"beginnen met vreemgaan" slechte basis van relatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Baileys

Re: "beginnen met vreemgaan" slechte basis van relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:50

Al_Zawraa schreef:
Ik weet dat het best kan werken. Mijn relatie met mijn huidige vriend is ook zo begonnen en we zijn na ruim 4 jaar nog steeds samen.

Wij 6½ jaar waarvan ruim 4 jaar getrouwd en nog steeds blij met en zuinig op elkaar.
Wij gingen overigens (na 3 jaar als collega's om elkaar heen gedraaid te hebben) allebei vreemd, met elkaar dus Knipoog

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:51

(Niet alles gelezen, dus directe reactie op openingspost)
Ik denk als mijn relatie op deze manier gestart zou zijn. Dat ik altijd moeite zal hebben mijn vriend te vertrouwen. Hij is immers met mij ook vreemd gegaan, dus waarom zou hij het ook VAN mij kunnen.

Ik zou altijd bang blijven dat hij mij opdezelfde manier zal verlaten...

Type mannen als:
Eerst nieuwe schoenen kopen voor je de oude weg doet.

Zal niet zeggen dat het niet KAN werken, er zijn zeker uitzonderingen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:25

Ik zal het toch moeilijk vinden mijn vriend te kunnen vertrouwen. Ik zie vreemdgaan echt als verraad, hij schijnt zich eroverheen te kunnen zetten, daarbij zou ik mijn vraagtekens al zetten.

Al vind ik vreemdgaan in een serieuze relatie anders dan in een minder serieuze relatie..

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:32

Ik zou vreemdgaan, incidenteel, wel wíllen vergeven, maar ik ben bang dat ik er zo afschuwelijk onzeker van zou worden dat de hele relatie naar de knoppen is.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:51

Op dit moment ben ik vrijgezel en heb tot nu toe gelukkig geen ervaring met vreemdgaan oid.

Maar wat ik vind is dat je gewoon uit respect naar je partner het niet kunt maken om vreemd te gaan.
Maar ook als vrijgezel iemand vind ik het niet kunnen om met iemand te gaan die bezet is. Het lijkt mij een slechte basis ja als je op een vaste relatie uit bent. Maar er zijn uiteraard uitzonderingen.
Als je op lust uit ben vind ik het helemaal een beetje nutteloos eigenlijk. Uiteindelijk wordt je er toch niet gelukkig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:49

Maethoriel schreef:
.... want als hij wel met mij vreemdgegaan zou zijn, wat voor garantie had ik dan dat hij mij trouw zou zijn?

Ik wil echt niet negatief overkomen ofzo hoor, maar welke "garantie" denk je nu te hebben dan?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:54

alleen een reactie op openingspost [heb verder niet echt gelezen.] Knipoog

ze zeggen niet voor niets ''zoals je er aan komt,kom je er ook weer vanaf''. Bloos

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:56

Miracle_ schreef:
Wat ik me afvroeg is wat jullie van de volgende situatie vinden :

Je gaat vreemd met iemand, en begint daarna met diegene een relatie.
Is dit een slechte basis voor een relatie? Of juist niet, en waarom?

Vind het persoonlijk geen goede basis om een relatie te beginnen.

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en geloof me vijf jaar later ben ik er achter dat het absoluut geen goede basis is. Maar vijf jaar is een lange tijd dus wat doe je dan,dan blijf je bij iemand met de nodige ups and downs als gevolg. Haha!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:06

renee16 schreef:
Ik denk als mijn relatie op deze manier gestart zou zijn. Dat ik altijd moeite zal hebben mijn vriend te vertrouwen. Hij is immers met mij ook vreemd gegaan, dus waarom zou hij het ook VAN mij kunnen.

Type mannen als:

En dat ben ik dan volledig met je eens..
Het kán vast, maar ik geloof niet dat ík het zou kunnen..

Net zoiets als een relatie via het internet.. Ik heb in mijn directe omgeving meer dan genoeg voorbeelden dat dat kán werken, ik persoonlijk leer liever iemand meteen in het écht kennen..

Kwestie van persoonlijke mening denk ik dus..

