houd jou vriend ook rekening met qua zijn baan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: houd jou vriend ook rekening met qua zijn baan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:14

Ik kan me juist WEL heel goed voorstellen dat TS zo ver vooruit kijkt. Als hij piloot wordt heeft hij geen tijd voor haar, als hij uiteindelijk geen piloot wordt een schuld van hier tot Tokyo die hij niet kan betalen. Ik zou dit ook nog niet zo zien zitten. Als hij zijn dromen na wil jagen PRIMA. Dan moet hij er zelf maar voor zorgen dat de lening en de aflossing daarvan geregeld worden. Dat is niet het probleem van de TS zelf.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:18

hmm, maar.. jullie wonen nog niet samen.. Dus hoe zou zijn financiele situatie jou kunnen beinvloeden?
Jullie hebben niet een maandelijkse huur of hypotheek die jullie samen moeten aflossen toch?

En:
Als zijn ouders elke maand 500 euro willen voorschieten, hoe denkt hij dan dat ie aan die andere 500 euro komt elke maand?
Je zegt dat ie er niet veel bij zal kunnen gaan werken, maar hoe ziet hij dit zelf dan?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:23

http://www.pilootworden.nl/hasflash/9/page/6191/

Citaat:
knip/ Het Garantiefonds voor de financiering van de opleiding, waardoor er geen enkele waarborg van de student, ouders of verzorgers nodig is en de school dus voor iedereen toegankelijk is, ongeacht de financiele situatie /knip

Of dat voldoende is?Maar misschien valt het wel mee de hele situatie.Anders zouden er ook wel weer weinig piloten zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:28

Goh, extreme situatie zeg!

Misschien moet hij eens contact zoeken met mensen die de opleiding gedaan hebben en bvb geen baan vonden. Het mag dan nog een jongensdroom zijn, het wel héél erg veel geld zeg...

Als hij het echt wilt doen, dan moet hij wel zelf voor de kosten opdraaien vind ik! Als jullie dan samen een huis kopen, enkel op jou naam, zorg dat je jezelf beschermd voor als het langs zijn kant fout zou gaan. Elke maand €1000 is gigantisch veel geld!

Mijn vriend houd wel rekening qua zijn werk. Hij is van 25km verderop werken voor een minimumloon veranderd van werk 5min hier vandaan fietsen voor een enorm knap loontje Huilen van het lachen

Vind het wel goed dat je zover vooruit kijkt! Zo voorkom je verrassingssituaties.

Veel succes met de keuzes in elk geval!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:38

Oh ja, mijn vriend houdt met zijn werk ook rekening met mij. En ik met hem.
Voor hem was de keuze, toen hij gepromoveerd was, eigenlijk Twente of Eindhoven. Maar omdat ik niet in Eindhoven wil wonen, viel die optie vrij snel af. Ook omdat hier genoeg interessant aanbod was voor hem.
En ik heb dus ook een baan hier weten te vinden die ik leuk vind. Dus op die manier houden we zeker rekening met elkaar. maar we geven elkaar ook de ruimte om te doen waar we ons goed bij voelen.
Zo heeft hij toch wel een tijd voor veel kosten opgedraaid omdat ik nog studeerde. Aan de andere kant vind ik het prima dat hij veel reist voor zijn werk. Want hij vindt dat leuk om te doen. Dus wie ben ik dan om te zeggen dat dat niet mag? Sterker nog, ik zie er de voordelen wel van in (af en toe kan ik mee Haha!).

