welke tempratuur schoolvrij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Re: welke tempratuur schoolvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:24

Geen idee.
Maar gewoon lekker dik aankleden, en danfietsen Clown

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:26

Vaochtend stond in de krant (eindhovens dagblad) dat er geen ijsvrij oid meer gegeven mocht worden, of iets in die trand..

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:29

Heb het gericht even opgesnort..

Scholen doen niet meer aan 'ijsvrij'

DEN HAAG - IJsvrij, het lijkt een begrip uit vroeger tijden. In ieder geval zeker voor de onderwijsinspectie. "Wij letten erop of scholen hun onderwijstijd halen. Als scholen vrij geven omdat het zo koud is, moeten ze dat zelf weten, maar dan moeten ze die tijd zelf weer inhalen", zegt een woordvoerster van de algemene inspectie in Utrecht streng.
Bij het Strabrecht College in Geldrop wordt geen vrij gegeven omdat het koud is of het ijs zo stevig. "We hebben het er hier met niemand over gehad" , zegt directielid R. Pollmann. Het item leeft niet op school.
De meeste scholen negeren het winterweer volkomen. Pleincollege Nuenen gebruikt alleen de website als waarschuwing. Raadpleeg de site, krijgen leerlingen te horen, want mocht het weer in de vroege ochtend zeer extreem te zijn, dan wil de school zich in het eerste lesuur daarvoor best aanpassen.
In Lelystad vindt fractievoorzitter Wouter Zweers van de politieke partij Leefbaar Lelystad het schandelig dat er geen ijsvrij meer gegeven wordt. Hij roept alle schoolbesturen in Lelystad en omgeving op hun leerlingen morgen ijsvrij te geven. Zweers: "Het is twaalf jaar geleden dat een grootschalig evenement als het Nederlands Kampioenschap Marathonschaatsen, zoals morgen op de Oostvaardersplassen, plaatsvindt. Daar moeten we de kinderen deelgenoot van maken."
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Anno 2009 hebben scholen zich aan de zogenoemde 1040-uren norm te houden, waardoor ze de leerlingen niet zomaar een dag van het ijs of de sneeuw kunnen laten genieten. "Ik kan me niet voorstellen dat scholen nu hun deuren sluiten. Wij hebben dan ook geen ijsvrij-verzoeken gehad" , zegt Marja Maassen van de stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs (LVO). De Gelderse school Het Rhedens zegt één uitzondering te willen maken: voor de Elfstedentocht. "Als die doorgaat, dan krijgen de leerlingen wel een dag vrij. Dat moet trouwens bijna wel, aangezien er dan zoveel mensen absent zijn," aldus een woordvoerder. Hoewel basisscholen wel wat soepeler in hun uren zitten, lijkt ook daar ijsvrij niet meer voor te komen. Volgens Harm van Gerven van de PO-raad, de sectororganisatie van het primair onderwijs, sluiten scholen nu enkel nog de deuren als de school door het weer niet te bereiken is. "Maar dat is bij basisscholen vaak ook niet het geval omdat de kinderen in de buurt wonen". Van Gerven: " Wat we wel zien is dat scholen tijdens schooltijd bijvoorbeeld gaan schaatsen tijdens de gymles."
Een bijkomend probleem voor een ijsvrije dag zijn de ouders die tijdig geïnformeerd moeten worden. Michiel Jongewaard van de Vereniging van Openbaar Onderwijs (VOO): "Ouders moeten de kans krijgen opvang voor hun kinderen te regelen. En eigenlijk moet het ook in de medezeggenschapsraad worden overlegd. Dat is op korte termijn lastig."
Bron: Eindhovens Dagblad, 07-01.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:30

Er is gewoon ooit gezecht van onder de -15 en bij de 35 graden krijgen we allemaal vrij omdat dat in nederland gewoon niet gebeurd Clown.
Nu het wel gebeurd krabbelt alles terug en krijgen we gee vrij meer! (stond id. in de krant)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:30

ik heb nu lekker ijsvrij! de hele middag Ja

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:34

MDJ schreef:
ik heb nu lekker ijsvrij! de hele middag Ja

Mazzelaar! Tong uitsteken

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:35

ik weet ook niet waarom we het kregen maar we kregen een brief mee dat we ijs-vrij hadden vanaf 12 uur Haha! mij hoor je niet klagen hoor

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:37

Ik ben 1x een middag thuis geweest toen ik nog in een van de lagere groepen op de basisschool zat(ben nu 24 Lachen ). Toen werd er zo veel sneeuw verwacht en ik woonde 6 kilometer buiten het dorp. Het was niet verantwoord om toen met de auto de weg op te gaan (laat staan met de fiets Tong uitsteken).

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:33

A_lette schreef:
amyke schreef:
Als de verwarming stuk is mag je normaal thuis blijven.
Op onze school gaan de verwarmingen niet,dus hebben wij wel vrij Lachen.

Het is wel zo dat als het in je klaslokaal minder dan 15 graden is,dat je normaal ook naar huis mag gaan.

Zo had dat ook tegen mijn oude middelbare school gezegd Nagelbijten / Gniffelen Zat daar regelmatig met winterjas aan in de klas omdat het zo koud was. (ramen open terwijl het vroor)

Met ijzel ben ik wel een keer op de fiets naar school gegaan (15 km) kom ik op school, geen les. En nee er was niks rondgebelt.

Je leerkrachten dachten dat je misschien op zo een open lucht school zat.
Daar gaan de ramen alleen maar toe bij mist Vork

AnnaMichiels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:57

Ach, het is natuurlijk superleuk ijsvrij.. maar ik denk dat we de koudste dagen al gehad hebben ?
Dus voor mij geen hoop meer Tong uitsteken

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:42

Dat zou ik wel soft vinden, vrij geven als het -15 of kouder is. In sommige landen is dat een normale wintertemperatuur, die hebben toch ook niet de hele winter vrij. Als het nou -30 is ofzo dan kan ik het me voorstellen want daar zijn we ook niet op ingesteld. Maar met -15 werkt alles nog prima lijkt mij dus dan kunnen we best naar school.
Ik had gister trouwens wel vrij omdat de verwarming stuk was en we hebben al zo'n betonnen jaren 60 gebouw die echt kou vasthoudt (hij lekt ook nog eens als het regent Clown ).

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:51

ik ben 1x eerder uit geweest toen er een weeralarm voor de storm was afgegeven... toen werd t wel gevaarlijk en toen hebben ze gezegd alle lessen zijn na het 8e(10 voor 3) uit..
dus dan zou je maar 1 les of misschien 2 weet niet meer precies missen..