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:42

Hoe je er aan komt, zo kom je er ook weer vanaf ;)
Dat geloof ik wel :)
Lijkt mij echt geen fijn idee om iets met iemand te doen die nog een relatie heeft :=

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:14

Ing__ schreef:
Hoe je er aan komt, zo kom je er ook weer vanaf ;)
Lijkt mij echt geen fijn idee om iets met iemand te doen die nog een relatie heeft :=

Stérker nog…ik was niet alleen verscheurd door het feit dat hij vreemd was gegaan. Toen het echt wat tot me door begon te dringen en op advies van de huisarts, heb ik nog een SOA-test laten doen ook.
De banketstaaf zei alleen te hebben gezoend en nog geen echte sex met haar te hebben gehad maar ja, hij zei ook altijd tegen me dat hij nooit zou vreemdgaan, dat als hij verliefd op een ander dreigde te raken, dat hij dat uit de weg zou gaan of dat hij eerst onze relatie zou verbreken…

De tijd in afwachting van mijn SOA-uitslag zat ik mooi in nog meer onzekerheid dan de (blijvende) schade die hij al had aangericht…

Je maakt iemand écht kapot met het vreemdgaan en ik vraag me echt wérkelijk af waarom mensen elkaar zoveel verdriet kunnen aandoen. Ik zie vreemdgaan als puur egoisme, geen zelfrespect maar ook geen respect voor de persoon waarmee je al die tijd lief en leed hebt gedeeld.

Ik haat mijn ex nu werkelijk uit de grond van mijn hart. Ik wist niet dat ik die haatgevoelens kon hebben en heb nog nooit zo n pure hekel aan iemand gehad in mijn leven en alleen al om het feit dat hij mij iemand laat haten, haat ik hem zo mogelijk nóg meer.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:19

Kan ik me ook helemaal voorstellen!

Ik begrijp vrouwen (en mannen) ook gewoon niet die het in hun hoofd halen om iets te doen met iemand die in een relatie zit!
Los van het feit doe je iemand anders heel veel verdriet (zoals bij jou) + dat ik persoonlijk vind dat je niet veel respect hebt voor jezelf als je ieta met iemand doet die een relatie heeft.. Ik wil niet op de tweede plaats staan hoor :n

silinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:26

[quote="Ing__"]Hoe je er aan komt, zo kom je er ook weer vanaf ;)

Had iemand mij dit niet 3 jaar geleden in mijn hoofd kunnen prenten toen ik stapelverliefd werd. (Niet dat ik had geluisterd ofzo) Ik was een jongen al vaker tegengekomen. We durfden elkaar amper wat te zeggen, maar oogcontact, wouwie. Tot op een avond we beiden opeens wel stappen durfden te ondernemen. We waren al aan het zoenen toen hij opeens wat moest vertellen. Zijn ex-vriendin kon wel denken dat ze op dit moment een relatie hadden.... :? . Hun hadden problemen, maar hun relatie was nog niet helemaal over. Kortom meneer was aan het vreemd gaan. Ik kwaad. Maar hij maakt die week de relatie met haar uit en wij krijgen spoedig een relatie. Ik stapelverliefd. Het voelde echt super, dit was hem... Tot dat meneer deze naieve doos ook bedonderde. Heb hem meteen de laan uitgestuurd. AUWW

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:27

om ook heeel eerlijk te zijn is mn vorige relatie ook zo begonnen.
hij had een relatie waarvan hij zei dat t eigenlijk al bijna uit was, ging vreemd met mij heeft het toen wel gelijk uitgemaakt
we hebben 3,5 jaar een relatie gehad
vertrouwen is nooit een probleem geweest
heb me wel heel schuldig gevoeld ten opzichte van zijn ex die we af en toe nog tegen kwamen

het is niet de ideale basis maar het kan ook goed gaan en de ware zijn al zou ik toch iets hebben van als je me echt zo leuk vindt en verder met m ewilt maak het dan eerst uit

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:32

renee16 schreef:

Type mannen als:

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik zou ook moeite hebben om mijn vriend volledig te vertrouwen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:02

ik begrijp het sowieso niet. Wie wil er in vredesnaam een vent (vrouw) die z'n (haar) partner bedriegt?? :?

theoneilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:04

Ik ben van mening dat het niet een goede fundering is voor een begin van een relatie.

