Klacht indienen over mijn huisarts. Doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 02:47

ukje schreef:
Charaz schreef:
En toevallig treft zij 3 rare huisartsen? Ik denk dat TS het een en ander een beetje heeft aangedikt.

Niet banketstaaf bedoeld maar dat gevoel krijg ik dan ook een beetje als het echt over drie huisartsen gaat waar ze ruzie mee hebben. Dan zal er denk ik toch wel het een en ander niet goed zijn want waar onenigheid is zijn er altijd twee voor nodig.

Als de familie al eerder onenigheid had met deze praktijk (vader ging al niet meer vanwege een eerder voorval) kan het heel goed zijn dat ze onderling over hen gesproken hebben en TS daardoor eigenlijk al niet meer echt welkom was voordat ze binnen stapte. Zoals ze daar nu ook de moeder er even hard op afrekenen terwijl die er niet eens bij was.

TS ik zou idd een klacht indienen en een fijne andere huisarts zoeken die geen banden heeft met deze praktijk

anneliesdj

Re: Klacht indienen over mijn huisarts. Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 03:16

Wat idioot zeg, belachelijk dat een dokter geen rekening wil houden met je verleden en zo bot reageert op jouw melding dat je pijn hebt.
Vind het echt belachelijk, als dit echt zo gebeurt is en niet aangedikt is zou ik absoluut zeker een klacht indienen, meteen. Dit kan echt niet.

Kijk als jij een grote bek hebt gehad tegen die arts dan is het wat anders maar als jij gewoon op een nette manier en rustige toon aangeeft dat je pijn hebt en graag direkt geholpen wil worden dan hoort hij je gewoon serieus te nemen.

Ik zou bijna zeggen kom maar naar mijn huisarts, de meest gevoelige en begrijpende man die er is, kunt je geen betere dokter wensen maar ja, is nogal een eindje weg.

Hebben ze je op de spoedeisende hulp wel kunnen helpen?

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 07:45

Charaz schreef:
Dus als ik het goed lees heb je problemen met 3 huisartsen?

Nee ik heb nooit gezegt dat ik met 3 problemen heb. Het gaat mij alleen om de eigenaar van de praktijk (de mannelijke dokter). De rest is niet leuk, maar bij de ene had ik gewoon niet terug moeten komen, want ik wist dat ze zo onvriendelijk en totaal geen begrip toonde (dus beetje dom van mezelf). Bij de ander heb ik totaal geen problemen gehad. Het was totaal niet prettig wat ze gedaan had met die eendeklem, maar anders kon ze nooit een uitstrijkje maken dus van haar kant gezien ergens wel logisch.
Laatst bijgewerkt door haf2008 op 16-01-09 07:59, in het totaal 2 keer bewerkt

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 07:47

Charaz schreef:
En toevallig treft zij 3 rare huisartsen? Ik denk dat TS het een en ander een beetje heeft aangedikt.

Waar slaat dit op? Ik vertel het zoals het gebeurd is niks meer en minder. Wat zou ik daar mee opschieten volgens mij helemaal niks :n

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 07:57

anneliesdj schreef:
Wat idioot zeg, belachelijk dat een dokter geen rekening wil houden met je verleden en zo bot reageert op jouw melding dat je pijn hebt.
Vind het echt belachelijk, als dit echt zo gebeurt is en niet aangedikt is zou ik absoluut zeker een klacht indienen, meteen. Dit kan echt niet.

Kijk als jij een grote bek hebt gehad tegen die arts dan is het wat anders maar als jij gewoon op een nette manier en rustige toon aangeeft dat je pijn hebt en graag direkt geholpen wil worden dan hoort hij je gewoon serieus te nemen.

Ik zou bijna zeggen kom maar naar mijn huisarts, de meest gevoelige en begrijpende man die er is, kunt je geen betere dokter wensen maar ja, is nogal een eindje weg.

Hebben ze je op de spoedeisende hulp wel kunnen helpen?

Ik ben inmiddels van huisarts veranderd zit nu bij een andere huisarts sinds gisteren.
Ja op de spoedeisende hulp hebben ze me wel kunnen helpen echt zo aardig waren ze daar en deden ook echt de moeite. Het leek wel een totaal andere wereld.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 08:10

0Nanneke0 schreef:
Ja kan wel, maar dan krijg ik een gynaecoloog waar ik niet zulke goede ervaringen mee heb. Ben door deze tijd geleden geopereerd en ze wilde me na de operatie niet meer terug zien. Terwijl dit achteraf wel had nodig geweest was, want hierdoor zijn er toen dingen mis gegaan.

