Help! Ik word 17..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlottte

Re: Help! Ik word 17..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:33

KHIVA ; GEFELICITEERD !! :+:

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:43

:D dankudanku.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:44

MEXIAANTJE ! :+:

Wij hebben hem laatst op een andere manier gespeeld.

In het midden staat een shotje.
Iedereen zit eromheen.
De eerste gooit 2 dobbelstenen (niemand mag zien wat hij gooit!, dus zorg voor een beker oid). Als hij bijvoorbeeld een 5 en een 1 gooit wordt dat 51, gooit hij 2 en een 4 wordt dat 42, etc. Stel, hij gooit dus 51. Dan zegt hij 51 en geeft vervolgens de beker en de dobbelstenen door aan de volgende. Deze moet hoger gooien dan 51, òf bluffen.
Als hij heeft gegooid, en hij zegt 53, terwijl hij 49 heeft bluft hij dus. Wanneer degene na hem zegt 'jij bluft!', klopt dit dus en moet degene die heeft gebluft een shotje drinken. Als hij niet had gebluft, maar degene na hem wel had gezegd 'jij bluft!', dan had degene die dat zei een shotje moeten nemen.
Na een shotje begint het spel weer opnieuw.
Overigens is 2x hetzelfde getal een honderdtal: 1 en 1 = 100; 2 en 2 = 200; etc.
Het hoogste getal is echter 21. Als iemand 21 gooit, moet jij ook 21 gooien. Lukt jou dat niet, maar bluf je, en heeft degene dat door; dan moet jij 2 shotjes drinken.
Lukt jou dat, dan moet degene na jou ook 21 gooien; lukt hem dat niet dan moet hij 4 shotjes. Etc. Etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:44

Ohh en gefeliciteerd natuurlijk! :D :*

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:48

dankje tessa :), maar bedoel je met 21 het laagste getal ? Ja toch he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:50

Nee, 21 is het Mexiaantje-getal en dus gek genoeg het beste wat je kunt halen. Het is wel het laagste getal wat je kunt gooien, maar wel het beste. Het een na beste is 600, dan 500, etc.
Het slechtste getal wat je kunt gooien is 31, de laagst mogelijke combinatie na 21.

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 16:53

ahzo,
jaa ik ken het spel eigenlijk niet.. maar klinkt goed! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:55

Het wordt steeds leuker aan het eind :') Zie nog maar eens goed te bluffen na een aantal shotjes haha.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:02

@ _Tessaa; Whaha, ik zie het al voor me :P Wij deden het ook altijd op school in de tussenuren, 'Mexen', maar dan begon iedereen met bijv. 5 of 3 punten (afhankelijk van hoe lang we speelden) en blufte je niet goed genoeg of gaf je het op dan ging er een punt af, won je het potje door 21 te gooien dan kreeg je er een punt bij.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:38

Klinkt leuk zeg, dat spel :D maar eens onthouden :j

KhivkJe; Gefeliciteerd :D

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:56

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 20:58

Gefeliciteerd

party en co is ook erg leuk maar twister is helemaal grappig zeker als je wat gedronken hebt:P

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 13:41

Dankjullieallemaalwel. :+ Morgen is dan het feest! Ik heb er heeel erg zin in en ik zal zeker een paar van jullie spelletjes spelen. Als je er nog een weet? Haha, plaats die dan nog eventjes snel! Vanavond maak ik een blaadje met de leukste spelletjes en uitleg, dat lijkt me wel zo handig.
Mm. als iemand trouwens nog tips heeft hoe ik het lekker gezellig kan maken? Vanmiddag ga ik boodschappen doen..
ik dacht aan wat pizza's, stokbroodjes, chips en wat zoutjes ofzo. Nja, dat zie ik wel in de winkel geloof ik. Maar qua drank.. wat denken jullie? Wat zijn lekkere drankjes om met de spelletjes te drinken? Of wat vind je dat ik sowiesoooooo in huis moet hebben?

Brand maar los!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:44

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:47

jungle speed word altijd leuk als je begint te vechten om hetgeen in t midden staat

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:51

Je kan gaan kingsen, drank spelletje met kaarten :)

Aas: Omgekeerde volgorde(je gaat de andere kant de tafel af)

2: Atje uitdelen

3: Mexxen (dobbelstenen 21 is mex verdubbeld de at laagste moet atten)

4: Atje trekken

5: Juffen ( je telt vanaf 1 naar max. mag nummer 7 niet zeggen dus zeg je iets anders dit geld voor de hele tafel van 7 en alles waar een 7 in zit dus bijv. 73 mag niet.

6: Quizmaster ( je mag geen antwoord geven op de vragen van de quizmaster. Nieuwe Quizmaster als er weer iemand anders de 6 pakt

7: Balletje Balletje (laat een denkbeeldig balletje de cirkel rond gaan waarbij handgebaren aan geven hoe het balletje beweegt zo kan hij terug en iemand overslaan etc.)

8: Plas kaart

9: Regel bedenken ( zo kan je om mee te beginnen de regel atje desinteresse invoeren mag er niets gemorst worden anders wordt de at verdubbeld).

10: Merken ( je noemt uit een gekozen categorie om de beurt een merk bijv. auto's wie als eerste afhaakt moet atten).

Boer: Met z'n alle aanwijzen

Vrouw: Rise for the Queen ( op het moment dat de persoon met deze kaart op staat moet iedereen opstaan wie als laatste op staat moet atten dit geldt slechts een keer. Het moment dat de persoon op staat mag hij zelf kiezen).

Koning: De persoon die de vierde koning trekt moet de sterke mix drank atten als dit is gebeurt is het spel afgelopen

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 14:00

kingsen lijkt me wel leuk.. ik snap er alleen helemaal niks van. Haha. Heeft iedreen dan wat kaarten ofzo en moet deze omdraaien? Of is het zoiets als pesten? :+ haha ik snap m gewoon echt niet