Hoe vrij laat jij je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:40

Equidea schreef:
In de context; 'hoe vrij laat jij hem met andere vrouwen'

Prettig dat jij dit onderwerp emancipeert +:)+

Ik laat mijn partner volledig vrij.
Ze weet hoe ik over fundamentele zaken denk.
Het is háár keuze hoe zij haar leven in wil vullen en in welke mate zij met mijn eventueel andere uitgangspunten rekening wíl houden.
Zij laat mij net zo vrij.
Onze relatie is volledig op basis van vrijwilligheid gestoeld.
Wat wij doen en laten laat zien hoe belangrijk wij voor elkaar zijn.... of niet.

Bij het bepalen van de hekjes en paatjes overwegen we zélf hoe belangrijk dingen wel of niet voor ons zijn. Heel vaak kost water in ónze wijn ons heel wat minder dan het onze parner oplevert. Dat doen we graag want een gelukkige partner maakt óns weer gelukkig. Win-win.
Wij hebben dus maar héél weinig onverzetbare paaltjes, die kennen we en respecteren we. In vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om dat wel/niet te doen

hc

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:43

If you love something, set it free. If it comes back, it's yours. If it doesn't, it never was yours to begin with.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:51

plagom schreef:
If you love something, set it free. If it comes back, it's yours. If it doesn't, it never was yours to begin with.

:)*

hc

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:10

Ik laat mijn vriend vrij in zijn doen en laten aangezien ik zelf ook meer een type ben dat vrijgelaten wil worden. Ik kan mezelf vrij goed regelen 'in de vorm van flirten' en gelukkig mijn vriend ook ( ookal heeft hij totaal geen omkijk meer naar andere meisjes).
Hetzelfde dat als mijn vriend samen met mij een exvriendin ( en dat zijn er nogal wat) van hem tegen zouden komen, dan zal ik daar gerust een babbeltje mee maken.
Als hij denkt beter te kunnen krijgen moet die dat gewoon doen, dan weet ik ook gelijk weer waar ik aan toe ben met onze relatie }>

Bij ons gaat het dus meer om elkaars volledige vertrouwen.

FZ_Lin

Re: Hoe vrij laat jij je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:13

Mijn vriend heeft alle vrijheid van de wereld. Op een paar logische punten na.
Flirten mag best, tot op een zeker hoogte ;)
Vreemdgaan is al klaar voor mij, ookal is het een kus. Trap daar niet meer in. Maar scheelt, die van mij wilt geen ander :)
Verder kan ie doen wat ie wilt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:14

Ik wil ook gerust met ex vriendinnen babbelen, probleem is dat ze mij de schuld geven van het beëindigen van de relatie >;)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:17

Haha met exen hoef ik niet te babbelen, wil niks met hun te maken hebben. Wil niet eens weten hoe ze eruit zien :o

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:21

ik wil alleen iets over zijn exen weten als ik daar naar vraag.
ik hoef van hem uit geen hele verhalen over al die meisjes.
tenzij hij het heel erg kwijt om een of andere reden.
maar leuk herinneringen ophalen aan exen hoef ik liever niet (ookal is ie over de meeste niet zo positief meer)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:41

FZ_Lin schreef:
Op een paar logische punten na.

Pardon? Voor joú logische punten.
Jouw logica is echter heel wat anders dan de logica van de prachtige engelstalige stelling van Plagom.
De ts vraagt nu net wát voor iemand logisch is. Als dit absoluut zou liggen is er geen grond voor dit topic :)*

hc

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:51

Ik liet mij ex altijd aardig vrij, maar ja je ziet wat er nu van gekomen is.... denk dat ik wel wat strenger had mogen zijn. Volgende is mischien de pizza, haha.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:15

Mijn vriend legt makkelijk contacten en ligt daardoor ook best goed in de markt bij meisjes, omdat ie gewoon goed met woorden is zegmaar :+

Maar ik vertrouw erop dat hij niet verder gaat dan onschuldig flirten, en anders schop ik 'm de deur uit :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:15

wemkelover schreef:
Ik liet mij ex altijd aardig vrij, maar ja je ziet wat er nu van gekomen is.... denk dat ik wel wat strenger had mogen zijn.