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 10:43

wat ik wel grappig vind is dat jullie denken dat piloten al meteen zoveel verdienen. startsalaris is niet meer dan 2500,00(als je geluk hebt) daarna moet je natuurlijk je vlieguren maken waarna je per 750 vlieguren een minimaal bedrag omhoog gaat. een piloot die start verdient echt niet super veel als wat jullie denken.

dankje voor de link, ook daar heb ik even gekeken...

switsal: nee we hebben nog geen huisje samen maar als je dat zou willen zou dat dus gewoon niet kunne. ik ben echt neit van plan om nog kleine 3 jaar thuis te blijven wonen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:47

Waarom zou jij dan thuis moeten blijven wonen? Je kunt toch ook gewoon in je eentje gaan wonen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:50

alleen op jezelf is helemaal niet verkeerd hoor.

en je mag jezelf ook wel afvragen waarom je dan niet alleen zou willen en als de grootste drijfveer geld is, dan heb je al heel veel antwoorden op je vragen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:55

idd, waarom zou je alleen het huis uit kunnen als je samen met hem gaat wonen?
je kan toch ook lekker voor jezelf een plekkie zoeken?

Laat je hem lekker studeren en zn droom waarmaken, jij betaald niet zijn studie maar je eigen plekje, jij blij, hij blij (heeft ie alleen wel een torenhoge studie schuld maarja, als t echt is wat ie wil, is daar misschien niets aan te doen)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:58

Ik wil ook het huis uit en gaan samenwonen maar zie het absoluut niet zitten om alleen ergens te wonen. Het lijkt me nou niet echt geweldig om iedere avond thuis te komen in een leeg huis. Nee dank je. Misschien dat dit voor de kluizenaars onder ons leuk is, maar verder .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:59

Laat hem eerst eens zien of hij daadwerkelijk door de toelatingstesten heen komt Tong uitsteken

Daarnaast heb ik zoiets van zijn ouders staan achter hem, nou waarom betalen hun deze opleiding dan niet Verward

Ik hou ook niet van schulden, heb geleerd als je iets wilt moet je ervoor werken en als je het kan betalen kan je ervoor gaan en anders niet....

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 10:59

wendy: ik weet niet hoe het bij jullie met huizen prijzen zit maar in apeldoorn is het niet te betalen (starters beginnen rond de 160.000 en in ugchelen (waar ik zelf woon) is het al heleaal niet te doen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:04

hunter87 schreef:
wendy: ik weet niet hoe het bij jullie met huizen prijzen zit maar in apeldoorn is het niet te betalen (starters beginnen rond de 160.000 en in ugchelen (waar ik zelf woon) is het al heleaal niet te doen

Huren?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 11:21

zou een optie kunnen zijn.
maar dit topic gaat niet echt om een hypotheek ofzo. als ik straks mijn diploma heb(als goed is over 3 weken) zou het allemaal al een stuk makkelijker voor mezelf worden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:25

Het is m.i. niet eerlijk om je vriend te verwijten dat jij niet op jezelf zou kunnen gaan wonen. Natuurlijk zijn de huizen hier in Twente goedkoper dan bij jou. Maar hoe doen al die anderen dat dan, die wel in hun eentje zelfstandig wonen? Zou je er anders over denken als je geen vriend zou hebben?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:26

ManonR_ schreef:
Ik wil ook het huis uit en gaan samenwonen maar zie het absoluut niet zitten om alleen ergens te wonen. Het lijkt me nou niet echt geweldig om iedere avond thuis te komen in een leeg huis. Nee dank je. Misschien dat dit voor de kluizenaars onder ons leuk is, maar verder .

Het is wel goed voor je zelfstandigheid Haha!
En samenwonen is echt geen garantie dat er altijd iemand is hoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:31

Het lijkt gewoon alsof je hem nodig hebt, voor een hypotheek.

Het lijkt gewoon alsof jij bang bent dat je iets te kort komt.

