Hoe warm stoken jullie de huiskamer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleur_Laura

Re: Hoe warm stoken jullie de huiskamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:29

Wij hebben hem overdag (wanneer er niemand thuis is) ongeveer op 16/17.
wanneer ik thuis komt (meestal 4 uur) zet ik hem op 21/21,5 en dan gaat hij 's nachts weer naar 16/17 :)

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:31

Als er niemand thuis is gewoon zo rond de 16/17 graden..
Als we allemaal thuis zijn staat hij op de 19 graden..

Nu ben ik alleen thuis maar heb hem lekker op 21 graden!
Heerlijk! Ik ben een koukleum.. :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:38

Brrr, bij 17 zit ik te klappertanden hoor :P

Overdag als we er zijn staat 'ie op 21, 's nachts en als we even weg zijn 19. Als we een langere tijd weg zijn gaat de hele cv uit.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:40

Bij ons staat ie overdag tussen de 18 en 20 graden, maasrhoger gaat ie ook echt niet! Tis hier binnen no time warm, en dat blijft ook heellang zo..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:41

mijn huiskamer is altijd 15 graden en dan heb ik het echt niet koud..

mocht ik thuis komen van het lesgeven en het is wel koud draai ik hem op tot 20 graden :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:57

Bij ons staat 'ie als we er zijn op 21 graden (ook 's avonds), overdag gaat hij automatisch over naar 17-18 graden. Wij zijn echte koukleumen en wonen in een jaren 30-huis waar het anders echt niet uit te houden is!
Bovendien hebben we een aantal muziekinstrumenten in de kamer staan, die niet tegen flinke temperatuurschommelingen kunnen. Overigens is het boven bij ons geen 21 graden als 'ie dat beneden wel is, ik verga hier van de kou :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:12

Ik stook op 23 graden, en daar staat hij eigenlijk de hele dag/nacht op. Ik heb echter niet het idee dat het de hele dag dan ook 23 graden is. Overdag is het af en toe echt heel warm, dan weer normaal en tegen de avond krijg ik het echt koud.

Ik heb exotische dieren in de woonkamer staan, daarom zet ik de temperatuur 's avonds en als we weg zijn niet lager. Misschien ben ik dan in het jaar flink wat tientjes duurder uit in de stookkosten, maar ik zie dit als kosten aan mijn hobby en hou daar rekening mee.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:53

Wij stoken eigenlijk weinig.Moet wel zeggen dat wij langs de buitenste muren plint verwarming hebben liggen.
Die zorgen voor een constante temperatuur.Denk dat het nu zo'n gaad of 18 is hier.
In de slaapkamer slapen wij ook gewoon nog met het raam open,ook toen het onder 0 was.

Een heel enkele keer wil ik de kachel wel aandraaien maar dan voel ik me niet lekker of zo.Denk dat hij nu pas 3 keer heeft aangestaan deze afgelopen 'koude"maanden.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:01

bij ons is t soms 15 graden en soms 25, 't valt niet zo makkelijk te regelen met een houtkachel, die kan je niet snel even wat graden lager zetten :Y)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:06

Overdag staat hij hier op 19 graden, rond vijf uur gaat 'ie richting 21,5 graden en 's avonds om tien uur wordt 'ie teruggezet op 15 graden.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:21

Wanneer er niemand thuis stil zit, dus weg is of in huis aan het werk is, ongeveer op 16 graden. En anders op een graadje of 20. :)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:41

Als ik hier gewoon rustig achter m'n pc zit is het zo'n 21 graden. Als ik ga poetsen zet ik hem meestal een beetje naar beneden op 16 graden.
Mijn vader zet 's nachts gewoon de hele handel af (ERG koud), vandaar heb ik in mijn kamer een elektrisch vuurtje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:47

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:38

Als ik slaap of naar het werk ben, staat ie op 17. Anders op 21 en dan nog heb ik 2 dikke truien aan of een deken over me heen omdat ik het anders zo koud heb. Slaap overigens wel met een raam op een kier omdat ik het anders erg benauwd krijg. Is wel koud dus heb een lading dekens op m'n bed (dekbed, 4 wollen dekens en als het zo hard vriest als laatst dan komt er nog een slaapzak bovenop :o :+ )
Toen ik nog thuis woonde mocht het niet hoger dan 19. Moeders had het altijd warm en wij bevroren daar zowat :roll:
In de tijd dat ik op kamers woonde had ik de gaskachel altijd voluit, was lekker warm. Ga natuurlijk geen kou lijden als de huur incl. g/w/l is natuurlijk :P :D

