Citaat:Zucht...ik heb het niet over de mensen die bewust voor een lager niveau kiezen, maar over mensen die niet meer kunnen. Ik snap niet wat je erg vind aan die opmerking, want dat is het verschil. Iemand van een hoger niveau kan vaak beter relativeren, een stapje verder gaan in het denken door meerdere opties en de gevolgen daarvan af te wegen etc. Dat maakt het verschil, maar dat is toch geen schande?
Ach, al die generalisaties toch ook weer....
Binnen de academische gelederen lopen toch echt wel figuren met een hoofd zo leeg als een juin, die alleen geinteresseerd zijn in hun salaris, in of hun kinderen toch niet hoogbegaafder zijn dan die van hun vrindjes, en die wijn en de waarde van hun kunstwerken als de ultieme culturele ontwikkeling beschouwen enz. Vaak zijn dát nou net de mensen die al dan niet openlijk zwaar neerkijken op de minder opgeleide medemens.
Bekrompenheid kent geen randvoorwaarden.
Mijn vriend is het type 'wat zijn ogen zien, kunnen zijn handen maken.' Het is wonderbaarlijk wat hij allemaal aan durft te pakken, en hoe hij gewoon ergens aan begint en het tot een goed einde weet te brengen.
Daarnaast heeft hij een groot inzicht in mensen en relaties, is hij werkelijk een fantastische vader en gewoon een prettig mens om in je nabijheid te hebben. Bovendien is hij even gek op paarden als ik. Wat wil je nog meer?
Een mens heeft zoveel verschillende facetten, dat degenen die binnen hun zelf gestelde kadertjes blijven kijken daar alleen maar zichzelf mee tekort doen.
Hun verlies...
Een leuke boer zonder opleiding maar met interesse in literatuur, sociale theorie en de wereldpolitiek en ruimte voor een paard mag zich altijd melden!