chipieke schreef:Ik heb een aantrekkelijke nummerplaat denk ik.
Neuh... Je moet wat beter letten op je rechtervoetje.. Wordt je nummerplaat ook vanzelf minder aantrekkelijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:[@Margreetje; klopt, een vuurwapen vraagt precisie, een auto is als een bom. De vergelijking Margreet is dat een auto net zoveel schade aan kan richten als een bom, dezelfde hoeveelheid Joules aan vernietigingskracht vertegenwoordigt.
Hoe krachtig een verglijkbare bom exáct is, wordt bepaald door de massa en snelheid van de auto.
Je kan op het web de explosieve energie van TNT vinden, wat de indexstof is. Heel informatief om dat eens vergelijkend uit te rekenen. Vergelijk een 4wd met aanhanger en paarden met 90 km/uur (rekent makkelijk) eens met de springstof in een anti- personel landmijn.
Is ook een zeer verhelderende manier om het verschil in kracht waarmee een KWPN-er in een aanhanger ergens tegenaan klapt bij 72 of 90 te kwantificeren. Dan weet je welke risicobeslissing je neemt

Sammie schreef:chipieke schreef:Ik heb een aantrekkelijke nummerplaat denk ik.
Neuh... Je moet wat beter letten op je rechtervoetje.. Wordt je nummerplaat ook vanzelf minder aantrekkelijk.