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:06

snachts 17,5 overdag tussen de 20 en 22,5.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:00

Pasterza schreef:
Als ik slaap of naar het werk ben, staat ie op 17. Anders op 21 en dan nog heb ik 2 dikke truien aan of een deken over me heen omdat ik het anders zo koud heb. Slaap overigens wel met een raam op een kier omdat ik het anders erg benauwd krijg. Is wel koud dus heb een lading dekens op m'n bed (dekbed, 4 wollen dekens en als het zo hard vriest als laatst dan komt er nog een slaapzak bovenop :o :+ )
Toen ik nog thuis woonde mocht het niet hoger dan 19. Moeders had het altijd warm en wij bevroren daar zowat :roll:
In de tijd dat ik op kamers woonde had ik de gaskachel altijd voluit, was lekker warm. Ga natuurlijk geen kou lijden als de huur incl. g/w/l is natuurlijk :P :D

En dan kreeg je de huiskamer wel warm ja, maar de slaapkamer :7 Het is me na dat huis niet vaak meer overkomen dat mijn adem rookwolkjes waren bij het opstaan :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:02

Hij staat hier op 20 graden, overdag natuurlijk lager.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:02

Wij hebben een houtkachel en bij ons is het bijna altijd 26°. Anders heeft mijn moeder het koud

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:03

Als we er niet zijn is het rond de 19 graden. Als we thuis zijn zet ik de verwarming altijd op 22,5

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:09

Als we weg zijn staat de kachel op 16.
Overdag thuis: 19 graden, vaak is mijn moeder / vader druk bezig in huis dus krijg je het wel warm van.
's Avonds: tussen de 20 en 22. Maar we hebben wel een openhaard, stoken toch wel 6 dagen per week! Scheelt ook een hoop, kachel kan dan op 20 en we hebben het heerlijk warm. Boven hebben we nooit kachels aan, ivm. eczeem zijn de slaapkamers koel en fris. Daar hebben we ook altijd een raam open staan. :)

We krijgen binnenkort trouwens een andere kachel met een veel hoger rendement. Dus gaan de energiekosten nog meer naar beneden, terwijl ze al relatief laag zijn voor een gezin van 5 personen. :)

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:03

Bij ons staat de verwarming van 17u tot ongeveer 22u op 22 graden.
De rest van de nacht en overdag tot 17u staat ze op 17 graden.
Ik vind het absurd om ze op te zetten voor dat half uurtje dat ik hier 's ochtends rondloop...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:47

onze huiskamer zit kwa temperatuur meestal tussen de 19.5 en de 20.5.

overige kamers wisselen heel erg.
werkkamer van mn ouders + hun slaapkamer zijn vaak erg koud. die liggen op t noorden.
mijn kamer ook, maar ik hou permanent mn raam dicht in de herfst en winter, anders krijg ik het niet warm.
overdag gaat de verwarming namelijk niet tot nauwelijks aan omdat de woonkamer op t noorden ligt en erg veel zonlicht vangt overdag.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 02:04

Alwiene schreef:
Pasterza schreef:

En dan kreeg je de huiskamer wel warm ja, maar de slaapkamer :7 Het is me na dat huis niet vaak meer overkomen dat mijn adem rookwolkjes waren bij het opstaan :+

Haha ja dat was echt erg! :=

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:17

Anthea schreef:
Ik zet hem meestal op 23, totdat m'n ouders erachter komen en 'm op 15 zetten.. Bij kennissen hebben ze 'm zelfs standaard op 13 staan..

Hé, 13°C???? Nou, dan ben ik allang bevroren :wow:
Als ik thuis kom van m'n werk staat ie op 21 graden en 's nachts gaat ie terug naar 17 graden.

Een vriend van ons is nogal zuinig en heeft z'n kachel ook altijd erg laag staan. Als je daar dan op verjaardag bent dan zie je bijna iedereen met dikkere kleding aan. _O-

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:19

Als we slapen of niet thuis zijn staat hij op 16, en anders op 20/21...