Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:41

yeye schreef:
ik begrijp wel dat er mensen zijn met slechte ervaringen natuurlijk en die mogen oordelen zoals ze willen. wie zijn wij om hen te zeggen wat zij horen te zeggen? niemand he Knipoog
jaimy: ik hoop dat je naast al je slechte ervaringen ook iemand tegenkomt waarvan je ziet dat het heel goed gaat. dan kan je zien hoe mooi zo een relatie kan zijn. ik begrijp je echt wel hoor, maar ik denk dat dit niet telt voor alle relaties.

Ik ook Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:41

Je klinkt nu al heel wat minder standvastig dan enkele posts terug...

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:42

wat kunnen we overtuigend zijn Tong uitsteken

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 13:44

Zelf heb ik 3,5 jaar een relatie gehad met een oudere jongen.
ik was 16 en hij was toen 25.
Natuurlijk vond iedereen het erg raar in het begin, en mijn ouders keurden het ook niet goed.
maar na een maand of wat was iedereen er aan gewend en ook mijn ouders vonden hem erg leuk.
Ik heb een hele fijne relatie met hem gehad en hij kon met iedereen goed overweg.
het leeftijdsverschil was bij ons niet duidelijk te merken.

ik wil niet zeggen dat het altijd zo goed gaat, je moet wel je verstand gebruiken en goed opletten want er zijn altijd mannen bij die het wel doen omdat het meisje nog zo 'lekker' jong is.
het ligt ook aan het meisje, je hebt meisjes van 16 die nog heel kinds zijn en meisjes die al wat volwassener zijn.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:02

Ik ben er geen voorstander van. Je maakt mij niet wijs dat iemand van 30 op hetzelfde niveau zit als iemand van 15. Niet alleen hebben beide mensen hele andere ervaringen, iemand van 30 heeft ook een veel verdere ontwikkeling meegemaakt dan een 15-jarige die net is komen kijken.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:03

Hoe dichter bij de nul hoe st...... om .... Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:04

als mijn dochter als 15 jarige thuiskomt met een man van 20 plus........... zal mijn dochter er weinig van merken........ maar ik neem de man in kwestie wel even mee de schuur in, waar ik hem zachtjes in zijn oor fluister wat ie van mij kan verwachten als hij niet eerlijk met mijn puppie omgaat Lachen

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:04

whahahaha groot gelijk! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:05

KiWiKo schreef:
als mijn dochter als 15 jarige thuiskomt met een man van 20 plus........... zal mijn dochter er weinig van merken........ maar ik neem de man in kwestie wel even mee de schuur in, waar ik hem zachtjes in zijn oor fluister wat ie van mij kan verwachten als hij niet eerlijk met mijn puppie omgaat Lachen

Zo hoort 't mijns inziens ook. Een ouder hoeft de pret van dochterlief niet te verpesten als ze helemaal in de wolken is Haha!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:07

Sja.. ik val ook op oudere jongens.
Zie er ook ouder uit, hoor ook van veel dat ik me ook niet meer gedraag als een "kind" zeg maar.
Nou ja.. Ik ben 14 jaar 4 mei wordt ik 15.
Heb nou iets met een jongen van 18..
Hier voor vond ik een jongen van 20 leuk.. maar ik vond het leeftijds verschil.. niet veel groter dan 18. maar die jongen was ook verder kwa denken zeg maar Knipoog
was ook meer een volwassen man. ipv een jongere.
Die van 18 gedraagt zich net wat.. sja hoe leg ik dit uit?!
jonger, en die ander toch net wat te "volwassen " wahahah Tong uitsteken
Hoop dat jullie me snappen.. vast niet.. Nagelbijten / Gniffelen anders vind ik het knap Bloos

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:07

Ik ben het eigelijk wel met Jaimyliefje eens...
Ik vind veel meegemaak hebben heel iets anders dan levenservaring. Je kunt als 15 jarige nog zo veel meegemaakt hebben, dat had ik ook, maar je bent nog steeds 15. Niet volwassen dus. Emotioneel ben je dan misschien iets verder ontwikkeld, maar je hebt dan nog steeds niet de levenservaring ontwikkeld die iemand van 30 heeft. Ik vond mezelf op mijn 15e door al die omstandigheden ook heul volwassen, als ik daar nu op terugkijk moet ik er wel om lachen, ik zou mezelf nu nog steeds niet volwassen durven noemen.

Ik vind iemand van 19 met iemand van 27 niet zo'n probleem. Iemand van 15 met iemand van 30 wel. Dat is gewoon een volwassene met een kind, klaar. Wat heeft een meisje van 15 voor een man nou wel dat een vrouw van boven de 20 niet heeft?? Kiest een man zo'n meisje uit 'omdat ze zoveel heeft meegemaakt'?
Nee, bleh, ik keur dat ook af.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:09

een kennis van mij die had op dr 14 met een vent van 27 ik nu is ze 16 en hij 29 ik vind t echt pedofilie...maja zelf weten..niet mijn leven

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:14

_Lott schreef:
ik snap het ook niet, ik snap een jongen van 20 met een 15 jarig meisje al niet! laat staan ouder

Dat is voor mij indd een grensgeval. Ik ken een stel bij wie het heel goed uitgepakt heeft en die zijn nu al ruim 25 jaar heel gelukkig samen. Maar toch, 15... zo jong!

