Verliefd zijn gaat over in houden van??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:16

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik denk toch dat het iets is wat bij iedereen anders is.
Ik heb nu al 3,5 jaar een relatie en sommige dingen worden gewoon standaard. Ik kan niet zeggen dat ik nog vlinders krijg als ik hem aan de telefoon heb. Het is ánders. Als we afspreken en hij komt bij mij thuis, ben ik wel erg blij als ik hem zie. Als ik een week hem niet zie, mis ik hem ook écht wel en ik krijg dan ook weer kriebels als ik hem ga zien. Dat is alleen meer een gevoel van "jippie" dan die vlinders van het begin (dat was echt heel erg!!).

Qimm

Re: Verliefd zijn gaat over in houden van??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:22

Tuurlijk is het voor iedereen anders, maar ik ben ook blij als ik mijn vriendje weer zie :D (zou ook ongezond zijn als je daar niet blij om zou zijn)

Hij heeft wel eens de neiging om mij te verrassen op mijn werk, dan stuiter ik de hele gang door :o
Soms dan ga ik naar een vriendin om daar op donderdagavond te stappen (ik ben vrijdags vrij en hij niet dus hij gaat dan niet mee) Maar dan moet ik hem toch even bellen voor hij gaat slapen. Tjaaa. Allemaal van die gekke dingetjes die gewoon zo zijn omdat ik van hem hou. Maar houden van is niet heel saai ofzo, maar gewoon een stuk rustiger dan verliefdheid :P

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:43

het is inderdaad heel anders als je elkaar elke dag ziet en samen woont.. dat is ook wat ik wilde zeggen met: het samen wonen, trouwen enzo..
maar omdat ik mijn vriend niet zo vaak zie als jullie zou ik het raar vinden als ik niet meer denk van: yes, morgen zie ik hem en blij ben als ik hem zie... snappie?!?! als je samenwoont wordt het een gewoonte ook al ben je natuurlijk nog steeds blij als je elkaar ziet.. maar voor mij blijft het toch elke keer weer speciaal! en als dat speciale gevoel voor mij weg zou zijn, dan gaan er denk ik alarmbellen rinkelen dat er iets niet goed is!!

misschien dat ik mijn eerste bericht iets te globaal ben geweest, maar ik bedoel met dat bericht dat Ik dat op die manier beleef...

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:44

Oke dan snap ik het bij jou ook wel, zou ik dan ook nog wel willen hebben dat gevoel als ik hem 3 dagen in de week zag.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:09

Ik hou zielsveel van m'n vriend en zelfs na bijna 3 jaar heb ik vlinders in m'n buik. Niet continue dat je op roze wolken loopt (want wat zou dat vermoeiend zijn voor jezelf en je omgeving :D) maar gewoon als je elkaar net wat langer aankijkt of als m'n vriend me aan het lachen brengt.

Verliefd zijn is fijn, maar ook altijd zo onzeker. "Vindt ie me wel leuk genoeg, houdt ie wel van me, zit m'n haar nog wel goed, zie ik er wel leuk uit?". Na een tijdje zakt die onzekerheid en kan je je echt om je gemak voelen en leer je elkaar ook écht kennen zodat je weet wat je aan elkaar hebt.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:10

Qimm schreef:
Tuurlijk is het voor iedereen anders, maar ik ben ook blij als ik mijn vriendje weer zie :D (zou ook ongezond zijn als je daar niet blij om zou zijn)

Hij heeft wel eens de neiging om mij te verrassen op mijn werk, dan stuiter ik de hele gang door :o
Soms dan ga ik naar een vriendin om daar op donderdagavond te stappen (ik ben vrijdags vrij en hij niet dus hij gaat dan niet mee) Maar dan moet ik hem toch even bellen voor hij gaat slapen. Tjaaa. Allemaal van die gekke dingetjes die gewoon zo zijn omdat ik van hem hou. Maar houden van is niet heel saai ofzo, maar gewoon een stuk rustiger dan verliefdheid :P

Inderdaad, rustiger :) Dat is een goede omschrijving.

Goh, ik wou dat hij mij ook wel 's zou verrassen op mn werk :P Hij vindt het ook geweldig als ik hem op school (HU) kom ophalen, dan zegt ie ook dat ie zo loopt te stuiteren :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:13

Dat is lust. Ik denk niet dat lust en verliefdheid echt hetzelfde zijn, wel gaan ze vaak samen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:17

Lusitana schreef:
Dat is lust. Ik denk niet dat lust en verliefdheid echt hetzelfde zijn, wel gaan ze vaak samen.

Pardon? Is dat naar mijn reactie?
Ik neem aan dat hij geen lustgevoelens heeft als ik hem op kom halen van school :')
Of geloof je niet in een verschil tussen lust en graag samen zijn?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:48

Het gaat in het algemeen om de kriebels krijgen als je hem gaat zien, of als je verrast wordt. Er zit vaak (al of niet bewust) een sexuele drang onder.
Ik geloof best in een verschil tussen lust en graag samen willen zijn, met name voor meisjes, maar het ene heb je tussen stellen, en het anderen met vrienden.
Wat je in de eerste plaats verliefd, en een stel, máákt, IS lust. Bij het weglaten daarvan ben je immers slechts goede vrieden. Denk daar maar eens wat dieper over na. Familie leden zien elkaar vaak ook graag, maar dat is toch anders, niet waar? Daar krijg je nou niet echt de kriebels van en ga je ook niet "van stuiteren" (of misschien wel? Ik in elk geval niet)

