Urielle schreef:manishdra schreef:Het is heel makkelijk praten om te zeggen dat het niet mag En je kunt heel streng zijn. Maar als ze niet luisteren wat dan? Eruit sturen? En als ze dan niet willen gaan?
Dan bel je naar de sectordirecteur dat Kees de Wit er uit moet en niet wil gaan, of ie hem even wil komen halenVindt de directeur niet leuk, dus Kees de Wit gaat dat ook wel merken
![]()
Als ze voor de directeur niet gaan (nog nooit meegemaakt, maar stel dat) dan worden de ouders opgebeld dat ze hun zoon/dochter moeten komen ophalen.
Over het algemeen volgt er op zo'n aktie wel zo'n pak strafwerk plus de nodige gesprekken met ouders en al erbij, dat Kees dat de volgende keer wel uit zijn harses laat
Maar voor sommige leraren is het heeeel moeilijk om iemand anders er bij te halen.
Zo heb ik het in mijn puber-jaren (niet dat ik er nu uit ben maar toch wel iets verstandiger) ook ooit vertikt om de klas uit te gaan en strafwerk die er op volgde te maken en ik heb er nooit ook maar iets van gehoord. Die mensen vinden het moeilijk om hun fout toe te geven maar zijn dan ook metteen hun gezag kwijt.
Vindt de directeur niet leuk, dus Kees de Wit gaat dat ook wel merken

Je hebt een voorbeeldfunctie, je bent de volwassene, je hebt de plicht om daar boven te kunnen staan. Als je dat niet kunt en aan komt zetten met argumenten als 'jamaar de leerlingen deden het ook' dan heb je niets in het onderwijs te zoeken. Als volwassene moet je laten zien hoe je zelfs in dat soort situatie de zaken op kunt lossen op een volwassen manier. 
Al die leerlingen: Eèèè juf, gàtsie! 
maar dat hoord erbij...
Er waren maar een paar leerkrachten die echt met ons om konden, en die zeiden dan ook altijd "ik snap niet dat er zoveel problemen zijn met jullie".
Ohhhhh, dat mochten wij niet hoor, gewoon stil zijn en alleen spreken als je iets gevraagd wordt.
De video van het groepswerk, het onderwijsleergesprek, de creatieve opdrachten (zelfstandig werken) en de klassediscussie heb ik maar niet meer laten zien