alimentatie van vader zonder werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: alimentatie van vader zonder werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:05

Overigens als je een toeslagpartner hebt (want je huisgenoot is je toeslagpartner in mijn geval) wordt je niet gezien als 1 ouder? Weet iemand dat?

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:08

Liezel, toen mijn ex idd nog werkte verdiende die 1800,- en moest ie idd 602 euro ali betalen. Dan kon ik nog extra dingen verhalen op vaders. Maar omdat vaders in hoger beroep ging en gewoon gezegt heeft van '' ik hou niks over, werd het verlaagt '' Dus zo simpel is het ook weer.

Mijn moeder krijgt ook die 150,- voor thuiswonende kids.Dan kan ze nog schoolgeld aftrommelen.De kinderbijslag krijgt ze ook.
Mijn vader moest eigelijk meer betalen want verdiende nog meer en had nog een eigen bedrijf ernaast. Maar hij speelde zo goed bij de rechter dat de rechter op 150,- heeft gegooit.

Terwijl mijn moeder minders moest werken en met de zorgloon moest rondkomen.Wat eigelijk haar rekeningen zijn.

Dus nl blijft krom kwa wet. Je hebt vrouwen ertussen die alles heel goed klaar kunnen spelen.Maar dat zijn wel uitzonderingen.

Mistral, toeslagpartner is iemand die bij je inwoont wat niet je eigen kind bevat.Dus als het je huisgenoot of partner is, voer je geen
1 oudergezin meer. Lachen Waardoor de uitkering vervalt voor moeders, en de evt toeslagen. Dan voer je namelijk gezamelijke huishouding.En word je gezien als partners.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:12

volgens mij moet je dan ook nog de zorgplicht erin meenemen.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:12

Liezel, zorgplicht voor wat precies ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:13

toeslagpartner of financieel partnerschap is voor de Belastingdienst volgens mij ook afhankelijk van de zorgplicht die je wel of niet met iemand hebt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:16

Mijn moeder is mijn toeslagpartner dus wat heeft de zorgplicht hiermee te maken? Bloos Blond

Overigens stelt de kinderbijslag ook niets voor, 1 keer per kwartaal. Dat is bijvoorbeeld in duitsland veel beter geregeld.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:17

voor je zorgtoeslag bv..

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:19

Liezel, voor toeslagpartner heb je ook zorgplicht. Diegene wie je toeslagpartner is moet ook jou onderhouden.

Hoe zit dat in duitseland dan met kinderbijslag?
Ach het is toch wel even lekker meegenomen ookal is het maar 1x per kwartal.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:21

Daar ligt het kindergeld veel hoger. waardoor het allemaal ook een stuk makkelijk zal zijn als alleenstaande ouder.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:23

Het is zeker mooi meegenomen de kinderbijslag. Maar als je denkt dat je daar een kind van kunt onderhouden kom je ook van een koude kermis thuis Clown

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:25

Hm... dus ook ik als alleenstaande moeder moet maar verhuizen naar duitseland ? Ik krijg per feb mijn huisje. Krijg een uitkering omdat ik niet kan werken wegens gehandicapt kindje en hij pas op speciaal kinderdagverblijf kan na de zomervakantie ivm wachtlijsten. En moet straks rondkomen van 452,- euro. Vaders betaald geen ali. Heb wel bijzondere bijstand aangevraagt, huursubsidie krijg ik niet. Geen 23 jaar :S
Ben nu noodgedwongen (1 van de redenen) voor feb mn paard aan verkopen/verlease.
Laatst bijgewerkt door raketje_ op 07-01-09 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:28

Mijn god wat zit jij in een beroerde tijd. Jij ben echt een gevalletje van hoe krom de nederlanse wetgeving in elkaar steekt! En dan met al die ellende ook je paard nog verkopen? Ach gut
Wij zijn nog steeds bezig of duitsland een optie is voor ons als we dit huis hier verkocht krijgen. de huizenprijzen liggen daar veel lager, grotere huizen meer grond voor minder. Kindergeld is hoger maar goed er zitten natuurlijk niet alleen voordelen aan duitsland!

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:38

Nee uiteraad niet. Al hoewel je daar in dat kleine stukje tekst al meer kanten mee uit kan. Ik verhuis mee :p
Mijn huur word straks 400,- euro, hoe ik de rest rond kom ? Ach ze zeggen bekijk het maar. Ik haal de grens van 21 niet dus krijg niet de 1100,- euro als alleenstaande moeder met kind.Alleen als je 21 bent. Zucht.... nog 2 jaar doorbijten zo... en helaas is thuiswonen geen optie . Ga straks noodgewongen ook 4 dagen pw bij me lieve oma eten die dan achter me woont... Kromme wet NL toch Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:40

Huizen zijn groot genoeg daar dus je bent welkom hoor Haha! Maar ik vind het schandalig dat het zo moet in een land als nederland.

