ik wil veranderen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_JL_

Re: ik wil veranderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:26

meid toch,
jouw probleem zijn niet je kleren of het niet dragen van make-up,
maar gewoon je onzekerheid, het enige wat jij eigenlijk nodig hebt, is wat meer zelfvertrouwen,
ik herinner je me van je 'afvalprobleem',
als je je zelfzeker voelt, ga je vanzelf wel eens naar hakjes grijpen,
of een meer opvallende kleding kiezen...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:30

Ik heb hetzelfde gehad, was vroeger onwijs verlegen en onzeker. Valt nu al heel wat mee, maar trek me nog steeds veel aan van wat anderen vinden.. Knipoog

Iig, op school zeiden ze veel dat ik is make-up moest gaan dragen etc. Zelf durfde ik het neit geod, terwijl ik wel graag wou (was vroeger veel gepest en daardoor dus nog onzekerder geworden). Uiteindelijk toch maar gedaan, en met uitgaan zei vriendin ook wel is waarom probeer je niet zo'n lijntje onder je ogen? (dus op dat zachte gedeelte tussen je wimpers en je oog in zegma, is heel dun). Dus gewoon oogpotlood keer geprobeerd. En ja nu wil ik niet meer zonder mascara en oogpotlood de deur uit.. Knipoog Ben vrij bleek van mezelf, heb rossig haar (blond met rode tint niet echt hele rode tint mjah) En heb blauwe ogen, door die donkere mascara en dat het dus rondom m'n ogen vrij donker werd vond ik juist m'n ogen veel meer spreken. Veel mooier Lachen Kreeg er dus ook erg leuke reacties op Lachen

Kleren, daar ben ik nog steeds een ramp in Clown Nu met kerst m'n eerste tuniekje met zo'n bolero en dan zo'n legging + half schoentjes eronder gekocht. Eerder had ik altijd gewoon simpel een broek met trui, en dat draag ik nog altijd op school enzo Tong uitsteken Maar krijg er toch wel positieve reacties op van familie Lachen Tjah maar zit nog beetje met het van naar school toe trekken, doe een opleiding in de bouw en zit op een school met zo'n beetje alleen maar jongens. En er is 1 meiden klas van meubel, en die krijgen de meeste dingen naar hun hoofd als ze keer een jurkje of een rokje aan hebben Nagelbijten / Gniffelen Terwijl het zo leuk staat Bloos! (mjah dat ligt dus aan de jongens Knipoog )

M'n haar, jah zoals ik zei van nature heb ik dus dat rossige haar en ben vrij bleek. Heb echt een witte huid. Nou ik wou graag m'n haar verven, m'n vader had vreoger (is nu zwart of nouja begint grijs te worden Schijnheilig ) kastanjebruin haar, en dat leek mij ook wel heel mooi. Het is niet gelijk echt donker, en toch wel iets donkerder (ik wou het zobiezo donkerder). Zat ik bji de kapper is er uiteindelijk een hele donkere kleur bruin uit gekomen, bijna zwart Tong uitsteken + dat ik een pony had genomen, nou hele verandering. Wist dat pony mij wel leuk zou staan overigens, had dat vroeger ook een keer gehad namelijk Lachen Maar die donkere kleur.. Tong uitsteken
Op school iedereen moest er ongelovelijk aan wennen, thuis ook, m'n moeder was bang dat het me heel bleek zou maken. Maar integendeel het staat me zelfs veel leuker Lachen

Veranderingen kunnen soms groot zijn, en zelf vind ik het makkelijker om ineens je hele look te veranderen dan in stapjes. Oké, mensen moeten er eerst aan wennen maar mjin ervaring is dat je tochw el veel positieve reacties krijgt Lachen

M'n ex keek ook altijd erg kritisch naar mij, en had soms ook écht hard commentaar; JAh die broek moet je echt weg doen die is zo lelijk en heb je totaal geen kont in Nagelbijten / Gniffelen Nou niet echt bepaald 'leuk' zou je zeggen, echter wist ik dus WEL wat anderen er echt van vonden. En kreeg ik ook te horen als het leuk was, dat heeft me juist meer zelfvertrouwen gegeven Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:32

_JL_ schreef:
meid toch,
jouw probleem zijn niet je kleren of het niet dragen van make-up,
maar gewoon je onzekerheid, het enige wat jij eigenlijk nodig hebt, is wat meer zelfvertrouwen,
ik herinner je me van je 'afvalprobleem',
als je je zelfzeker voelt, ga je vanzelf wel eens naar hakjes grijpen,
of een meer opvallende kleding kiezen...

jup dat was ik.. Bloos

Ik straal het wel uit,, maar ik heb het eigenlijk niet..
Laatst zat ik bij vriendin thuis en toen zei ik dat ik eigenlijk maar weinig zelfvertrouwen heb..
Reageert ze; WAT, JIJ géén zelfvertrouwen? hahahaha, grapje zeker..

