Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
nicci88 schreef:Nou ik werk dus in een winkel waar ze dat ook hebben willen doen.
ze waren er alleen optijd bij. ('s nachts ingebroken en net bewegingcensor geraakt).
Dus toen zijn alle kasjes gelijk vervangen.
Als het wel gelukt was, zie je er niets van.
Ze zetten namelijk een apparaatje in het pinkasje.
op dat apparaatje komen alle gegevens te staan.
Later halen ze dit apparaatje weer eruit en hebben ze alle gegevens van alle klanten die met de pin betaald hebben.
Citaat:Je kan het wel zien. Wij hebben in de supermarkt ook elke dag controle op de pinautomaten. Als die geskimd is, zie je namelijk 3 bolletjes in het gleufje i.p.v. 1 bolletje. Moet je maar eens naar kijken.
Ook voel je dan de puntjes op de 5 en de OK minder goed.
Karin schreef:Iets wat ik al jaren doe (maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten, ik vind het zelf iig prettig werken): pinbonnen bewaren tot ik mijn papieren bankafschrift krijg c.q. mijn afschrift via internet heb gecheckt. Op die manier valt een opname die ik zelf niet heb gedaan sneller op. Een opname in het buitenland springt vaak meteen wel in het oog, maar eentje in NL minder snel. Ik gooi pinbonnen dus altijd pas weg na controle van mijn afschriften.
Normaal neem ik dan nooit zo'n bonnetje als ik pin, maar dat ga ik nu zeker wel doen. Goeie tip!