Mijn zusje (nu 28) heeft toen ze een jaar of 17 was wel verkering gehad met een man van toen 28, 29. Ging op zich niet eens zo slecht, maar ik vroeg me wel altijd af wat die vent met haar moest.
Kom ik een paar jaar later aan met een man van 6 jaar ouder dan ik, vraagt ze wat ik met die ouwe zak moet Zij zijn groot en ik is klein!
Ze is nu getrouwd met een man die 10 jaar ouder is dan zij.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:16

ach ik heb ook altijd mannen gehad die ouder waren dan ik.......... sanne haar vader is 16 jaar ouder dan ik Lachen

en daarom weet ik ook hoe "bespelend" oudere mannen kunnen zijn, maar aan de andere kant hoeveel je ook van ze kan leren Lachen en hoe gelukkig je kan zijn.

daarom heb ik in mijn hoofd al het 5 minuten gesprek klaar met de eerste de beste oudere man waar mijn dochter mee thuis komt Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:20

Op tijd voorbereid is altijd goed Kim Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:21

Hmmm, hier ook een leeftijdsverschil van 8 jaar.
Ik was 16, hij was 24. Nu twee jaar later wonen we al samen en zijn we al verloofd.
Dus ja, het KAN goed gaan, maar ook ik heb het in de meeste gevallen zien crashen....

Met sommige reacties ben ik wel eens, wat moet een man van dertig met een meisje van 15? Dat snap ik ook helemaal niet...
En het op de meisjes steken dat ze "sletterig" zijn, hoeft zeker niet.
Op die leeftijd kan men je zodanig manipuleren dat gezond verstand ver te zoeken is.
Die kerel van 30 moet maar met z'n tengels van jonge meiden afblijven is mijn gedacht.

En kan weeral niks anders dan het eens zijn met Kim Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:29

Ik vind sommige hier wel weer erg zwart wit.

Het ligt helemaal aan de persoon(en) zelf.

Zelf ben ik weinig met leeftijdgenootjes opgeschoten vroeger.
Vanaf mijn 12e had ik 1 vriendin die even oud was en de rest van onze vrienden waren ook de vrienden van onze broers (onze broers waren ook vrienden)
door dat we met oudere omgingen ga je je ook vanzelf ouder voelen en gedragen.
Er zat tussen de 5 en de 10 jaar leeftijdsverschil tussen.

Dus toen wij 15 waren waren hun tussen de 20 en de 25.
Echter zagen ze ons niet als 15 jarige. Je hebt 15 jarige en 15 jarige om het zo maar te zeggen.

Dus een 15 jarige met een jongen tussen de 20 en de 25 vind ik nog niet zo raar.

Een 15 jarige met een 30+ man vind ik wat anders. Die man is dan in een hele andere fase van zijn leven. En ik begrijp dan ook niet wat die met zo'n jonge meid moet.

Echter gebeurd het ook vaak zat andersom.

En meid van 25 met een jongen van 15. Of een vrouw van 35 met een jongen van 20.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:33

Zelf ben ik 16 jaar en heb een vriend van 24 jaar.
Ik wil niet perse zeggen dat ik wereldkennis heb en het is moeilijk om jezelf volwassen te benoemen.
Toch merken wij weinig tot geen problemen hebben door het leeftijdsverschil.
Hij woont dan al wel 6 jaar op kamers en ik moet nog beginnen met studeren, maar we zijn super gelukkig samen.
Ik moet toch zeggen dat wij nog helemaal geen rare reacties hebben gekregen, nergens eigenlijk.
Iedereen kijkt wel even op, maar ze vinden het hartstikke leuk voor ons!
Ik kan wel begrijpen dat het als 'buitenstaander' als niet kloppend wordt ervaren.
Naar mijn mening snap je dan zoiets pas als je zelf in zo'n situatie zit.
Mijn ouders hebben er overigens geen problemen mee(ze schelen zelf 16 jaar!).

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:34

Ik zie mezelf al thuis komen met een knulletje van begin 20 of zo hahaha( zou me zoon kunnen zijn). Nee sorry ik kan mezelf daar niet in vinden. Heb ook geen raakvlakken met zo'n jong iemand zeg maar om daar een relatie mee te beginnen. Ik hou t maar gewoon in mijn eigen leeftijdsklasse.

Maar goed daar heeft vast iedereen zijn eigen ideeen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:38

sandr0 schreef:
Ik zie mezelf al thuis komen met een knulletje van begin 20 of zo hahaha( zou me zoon kunnen zijn). Nee sorry ik kan mezelf daar niet in vinden. Heb ook geen raakvlakken met zo'n jong iemand zeg maar om daar een relatie mee te beginnen. Ik hou t maar gewoon in mijn eigen leeftijdsklasse.