Zoiets weet je wel..
Eerst was het altijd zwart, zwart en nog meer zwart...
Nu ben ik gelukkig wel meer kleur gaan dragen zoals paars oid..
Maar het is het nog niet helemaal..
Zit nog steeds in het donker fase..

Terwijl ik juist naar licht wil..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:33

trouwens, meestal zijn de mensen die stom doen gewoon jaloers Vork

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:34

Als je in een keer veranderd, TOTAAL. Lijk je uh nogal oppervlakkig?
Waar trek je je wat aan van andere mensen? Je moet gewoon doen waar je je lekker bij voelt...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:35

marrlinde schreef:
trouwens, meestal zijn de mensen die stom doen gewoon jaloers Vork

Precies *LOL*

En die jongens bij ons op school, willen volgens mij juist een vriendin die er zo uit ziet dat ze maar met van die echt van die onwijs leuke (not dus) opmerkingen gaan lopen smijten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:35

ushi schreef:
Als je in een keer veranderd, TOTAAL. Lijk je uh nogal oppervlakkig?
Waar trek je je wat aan van andere mensen? Je moet gewoon doen waar je je lekker bij voelt...

Hoebedoel je dit precies?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:36

_Marinke_ schreef:
M'n ex keek ook altijd erg kritisch naar mij, en had soms ook écht hard commentaar; JAh die broek moet je echt weg doen die is zo lelijk en heb je totaal geen kont in Nagelbijten / Gniffelen Nou niet echt bepaald 'leuk' zou je zeggen, echter wist ik dus WEL wat anderen er echt van vonden. En kreeg ik ook te horen als het leuk was, dat heeft me juist meer zelfvertrouwen gegeven Knipoog

Oo, nou dát is ook mooi l*lig commentaar!!
Daar ben ik dus ook bang voor, niet dat commentaar, maar ander commentaar..

Ik zat laatst ook bij de kapper..
En ik wilde eigenlijk mijn haar verven,, ook donkerder net als jij Knipoog
Ik heb ook van dat rossig haar..

Maar ik durfde weer eens niet Boos! Boos!
Zoo irritant..

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:41

ik was ook een zwart-drager...
nu draag ik rood, roze, wit, oranje,...
heb zelf een knalrode en een turkooise broek...

is zoveel leuker dan alleen maar zwart,
ik heb ook geen zelfvertrouwen,
maar gedraag mij in het bijzijn van anderen ook altijd 'zelfzeker',
soms zelf een tikkeltje arrogant, gewoon uit schrik dat ze de echte 'mij' leren kennen...

maar ga gewoon eens winkelen en koop wat fleurige dingen,
make-up is echt niet nodig, ik doe het alleen op als ik uit ga,
je ziet er daarom niet minder uit...

als je jezelf goed voelt, straal je dat ook uit,
zeker dat gewicht is hierbij belangrijk,
aanvaard jezelf zoals je bent, dan ben je al héél ver hoor!

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:45

hmm ik had hier ook een beetje last van, wel minder erg dan bij jou.
ik droeg nooit jurkjes of rokjes.
Eigenlijk
altijd wel een spijkerbroek met een simpel truitje.
maar ik wilde het eigenlijk wel een keer proberen,
uiteindelijk is het me gelukt en kreeg toch veeel leuke reacties
en draag nu ook vaker jurkjes enzovoort!
ikzou zeggen trek je stoute schoenen en en denk van,
tja dan vinden ze het maar niet mooi, ik vind het wel mooi en ik voel me er goed bij!
Uiteindelijk draait je leven om jou en niet om wat andere vinden van jou Knipoog

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:52

er zit een meisje in m'n klas en die zei make-up dat doe ik nooooooooit op! dat gezeik elke ochtend. ze had haar haar altijd in een staart en deed het nooit los want dan schaamde ze zich. 2 jaar later kreeg ze andere vriendinnen [verkeerde] en toen ging ze met tegen zin make-up opdoen omdat ze door andere meiden werd opgejaagd en nu draagt ze altijd make-up en doet ze heel vaak der haar los, ze rookt en drinkt super veel. Ze helemaal niet meer zichzelf. ik vind het super jammer omdat ze zo erg is veranderd.

