nu weg op naar school met baby in auto, 10cm sneeuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: nu weg op naar school met baby in auto, 10cm sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:08

sammy1 schreef:
manie schreef:
Ik zie het verschil met of zonder baby echt niet in 'k doe niet aan baby's namelijk KnipoogHet zou betekenen dat iedereen met die met dit weer wel de weg op gaat een LEVENSGROOT risico loopt, dat is natuurlijk echt complete onzin.Dus met of zonder kind, hup gewoon op pad en aan het werk/school whatever.Ik weet wel dat ik mijn personeel echt de laan uit zou sturen wanneer ze om deze reden niet op het werk verschijnen!!
  ik heb een baby van 7 weken oud,dus volgens jou moet ik gewoon achter het stuur kruipen enhet risico pakken om een schuiver te maken en dan een paar uur met mijn baby te blijven staan.lekker dan
Kijk dat is natuurlijk een eigen keus, maar voor mij is er ook geen verschil tussen met baby of zonder baby, beide kan gevaarlijk zijn.Manie zegt dus ook niet dat je achter het stuur moet kruipen, dat maak je er zelf van.Nederland kan gewoon niet goed overweg met snel veranderend/onverwachts weer & dat heeft helemaal niks te maken met hoe oud je bent, wat je bij je hebt, wat voor afspraak je hebt oid.Je moet gewoon voor je zelf inschatten of het verantwoord is om de weg op te gaan.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:08

Caira schreef:
manie schreef:
Ik zie het verschil met of zonder baby echt niet in
'k doe niet aan baby's namelijk Knipoog
Het zou betekenen dat iedereen met die met dit weer wel de weg op gaat een LEVENSGROOT risico loopt, dat is natuurlijk echt complete onzin.
Dus met of zonder kind, hup gewoon op pad en aan het werk/school whatever.
Ik weet wel dat ik mijn personeel echt de laan uit zou sturen wanneer ze om deze reden niet op het werk verschijnen!!

En jouw achternaam is zeker scrooge? sorry kon het niet laten

Het is duidelijk te merken dat jij niet aan baby's DOET.

Ik snap heel goed dat TS haar kostbaarste bezit wil beschermen. Ook al DOE ik niet aan baby's

WTF is doen aan baby's ? Mis ik een stukje ABN ofzo?

Kun je misschien een beetje normaal reageren, wanneer iemand een andere mening heeft mag dat toch???

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:09

soooooooo hier ligt veel sneeuw. net ff op de fiets ergens heen gemoeten.. levensgevaarlijk haha.. ik blijf mooi thuis..!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:10

manie schreef:
Ik vind de reacties hier op een laagje sneeuw nogal overdreven eerlijk gezegd Bloos
Blijkbaar kan men in NL niks bijzonders aan qua weer.
Gewoon op tijd vertrekken en rustig aan doen, aanpassen naar de omstandigheden, dan is er echt niks aan de hand.
Woonwijken zijn misschien glad, maar grote wegen zijn doorgaans prima te doen.

Grote wegen???? Er staan tig kilometers file! 500 kilometer in totaal! Nou sorry hoor, als je dan nog op tijd wilt zijn had je gister al aan moeten rijden... Daar kun je je niet op voorbereiden, daar valt niks op aan passen!
Ik heb net in dat uurtje buiten zoveel mensen zien vallen! Ik waag me daar de rest van de dag echt niet meer aan! Ik haal dadelijk mijn zoontje op en ga fijn sneeuwballen gooien, maar de weg nog op met de auto of fiets? Mij niet gezien!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:11

Kijk zelf werk ik in de zorg en het zou een mooie boel zijn wanneer iedereen afhaakt met een beetje sneeuw.
Hoe denk je dat anders zieken mensen geholpen moeten worden??
Jullie zouden ook graag een arts op de stoep zien wanneer kind-lief ziek is.
En ja dat kan betekenen dat ik (mocht ik kinderen hebben) wel mijn eigen kroost moet wegbrengen voor ik aan het werk kan.
Dat regel je IMO gewoon, vindt het niet eens een punt van discussie en zou het niet in m'n hoofd halen thuis te blijven.
Rare mentaliteit.....

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:15

manie schreef:
Kijk zelf werk ik in de zorg en het zou een mooie boel zijn wanneer iedereen afhaakt met een beetje sneeuw.
En ja dat kan betekenen dat ik (mocht ik kinderen hebben) wel mijn eigen kroost moet wegbrengen voor ik aan het werk kan.
Dat regel je IMO gewoon, vindt het niet eens een punt van discussie en zou het niet in m'n hoofd halen thuis te blijven.
Rare mentaliteit.....