Maar er zou per 1 januari toch ook weer wat gaan veranderen voor mensen met kinderen? Die zouden toch ook weer extra geld oid krijgen? Dat meende ik laatst gelezen te hebben in de krant.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 00:46

Hm nog niks over gehoort, zolang ze maar niet nog meer korten.. Verhogen mag altijd Haha!

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 10:34

hij krijgt helaas geen uitkering voor een uitkering heb je een id kaart nodig en die heeft hij niet meer hij kan er ook geen 1 halen omdat hij dus geen geld heeft....schiet lekker op he Boos!
waar ik zo van baal is dat hij in die kliniek wel alle hulp krijg met zijn schulden en ik moet het zelf maar oplossen....word er zo moe van!!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:00

Latnahc het is idd erg krom, je moet al metteen iets hebben voordat je hulp krijgt.
Ik zit zelf nogal in de knoop door het plotseling overlijden van mijn vader, mijn zusje en noem maar op (over mijn zusje heb ik trouwens een topic geopent), aangezien ik het huis nog huur waar mijn vader in woonde kan ik het psygisch niet aan om heel veel in dat huis te zijn, ik ben dus vaak weg.
Kreeg gister even te horen dat mijn uitkering stop word gezet omdat ik niet volledig in het huis ben (maw: ik moet dag en nacht thuis zijn en mag absoluut niet weg, want dan ben je volgens onze gemeente zwerfende), ik moet nu hals over kop een nieuw verblijf vinden, want ik kan het huis op dit moment niet onderhouden (ik zit op dit moment zonder werk omdat ik dat pshygisch absoluut niet red).
Ik heb maatschappelijk werk maar aan dat mens (ja zo noem ik dr) daar heb ik niks aan, ach ik ben ook maar een nummertje, ik hoor niet in een huis te wonen waar mijn vader en mijn moeder zijn overleden, ze snappen niet dat ik het na 1 jaar nog heel erg moeilijk heb, en ik krijg elke keer te horen als ik contact met haar heb, dat ik me aanstel.
Nederland, hmmm spreek me er niet van, tis dat mijn vriend hier woont maar anders was ik allang geemigreerd.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:11

raketje, je kan wel huurtoeslag aanvragen hoor..
ik huur een stuk duurder dan jou en krijg ook nog geld terug van de huurtoeslg..succes iedereen, het is niet makkelijk om er alleen voor te moeten staan

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:16

C_arola schreef:
Volgens mij hoor je dan wel een bijstandsuitkering te krijgen, alleen niet voor de periode dat je in een instelling woont.
Hij kan alleen gedwongen worden om allimentatie te betalen als hij het kind heeft erkent.

Dit klopt niet, hij hoeft alleen geen alimentatie te betalen als hij volledig afstand neemt van het kind en ook absoluut geen contact wil met het kind. Anders maakt wel of niet erkennen niet uit, als biologische vader is hij dan gewoon verplicht om ali te betalen.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:19

@latnahc2:
Kun je niet beter een advocaat opzoeken? Als je kunt aantonen dat je een laag inkomen hebt, hoef je maar een klein deel van de kosten (voor de advo dus) zelf op te hoesten. Een advocaat weet precies wat je wel en niet kunt eisen en kan je hier dus ook bij helpen. Bovendien is het eerste gesprek vaak gratis, dus dan kan de advocaat bekijken of hij iets met jouw case kan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:25

Erkennen zegt ook niets is mijn ervaring Vork

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:36

Erkennen heeft niks met ali te maken.
Fijn he nl Knipoog

Nameless, nee dat kan ik niet.Staat een grens voor 23 aan vast.Laat ik 19 zijn en ook geen 21 waar ik nergens recht op heb...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:40

Nee hoe krom dat moet je weer apart aanvechten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:54

raketje_ schreef:
Hoe zit dat in duitseland dan met kinderbijslag?

In Duitsland is de kinderbijslag (het heet hier trouwens Kindergeld) bijna drie keer zoveel als in Nederland. Ik heb bijv. 3 kinderen en ik ontvang 462 euro PER MAAND.....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:06

Dat bedoelde ik dus Clown
In combinatie met de huizenprijzen ed zeker een overweging waard.