Als je het zelf wilt moet je het zeker doen niet omdat andere het zeggen, en zoals al gezegd is doe het steeds stapje voor stapje iets meer Knipoog

Veel suc6 ermee Knipoog

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:53

Ik heb het zelfde gehad.
Ik had al een tijdje in mijn hoofd dat ik skate kleren wou dragen. Weet niet waarom, vond het mooi! leuk, anders. En ik had een skate broek thuis hangen. Ik had hem thuis wel aan. Maar durfte niet naar school. Tot ik een dag kreeg op school waar ik maar 3 uur les had. Korte dag dus tja dan kan het mooi.
Ik hem aangedaan. op me fiets gaan zitten en was meteen weg. (Voor ik me toch weer ging bedenken en een andere broek aan ging doen. Ik kreeg dan ook wel leuke reacties, maar van docenten. En vrienden van mijn broer die de zelfste style hebben. van de rest van de school hoorde ik eigenlijk alleen maar hey, vieze gothic! En al dat soort dingen. En toch door de leuke reacties van docente en de vrienden van me broer. de volgende dag weer aan gedaan. En nog een skate broek gekocht. Een week later, ook maar is zwarte oogschaduw opgedaan. had toch maar weer 3 uurtjes. Oke, ik voelde me niet fijn met het commentaar van andere leerlingen en mijn klasgenootjes. Niemand die naast je wou zitten, want tja wie gaat er nou naast een gothic zitten. En nu z'n 4 jaar later. draag ik het nog steeds en het wordt niet minder ofzo. er zijn dinge bij gekomen. Ik en nu de enige op school. Die er zo bij loopt. En ze weten niet beter, ik krijg geen commentaar meer. (Mischien ook wel, maar ik hoor het niet.)
En het is iets wat je gewoon moet doen! En loop er gewoon zelf verzekkert bij! en je zult zien! je krijgt leuk commentaar! tuurlijk, zijn er mensen die raar zullen kijken! het is wennen als iemand er anders aan komt. Maar dat wend en het commentaar zal je zekker mee vallen! Lachen

Meid! gewoon doen, doe het anders op een dag dat je weinig les heb (Net als ik) En zet de stap gewoon! op doe het dingetje voor dingetje!
Succes! Knipoog

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:55

_Nancy schreef:
_Marinke_ schreef:

Oo, nou dát is ook mooi l*lig commentaar!!
Daar ben ik dus ook bang voor, niet dat commentaar, maar ander commentaar..

Ik zat laatst ook bij de kapper..
En ik wilde eigenlijk mijn haar verven,, ook donkerder net als jij Knipoog
Ik heb ook van dat rossig haar..

Maar ik durfde weer eens niet Boos! Boos!
Zoo irritant..

Ik ken het gevoel! Heb zelf ook lang zitten twijfelen en wachten hoor Bloos
Uiteindelijk dus toch maar gedaan, echt onwijs angstig naar school gegaan zo bang dat ze het lelijk zouden vinden enzo Nagelbijten / Gniffelen Maar juist erg leuke reacties op gehad Lachen

Ben zelf altijd bang voor reacties als dat staat je dus echt niet! Of dat ze je gaan pesten omdat iets je niet staat, of ze er grapjes over gaan maken etc. Dat van m'n ex vond ik ook echt niet leuk, maar gek genoeg ben ik me er juist zekerder door gaan voelen Verward Komt denk ik omdat ik zelf dus zo onzeker was of iets me wel stond, en hij het dus gewoon keihard zei. Ik wist dus ook direct dat dat mij niet stond Clown Maar zou dat soort dingen echter van bv. klasgenoten niet kunnen hebben, dan zou ik juist heel onzeker worden (komt dus omdat ik vroeger ben gepest). Maar mijn ervaring is ook dat die niet eerlijk zijn Knipoog M'n ex was gewoon echt eerlijk en hoorde het dus ook als iets juist wél erg leuk was. Had bv. x een skinny jeans aan, zo'n wat langere trui aan, en dan van die laarsjes met hakken eronder. Dan zei die ook van, je ziet er zo wel onwijs sexy uit hoor! Lachen

