ponygekje21 schreef:Ik kom hier zo even tussendoor, Als je ooit één keer vergeten bent je rekening te betalen en dit ook echt vergeten bent na aanmaningen, sta je neem ik aan als negatieve BKR registratie. Maar dit blijft dus 5 jaar staan, en daarna? schoongeveegd?
Ligt eraan voor van wie die rekening was. Energiebedrijven, banken, woningbouwverenigingen, telecombedrijven, etc. (bedrijven waar je dus een contract mee hebt) zullen uiteindelijk een BKR notering forceren. Maar dat gebeurt pas als na de incasso nog niet betaald is, niet na 1 aanmaning al, en het wordt bijna altijd wel aangekondigd (als laatste dreigement)
" Gewone" rekeningen zullen veel minder snel in een BKR registratie eindigen volgens mij.
ik heb dus ook dat krediet bij de postbank en komt weleens voor dat ik + sta en vrijwel binnen 24 uur weer in de -. Nou heb ik elke maand me salaris dus geen probleem en gelukkig kap ik het deze maand af, heb het toch niet meer nodig.
Maar ik had geen idee dat zoveel burgers daar automatisch worden geregistreerd. Vind het ergens bizar, want het bkr is niet de enige instantie die dit doet..