´It was never yours to begin with.´ :)*

hc

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:21

Mijn vriend ging bij zijn ex heel erg vaak vreemd
Het is misschien raar, maar daardoor heb ik nog niet zoveel vertrouwen in hem . Ik hou hem natuurlijk niet vrezelijk kort , want hij verdiend z'n kansen .
Hij zelf is heel erg snel heel jaloers en ik ook , maar ik vind dat als de ander vreemd gaat het IN DE MEESTE gevallen al niet zo goed gaat in de relatie ( soms ook zonder dat je het door hebt.)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:26

Aranel schreef:
Mijn vriend legt makkelijk contacten en ligt daardoor ook best goed in de markt bij meisjes, omdat ie gewoon goed met woorden is zegmaar :+

Maar ik vertrouw erop dat hij niet verder gaat dan onschuldig flirten, en anders schop ik 'm de deur uit :+

Je krijgt wat je beloont. Maak het gewoon de moeite waard dat hij wél voor jou kíest in plaats van een zwaard van damocles op te hangen.
´Of anders´ zorgt wel dat hij niet van het gras bij de buren graast doch niet dat van jou gras wíl grazen.
Dat is echt heel wat anders en wél willen is onvergelijkbaar duurzamer.

hc

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:46

Mijn vriend is in principe vrij om te gaan en staan waar hij wilt. Ik vertrouw hem volledig en zal hem zelf nooit bepaalde grenzen opleggen. Op de 1 of andere manier zijn die grenzen er 'van nature', we weten wat we aan elkaar hebben en laten elkaar vrij, júist omdat we zoveel van elkaar houden en toch wel weten dat het goed zit.

Ik weet dat hij er leuk uit ziet en een vlotte babbel heeft. Wanneer hij op donderdagavond met zijn collega's wel eens uit gaat in de buurt van de kazerne (hij is militair en zodoende doordeweeks niet thuis) zal hij ongetwijfeld wel eens een praatje maken met een meisje. Maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat het daarbij blijft en dat hij er niets achter zoekt :n We zijn veel te gek op elkaar en juist doordat hij alle vrijheid heeft, hoeft hij niks stiekem te doen :)

De enige keer dat ik aan heb gegeven dat ik iets niet prettig vond, was toen zijn ex na 3 maanden ineens weer ging smsen en hem op msn constant aansprak. Hij vatte het op als vriendschappelijk, ik vond het verdacht dat ze tijdens onze vakantie al 3x gesmst had 'dat ze binnenkort maar eens bij moesten kletsen' en vervolgens op msn verkondigde dat 'ware liefdes altijd bij elkaar terug komen' >;) Ik ben niet gauw jaloers, maar vond dat echt niet leuk, vooral omdat m'n vriend heel naief bleef denken dat ze alleen vrienden wilde blijven. Toen ze mij uiteindelijk zwart begon te maken tegenover mijn vriend heeft hij overigens heel duidelijk het contact verbroken en dat was voor mij weer een teken dat ik hem kon vertrouwen en dat het prima gaat tussen ons :)

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:40

mijn vriend laat ik vrij..hij wet hoe ver die kan gaan.. en als die iemand beter vind zeg ik altijd daar is de gat van de deur...

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:46

uh vrij!!
waarom zou hij niet met vrouwen om mogen gaan.. kwestie van vertrouwen en ik heb zoiets van als hij iemand anders leuk vind, doe je er niks tegen, ook niet door hem te verbieden naar haar toe te gaan.. heb je dus niks aan, dan gebeurd dat toch..
ik vind wel dat er een grens is in de mate met omgang met vrouwen, zoals flirten, zoenen etc (maar dan ga ik misschien wel heel ver in de mate van omgaan met andere vrouwen)
tuurlijk mag mijn vriend lol hebben met andere vrouwen, heb ik ook met andere jongens.. elkaar gelijk behandelen lijkt me wel zo eerlijk!!
heb vertrouwen in elkaar!!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:49

plagom schreef:

dat is een hele mooie!
en o, zo waar.
als je hem/haar zonstant in de gaten houd,en niet elkaar los kan laten,omdat het anders mis gaat,is de basis niet goed.
dan kan het maar beter vroeg dan laat fout gaan.

wij kunnen allebei aardig flirten als we op stap zijn,maar wle meer met een humoristische noot.
je voelt zelf wel ,wanneer iemand echt foute bedoelingen heeft,en daar ligt de grens.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:52

Wij leggen elkaar geen beperkingen op..
Buiten onze relatie om hebben wij allebei nog een leven, we hebben wel een gezamelijke vriendengroep, maar ook allebei onze "eigen" vrienden.
Ik vertrouw blindelings op hem, en ik weet dat dat andersom ook zo is.
Als hij zonder mij wil gaan stappen vind ik dat prima.. andersom ook..