Arwin6 schreef:
hmm ik had hier ook een beetje last van, wel minder erg dan bij jou.
ik droeg nooit jurkjes of rokjes.
Eigenlijk
altijd wel een spijkerbroek met een simpel truitje.
maar ik wilde het eigenlijk wel een keer proberen,
uiteindelijk is het me gelukt en kreeg toch veeel leuke reacties
en draag nu ook vaker jurkjes enzovoort!
ikzou zeggen trek je stoute schoenen en en denk van,
tja dan vinden ze het maar niet mooi, ik vind het wel mooi en ik voel me er goed bij!
Uiteindelijk draait je leven om jou en niet om wat andere vinden van jou Knipoog

Dit zou ik zelf nooit kunnen, omdat ik mij gewoon echt zoveel aantrek van wat anderen vinden Knipoog
Als ik dus iets aan heb en denk van nou dan vinden ze het maar niet mooi, ik vind dit wel mooi dan voel ik me er toch niet goed bij Knipoog

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 20:56

I_Love_Kyara schreef:
er zit een meisje in m'n klas en die zei make-up dat doe ik nooooooooit op! dat gezeik elke ochtend. ze had haar haar altijd in een staart en deed het nooit los want dan schaamde ze zich. 2 jaar later kreeg ze andere vriendinnen [verkeerde] en toen ging ze met tegen zin make-up opdoen omdat ze door andere meiden werd opgejaagd en nu draagt ze altijd make-up en doet ze heel vaak der haar los, ze rookt en drinkt super veel. Ze helemaal niet meer zichzelf. ik vind het super jammer omdat ze zo erg is veranderd.

Als je het zelf wilt moet je het zeker doen niet omdat andere het zeggen, en zoals al gezegd is doe het steeds stapje voor stapje iets meer Knipoog

Veel suc6 ermee Knipoog

Het is ook niet omdat andere het zeggen dat ik het moet doen,, maar ik wíl het gewoon echt zelf!
Het gaat mij vooral om de kleding en schoenen..
Dat mag bij mij echt wel vrouwelijker en meer modieus..
Ik raak steeds meer geinteresseerder in mode Bloos
Eerst was ik nogal.. hoe noem je het... anti-mode of zo..

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:57

ik had eerst hetzelfde probleem! gewoon doen, je zult waarschijnlijk gewoon heel veel complimentjes krijgen! gewoon proberen meis Knipoog

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:58

Arwin6 schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens! Wat maakt het uit wat andere van jou vinden! Jij moet je goed voelen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:01

_Marinke_ schreef:
Dit zou ik zelf nooit kunnen, omdat ik mij gewoon echt zoveel aantrek van wat anderen vinden Knipoog
Als ik dus iets aan heb en denk van nou dan vinden ze het maar niet mooi, ik vind dit wel mooi dan voel ik me er toch niet goed bij Knipoog

Ja dat heb ik ook..
Dan blijft t toch aan je knagen dat ze het niet leuk vinden..

Maar goed, het engste vind ik iets nieuws op mijn werk..
Ik heb dan wel gewoon een bedrijfsbloes aan..
En sowieso ben ik niet van plan hakken te dragen tijdens mijn werk..

Maar dit gaat dan over mijn haar..

Ik zei al dat ik het donkerder wou hebben, bruin of zo..
Dat lijkt me echt wel wat..
Maar goed, kapper zegt juist dat rood mij goed staat..
En dan begin je toch weer te twijfelen over dat bruin, snap je..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:04

Is het anders geen idee om eerst rood (een wat diepere kleur uiteraard dan) te nemen en dan zo naar bruin gaat? Wie weet staat dat rood je dan juist wel heel leuk waardoor je niet eens meer bruin wilt Haha!