Over het algemeen is het bij jongens zo dat het zo gezellig samen zijn (en ook knuffelen bv) wel samengaan met lustgevoelens. Ik dacht dat dát algemeen bekend was. Het hele verkering hebben is zuiver om de sex, sorry dat ik het zeg, maar zo zit het in elkaar, als je het heel nuchter bekijkt. Bij een platonische relatie is er (over het algemeen, ik kan wel wat uitzonderingen noemen) geen sprake van verliefdheid.
Of jou vriend lustgevoelens heeft als hij je op komt halen van school, zou je aan hem kunnen vragen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:58

Lusitana schreef:
Het gaat in het algemeen om de kriebels krijgen als je hem gaat zien, of als je verrast wordt. Er zit vaak (al of niet bewust) een sexuele drang onder.
Ik geloof best in een verschil tussen lust en graag samen willen zijn, met name voor meisjes, maar het ene heb je tussen stellen, en het anderen met vrienden.
Wat je in de eerste plaats verliefd, en een stel, máákt, IS lust. Bij het weglaten daarvan ben je immers slechts goede vrieden. Denk daar maar eens wat dieper over na. Familie leden zien elkaar vaak ook graag, maar dat is toch anders, niet waar? Daar krijg je nou niet echt de kriebels van en ga je ook niet "van stuiteren" (of misschien wel? Ik in elk geval niet)

Over het algemeen is het bij jongens zo dat het zo gezellig samen zijn (en ook knuffelen bv) wel samengaan met lustgevoelens. Ik dacht dat dát algemeen bekend was. Het hele verkering hebben is zuiver om de sex, sorry dat ik het zeg, maar zo zit het in elkaar, als je het heel nuchter bekijkt. Bij een platonische relatie is er (over het algemeen, ik kan wel wat uitzonderingen noemen) geen sprake van verliefdheid.
Of jou vriend lustgevoelens heeft als hij je op komt halen van school, zou je aan hem kunnen vragen.

Sorry hoor, dat vind ik dikke onzin. Misschien is jóuw ervaring zo, maar dat hoeft toch lang niet bij iedereen zo te zijn? Na een jaar gingen we 'pas' met elkaar naar bed (als je de verhalen van tegenwoordig hoort..) en we hebben er ook geen moeite mee als het er niet van komt. Ik denk dat onze relatie een combinatie is van platonisch (vriendschappelijk dus) en als vriend/vriendin.

Ik heb het aan hem gevraagd: ik werd in mijn gezicht uitgelachen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:07

Het is niet mijn persoonlijke mening of ervaring, het gaat om algemene dingen die echt wel allang bestudeerd zijn en wetenschappelijk bewezen.

Dat je pas na een tijd met elkaar naar bed gaat wil niet zeggen dat de wens om met elkaar naar bed te gaan er nooit is geweest. Je hebt de wens gehad om je aan elkaar te binden. Als het gaat om een vriendschap en je gaat daarbij ook wel eens met elkaar naar bed, dan zie ik niet waar de verliefdheid er aan te pas komt?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:39

Nou ja ik vind het vooral heel leuk dat hij mij verrast, helaas voor hem levert dat niet meteen seks op :D (dan zou het het nog vaker doen _O- )

Overigens kan ik ook helemaal blij en stuiterig zijn als ik mijn beste vriendin weer zie, en hoewel het een mooie meid is heb ik daar zeker geen lustgevoelend bij (bah, borsten :P)

Natuurlijk is lust de factor die een gewone vriendschap scheidt van de 'verkering'. Maar dat wil toch niet zeggen dat iedere blijdschap ook op lust gebaseerd is (bij mannen waarschijnlijk wel vaker dan bij vrouwen. Als het aan mijn vriend lag werd er heel wat meer gesekst ;)). In het begin (de eerste maanden dan) is lust een héél erg aanwezige factor. Wij konden geen dagdeel door zonder seks, als ik hem zag waren de kleren al snel uit. Maar op een gegeven moment heb je hem goed ingereden en hoeft het allemaal niet meer zo dramatisch veel (zoals ik het beleef dan) het begint allemaal wat gewoner te geraken.

Wij hebben zelfs een deel van de relatie met nauwelijks seks gedaan, ik moet wel zeggen dat het een aanslag was, maar we hebben het gered door er goed over te praten enzo. poedersuiker tijd (ja op juist niet :') ) Maar dan weet je wel dat er dus méér tussen ons speelde dan alleen meer die lust.

maar verder lust = +:)+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 19:48

Lust is prima. Ik zeg alleen dat het een heel belangrijke factor is bij verliefdheid. Zodra die lust afneemt is er ook eigenlijk geen sprake meer van echte verliefdheid (daar die aangestuurd wordt door hormonen). en er hoeft niet altijd sex te zijn, maar op zijn minst erotische spanning. De wens...
Ik denk dat het net die grens aangeeft van wanneer het overgaat in "houden van" of gewoon "gek zijn op".

Ik wil even melden, voordat mensen zich gekwetst voelen, dat ik hier heel neutraal in de discussie zit en niet met de bedoeling om te "bewijzen" dat mensen die ervaringen vertellen ongelijk hebben ofzo. Als ik met tegenargumenten kom is dat om een punt uit te diepen, en gaat het niet om de persoon achter dat punt. Het is leuk om al die ervaringen te lezen, want het bewijst ook weer eens dat er best uitzonderingen zijn in wat aangenomen werd en wordt.