vriend koopt nieuwe auto waar ik niet blij mee ben.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikki19

Re: vriend koopt nieuwe auto waar ik niet blij mee ben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:52

hmmm lees mijn laatste post eerst ajb voor je reageerd denk dat dat verwarring voorkomt

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:15

fotoooos! :D

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:43

Ik begrijp je hele punt niet. Hij heeft die auto toch van zijn eigen geld gekocht? Haha! Maak je niet druk, is toch alleen maar leuk voor hem dat hij er zo blij mee is.
Mijn vriend komt om de zoveel weken met een ander barrel (auto/motor/etc) thuis. Die hij vervolgens weer verkoopt om een nòg beter, luxer, mooier, stoerder, whatever exemplaar te kopen. Ik vind het wel grappig, zo rij je nog eens in iets! Zolang hij mijn auto maar niet verkoopt. :+
En trouwens, ik zou als ik hem was ook voor een automaat gekozen hebben. Is misschien even wennen, maar dat rijdt veel relaxter dan handgeschakeld. Ik zou niet anders meer willen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:15

nikkigioa schreef:
...van zijn eigen geld.....is toch alleen maar leuk voor hem dat hij er zo blij mee is.

Let wel, nog vóór er zelfs maar samengewoond wordt.
Is ook niet bepaald dat hij nu iets extravagants gekocht heeft van zijn eigen spaarpot.
Wordt hij de eerste helft van zijn leven al met door ega gekochte pantoffels voor de tv gezet na inleveren van zijn loon. Wégwezen!

hc

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:12

Huertecilla schreef:
nikkigioa schreef:
...van zijn eigen geld.....is toch alleen maar leuk voor hem dat hij er zo blij mee is.

Let wel, nog vóór er zelfs maar samengewoond wordt.
Is ook niet bepaald dat hij nu iets extravagants gekocht heeft van zijn eigen spaarpot.
Wordt hij de eerste helft van zijn leven al met door ega gekochte pantoffels voor de tv gezet na inleveren van zijn loon. Wégwezen!

hc

:') mooi verwoord,

Tsja zelfs na het samenwonen vind ik een audi een goede investering :P

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:33

Tsja....je hebt hem niet goed afgericht :D :D :D :D
Ook mijn vriend wil al een hele poos een andere auto. En dan het liefst ook een Audi, Alfa, enz. Alles wat maar heel groot is, heel duur is, en veel benzine slurpt. Ik zie hem dan ook regelmatig op sites kijken naar andere auto's.
Gelukkig heeft hij dit nog niet geflikt, want ik zou er ook erg boos om zijn. Immers "zijn geld" is toch tijdens het samenwonen ook jouw geld. Zo denken wij in ieder geval wel. Ik kan ook niet zomaar met een nieuw paard of zadel thuis komen.

Edit: verkeerd gelezen. Je woont nog niet samen, maar bent het wel van plan toch? Dan wordt het inderdaad wat anders. Maar vind ik toch nog dat je best inspraak mag hebben.

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:21

Ik snap het probleem dat het een automaat is niet zo? Heb je daar al ooit in gereden? Nou als ik kon kiezen dan wist ik het wel hoor ;) Wat een uitvinding! Geen kramp meer in je been in lange files! :D

Ik snap je opzich wel, maar als ie straks spijt heeft dan zet hij m toch weer zo te koop, krijgt er natuurlijk een stuk minder voor terug maar dan weet hij de volgende keer des te beter dat hij maar even naar jou moet luisteren.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:42

Coby schreef:
Tsja....je hebt hem niet goed afgericht :D :D :D :D
Ook mijn vriend wil al een hele poos een andere auto. En dan het liefst ook een Audi, Alfa, enz. Alles wat maar heel groot is, heel duur is, en veel benzine slurpt. Ik zie hem dan ook regelmatig op sites kijken naar andere auto's.
Gelukkig heeft hij dit nog niet geflikt, want ik zou er ook erg boos om zijn. Immers "zijn geld" is toch tijdens het samenwonen ook jouw geld. Zo denken wij in ieder geval wel. Ik kan ook niet zomaar met een nieuw paard of zadel thuis komen.

