Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:07

Het feit dat mijn adres misschien bij hun bekend wordt houd me toch echt tegen. Straks komt zo'n figuur vrij en staat hij ineens voor je neus, dat hoeft dan van mij toch echt niet hoor.

@Echwel, als iemand ter dood is veroordeeld omdat hij iemand vermoord of wat dan ook heeft, is hij toch ook onmenselijk bezig geweest, waarom verdient zo iemand dan nog wel menselijkheid door middel van een penvriend(in).

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:08

Iedereen is vrij om te reageren.
Of je nou tien of vijftig bent.
En wie bepaalt of een uitspraak volwassen genoeg is om hier te posten..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:09

rockwitch schreef:
@Echwel, als iemand ter dood is veroordeeld omdat hij iemand vermoord of wat dan ook heeft, is hij toch ook onmenselijk bezig geweest, waarom verdient zo iemand dan nog wel menselijkheid door middel van een penvriend(in).

Omdat zo'n persoon misschien ook nog menselijke kanten heeft? Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:10

Omdat mensen kunnen veranderen ook moordenaars, laten we wel zijn en blijven geloven in het feit dat iemand kan veranderen.
Zeker als ze in een onmenselijke situatie aan het afwachten zijn..
Zoiets heet bezinning..

Natasja als je niet eens weet hoe je in goed Nederlands iets moet formuleren waardoor je uitspraak zeer kwetsend wordt vraag ik mij idd af of je in volwassen topic moet reageren

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:10

Echwel schreef:
Sorry voor degenen die ik kwets, maar in een beladen volwassen topic als dit verwacht ik ook volwassen reacties en geen kinderlijke uitspraken, het gaat er niet om schuldig of onschuldig het gaat om het feit dat mensen ter dood zijn veroordeeld en in afwachting daarop, wat in Amerika jaren en jaren kan duren, behoefte hebben aan menselijk contact.
Hoe onmenselijk ben jezelf als je ze dit ontzegt.

Jíj vind dit, noemt mensen onmenselijk die hier niets mee te maken willen hebben...
Ík vind dat kinderverkrachters/moordenaars, seriemoordenaars en al van dat nare gespuis mógen verkeren in onmenselijke situaties... Ik kan daar geen enkele positiviteit voor op brengen en wat mij betreft mogen dit soort lui verrekken tot de dag er is dat ze dood zullen gaan... geen medelijden mee en gun ze geen greintje geluk, lichtpuntjes of liefde...
Onmenselijk of niet, ik vind het onmenselijker wanneer je dit soort lui wél allerlei moois gunt, terwijl ze een hel hebben gecreeerd voor meerdere slachtoffers en hun families...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:12

Kijk dat is nu het zwart/witte kijken wat mensen hebben.
Stel dat je eigen kind om wat voor reden iemand vermoord, moet je hem dan je liefde enz ontzeggen

raketje_

maar als het menselijke kanten heeft, dan overheerst dat toch en vermoord je niet iemand.

En echwel, je bepaald helaas niet hoe ik iets formelier.Iemand anders doet dat misschien
beter als mij.Maar daarom hoef je me niet als onvolwassen te beschrijven.Het is pas onvolwassen
als mensen niet kunnen inzien dat een moordenaar niet voor niks zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik heb zojuist ook iemand geschreven.
Een vrouw van 41 die zit wegens moord.

Ik was het ook al tijden van plan, maar het kwam er maar niet van. Nu maar eens de daad bij het woord gevoegd.

Het blijven mensen die daar zitten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-01-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:13

Tuurlijk kunnen mensen veranderen, maar ze hebben wel een leven verwoest. Meerdere zelfs doordat ze iemand hebben gedood. Ik denk dat ik daar wel moeite mee zou hebben, want ik vind dat ze dan hun straf compleet verdienen en alles wat daarbij komt kijken.

@ Cayenne, krijgt zij nou ook echt jou adres of gaat dat via een instantie ofzo?
Laatst bijgewerkt door rockwitch op 11-01-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:13

Echwel schreef:
Natasja als je niet eens weet hoe je in goed Nederlands iets moet formuleren waardoor je uitspraak zeer kwetsend wordt vraag ik mij idd af of je in volwassen topic moet reageren

Gelukkig weet iedereen wat er bedoelt werd (en ook jij weet dat dondersgoed).
Vind het dan uiterst kinderachtig om er zo op door te gaan.
Maar goed, ik zal mij terugtrekken uit dit topic, voordat ik een spel-, stijl- of grammaticafout maak. Koe

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:14

raketje_ schreef:
maar als het menselijke kanten heeft, dan overheerst dat toch en vermoord je niet iemand.

En echwel, je bepaald helaas niet hoe ik iets formelier.Iemand anders doet dat misschien
beter als mij.Maar daarom hoef je me niet als onvolwassen te beschrijven.Het is pas onvolwassen

Lekker zwart wit. Dat gaat niet in alle situaties. Knipoog
Echt, soms vraag ik me af of mensen zich niet een beetje kunnen inleven... mensen die iemand vermoord hebben zijn heus niet allemaal totale monsters.

raketje_

Echwel schreef:
Stel dat je eigen kind om wat voor reden iemand vermoord, moet je hem dan je liefde enz ontzeggen

Ja, want ik voed mijn kind niet op met de mededeling
'' als het je niet zint of je hebt een goede reden mag je diegene alsnog vermoorden''

Niemand heeft het recht niet om iemand te vermoorden of uberhout uit te denken!