Ik werkte ook in de zorg, ik zou ook gaan, maar eerst even bellen of het nodig is en of ze niet iemand kunnen regelen die dichterbij woont! Mijn zus werkt hier bij de kinderopvang, die moet 30 kilometer rijden er staat 50!!! kilometer file. Ze zou gek zijn om te gaan als er ook mensen zijn die dichterbij wonen. Ze zou dan nu al aan moeten rijden met haar dochter van 5 maanden om dan straks om 4 uur te kunnen gaan werken. Dat is toch gekke werk? Er ligt hier niet een beetje sneeuw, er ligt hier veel sneeuw! Waar we niet op zijn voorbereid met onze zomerbandjes. Nee, ik heb niet standaard een sneeuwketting achter in de auto liggen omdat het hier normaliter niet sneeuwt. Niet zoveel in ieder geval. Tegen de tijd dat sneeuw normaal is in Nederland ga ik ze wel aanschaffen... En tot die tijd is het behelpen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:18

knap om op een afstand van 30 km 50 km file te hebben!
maar das een ander verhaal.

Lang leve winterbanden en mensen die WEL kunnen rijden. Hoe denk je dat ze dat in Oostenrijk en andere wintersportlanden doen in de winter?

Wat ik hiermee wil zeggen: met een beetje sneeuw hoeft een heel land nog niet plat te liggen
Laatst bijgewerkt door Mri op 05-01-09 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:19

manie schreef:
Caira schreef:

En jouw achternaam is zeker scrooge? sorry kon het niet laten

Het is duidelijk te merken dat jij niet aan baby's DOET.

Ik snap heel goed dat TS haar kostbaarste bezit wil beschermen. Ook al DOE ik niet aan baby's

WTF is doen aan baby's ? Mis ik een stukje ABN ofzo?

Kun je misschien een beetje normaal reageren, wanneer iemand een andere mening heeft mag dat toch???
'

Idd topicstarter heeft een andere mening dan de jouwe, wat jou er niet van weerhoudt om aardig was kritiek te leveren op TS. Duidelijk een kwestie van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet....

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:19

Manie,

Dat jij het risico neemt moet je zelf weten.
Maar laat dan ook de mensen met kinderen in hun waarde omdat ze niet met een baby of kleine op pad willen.
Ik heb zojuist besloten om thuis te blijven met de kids vandaag, ik ga niet het risico lopen dat we een schuiver met de auto maken straks en met 2 getraumatiseerde kinderen in de auto zitten.

Ik weet hoe het is om 2 kids te hebben die een hekel hebben gekregen aan autorijden.
Onze oudste zat bij vriendlief in de auto toen hij een paal om heeft gereden omdat een andere automobilist dacht dat ze de enige weggebruiker was, met als gevolg een vreselijk bang kind als het met de auto weg ging.
De jongste is bijna 2 jaar terug met spoed met de ambulance naar het kinderziekenhuis vervoerd en sindsdien is autorijden een hel geworden.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:20

Ma-rie-tje: Dat wil zeggen dat de file al begint voor de afslag van mijn zus

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:21

Dan ben ik vast een hele slechte moeder Haha! , maar mijn 5 kinderen zijn vanmorgen gewoon op de fiets naar school gegaan, ondanks de 15 cm sneeuw die hier ligt. 3 gaan er hier in het dorp, ongeveer 1 km fietsen en de 2 oudste gaan 15 km verderop naar school. Fietspaden zijn prima gestrooid en de sneeuw is aan de kanten geschoven. Ze zijn iets eerder vertrokken vanochtend en waren gewoon op tijd op school.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:21

ma_rie_tje schreef:
Lang leve winterbanden en mensen die WEL kunnen rijden. Hoe denk je dat ze dat in Oostenrijk en andere wintersportlanden doen in de winter?

daar hebben mensen sneeuwkettingen omdat het daar heel normaal is veel sneeuw

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:22

Winterbanden zij er heus niet alleen voor sneeuw, in deze koude, gure en wisselvallige maanden verkorten ze hoe dan ook je remafstand.
'Het valt mij ( hier, op mijn werk) op dat mensen die het dichtste bij wonen, het 't snelste laten afweten met deze weersomstandigheden. Nagelbijten / Gniffelen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:25

manie schreef:
Rare mentaliteit.....

beetje sneeuw??
hebben net gemeten hier 20 centimeter is het al,
Afbeelding
Afbeelding

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:26

Noppert schreef:
Dan ben ik vast een hele slechte moeder Haha! , maar mijn 5 kinderen zijn vanmorgen gewoon op de fiets naar school gegaan, ondanks de 15 cm sneeuw die hier ligt. 3 gaan er hier in het dorp, ongeveer 1 km fietsen en de 2 oudste gaan 15 km verderop naar school. Fietspaden zijn prima gestrooid en de sneeuw is aan de kanten geschoven. Ze zijn iets eerder vertrokken vanochtend en waren gewoon op tijd op school.

