Karin schreef:Joh, laat mensen lekker doen waar ze zin in hebben?
Blijkbaar zijn dus niet alle zuiderlingen zo gastvrij.
blijkbaar niet, maar wij in Venlo wel hoor
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Karin schreef:Joh, laat mensen lekker doen waar ze zin in hebben?
Blijkbaar zijn dus niet alle zuiderlingen zo gastvrij.
Volgende week gaan we kijken voor outfits, ben echt benieuwd wat het wordt!

dorientjuh schreef:Ik vind Tilburg het leukst.Das een groot feest!
Aanrader: ga alsjeblieft geen dure pakken kopen / huren. Dan val je echt uit de toon. Passe partout kopen is ook niet overbodig als je alle dagen wilt gaan.
Stephanie100 schreef:Ben ik dan de enige die denkt dat de mensen van boven de rivieren maar lekker daar moeten blijven
...
en waar zitten de katholieken? jawel in limburg! dus tja dat veel limburgers zeggen 'carnaval is óns feest' dat is eigenlijk nog niet zo vreemd. De limburgste versie van carnaval is vasteloavend wat staat voor vastenavond de avonden voor dat de vasten beginnen.
maar persoonlijk raad ik je dat niet aan

) minder vinden om naar Limburg te komen, gewoonweg omdat vrijwel alle liedjes die er gedraaid worden (hier in het Zuiden teminste) in het Limburgs dialect zijn en de andere mensen er dus vrij weinig van verstaan, en ook onderling worden veel gesprekken in het dialect gevoerd ed.
Is meer straatcarnaval dan kroegcarnaval hier. Maartje1990 schreef:*heeft opeens 't idee dat limburg erg zwart gemaakt wordt*
ik snap wel dat van dat 'verdiepen in carnaval' want carnaval ís nu eenmeel een katholiek feesten waar zitten de katholieken? jawel in limburg! dus tja dat veel limburgers zeggen 'carnaval is óns feest' dat is eigenlijk nog niet zo vreemd. De limburgste versie van carnaval is vasteloavend wat staat voor vastenavond de avonden voor dat de vasten beginnen.
Opzich qua afstand zou wat betreft er in limburg is Venlo natuurlijk dichterbij zijn als maastricht, maar als je liever naar brabant gaat kan dat natuurlijk ookmaar persoonlijk raad ik je dat niet aan

heb het gevierd in Bergen op Zoom, Den Bosch, Maastricht en Breda..
en Maastricht vond ik zelf niet echt wat vergeleken met Braboland