Edit: verkeerd gelezen. Je woont nog niet samen, maar bent het wel van plan toch? Dan wordt het inderdaad wat anders. Maar vind ik toch nog dat je best inspraak mag hebben.

ben ik het niet mee eens. Als je samenwoont is niet per definitie alles van jullie samen ineens. Ik heb ook gewoon mijn eigen geld en mijn vriend ook. Ik maak ook zelf uit of ik een paard erbij koop of niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:45

Zamora schreef:
ben ik het niet mee eens. Als je samenwoont is niet per definitie alles van jullie samen ineens. Ik heb ook gewoon mijn eigen geld en mijn vriend ook. Ik maak ook zelf uit of ik een paard erbij koop of niet.

idd..
woon ook samen en mijn geld is zijn geld en andersom.. maar als hij iets wilt kopen dan doet ie dat maar lekker.. daar ga ik echt niet de boze schooljuf over spelen hoor..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:47

Over grote uitgaven overleggen wij hier samen.Ook al is het eigen verdient geld. Heel vaak ben je toch samen aan het sparen voor een vakantie, een nieuwe keuken of noem maar op. Dan is het niet erg leuk als er zonder overleg ineens iets groots gekocht wordt.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:53

@kazary: ik snap je punt. Ben het daar ook mee eens maar vind toch dat je daar dan aparte rekening oid voor kan nemen. Ligt ook verder aan je situatie e.d. *in mijn geval ga ik in de toekomst nog meer paarden kopen vanwege fokkerij dus ik heb daarvoor mijn eigen geld* Snap dat dat niet voor iedereen opgaat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:53

oester schreef:
maar dan weet hij de volgende keer des te beter dat hij maar even naar jou moet luisteren.

_O- _O- _O-

Inruilen op een Dodge Charger en wégwezen *\o/*

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:58

We hebben nog altijd onze eigen rekening. Maar we betalen samen de vaste lasten. Sparen samen voor, noem het maar. En grote uitgaven worden ook samen besproken. En hier komen we samen ook altijd goed uit. We wonen samen, niet apart en daarom delen we die dingen ook samen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:10

ja precies! Is ook goed geregeld denk ik zo :D
Maar je hebt nog wel je eigen rekening ernaast en ik vind dat ookal woon je samen je dat ook gewoon moet hebben en een rekening voor de dingen die je samen koopt en vaste lasten :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:10

Wij betalen de huur, vakanties e.d. samen...
Voor de rest kan het mij weinig schelen wat hij met zijn eigen geld doet. Als de huur en andere vaste lasten maar betaald worden.
Hij zeurt ook niet over mijn paardentroep (of focus ST 2,5t O:) )

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:17

LimaMambo schreef:
Zamora schreef:

idd..
woon ook samen en mijn geld is zijn geld en andersom.. maar als hij iets wilt kopen dan doet ie dat maar lekker.. daar ga ik echt niet de boze schooljuf over spelen hoor..

Mijn vriend zou niet happy zijn wanneer ik zomaar kwam melden dat ik een paard erbij heb gekocht. En zo vind ik het ook niet erg leuk (nogal zwak uitgedrukt :D ) wanneer hij spontaan kwam melden dat er een nieuwe auto is gekocht.
Een beetje overleg in een relatie, en ook en vooral wat betreft de financiën is wel fijn. Ik wil nl. aan het eind van maand niet voor onverwachte verassingen staan.
Maar ja ieder mens is anders en ook iedere relatie is anders.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:28

Ja in mijn geval is het mijn eigen keuze, het is mijn eigen geld. En ik heb "eigen" grond en heb ze niet op pensionstal staan, ik fok ermee dus ik bepaal zelf wat ik verkoop en koop :P
Als mijn vriend een auto zou willen kopen van zijn eigen spaargeld moet hij dat lekker doen.
Daarom ben voor een gezamelijke rekening, zodat je niet voor financiele verassingen komt te staan.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:32

