Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

En in zn vrij al helemaal niet, dan maak je voor die autodieven het alleen maar makkelijker!! 
worteltje schreef:Ik heb een garage waar het s'winters altijd +15 graden is zalig morgen ochtend als ik om 05.00 de deur uit moet.
dat zat de bestuurderskant nu al. Heb hem in ieder geval in zijn 1 gezet en een doek voor de raam. 

minkie schreef:Automaat kun je toch ook gewoon in zijn P zetten?
Wat kun je nog meer op de rubbers smeren ipv vaseline?? Heb ik niet meer in huis en om nou mijn lipgloss met vaseline erin erop te smeren.

MandyR schreef:Voor iedereen die zijn auto niet op slot zet: Houd er rekening mee dat je verzekering erg moeilijk kan doen als een niet afgesloten auto wordt leeggehaald of wordt gestolen.
.
(mits ze altijd goed gevaccineerd zijn!!
)
Ik zal de accu maar weer eens aan de lader doen..... De andere auto een peugeot,, start iets minder snel, maar doet het nog steeds goed. Ik hoop ook na vannacht. Deuren gaan we vanavond even inpoederen met talkpoeder. Deuren gaan wel op slot, anders kan ik niet slapen. En maar hopen dat hij morgenochtend wil starten. Ik heb wel een goede acculader met startfunctie, dus rijden zal altijd gaan.MandyR schreef:Voor iedereen die zijn auto niet op slot zet: Houd er rekening mee dat je verzekering erg moeilijk kan doen als een niet afgesloten auto wordt leeggehaald of wordt gestolen.
Mijn auto staat altijd in zijn vrij en op de handrem. Dat is mij aangeleerd tijdens het lessen en doe het nu nog steeds. Heb ook nog nooit problemen gehad dat de rem vastzat.
Mijn vorige auto heeft 1 keer problemen gehad met starten (lees *startmotor een extra keertje ronddraaien*) maar toen was het ook -20.
Mijn huidige auto heeft zulke temperaturen nog nooit meegemaakt. Vanochtend was het -8 en hij startte zonder problemen. Vorige winter heeft hij 3 maanden, buiten en niet ingepakt, stil gestaan en zelfs toen ik weer ging rijden startte hij in 1 keer.
Ik lees trouwens dat iedereen wel goed voor zijn / haar auto zorgt, maar zijn jullie zelf ook klaar voor het geval dat er iets gebeurd? Ik heb zelf een paar warme laarzen en een dikke deken in de auto liggen en soms ook nog een thermoskan met warme thee. Hij zou er maar mee ophouden terwijl je ergens in the middle of nowhere staat. Als je kachel het niet doet en je moet een uur op de anwb wachten is het erg snel erg koud.

amanda2 schreef:Moet ik mijn auto van de handrem halen? (blont)

(of bus
maar blijf liever thuis haha)