Ruzie met 2 huisartsen, ruzie met gynacoloog............ familie niet meer welkom op de praktijk???????

ergens zegt me iets dat jullie nou ook niet echt modelpatienten zijn.......

maar dat kan ik helemaal mis hebben hoor ;)

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:33

KiWiKo schreef:
0Nanneke0 schreef:
Ja kan wel, maar dan krijg ik een gynaecoloog waar ik niet zulke goede ervaringen mee heb. Ben door deze tijd geleden geopereerd en ze wilde me na de operatie niet meer terug zien. Terwijl dit achteraf wel had nodig geweest was, want hierdoor zijn er toen dingen mis gegaan.

Ruzie met 2 huisartsen, ruzie met gynacoloog............ familie niet meer welkom op de praktijk???????

Waar slaat dit op . Ik heb helemaal geen ruzie met iemand en al helemaal niet met een gynaecoloog. Echt typisch bokt. Dit topic mag gesloten worden. Dit gaat echt te ver.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:34

Wat ik quote heb je toch echt zelf geschreven in een ander topic gisteren..........

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 15:36

KiWiKo schreef:
Wat ik quote heb je toch echt zelf geschreven in een ander topic gisteren..........

LEZEN is voor sommige mensen een probleem. Staat er ergens dat ik ruzie heb? Nee. Problemen nee ook niet. Alleen dat er tijdens de operatie is niet goed was gegaan. Alleen hier kwamen ze te laat achter, omdat mijn gynaecoloog het niet nodig vond om terug te komen na de operatie. Dus ruzie nee totaal niet. Problemen ook niet. Alleen had dit voorkomen kunnen worden!

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:58

KiWiKo schreef:
0Nanneke0 schreef:

Waar slaat dit op . Ik heb helemaal geen ruzie met iemand en al helemaal niet met een gynaecoloog. Echt typisch bokt. Dit topic mag gesloten worden. Dit gaat echt te ver.

Volgends mij zegt ze dit gewoon op een normale manier en hoef jij dan ook niet gelijk zo terug te vallen toch?
Heb je al een aanklacht gedaan of ga je dat niet meer doen? zijn mij duidelijk genoeg mensen die vinden dat je een aanklacht een goed plan is

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:00

Nou nee lees maar is paar pagina's terug. 1 keer is genoeg. Het hoeft niet de hele tijd herhaalt te worden. Ja ik ga denk ik wel een aanklacht indienen.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:24

maar ook al wil je een aanklacht indienen, hoop ik wel dat je genoeg centjes heb!

Ik werk zelf voor een (heele lieve) huisarts en heb eens nagevraagd maaaar uhh dat ga je niet in de koude kleren zitten igg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:57

Waarom moet dat centjes kosten? Artsen hebben een beroepsethiek toch?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:08

Tja...of een klacht hier nou echt gaat helpen...denk dat gewoon een nieuwe huisarts zoeken een beter plan is voor beide partijen.

Kijk, niet voor het een of het ander, maar je wilt niet naar een mannelijke arts. Als je dan echt omvalt van de pijn ga je toch (terecht) naar de dokter. Maar je wilt niet door hem onderzocht worden, maar je bent ook boos dat er geen (vrouwelijke) andere arts beschikbaar is om ala minute een gynaecoloog? Ik denk dat je in dit geval toch ook een beetje onredelijk bent geweest, je moet het wel van 2 kanten bekijken natuurlijk. Ik denk dat in dit geval de betreffende huisarts er alles aan heeft gedaan wat voor hem mogelijk was. Dit is ook een reden waarom ik denk dat je weinig kans maakt als je een klacht indient.

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:20

russel schreef:
Waarom moet dat centjes kosten? Artsen hebben een beroepsethiek toch?