het gaat ook niet om grote kinderen de vraag is om met een baby op weg te gaan,hierop zeg ik nee zou ik niet doen,

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:27

waaaat Wow! Wow!
wij hebben helemaal geen sneeuw
wat gemeen zeg Tong uitsteken

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:28

Hier geen sneeuw maar wel erg gevaarlijk
hier is het spek en spek glad en levensgevaarlijk.
Het fietspad bij mijn huis was niet gestrooid dus ik denk fiets om dat is veiliger

Tot 3 keer toe gevallen
Hoe ik naar huis kom geen idee maar ik fiets niet meer en heb mezelf flink bezeerd

Ook voor de 1ste keer te laat op mijn werk omdat ik niet meer durfde te fietsen

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:32

Ik moest fietsen, bijna níet te doen. Bloos! echt met 2 km per uur en de benen bijna over de grond slepend zodat ik mezelf snel kan opvangen, wat ook vaak nodig was! Uiteindelijk toch op tijd op school gekomen (normaal 10/ 15 min. fietsen, nu ruim 30 minuten eerder vertrokken).

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:32

Ik hoef gelukkig vanmiddag pas richting het werk maar zo wel naar de paarden.
Ben benieuwd.

Als ik jou was, ging ik ook niet.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:34

anita_Sab schreef:
waaaat Wow! Wow!
wij hebben helemaal geen sneeuw
wat gemeen zeg Tong uitsteken

Echt niet? Bloos! Hier ruim 10 cm!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:34

Hier ligt ook sneeuw, niet zo heel veel, maar het is wel behoorlijk glad!
Helaas heb ik toetsweek, dus ik moet wel naar school. Ik denk dat ik maar een uur eerder weg ga met de auto haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:41

Hier, ook in het sneeuwige zuiden dus, ligt flink wat sneeuw.
Als ik echt niet weg zou hoeven zou ik ook niet gaan met een baby, maar niet gaan werken of niet naar school?
Mmmm, ligt natuurlijk aan de omstandigheden.
Rijd je door de middle of nowhere etc.
Zelf heb ik gelukkig een heel fijne auto voor door de sneeuw, dus misschien heel gemakkelijk praten, maar stel je voor als tig mensen besluiten niet naar hun werk te gaan of naar school. Goh, stel je voor het blijft een paar dagen sneeuwen?
Ach ja, wij hebben een eigen zaak dus niet werken is geen boterham... Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:49

avaluna schreef:
Hier, ook in het sneeuwige zuiden dus, ligt flink wat sneeuw.
Als ik echt niet weg zou hoeven zou ik ook niet gaan met een baby, maar niet gaan werken of niet naar school?
Mmmm, ligt natuurlijk aan de omstandigheden.
Rijd je door de middle of nowhere etc.
Zelf heb ik gelukkig een heel fijne auto voor door de sneeuw, dus misschien heel gemakkelijk praten, maar stel je voor als tig mensen besluiten niet naar hun werk te gaan of naar school. Goh, stel je voor het blijft een paar dagen sneeuwen?
Ach ja, wij hebben een eigen zaak dus niet werken is geen boterham... Knipoog

Dat bedoel ik dus...

Moet ene heel land op zn gat liggen vanwege (locale) sneeuw?
Hoe zal dat dan in wintersportgebieden zijn... denk je dat ze daar kunnen zeggen: pech, er ligt sneeuw ik kom niet?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:54

roxiie schreef:
Winterbanden zij er heus niet alleen voor sneeuw, in deze koude, gure en wisselvallige maanden verkorten ze hoe dan ook je remafstand.
'Het valt mij ( hier, op mijn werk) op dat mensen die het dichtste bij wonen, het 't snelste laten afweten met deze weersomstandigheden. Nagelbijten / Gniffelen

Klopt zo gaat het hier ook Ja

En 20 cm sneeuw vind ik persoonlijk een 'beetje', maar goed dat geldt niet voor iedereen Knipoog
Het klopt dat we in NL dit soort omstandigheden niet gewend zijn, maar het is allemaal vroegtijdig aangekondigd en dan kun je volgens mij je maatregelen nemen.
Helaas denken veel mensen dat ze gewoon met op dezelfde tijd opstaan en met dezelfde reistijd op hun bestemming aan kunnen komen.
Als hier werknemers te laat komen door de sneeuw, geen punt ze komen tenminste!!
Voor allerlei andere excuses heb ik weinig begrip een auto-ongeluk kun je altijd krijgen ook zonder sneeuw.
Als je daar zo bang voor bent, dan moet je gewoon niet in de auto stappen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:54

Caira schreef:
Idd topicstarter heeft een andere mening dan de jouwe, wat jou er niet van weerhoudt om aardig was kritiek te leveren op TS. Duidelijk een kwestie van de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet....

Ik doel op jou reactie.....