4 km te snel gereden, toch €50 boete?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:32

chipieke schreef:
Ik heb een aantrekkelijke nummerplaat denk ik.

Neuh... Je moet wat beter letten op je rechtervoetje.. Wordt je nummerplaat ook vanzelf minder aantrekkelijk. :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:40

Of je leest... TS heeft haar boete gehalveerd gekregen en is tevreden.

Overigens ben ik het eens met HC: er zijn maar weinig mensen die zich realiseren wat je met een auto aan kan richten qua schade, en wat een paar kilometer snelheidsverschil daarbij uit kan maken in het effect op de schade.

Snelheid levert een risisco op, en zolang zich dat niet omzet in werkelijke schade staan maar weinig mensen erbij stil.
Ik heb alleen net teveel arresten gelezen van mensen die gedood zijn of voor het leven getekend omdat iemand niet stil gestaan heeft bij het risico van het rijden in een auto,
En ik zat van de week weer eens achter zo'n l*lhannes die dacht dat-ie tegelijk kon autorijden en sms-en... nietes. Alleen hij was zo druk met sms-en dat-ie dat niet merkte. Nog blij dat-ie dat doet als er geen kleine kinderen op straat spelen...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:06

Ik ben het inderdaad ook met HC eens. Je rijdt toch zeker zelf te hard (niet aan TS bedoelt hoor)? Eigen schuld = dikke bult en niet zo dikke portemonne meer. MOet je je maar aan de regels houden. En dan zie je in blik op de weg altijd van die mensen die gaan staan schelden omdat ze een boete krijgen; had je maar niet te hard moeten rijden. Da's naast gevaarlijk ook nog eens hartstikke zonde van je geld :z

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:54

Huertecilla schreef:
[@Margreetje; klopt, een vuurwapen vraagt precisie, een auto is als een bom. De vergelijking Margreet is dat een auto net zoveel schade aan kan richten als een bom, dezelfde hoeveelheid Joules aan vernietigingskracht vertegenwoordigt.
Hoe krachtig een verglijkbare bom exáct is, wordt bepaald door de massa en snelheid van de auto.
Je kan op het web de explosieve energie van TNT vinden, wat de indexstof is. Heel informatief om dat eens vergelijkend uit te rekenen. Vergelijk een 4wd met aanhanger en paarden met 90 km/uur (rekent makkelijk) eens met de springstof in een anti- personel landmijn.
Is ook een zeer verhelderende manier om het verschil in kracht waarmee een KWPN-er in een aanhanger ergens tegenaan klapt bij 72 of 90 te kwantificeren. Dan weet je welke risicobeslissing je neemt :)*

Zo hee, dat moest ik effe 2 keer lezen :o
Het aantal energie is dan misschien vergelijkbaar maar je zal toch wel met een flinke snelheid moeten autorijden om een bom te kunnen evenaren.
Heb toch liever een auto dan een bom of geladen vuurwapen :P

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:00

Tja het is niet anders; te hard is te hard. En inderdaad worden we door de meetcorrectie over het algemeen al gematst. Als je toch vindt dat bijv. een boete voor 3 km te hard (na meetcorrectie) overdreven is, waar trek je dan de lijn? Als een overtreding van 3 km weggestreept wordt, wat doen we dan met 4 km te hard? Enz. Ik heb er niet zo'n probeem mee eerlijk gezegd; balen als er zo'n bon binnenkomt, maar de regeltjes zijn er niet voor niets.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:19

Sammie schreef:
chipieke schreef:
Ik heb een aantrekkelijke nummerplaat denk ik.

Neuh... Je moet wat beter letten op je rechtervoetje.. Wordt je nummerplaat ook vanzelf minder aantrekkelijk. :D

Ik heb mijn trekhaak voor mijn nummerplaat zitten...
Erg fijn, en al een paar keer weggekomen met, Oh dat wist ik niet zal hem dr thuis afhalen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:21

er gaat 4 km correctie af geen 6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:45

Behalve als je in België geflitst wordt Armani88 :) Zoals bij de TS het geval is, kan het zelf bevestigen aan mijn boete. Zie de link die ik al eerder in dit topic heb gegeven mbt tarieven, daar staan volgens mij ook de correcties erbij.