Zamora schreef:
ja precies! Is ook goed geregeld denk ik zo :D
Maar je hebt nog wel je eigen rekening ernaast en ik vind dat ookal woon je samen je dat ook gewoon moet hebben en een rekening voor de dingen die je samen koopt en vaste lasten :j

Vaste lasten gaan van de gezamenlijke, dingen als een paard van de persoonlijke, toch is hierover overleg. Want bijvoorbeeld vakantie gaat ook van de persoonlijke af, alleen dan ieder de helft van de totale prijs.
Net als bij coby zou mijn vriend niet blij zijn met dat ik ineens een paard heb en ik niet blij dat hij ineens een auto heeft.
Wij overleggen dat dus samen. Kleine dingen als een dekje niet. Maar grote dingen altijd. we wonen samen, niet apart.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:37

Euuh.... de ts heeft alleen toekomstplánnen om te gáán samenwonen en wil inspraak over de aankoop van een in háár ogen te dure heel normale prima auto van zijn eigen in haar ogen grote spaarpot.

In míjn ogen is dat een veeg teken over de besteding van een toekomstige potten en potjes.

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:40

En misschien wel eerder besproken samen de inrichting te gaan betalen en daar nu voor te sparen. Met ineens een veel duurdere auto gaat dat gezamenlijk sparen dan toch ineens heel anders. Wij weten niet wat die 2 mensen al besproken hadden, dan hoef je nog niet nu al samen te wonen.Maar wel al te denken aan je gezamenlijke toekomst.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:54

Nee, je weet het niet heh, je weet het niet.

Ík heb :(:) met de knul. Koopt een fijne degelijke auto uit zijn spaarpot, trekt ze het kleed onder zijn lol vandaan vanweg de automaat, de uitzet of weet-ik-veel.
Gezamelijke toekomst leuk en aardig maar dat is toékomst. Nu voor de uitzet, de bank en tv, straks is het sparen voor kinderen, dan voor hun opleiding, dan voor pensioen en dan ... hartaanval....pieieieieiep...stil.
Vergeet niet te léven: A3VT!

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:02

En dan met een torenhoge schuld zitten omdat je nooit spaarde en alles via frisia ging kopen. Het zit heel relaxed op een afbetaalde bank, kan ik je zeggen. Achter een afbetaalde pc en tv en rijdend in een auto die geen maatje te groot is. Iedereen moet het zelf weten hoor, maar hier geen leningen. En geen grote uitgaves zonder overleg. Vergeet niet dat veel relaties niet lekker lopen omdat ze samen niet weten hoe ze elke maand de eindjes moeten knopen. En dat is nu en dat is toekomst.
Je kan echt wel leven als je ook spaart en overlegt, juist dan kan je leven. Omdat je dan niet zit met, wat als.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:09

dingen op afbetaling kopen ben ik het ook niet mee eens. Geeft alleen maar problemen. Uitzondering van een huis want dat kan bijna niet anders maar is dan ook allemaal anders geregeld.
Heb het voor de gein even aan mn vriend laten lezen e.d. en was het met mij eens dat ieder moet doen met zijn eigen spaargeld wat hij wilt, zolang je maar ook gezamelijk spaart en niet in financiele problemen komt(huur/hypotheek niet kunnen betalen, vaste lasten noem maar op).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:15

kazary schreef:
En dan met een torenhoge schuld zitten omdat je nooit spaarde en alles via frisia ging kopen. Het zit heel relaxed op een afbetaalde bank, kan ik je zeggen.

Klopt, wij kunnen alleen niet kijken in de portemonaie van beide partijen.
Als er naast die Audi of whatever nog een dikke spaarpot staat voor leuke dingen en onvoorziene
uitgavens is er natuurlijk niets aan de hand.
Maar als je elke maand maar net rond kan komen en elk dupie om moet draaien ging wat mij betreft die Audi richting kerkhof.
Auto is leuk maar leven is ook belangrijk., er is meer dan auto's alleen.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:33

Dat was eigenlijk ook meer een algemene opmerking op het bericht van mijn voorganger.Dit omdat het tegenwoordig wel erg in is om te kopen waar je geen geld voor hebt. Onder het mom van we leven nu en niet later.