Om in het echt officieel een arts aan te klagen, zul je een advocaat nodig hebben. En die vragen schijnbaar erg veel geld als je een arts aan wilt klagen (heeft weer met allerlei dingen te maken, daar weet ik ook het fijne niet van).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:26

Charaz schreef:

Nou idd...durfte dit gister niet te schrijven maar dat waren ook mijn vermoedens.
En omdat TS alleen maar reageerd op deze reactie doet mij vermoeden dat de beleving
van haar anders is dan de gemiddelde patient.
Op zich niet opmerkelijk gezien haar verdelen wat ze mee heeft gemaakt, maar dan hoop ik wel
dat in dit verhaal ook een eigen aandeel wordt bekeken....
Twee kijven twee schuld, sorrie maar ook ik heb het idee dat dit verhaal aangedikt is...

Mocht dit niet het geval zijn dan vergis ik mij ernstig, goed ben ook maar een mens.
Maar zulke dingen die ik toch wel vrij objectief.

En de opmerking : 'D'r kan ook een l*l in' weet niet of dat wel werkelijk gezegd is.....

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:27

Bij mijn zorgverzekeraar kan ik ook een klacht indienen over mijn huisarts.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:28

Of het waar is of niet, dat mag een arts natuurlijk NOOIT zeggen, ik zou het eerder gooien op een stevig gesprek met deze huisarts en een ander zoeken.

Denk dat het medisch tuchtcollege hier weinig mee kan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:28

0Nanneke0 schreef:

Wat doen die ermee dan?

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:30

Chiqa schreef:
Charaz schreef:

Nou idd...durfte dit gister niet te schrijven maar dat waren ook mijn vermoedens.
En omdat TS alleen maar reageerd op deze reactie doet mij vermoeden dat de beleving
van haar anders is dan de gemiddelde patient.
Op zich niet opmerkelijk gezien haar verdelen wat ze mee heeft gemaakt, maar dan hoop ik wel
dat in dit verhaal ook een eigen aandeel wordt bekeken....
Twee kijven twee schuld, sorrie maar ook ik heb het idee dat dit verhaal aangedikt is...

Mocht dit niet het geval zijn dan vergis ik mij ernstig, goed ben ook maar een mens.
Maar zulke dingen die ik toch wel vrij objectief.

En de opmerking : 'D'r kan ook een l*l in' weet niet of dat wel werkelijk gezegd is.....

Sorry schrijf je altijd nog met een y op het einde. Ik reageer echt niet alleen maar op. Zie terug.

NOGMAALS ik zou niet weten waarom ik het zou verzinnen of er iets bij verzinnen. Wat leverd mij dat op? Helemaal niks.
Zie hierboven de rest. Dus dat klopt ook niet dat ik met 3 huisartsen problemen heb.

Dit vind ik echt te ver gaan. Ik word overal van beschuldigd terwijl dat echt nergens op slaat.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:30

Charaz schreef:
0Nanneke0 schreef:

Wat doen die ermee dan?

Dat weet ik niet. Heb nog niet de tijd gehad om alles te lezen. Kwam daar via google terecht.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:32

Wordt het bij een aanklacht niet woord tegen woord? Als je zie hoe weinig mensen hier het verhaal volledig geloven vraag ik me af of een tuchtcollege dat wel doet.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:39

kazary schreef:
Wordt het bij een aanklacht niet woord tegen woord? Als je zie hoe weinig mensen hier het verhaal volledig geloven vraag ik me af of een tuchtcollege dat wel doet.

Ik heb nooit gezegt dat ik officieel een aanklacht wil indienen. Daar heb ik de tijd nog geen eens voor en dan heb ik nou echt niet voor over. Zat meer te denken aan via mijn zorgverzekeraar.

Trouwens ik hoef echt niet meer te horen dat ik lieg of wat dan ook. Gelukkig weet ik zelf wel wat ik mee gemaakt heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:40

0Nanneke0 schreef:
Sorry schrijf je altijd nog met een y op het einde. Ik reageer echt niet alleen maar op. Zie terug.

Ja je kan je idd ook druk maken om een taalfoutje ;) Trust me heb ook moeite moeten doen om jou verhaal begrijpend te lezen :)
Ik zei al, ik ben ook maar een mens en lees het objectief, en dat ik er ook naast kan zitten.
Maar dit is mijn gevoel dr bij.

Kijk anders naar de reactie's waar je wel wat aan heb mss is dat beter voor je en kan je dr nog iets mee.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:41

Mijn opmerking was niet of ik je wel of niet geloof, maar als je het elders zo brengt zoals hier, kun je er zeker van zijn dat ook elders die twijfel zal ontstaan.Puur door de manier van berichtgeving door jezelf.