Ik wou dus kastanjebruin, veel lichter als wat ik nu heb, maar de kapper heeft dit gezegd dat dit leuker zou zijn, en ja ik wil niet eens meer kastanjebruin Knipoog

Ik snap die angst van het verven hoor, had het zelf ook, het was net geverft en ik vond het doodeng om naar school, familie, vrienden, werk etc. te gaan. Was zo bang voor de reacties, maar het viel allemaal zo mee! Haha! Maarja ook dit kwam dus door m'n ex dat ik die stap heb genomen, hij zei dat ik m'n haar echt keer anders moest doen. VOnd het zelf ook, maar wist nooit goed wat. Hij zei dus totaal anders, en ja dat is het geworden, toen hij dus in de woonkamer zat en het voor de eerste keer zag zat ie zo kritisch te kijken.. Ik kon wel door de grond zakken, zo bang was ik voor z'n antworod. Maar hij vond het zo geweldig mooi, dat ik mij dus veel zekerder ben gaan voelen Lachen En ja toen was ik al op school geweest, al op werk, al bij vrienden etc. maarja Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 04-01-09 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:05

_Marinke_ schreef:
Is het anders geen idee om eerst rood (een wat diepere kleur uiteraard dan) te nemen en dan zo naar bruin gaat? Wie weet staat dat rood je dan juist wel heel leuk waardoor je niet eens meer bruin wilt Haha!

Ik wou dus kastanjebruin, veel lichter als wat ik nu heb, maar de kapper heeft dit gezegd dat dit leuker zou zijn, en ja ik wil niet eens meer kastanjebruin Knipoog

Heb jij nu ook rood dan?

Ik weet niet, ze bedoelde dan gelukkig wel koperkleurig rood..
Dus niet echt rood-rood..
Misschien dat ik dat dan toch ga doen..

Eerst een spoeling of zo..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:08

_Nancy schreef:
_Marinke_ schreef:

Heb jij nu ook rood dan?

Ik weet niet, ze bedoelde dan gelukkig wel koperkleurig rood..
Dus niet echt rood-rood..
Misschien dat ik dat dan toch ga doen..

Eerst een spoeling of zo..

Nee ik heb tropisch bruin (zo heet dat kleurtje bij de kapper Huilen van het lachen ) Is heel donker bruin, bijna zwart Knipoog

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:10

Geef je op voor Made Clown
(mtv programma)

Gewoon aantrekken en schijt hebben aan anderen! Lachen als jij 't leuk vind, en jij voelt je er lekker in. is er geen probleem toch?
nietzo piepen, gewoon doen. en de 2e keer gaat 't weer makkelijker! Lachen

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:10

Probeer er stap voor stap gewoon over heen te komen..

Ik was het type gothic/skater, wat mensen ook van mij maakten op de middelbare school, tot afgelopen september/oktober. Ik was zo zat van die alternatieve stijl, ben stevig van mijzelf en door mijn baggy broeken leek ik alleen maar dikker.

Ik ben zo van de een op de andere dag nieuwe broeken gaan kopen (strakke) en heb me een simpel paar hakschoenen bij gekocht. En ben ook zo van de ene op andere dag over gestapt.

Ik was eerst ook wel bang wat mensen van mij zouden denken, of dat ze het niet mooi vonden.
Maar bij mij waren de reacties allemaal heel positief! Mensen bleven soms gewoon bij me staan en vertelden mij dat ik er zo goed uitzag.

Het hoeft natuurlijk niet in een klap, maar ga er gewoon voor en doe het. Stap voor stap, de ene keer een hip truitje, de andere keer een broek, en dan steeds wat verder gaan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:11

oo zoo,, k zie t in je profiel ja!
Staat je goed hoor!! Lachen

Hmm,, binnenkort toch maar een shoppen dan..
Op zoek naar schoenen en kleren voor de lente/zomer

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:11

geen rood als je niet zeker bent,
het is zo enorm moeilijk om het er nadien uit te krijgen,
en rood een spoeling kan roze-achtig uitslaan,
als je het écht wil, ga naar een kapper,
dan ben je zeker dat je er super uitkomt Lachen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:11

Dudette_ schreef:
Geef je op voor Made Clown
(mtv programma)

Gewoon aantrekken en schijt hebben aan anderen! Lachen als jij 't leuk vind, en jij voelt je er lekker in. is er geen probleem toch?
nietzo piepen, gewoon doen. en de 2e keer gaat 't weer makkelijker! Lachen

HAHA ROFL
Dat heb ik ook al bedacht ja, van made..
Maar dat ga ik écht niet doen, zo erg ben ik niet..