Dan kan er heeeel af en toe echt wel eens wat mis gaan hoor, en ik was dan altijd wel blij als iemand dat eerlijk zei want ik hoefde het dan wel niet zelf te betalen als er verschil was maar ik zat wel aan het einde van de dag met een kasverschil.

In dit geval echter zou ik het erbij laten, je hebt het meerdere malen aangegeven en nu is t jouw probleem niet meer, geniet van je meevaller zou ik zeggen.
En zoals ik al zei, een cassiere die ziet honderden mensen op een dag en die weet echt niet meer dat jij die mevrouw was van dat pinbonnetje hoor..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:43

Ik ben in dit soort dingen eigenlijk altijd eerlijk, zowel in mijn voor- als in mijn nadeel. Daar ga ik ook vrij ver in. Zo hebben wij ooit in een restaurant gegeten, waar ik met mijn hand tussen een autodeur gekomen ben. Nou ja, pijn, ellende, toestand. Restaurant heeft geweldig gereageerd, ijs voor mijn hand gegeven, gratis drankje, etc, en wij zijn in alle consternatie vergeten een fooi te geven. En de dag erna 80 km terug gereden om dat alsnog te doen! En zo ver ben ik ook wel bereid te gaan als er iets fout is gegaan met niet betalen (hoewel ik dan liever bel en het via telebankieren over maak, maar das een ander hoofdstuk).

Maar in dit geval vind ik toch echt dat de winkel gewoon verkeerd gehandeld heeft, en dan denk ik ook bekijk het maar. TS geeft aan dat de cassiere al met 3 klanten tegelijk bezig was, erg chaotisch was, en dat het allemaal niet zo lekker liep. De winkel had ook kunnen zeggen dat het volgens hun wel goed gegaan was, maar dat ze voor de zekerheid wel even gegevens zouden uitwisselen. Dan konden ze achteraf de dingen controleren en dingen gemakkelijk afhandelen. Maar nee, de cassiere was druk en de klant moet gewoon wieberen en heeft het dus gewoon fout en moet niet zo moeilijk doen want het is wel betaald (zo komt het in elk geval over uit het verhaal van de TS, en daar basseer ik mijn mening op). Ja, sorry, maar dan doet deze klant ook niet moeilijk meer hoor!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:33

Caira schreef:
Ja en ze kwam er zelf achter dat er een fout gemaakt was. Ben jij nooit ergens helemaal overtuigd van geweest en kwam je er later achter dat je het toch fout had?

Moet de zaak dan opdraaien voor de fouten van het personeel? Ik heb tot nu toe alleen maar bij bedrijven gewerkt waar je zelf verantwoordelijk was voor je kas of portomonnee.

Er is een fout gemaakt, jij weet dat en je kunt het terugdraaien. Stel dat het per ongeluk dubbel afgeschreven was, dan ging je toch ook terug?

Heb veel horeca gedaan en nog nooit moeten bijleggen...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:09

Het was een redelijk grote winkel, deze hoorde bij een grote winkelketen. Maar dit maakt voor mij geen verschil in situatie...

Ik vind het zelf ook moeilijk, ik heb wel meer dan een paar keer (zo 5 keer ongeveer) aangegeven dat het niet goed zat, zelfs aangeboden om het overnieuw te doen, maar ik werd echt gewoon afgewimpeld.

Zit nu dus ook echt met een raadsel, ik heb namelijk wel een betaal-bon, maar niet afgerekend. Of het moet nog afgeschreven worden van mijn rekening maar het was gister gebeurd dus het zou nog afgeschreven kunnen worden.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:13

Ik werk ook achter de kassa. Ook gebeurd dit vaak. Wilt iemand pinnen en dan komt er een bonnetje uit terwijl op het scherm nog staat wacht op bedrag, maar op het bonnetje staat onderaan helemaal dat de betaling niet is afgerond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:14

In zo een geval heb je gewoon geluk. Ik zou het laten voor wat het is. Moeten ze maar opletten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:21

Normaal gesproken ga ik altijd terug, maar dit vind ik wel wat anders. De TS heeft het 3 keer gemeld, en werd weggestuurd door het winkelpersoneel. Je zou nog kunnen bellen dat het niet is afgeschreven, maar opnieuw die winkel ingaan en afschriften uitprinten om je gelijk te bewijzen, dat gaat wel ver hoor.
Ze heeft tenslotte meerdere keren aangegeven dat er iets mis was. Dan moet je als winkelpersoneel ook gewoon beter opletten en je klanten serieus nemen.