Ergens heb ik dit ook meegemaakt, leuke jongen helemaal leuk, ik naar hem je kent het wel, maar ik wil geen relatie maar ander meisje wel, nu hebben hun dus met elkaar, maar onderhand zegt hij wel tegen mij jij bent het leukst, en spreken we nog af. Ik vind zelf dat hij niet eerlijk is tegenover zichzelf en tegenover zijn vriendin.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 01:15

Kinke schreef:
ik begrijp het sowieso niet. Wie wil er in vredesnaam een vent (vrouw) die z'n (haar) partner bedriegt?? :?

Wat al jij op je 30ste (vrijgezel) een leuke vrijgezelle man van 35 tegenkomt.
Hij is op zijn 20ste vreemd gegaan (relatie daardoor over) en heeft daarna weer een vaste relatie gehad die helaas nu ook over is (niet door vreemd gaan).
Zou jij dan nooit wat met zo'n man wat beginnen?

Wat nu als jij een stomme fout hebt gemaakt op je 20ste moet je dan als straf je hele leven vrijgezel blijven?
Ik praat vreemd gaan absoluut niet goed, maar til je daar na jaren nog zo zwaar aan?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 02:24

Mijn huidige man is ook degene waar ik mee ben vreemd gegaan. We zijn nu al 12 jaar bij elkaar waarvan 8 getrouwd. Het licht totaal niet in mijn aard het vreemdgaan maar de situati met mijn ex was verre van ideaal. Ik had daar al verkering mee sinds mijn 13e en ben na 6 jaar bij hem gaan wonen. Hij hield mij echter continu in de gaten en had de handjes heel erg los zitten. In die 7 jaar dat ik bij hem was heb ik heel wat slaag moeten incasseren omdat hij mij standaard verdacht van vreemdgaan. Tja, dan kon hij het uiteindelijk krijgen ook...... :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:57

Ze zeggen altijd: ''Het verleden is een voorspelling van de toekomst''.
Ik zou denk ik bang zijn dat hij weer vreemd zou gaan met een ander.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:00

eens een vreemdganger altijd een vreemdganger of zoals hier in het topic al genoemd is: zoals je eraan komt ,kom je er ook vanaf!

ik ben er geen voorstander van...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:03

Brainless schreef:
Wat al jij op je 30ste (vrijgezel) een leuke vrijgezelle man van 35 tegenkomt.
Hij is op zijn 20ste vreemd gegaan (relatie daardoor over) en heeft daarna weer een vaste relatie gehad die helaas nu ook over is (niet door vreemd gaan).
Zou jij dan nooit wat met zo'n man wat beginnen?

Wat nu als jij een stomme fout hebt gemaakt op je 20ste moet je dan als straf je hele leven vrijgezel blijven?
Ik praat vreemd gaan absoluut niet goed, maar til je daar na jaren nog zo zwaar aan?

Tja, dat is wel een andere situatie. Alhoewel.....ik zou toch zeker mn bedenkingen hebben. Het zegt tenslotte iets over iemands normen en waarden. (moet zeggen dat ik heel principieel ben). Moeilijk in dit geval, het ligt er ook aan wat hij er zelf van vindt en hoe zijn gedrag is.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:43

Tuurlijk is het geen goede basis, maar ik heb hetzelfde meegemaakt en praat er nu anders over. Al zal ik het geen prettig idee vinden als het andersom was gebeurd :o

Ik had een onstabiele 'relatie' van een paar maanden, waar ik me totaal niet lekker bij voelde en het ging eigenlijk gewoon al niet meer, maar ik ben nooit zo van het opgeven..Totdat ik een andere jongen ontmoette, liefde op het eerste gezicht en na een paar keer afspreken (ik praat mezelf niet goed want ik ben hier totaaaaal niet van, toen was ik ook 17) toch vreemdgegaan. Wel gelijk verteld, uitgemaakt, en toch 2 jaar een superheerlijke, geweldige relatie gehad met die andere jongen..Van mn 17/18e tot 20e...Dat is uitgegaan om totaal andere redenen maar onze basis was pure liefde. Zoals ik zei, als het andersom was geweest dan zou ik hem nooit vertrouwen haha. Maar hij had er in het begin natuurlijk wel twijfels over maar besefte ook donders goed dat het gewoon zo heftig was tussen ons, en dat ik totaal niet een vreemdganger ben ofzo. En nogmaals ben ik ontzettend tegen vreemdgaan en ben er totaal niet trots op.