Ja dom is het zeker maar blijkbaar zijn er toch mensen die erin trappen, zijn meestal ook mensen die erg emotioneel zijn en al enkele mislukte relatie's achter de rug hebben.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Gewoon een vraag hoor, omdat je zoveel uitroeptekens achter dat bedrag hebt staat![]()
Ja dom is het zeker maar blijkbaar zijn er toch mensen die erin trappen, zijn meestal ook mensen die erg emotioneel zijn en al enkele mislukte relatie's achter de rug hebben.
Net een paard gekocht
CielitoLindo schreef:anneliesdj schreef:Gewoon een vraag hoor, omdat je zoveel uitroeptekens achter dat bedrag hebt staat![]()
Nou ik vind 100 euro aan een vreemde geven al 99 euro te veel, laat staan 6000. Ik heb ze niet effe op de bank meer staan neeNet een paard gekocht
Ilsemarie schreef:Maar op het moment dat jij vroeg hoe je hem kon helpen, ben je toen niet op het idee gekomen om gewoon de sleuteldienst (of iets in die richting) te bellen? (zodat die in z'n huis kunnen "inbreken"; is ook niet goedkoop maar dat is zijn probleem) Dat zijn een paar cent/euro telefoonkosten... op dat idee zou ik eerder komen. Ik zou noooooit zomaar 40 euro aan iemand meegeven.
Bij ons kwam een keer een verdwaalde asielzoeker. Die was op de fiets en moest in Roden (of ergens in die buurt) zijn, helemaal kletsnat geregend. Uiteindelijk hebben wij hem een oude handdoek omgehangen en eerst gebeld met centrum in roden of het kon kloppen. Klopte inderdaad maar het boeide hen daar geen flikker hoe hij thuiskwam dus hebben we 'm met z'n drieën naar roden gebracht.
Ik zou in ieder geval nooit zomaar geld geven aan iemand die ik niet ken. Sneu voor de mensen met goede bedoelingen maar nee... bovendien heb ik ook meestal geen/weinig geld op zak.
@wiesje: inderdaad; maar het lopen zoveel gekken rond tegenwoordig!
anneliesdj schreef:Ragdollcat schreef:Ik doe voor niemand open als ik iemand niet ken, echt niet, voor hetzelfde geld had hij je verkracht en of neergeslagen om alles te plunderen.
Daar heb ik een (heel) grote hond voor
Maargoed m,n vertrouwen is nu toch geschonden dus doe niet meer open. anneliesdj schreef:CielitoLindo schreef:Nou ik vind 100 euro aan een vreemde geven al 99 euro te veel, laat staan 6000. Ik heb ze niet effe op de bank meer staan neeNet een paard gekocht
Maar ik de gevallen die wij noemden ging het niet om een vreemde, wat ik aanhaalde ging over een vrouw die zelfs trouwde met de mannen om ze meer geld afhandig te kunnen maken. Dan heb je 't toch niet bepaald over een vreemde.
maar dat vind ik toch nog wel een totaal andere situatie dan via Lexa iemand leren "kennen" die in het buitenland zit en dan 6000 euro overmaken, op al je creditcards en betaalrekeningen rood gaan staan voor een vreemde die je nog niet eens gezien hebt en je gezin niet meer te vreten kunnen geven..Ragdollcat schreef:Ik doe voor niemand open als ik iemand niet ken, echt niet, voor hetzelfde geld had hij je verkracht en of neergeslagen om alles te plunderen.
geweest met het lezen!