Ik ken zelf ook piloten en die hebben gewoon een huurwoning of een hypotheek volgens mij werd er ook een deel van je lening kwijt gescholden als je je opleiding afgerondt heb (weet niet zeker)

Iig die vriend van ons, ook piloot zijn vliegmaatschappij nam de helft voor zijn rekening.

stomme schrijffout Haha!
Laatst bijgewerkt door tita op 12-01-09 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:32

Zijn droom, zijn verantwoording, zijn geld. Hij wil toch die opleiding doen, dan zal hij het ook zelf moeten gaan financieren. Ik zou hem wel gewoon steunen in zijn keus, maar wijs hem wel op de risico's. Bovendien is de selectie zwaar en uitgebreid en is er een kans dat hij er niet doorheen komt. De vliegopleiding is wat dat betreft denk ik toch een beetje een elite opleiding.
De site van de KLM vond ik trouwens een duidelijke met veel informatie. En daar hebben ze dus wel regelingen met banken ivm leningen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:38

Wendy schreef:
Het is wel goed voor je zelfstandigheid Haha!
En samenwonen is echt geen garantie dat er altijd iemand is hoor.
Waarom zou het volgens jou zo goed zijn voor je zelfstandigheid? Aangezien mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader en mijn broertje zo goed als niets doen doe ik nu ook alles zelf. Dus zelfstandigheid wat dat betreft . Ik snap ook wel dat samenwonen geen garantie is dat er altijd iemand is. Maar als je mijn bericht goed leest zie je dat het mij niets lijkt om IEDERE avond thuis te komen in een leeg huis.

tita schreef:
Het lijkt gewoon alsof je hem nodig hebt, voor een hypotheek.
Het lijkt gewoon alsof jij bang bent dat je iets te kort komt.
Ik denk niet dat ze bang is dat ze iets tekort komt, maar werken om een ander z'n studie te betalen zou ik toch ook niet doen .

tita schreef:
Ik ken zelf ook piloten en die hebben gewoon een huurwoning of een hupotheek volgens mij werd er ook een deel van je lening kwijt gescholden als je je opleiding afgerondt heb (weet niet zeker)
Iig die vriend van ons, ook piloot zijn vliegmaatschappij nam de helft voor zijn rekening.
Zoals je eerder in het topic kunt lezen wil hij dit allemaal niet (via een vliegtuigmaatschappij). Dan is dit dus ook niet van toepassing.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:38

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt!

Mijn vriend heeft zijn jongens droom ook opgegeven voor mij. anders zag ik hem maar 1x in de week en daarna voor langere tijd niet dat zag ik echt niet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:39

Ik weet niet hoe lang jullie al een relatie hebben? MAar ik snap dat als je het huis uit wilt, toch graag wilt samenwonen.
Ik zou hem gewoon de opleiding laten doen, maar financieel alles gescheiden houden! Het lijkt me erg vervelend als jij straks ook in de schulden zit.
En wacht de test maar even af, wie weet Knipoog

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:41

Waarom wil je vriend trouwens niet via een vliegmaatschappij? Dat zou ik dus juist wel altijd doen, vaak zijn de dingen dan ook allemaal wat beter geregeld dan bij particulier. (meer toegankelijk voor iedereen)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:41

ManonR

Waarom niet gewoon je vriend bij je in huis laten wonen en enkel een vergoeding vragen voor het eten?

Waarom overal de helft van mee betalen.
Mijn vriend hoeft niks te betalen als we zouden samenwonen

monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:43

Als jij hem in de weg staat om zijn droom te realiseren, dan is jullie relatie gedoemd om te stranden. Met alle respect, maar wie ben jij om hem niet zijn dromen te laten najagen? Hoeveel mensen conformeren hun hele leven aan normen en verwachtingen, terwijl dat niet het ding is wat ze écht willen? Iedere piloot in spé heeft een dergelijke hoge studieschuld en daar zal een regeling voor getroffen moeten worden. Maar dat geldt ook voor andere beroepgroepen (zoals artsen) waarbij de studielast fors is. Ik zou mijn man te allen tijde steunen in waarmaken van zijn droom als dat hetgene is wat hem gelukkig maakt. Een andere situatie is het als hij iedere week iets anders wil worden, maar kan niet opmaken uit het verhaal dat het zo is.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:44

tita schreef:
Waarom overal de helft van mee betalen.
Omdat 1/2 0,5 is. Daarom moet hij de helft meebetalen!