Je gaat naar een verjaardag....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Re: Je gaat naar een verjaardag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 18:23

Voor degene die zeggen nou ik merk er nooit wat van dat mensen het naar vinden als ze niet kunnen zitten..

Ik zou persoonlijk nooit zeggen van jammer dat er zo weinig zitplaatsen zijn als ik op iemands verjaardag ben.
En nou zit er natuurlijk ook nog wel een verschil tussen een feest en een gewone verjaardag.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:25

Tja, als het echt een 'zitfeestje' is snap ik niet dat ze niet genoeg stoelen in huis halen.

Is het een zit-sta feestje: als je niet lang kan staan gewoon vragen om een zitplaats! Als je vrienden dat raar vinden, vraag ik me af of het nou zulke leuke vrienden zijn. Mijn vrienden mogen dat gewoon aan me vragen hoor, mensen die ik niet ken trouwens ook. Knipoog Heb daar best begrip voor en sta mn plekje wel af hoor (en als ik wel wil zitten omdat ik last van mn rug of benen heb ofzo dan hoort diegene dat vanzelf), dan ga ik wel op de grond zitten oid, want ik heb daar geen moeite mee en ik denk dat er velen zijn die net zo denken.
Dus speak out, en dan is iedereen tevree!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:28

Cyntje schreef:
En als je er pijn van krijgt is het alles behalve gezellig Romytjuuh Knipoog

Het zijn je vrienden of niet dan? Als een vriendin van mij pijn heeft laat ik haar echt wel zitten. of je vraagt gewoon even of je mag zitten niet zo moeilijk toch!?

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:45

Hrmmm bij mij zit er nooit iemand.

Heb statafels staan, en als je op de bank wil zitten. Ga je gang maar dan ben je de enige... Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:14

Romytjuuh schreef:
Cyntje schreef:
En als je er pijn van krijgt is het alles behalve gezellig Romytjuuh Knipoog

Het zijn je vrienden of niet dan? Als een vriendin van mij pijn heeft laat ik haar echt wel zitten. of je vraagt gewoon even of je mag zitten niet zo moeilijk toch!?

Wie zegt dat ik dat niet doe Clown

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:21

Bij mij gaan ze vaak wel zitten, maar ik heb ook een heerlijke bank. Tong uitsteken Maar ik heb ook altijd statafels staan, kunnen ze kiezen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:25

Merens schreef:
Tja, als het echt een 'zitfeestje' is snap ik niet dat ze niet genoeg stoelen in huis halen.

Is het een zit-sta feestje: als je niet lang kan staan gewoon vragen om een zitplaats! Als je vrienden dat raar vinden, vraag ik me af of het nou zulke leuke vrienden zijn. Mijn vrienden mogen dat gewoon aan me vragen hoor, mensen die ik niet ken trouwens ook. Knipoog Heb daar best begrip voor en sta mn plekje wel af hoor (en als ik wel wil zitten omdat ik last van mn rug of benen heb ofzo dan hoort diegene dat vanzelf), dan ga ik wel op de grond zitten oid, want ik heb daar geen moeite mee en ik denk dat er velen zijn die net zo denken.
Dus speak out, en dan is iedereen tevree!

Precies. Ja
Ik heb nooit 'zitfeestjes' gehouden (overigens vond iemand een 'gewone verjaardag' of een 'feestje' een verschil. Hmmm, mijn verjaardagen waren tot en met mijn 30e echt wel een FEESTJE Haha! ). Mijn 34e was ook een FEESTJE trouwens. Alleen had ik toen wel genoeg ruimte en genoeg stoelen, maar toen stonden er ook veel mensen of ze zaten op de grond op de kussens of stonden in de tuin. Lachen

Daarbij kan ik me nog herinneren dat toen we op kamers zaten, onze hele vriendenkring nog op kratjes moesten zitten, omdat niet iedereen al helemaal gesetteld was qua meubels. Wat moest je dan in die tijd, he? Nagelbijten / Gniffelen
Nou, niemand deed daar moeilijk over, hoor.

Kijk, heb je medisch echt last van iets, dan is een vriend toch ten alle tijde bereid om een fijne plek voor je te regelen? Of niet dan?
Bovendien weet je precies welke vrienden graag willen zitten en welke niet. Of welke liever op een kussen op de grond zitten. Ik weet ze precies in mijn vriendenkring. Knipoog

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:09

wij noemen dat kringspierverjaardagen Nagelbijten / Gniffelen

Maar ook wij ontkomen er lastig aan. De regel instellen dat iedereen zelf drankjes moet halen en sta tafels regelen, wil nog wel helpen.

Maar het is wel fijn als iedereen tenminste kan zitten, al dan niet op kussen op de grond of op een randje in de keuken (daar is het vaak het meest gezellig).