Janiniie

MIJN moeder vind het balchelijk enzow.. terwijl ik het wel intressant, en.. Naja.. dat mag niet.. Het lijkt mij wel leuk om te doen zeg maar..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:15

Ik ben wel benieuwd wat je nu zo iemand schrijft? Cayenne, kun jij daar iets over zeggen? wat zet je in zo'n eerste brief?

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:15

Fiffill schreef:
raketje_ schreef:

Echt, soms vraag ik me af of mensen zich niet een beetje kunnen inleven... mensen die iemand vermoord hebben zijn heus niet allemaal totale monsters.

Geen monsters? Dus als morgen iemand jou gezin/familie komt vermoorden ga je maar
met diegene schrijven omdat ie ook maar gevoel heeft ?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:16

Echwel schreef:

Ik vind de reden een zeer groot verhaal....
Zoals ik al meerdere malen heb beschreven...
Je eigen kind kan misschien nog een ander verhaal zijn, alhoewel ik nooit meer van iemand zou kunnen houden als hij in koele bloede meerdere mensen/kinderen heeft omgelegd voor lust bv...
Zwart/wit kijken mag je dit noemen, ik noem het eerder realistisch blijven én vooral kijken naar de slachtoffers en hun familie. Als je dan toch menselijk wilt zijn, ga met die mensen schrijven, die verdienen imo hulp, liefde en wat al nog niet meer...

Echwel

Nogmaals wie zijn wij om te beoordelen of iemand niet tot bezinning is gekomen en wie zijn wij om vanaf hier mensen te veroordelen...
Hoe kun je jezelf in iemands situatie plaatsen, zeg nooit nooit dat je niet iemand zal vermoorden, ook wij zijn gewoon dieren met dierlijke instincten..

Cayenne

Nee, adressen krijgen ze niet.
Ze krijgen alleen de email. Het adres wordt verwijderd door de directie.

Deze vrouw sprak me wel aan via de profielensite. (Ik heb een vriend, dus niet op DIE manier he Clown ) en ze houdt erg van dieren, paarden en doet mee aan een hondenproject via de gevangenis waarbij ze een hond toegewezen krijgen en moeten opvoeden voor gehandicapten.
Ik wilde wel per se met een vrouw schrijven. Op de een of andere manier vind ik dat een veiliger gevoel Verward

Nou ja, noem me maar raar, ik vind dat we mensen niet kunnen veroordelen.

@Mindfields; ik heb mezelf globaal voorgesteld en de reden waarom ik iemand wil schrijven.
Er ook bijgezet dat haar profiel me aansprak, dat ik zelf ook gek ben van dieren (en paarden Haha! ).
en dat ik benieuwd ben hoe het met haar gaat.
Gewoon eerst globaal zeg maar.

Ik weet niet of ik een profiel hier neer mag zetten, maar als je in de profielenlijst kijkt op de site zie je wel een blonde vrouw met een hond staan. Die is het dus Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-01-09 14:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:17

raketje_ schreef:
[
'' als het je niet zint of je hebt een goede reden mag je diegene alsnog vermoorden''

Niemand heeft het recht niet om iemand te vermoorden of uberhout uit te denken!

Dus iemand vermoorden omdat hij van het rechte pad is gedwaald mag wel...nee duidelijk

duimpje1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:17

Dat lijkt me wel erg intressant.
helaas is mijn engels echt bagger

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:18

Via wat voor site doe jij dat dan? Wel fijn dat ze jou adres niet krijgen. Krijg jij dan de post via de mail terug of via de gewone post?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:18

raketje_ schreef:
Fiffill schreef:

Geen monsters? Dus als morgen iemand jou gezin/familie komt vermoorden ga je maar
met diegene schrijven omdat ie ook maar gevoel heeft ?

Wat is dat voor scheve conclusie? Verward Ik snap echt niks van jouw opmerkingen, vind de meeste werkelijk nergens op slaan. Sorry.
Ik ken die mensen verder toch niet? Ze hebben toch niemand uit mijn familie vermoord? Dat is voor mij iets totaal anders.
Nee, ik zou ook niet met de moordenaar van mijn neefje/nichtje gaan schrijven. Knipoog
Of misschien toch wel. Al was het alleen maar om zijn/haar kant van het verhaal te horen. Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:19

rockwitch schreef:
Via wat voor site doe jij dat dan? Wel fijn dat ze jou adres niet krijgen. Krijg jij dan de post via de mail terug of via de gewone post?

http://www.writeaprisoner.com/
Ze sturen ook terug via de mail, dus geen huispost.
Nadat ik op verzenden had gedrukt stond er dat ze de brieven iedere 4de en 20ste van de maand krijgen, dus dan hebben ze ook wat om zich op te verheugen zeg maar. Maar ze krijgen de brief dus niet direct te lezen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:20

ok dan, ik twijfel er nog steeds over. Maar het is wel fijn als ze niet jou adres krijgen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:22

Als ze je adres niet te zien krijgen, ga ik het zeker doen. Ja Eens even kijken tussen die profielen. Lachen