Naar buitenland <> Paard? Ervaringen en tips gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:13

Ik moet toegeven dat ik de rest van het topic niet doorgelezen heb, sorry daarvoor :o .. Maar ik wilde je in ieder geval mijn ervaringen laten weten..

Ik ben zojuist een aantal dagen terug van mijn buitenlandse stage, waarvoor ik 2,5 maand naar Ecuador ben geweest.. Van tevoren was ik ook bang wat er met mijn pony zou gebeuren.. Bang dat zijn conditie achteruit zou gaan, dat hij heel erg dik zou worden, alles dat hij geleerd had zou vergeten, me mss niet meer zou kennen, etc. etc.

Allemaal super onterecht! Mijn pony is thuisgebleven bij mijn ouders die er supergoed voor gezorgd hebben, mijn pony kwam helemaal niets te kort! Hij stond lekker alle dagen op de wei, en wanneer de wei te onbegaanbaar was in de stal.. Met onbeperkt ruwvoer.. Ze zorgden dat hij af en toe aandacht kreeg in de vorm van borstelen, een keertje wandelen oid en een vriendin heeft hem trouw elke zondag gereden.. Zeker minder dan de aandacht/het rijden wat normaal zou gebeuren, maar nog altijd meer dan genoeg!

De dag dat ik terugkwam was mijn pony erg blij, ik heb hem voor de kar gezet en alles gaat nog zoals voorheen.. Het voelt nog als vanouds al is hij natuurlijk wel iets steviger geworden.. Het voelt zelfs alsof die periode van 2,5 maand 'rust' hem goed heeft gedaan.. Ik vond een hele blije pony terug die nu zelfs nog veel liever(of net zo lief) als voorheen weer voor me wil werken als vanouds!

Verder heeft die periode in het buitenland zoveel losgemaakt in mij en me zo'n fantastische tijd bezorgd! Dat ik je alleen maar mee wil geven: Zorg dat er iemand achterblijft die je pony goed verzorgd en zo nu en dan gewoon lekker de nodige aandacht geeft.. En ga genieten van die tijd! Ik zou het zo weer over doen :o ..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 20:47

zap schreef:
Maar ik las dat je zus ook paarden heeft. Is zij dan niet de oplossing voor je probleem?

Mijn zus heeft inderdaad ook paarden en die kan Mone wel in de gaten houden, maar ze heeft geen tijd om haar evt beweging te geven. Maar mijn zus houd SowieSo een oogje in het zeil, of ik nou zelf kom of iemand anders, zij houd het perfect in de gaten *hihi* :=