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:14

Uhm.... ik vier zaterdag een feestje, verwachten tegen de 60 man..... 60 stoelen gaat niet passen Nagelbijten / Gniffelen dus 4 statafels, 2 banken, 4 eetkamerstoelen, 1 fauteuil en nog een berg klapstoeltjes.... meer kan ik niet doen..... als rugpatient zijnde probeer ik altijd wel een zitplaats te bemachtigen op een verjaardag Haha!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:11

Ik heb de perfecte oplossing...Je koopt gewoon een stoel/krukje/zitzak als cadeau voor de jarige!
Je laat 'm zien aan de jarige,eventueel uitpakken en dan zeg je dat je hem wel even zal testen voor hem/haar!
Op die manier heb je altijd iets voor te zitten en als je dat enkele jaren na mekaar doet dan hebben je vrienden vanzelf genoeg stoelen na een tijdje Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:47

Ik vind die sta-feestjes niet zo leuk moet ik zeggen, zelf zorg ik er altijd voor dat iedereen kan zitten. Heb zelf meestal hoge laarzen aan en die stafeestjes zijn dan alles behalve prettig en ik vind het ook niet zo gezellig.
Liever met zijn allen zitten in een grote kring, bij die sta tafels heb je vaak van die kleine groepjes, is toch gezelliger als je iedereen kunt zien en met zn allen kunt kletsen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:54

als wij een feestje hebben met de groep en de drank vloeit rijkelijk en de muziek gaat wat harder aan, lsaan we aan het dansen Haha! Clown

dat zijn altijd leuke avondjes, ik hou wel van een feestje Knipoog

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:11

Ik weet niet hoor maar echt niet iedereen waar ik op verjaardag ga is zowat een beste vriend of vriendin van me! Soms moet je ook ergens uit fatsoen even op verjaardag bij mensen die je niet zo goed kent. Nou dan ga ik niet meteen vragen om een stoel als er ALLEEEN maar statafels staan. Dan ga ik gewoon na een half uur Doei, doei.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:12

ik zorg gewoon dat er genoeg stoelen zijn (desnoods leen ik ze ergens) en als mensen dan willen staan moeten ze het zelf weten. Al mijn vrienden doen dit eigenlijk zo.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:17

Ik vind het op zich niet zo erg, maar na een tijdje staan krijg ik ook wel last van mijn rug en ik vind dat je dan best kan wisselen met iemand die wel een stoel heeft.
Ik vind het alleen niet leuk als de meeste mensen zitten en er maar een paar staan. Als het een beetje verdeeld is is het wel gezellig.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:27

Als je om medische redenen wilt zitten prima, maar wat een achterlijk verwende opmerkingen over dat je genoeg zitplekken voor je gasten behoort te hebben. Ik heb laatst samen met m'n vriend onze verjaardag gevierd en in een +/- 25 vierkante meter woonkamer inclusief meubulair probeer daar dan maar eens +/- 30 zitplekken te creëren, het was midden december dus buiten was ook geen optie. Als het niet past dan kan ik er ook niks aan doen, of moet ik ze dan op de trap laten zitten? Rokers stonden af en aan in de keuken en het grappige was, uiteindelijk waren er meer mensen die stonden dan die zaten. Als je wilde zitten dan kon dat, wilde je staan dan kon dat ook. Iedereen is de hele avond gebleven.

Soms is ruimte beperkend, dat heeft geen zák met gastvrijheid of goede verzorging te maken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:31

Mayo schreef:
maar wat een achterlijk verwende opmerkingen over dat je genoeg zitplekken voor je gasten behoort te hebben
Al die 'achterlijke' opmerkingen zijn nog niet zo achterlijk als deze opmerking van jou.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:38

Wat dan? Moet iemand maar een extra groot huis en een extra voorraad stoelen fixen om de gasten kwijt te kunnen zodat iedereen kan zitten? Je kan geen ijzer met handen breken. Ik vind niet dat je van iemand kan verwachten dat alles perfect in orde is qua zitplaatsen. Hopen is wat anders, maar verwachten nee :n Iedereen doet z'n best, het is niet gelijk een prutverjaardag omdat iemand misschien niet voldoende zitplek kan aanbieden. Ik vind het dan nogal verwend en fout om een feestje en daarbij gastvrouw/heer hierop af te rekenen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:39

Dat kan wel op een andere toon hoor Mayo :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:40

Toon? Ik maak geen toon, dat is maar net hoe je het leest ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:41

Ik reken er ook niemand op af. Ik vertrek gewoon.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:43

Ook als het een goede vriend/in van je is? En jij kan wel zitten? Anders mensen staan dan ipv jij?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:44

Mayo schreef:
Ook als het een goede vriend/in van je is? En jij kan wel zitten? Anders mensen staan dan ipv jij?
Als ik kan zitten vind ik het prima. En bij goede vriendinnen zijn er altijd zitverjaardagen :).

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:47

Maar stel in het geval van mijn feestje en je was een goede vriendin van mij en jij kon wel zitten, maar andere mensen staan in de keuken omdat de stoelen op zijn, sigaretje staan te roken of weet ik wat voor reden. Is het dan nog steeds een reden om weg te gaan?

Want volgens mij heb je dan geen hekel aan sta/zit verjaardagen, maar heb je er een hekel aan als jij in persoon niet kan zitten. Heb ik dat goed? Daar is toch altijd wel wat voor te regelen lijkt me? Bij mij hoeft iig niemand te staan die om medische of überhaupt pijnlijke redenen moet/wil zitten. Het kan misschien heel even duren voordat ik dan een oplossing heb gevonden, want kan moeilijk iemand direct van z'n stoel afschoppen, maar goed :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:50

ik vind het opzich niet netjes :)

Wij leende altijd stoelen van buren, als we een verjaardag hadden :j
tegenwoordig hebben we van die buitenstoeltjes, stuk of 10/15 dus niet meer nodig!