Wat doe jij als je niet kunt slapen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:44

Snode plannen bedenken. Ik ben echt een ware crimineel in mijn gedachten als ik niet slapen kan

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:44

Mijn slaappatroon is een drama. Melatonine heeft een tijdje geholpen maar dat doet ook amper meer wat.
Meestal zit ik tot een uur of 4-5 en soms later op de bank achter de laptop of tv te kijken, om vervolgens daar in slaap te vallen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:47

Ik slaap echt geweldig veel en vlug. Binnen een minuutje of twee lig ik 95 procent van de keren al te slapen. Wanneer ik niet kan slapen heeft dit meestal een reden (te koud, te warm, moet naar toilet,...) dan fix ik dat even en weg ben ik naar dromenland ;) .

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:53

Dan probeer ik mijn hoofd leeg te maken door alle zaken waar ik door kan gaan spoken uit mijn hoofd te bannen op mijn rug te gaan liggen mijn ogen te sluiten en rust te zoeken

mick75

Re: Wat doe jij als je niet kunt slapen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 00:53

Proberen mezelf moe te piekeren (werkt dus niet), wat ik doe hangt verder erg af van hoe ik er op zo'n moment aan toe ben. Nu giert de onrust door mijn lijf heen dus gooi er zo maar een slaappil in, als ik iets beter in mijn vel zit en rustiger ben ga ik gewoon naar bed en dan maar naar de radio luisteren totdat ik in slaap val.

Voor veel mensen helpen ontspanningsoefeningen, bij mij wekt dat alleen maar onrust op omdat ik me teveel moet focussen terwijl mijn gedachten toch alle kanten op gaan. Het wekt bij mij alleen maar nog meer onrust op.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:05

Ik ga schrijven := Daarna lig in bed nog zo na te denken over mijn verhaal dat ik uiteindelijk in slaap val :') En dat kan lang duren hehe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 01:10

MarcoBorsato schreef:
Snode plannen bedenken. Ik ben echt een ware crimineel in mijn gedachten als ik niet slapen kan

:')

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 07:26

MarcoBorsato schreef:

Hahaha geweldig :')

Ik ga me liggen ergeren: "ga slapen, ga slapen"... :')
En soms stel ik me voor dat ik in een weiland sta en alle gedachten die in me opkomen plaats ik in een wolkje en laat ik wegdrijven.
En dan probeer ik op mijn ademhaling te letten, word ik rustig en val ik meestal wel in slaap.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:45

meestal zoek ik dan een liedje in mijn hoofd op.
en ga in gedachten naar dat liedje luisteren.
vaak werkt dat wel.
of ik sluit mijn ogen, probeer nergens aan te denken en te kijken naar een witte stip op een zwarte achtergrond.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:45

Lezen :+: . Ik heb een hele verzameling boeken naast (en onder := ) mijn bed liggen voor het geval dat en er ligt ook altijd een klein leeslampje (op batterijen) paraat :D . Overigens kan ik meestal gelukkig wel vrij makkelijk slapen.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:51

Ik heb er ook last van; van rondvliegende gedachten en daardoor niet in slaap kunnen vallen. Ik zet dan mijn iPodje op met een luisterboek en voila .... binnen 5 minuten vertrokken, werkt altijd. Volgende morgen wel je batterij bijna leeg, maar je moet er wat voor over hebben hè.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 10:09

Hier nog zo iemand, nouja normaal gesproken slaap ik heel erg goed en meteen wanneer ik ga liggen maar ik ben nu erg ziek, en kan dus gewoon niet lekker liggen. :') Ik ga een droom verzinnen en dan proberen die te dromen. Of nog even de tv aan, of de radio, zachtjes, zodat je vanzelf in slaap valt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:49

Ik heb er ook veel last van, ik ga dan lezen, en muziek luisteren..
En anders gewoon wakker liggen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:53

Def schreef:
Ben blij dat ik dit niet heb... ik hoef maar een bed te zien en.. zzzzz... :D
Sterkte ermee!
Het schijnt trouwens dat je savonds ook niet meer moet eten als je slecht slaapt! Na een bepaalde tijd dan (geloof 8uur?)

Ik eet altijd om 6 uur/half 7, en eet daarna de laatste tijd niks meer.
En ik slaap nog steeds niet goed.. :+

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:15

Ik zet wel eens de radio aan, of lees een kort verhaal.
Wordt het helemaal niks, dan waag ik me aan een hele moeilijke sudoku.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:19

Ik slaap bijna altijd heel goed, maar als ik dan eens wakker ben dan ga ik heel erg veel liggen draaien. Lezen tv etc. doe ik maar niet meer, want zodra er een lamp aan is geweest ben ik klaarwakker en weet ik zeker dat slapen niet meer lukt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:46

Bij mij helpt het altijd om dan een boek erbij te pakken, en dan met je ogen half dicht rustig globaal over de letters te gaan, zodat je zegmaar een soort waas ziet door je wimpers xD en dan doen alsof je leest maar niet de tekst lezen. Daar wordt je heel slaperig van :P ik wel in ieder geval :P

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:48

LEZEEEEN :D

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:49

Ik denk altijd: als ik zo lekker rustig blijf liggen met mn ogen dicht dan rust ik ook goed uit.

Werkt bij mij echt super.. weet niet waarom :)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:52

Muziek luisteren en soms lezen :)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:53

Hallooooo!!!
Heb ik ook heel vaak gehad,nu niet meer Zo vaak.
Ik doe nu alltijd voor ik ga slapen en glas warme melk me een beetje suiker drinken en dan even tv kijken tv uit en dan gewoon oogjes dich stil liggen en meestal val ik dan na een 15 min in slaap veel succes :D

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:55

Ik begin rond een uur of half 9 met onrustig worden. Dan word ik moe, en dwing ik mijzelf van de computer af. Maak ik een kop warme melk met een grote lepel honing en ga ik tv kijken/iets lezen. Het is belangrijk om in ieder geval een half uur rust te nemen voordat je gaat slapen, van het beeldscherm worden je hersenen zeg maar actief, van het lezen blijven ze rustig. Daarna moet je eigenlijk zo kunnen inslapen, mocht het niet lukken bij mij, doe ik nog een kop warme melk, ga ik in een warm bed liggen met een dikke warme pyama, kijk ik nog heel even tv/luister ik muziek, en slaap ik zo.. :z

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:10

ik heb er eigenlijk nooit last van maar anders herhaal ik steeds hetzelfde zinnetje in m'n hoofd zodat ik niet kan gaan piekeren en dan ben ik meestal zo weg

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:15

Lezen, tellen of je voorstellen dat je een heerlijke buitenrit aan het maken bent. Lekker ontspannen met een lang teugeltje stappen op de mooiste plek die je je kunt bedenken :z

Het schijnt ook dat je beter een uur voor het slapen niet meer kan tv kijken/computeren. Omdat die prikkels je wakker houden ofzo..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:36

Hier heb ik dus ook onderhand iedere nacht last van..

Wat ik dan doe is mezelf dood irriteren aan mezelf omdat ik niet goed kan liggen :( :(

Ik ga dan heel veel nadenken of een droom bedenken en me daar helemaal op storten, maar vaak is dat zo'n spannende droom dat het niet werkt en ik alsnog wakker lig.. :(
Bluhh