Maar goed daar heeft vast iedereen zijn eigen ideeen over.

Maar de andere kant uit... Zou je je kunnen indenken dat je verliefd zou worden op een man van 54?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:40

Een man die zo'n jong meisje uitzoekt is zelf vaak nog niet (of nooit) emotioneel volwassen.
Voor een jong meisje is zo'n grote man OF stoer OF een veilig en vertrouwd vaderlijk type....

In zo'n relatie geven dergelijke partners elkaar iets waar een groot gemis zit, een gat in de ontwikkeling, een door het verleden ingegeven klein defect.... maar is NOOIT gezond. Niet wanneer het een kind en een volwassene betreft.

Wanneer beiden echter de 20 gepasseerd zijn is het een ander verhaal vind ik.... Ook dan vind ik een erg groot verschil niet altijd 'kloppen', maar op dat moment zijn beide partners volwassen en verliest het zijn 'ranzig' karakter een beetje.... Want iemand van 20 met iemand van 60 blijft dan ook wat dubieus....
Iemand van 32 met iemand van 56 (ik noem maar wat) vind ik dan weer acceptabel...

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:40

Ik val zelf ook op oudere jongens, (14 jongen van 19) nu ben ik 16 de jongen waarmee ik "bezig" ben is 20, maar 5 jaar is bij mij toch wel echt de grens! vooral meisjes van 15 met jongens van 25 vind ik niet kunnen! die zijn met hele andere dingen bezig terwijl het meisje nog net geen brugwup meer is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:42

Ninx schreef:
Een man die zo'n jong meisje uitzoekt is zelf vaak nog niet (of nooit) emotioneel volwassen.
Voor een jong meisje is zo'n grote man OF stoer OF een veilig en vertrouwd vaderlijk type....

In zo'n relatie geven dergelijke partners elkaar iets waar een groot gemis zit, een gat in de ontwikkeling, een door het verleden ingegeven klein defect.... maar is NOOIT gezond. Niet wanneer het een kind en een volwassene betreft.

Wanneer beiden echter de 20 gepasseerd zijn is het een ander verhaal vind ik.... Ook dan vind ik een erg groot verschil niet altijd 'kloppen', maar op dat moment zijn beide partners volwassen en verliest het zijn 'ranzig' karakter een beetje.... Want iemand van 20 met iemand van 60 blijft dan ook wat dubieus....
Iemand van 32 met iemand van 56 (ik noem maar wat) vind ik dan weer acceptabel...

helemaal mee eens.............

iemand van 15 met een partner van 25 trek ik meer mijn weknbrauwen van op dan iemand van 25 met een partner van 35........

beide gevallen het leeftijdsverschil even groot, maar ikzie het in een totaal andere context Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:43

yeye schreef:
lor1_1984 schreef:
Vanaf een jaar of 18, 19 vind ik zo'n leeftijdsverschil echt acceptabel.
Mijn zusje was 17 toen ze haar vriend (toen 26) ontmoette, maar hij is zo... kinds qua gedrag dat het leeftijdsverschil gelijk wegvalt.

Ikzelf was 19 toen ik wat had met iemand van 40 en mijn laatste ex is bijna 53.

dat had ik met mijn vriend ook hij is zo kinds qua gedrag :p

trouwens als je al enkele relaties hebt gehad met jongens van je eigen leeftijd en je merkt goed dat deze te kinderachtig zijn voor jou dan ga je al snel op zoek naar een iets ouder iemand hoor.
wat maakt het trouwens uit? (uit nieuwsgierigheid hoor Haha!) ik was 15 toen we in relatie gingen en ben nu ondertussen ook 18..nu zou het wel gaan en 2 jaar geleden niet?

Denk je niet dat jij dan volwassener wordt dan hij, als jij op díe leeftijd nog niet volwassen is?

Zelf was ik net 17 toen ik met een jongen kreeg van 27. Hij vond het ook niet cool. Ik wel en was ook aardig volwassen voor mijn leeftijd Knipoog
Ouders vonden het wel okey, die konden hem daarvoor al en waren niet bang voor misbruik en zeker niet omdat ik ook al aardig volwassen was.
Heeft iets van 3/4 jaar nog geduurd.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:49

Ik heb er echt geen problemen mee hoor, als het echte liefde is tenminste. Kijk tuurlijk zitten er uitzonderingen bij, ik heb een ex gehad waarvan ik geloof ik zijn oudste vriendinnetje(17) was en ik was toevallig de enige waar hij daadwerkelijk iets om gaf. Maar dat was gewoon echt een pedofiel sorry als ik nu mensen voor hun hoofd stoot, maar die was nog niet eens zo heel oud trouwens(21), maar zoals hij zich gedroeg enz, ik ben ook nog steeds blij dat ik binnen een maand heb gezegd, dag dag... Voorderest val ik van de ene kant ookwel op oudere mannen, maar ik zou er niet zo snel iets mee beginnen, iets houd mij tegen, maar als ik echt denk de liefde van mijn leven te hebben gevonden laat ik hem natuurlijk niet voor de deur staan Haha!