manie schreef:Kijk zelf werk ik in de zorg en het zou een mooie boel zijn wanneer iedereen afhaakt met een beetje sneeuw.
Hoe denk je dat anders zieken mensen geholpen moeten worden??
Jullie zouden ook graag een arts op de stoep zien wanneer kind-lief ziek is.
En ja dat kan betekenen dat ik (mocht ik kinderen hebben) wel mijn eigen kroost moet wegbrengen voor ik aan het werk kan.
Dat regel je IMO gewoon, vindt het niet eens een punt van discussie en zou het niet in m'n hoofd halen thuis te blijven.
Rare mentaliteit.....
Ik werkte ook in de zorg, ik zou ook gaan, maar eerst even bellen of het nodig is en of ze niet iemand kunnen regelen die dichterbij woont! Mijn zus werkt hier bij de kinderopvang, die moet 30 kilometer rijden er staat 50!!! kilometer file. Ze zou gek zijn om te gaan als er ook mensen zijn die dichterbij wonen. Ze zou dan nu al aan moeten rijden met haar dochter van 5 maanden om dan straks om 4 uur te kunnen gaan werken. Dat is toch gekke werk? Er ligt hier niet een beetje sneeuw, er ligt hier veel sneeuw! Waar we niet op zijn voorbereid met onze zomerbandjes. Nee, ik heb niet standaard een sneeuwketting achter in de auto liggen omdat het hier normaliter niet sneeuwt. Niet zoveel in ieder geval. Tegen de tijd dat sneeuw normaal is in Nederland ga ik ze wel aanschaffen... En tot die tijd is het behelpen.