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:35

Hier ook nog 1 , ik laat mn vriend ook redelijk vrij..
Hij mag van mij als hij wil apart stappen , & ik ook van hem , meestal draait het er op uit dat we toch samen gaan en lekker samen bij elkaar slapen.
Flirten mag hij van mij , hij is nogal famous bij de jonge meisjes van 15 jaar haha hij is zelf 24 maargoed , hij flirt ermee & danst ermee wat van mij zeker mag , hij gaat savonds toch met mij mee naar huis..
Flirten mag / dansen mag zolang het maar niet te ordinair is , bij sommige meiden waar hij goed mee op kan schieten waarvan ik ook weet dat er niks zal gebeuren mag hij mee dansen wat hij wil..

Zelf hou ik ook zeker wel van aandacht en vriendlief vindt het alleen maar leuk , zo weet hij ook wie hij snachts mee neemt naar huis toe ;)
maar ik zelf hou er niet zo van , vreemde jongens hoeven niet naar me toe te komen , roep ik zo vriendlief en die jaagt ze weg..
Bekende jongens / vrienden dans en flirt ik net zo hard mee & doen dat ook terug , maar dat is allemaal zonder gevoel..

ik blijf erbij j vriend moet je niet te strak aan het lijntje houden , daarmee gaat je relatie alleen maar stuk..
zoals al vele meerdere mensen hebben gezegt het gaat om het vertrouwen ..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:38

Geen idee. Waarom niet? Omdat hij het zelf niet wil. Hij heeft sowieso geen exen en is absoluut niet geïnteresseerd in andere vrouwen oid. Soms vraag ik me echt af in wat voor licht hij mij ziet. _O-

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:43

Wij laten ons best wel vrij, ieder gaat zijn eigen weg wat hobby's betreft.
Hij moet vaak voor zijn hobby weg, hij draait met caranval muziek en doet filmen voor een omroep.
Ik ga daar echt niet naast staan, soms wordt het laat.
Zelf ga ik ook naar een vriendin of ga stappen alleen met een vriendin.
Dat moet ook kunnen.
Kijken mag das gezond maar verder moet het netjes blijven.
Als de relatie goed is hoeft dit ook geen probleem te zijn en is daar geen behoefte aan.

Ik vind het heel ernstig als ik van kenissen hoor dat de vriend of vriendin jaloers is als de ander op hyves een ex tegenkomt ofzo.
En dat ze met hyves moeten stoppen hierom.
Of dat de vriend van een meisje niet eens alleen mag gaan fitnessen zij moet altijd mee, ik vind dat best ernstig.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:43

wij gaan nooit uit dus dat probleem heb ik niet
ik ben vrij jaloers.. eerder onzeker doordat ik 2 keer ben bedonderd.. heel hard

maar ondanks alles mag mijn vriend alles doen wat hij wilt.. wil hij b.v een weekend vissen? dan ga je maar lekker een weekend vissen..

maar als ik erachter kom dat hij vreemdgaat oid dan is het gelijk over en uit

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:09

Heel vrij, al zeg ik het zelf :) .

Hij mag alles van mij. Ik heb zo ontzettend veel vertrouwen in hem dat het zelfs niet in me opkomt dat hij me kan bedonderen. Hij gaat in februari op vakantie met een vriend én vriendin van hem, prima, kan ik me écht niet druk om maken.
Hij mag gaan en staan waar hij wil en hij zegt het ook gerust als hij een knap meisje heeft gezien!

Daar tegenover staat dat ik ook alles mag. Ik heb nog steeds een super contact met m'n ex en m'n vriend moedigd dat eigenlijk alleen maar aan (omdat m'n ex gewoon een toffe gast is). Ook ik kan het gewoon zeggen als ik een leuke jongen tegenkom en mag gaan en staan waar ik wil.

Heel fijn dus wel :+:

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:59

_Micha_ schreef:
Volgens mij ligt het ook aan de persoon hoor, mijn vriend heeft vrijwel geen vrouwelijke vriendinnen, wel gewoon meiden op stap waar hij lol mee kan hebben maar hij spreekt nooit iets af. Als hij ineens met een meid afzou willen spreken zou er bij mij toch wel iets gaan rinkelen, gewoon omdat hij het nooit doet. En dan zal ik er ook wel wat van zeggen.
Terwijl (denk ik) als je vriend heel veel meiden als vriendinnen heeft vind je het normaal als hij iets met een van zijn vriendinnen gaat doen.

Bij mij geld eigenlijk precies hetzelfde, mijn vriend zou niet met alleen een meid weg gaan, dat zou niet eens bij hem op komen. Als ie zou zeggen dat ie dat wel wou doen, weet ik ook al genoeg haha, dan is er iets aan de hand.