Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

nikkigioa schreef:...van zijn eigen geld.....is toch alleen maar leuk voor hem dat hij er zo blij mee is.
Huertecilla schreef:nikkigioa schreef:...van zijn eigen geld.....is toch alleen maar leuk voor hem dat hij er zo blij mee is.
Let wel, nog vóór er zelfs maar samengewoond wordt.
Is ook niet bepaald dat hij nu iets extravagants gekocht heeft van zijn eigen spaarpot.
Wordt hij de eerste helft van zijn leven al met door ega gekochte pantoffels voor de tv gezet na inleveren van zijn loon. Wégwezen!
hc
mooi verwoord,
Wat een uitvinding! Geen kramp meer in je been in lange files!
Coby schreef:Tsja....je hebt hem niet goed afgericht![]()
![]()
![]()
![]()
Ook mijn vriend wil al een hele poos een andere auto. En dan het liefst ook een Audi, Alfa, enz. Alles wat maar heel groot is, heel duur is, en veel benzine slurpt. Ik zie hem dan ook regelmatig op sites kijken naar andere auto's.
Gelukkig heeft hij dit nog niet geflikt, want ik zou er ook erg boos om zijn. Immers "zijn geld" is toch tijdens het samenwonen ook jouw geld. Zo denken wij in ieder geval wel. Ik kan ook niet zomaar met een nieuw paard of zadel thuis komen.
Edit: verkeerd gelezen. Je woont nog niet samen, maar bent het wel van plan toch? Dan wordt het inderdaad wat anders. Maar vind ik toch nog dat je best inspraak mag hebben.
Zamora schreef:ben ik het niet mee eens. Als je samenwoont is niet per definitie alles van jullie samen ineens. Ik heb ook gewoon mijn eigen geld en mijn vriend ook. Ik maak ook zelf uit of ik een paard erbij koop of niet.

LimaMambo schreef:Zamora schreef:ben ik het niet mee eens. Als je samenwoont is niet per definitie alles van jullie samen ineens. Ik heb ook gewoon mijn eigen geld en mijn vriend ook. Ik maak ook zelf uit of ik een paard erbij koop of niet.
idd..
woon ook samen en mijn geld is zijn geld en andersom.. maar als hij iets wilt kopen dan doet ie dat maar lekker.. daar ga ik echt niet de boze schooljuf over spelen hoor..
) wanneer hij spontaan kwam melden dat er een nieuwe auto is gekocht. 

Zamora schreef:ja precies! Is ook goed geregeld denk ik zo
Maar je hebt nog wel je eigen rekening ernaast en ik vind dat ookal woon je samen je dat ook gewoon moet hebben en een rekening voor de dingen die je samen koopt en vaste lasten

met de knul. Koopt een fijne degelijke auto uit zijn spaarpot, trekt ze het kleed onder zijn lol vandaan vanweg de automaat, de uitzet of weet-ik-veel.
kazary schreef:En dan met een torenhoge schuld zitten omdat je nooit spaarde en alles via frisia ging kopen. Het zit heel relaxed op een afbetaalde bank, kan ik je zeggen.