Ninx schreef:Een man die zo'n jong meisje uitzoekt is zelf vaak nog niet (of nooit) emotioneel volwassen.
Voor een jong meisje is zo'n grote man OF stoer OF een veilig en vertrouwd vaderlijk type....
In zo'n relatie geven dergelijke partners elkaar iets waar een groot gemis zit, een gat in de ontwikkeling, een door het verleden ingegeven klein defect.... maar is NOOIT gezond. Niet wanneer het een kind en een volwassene betreft.
Wanneer beiden echter de 20 gepasseerd zijn is het een ander verhaal vind ik.... Ook dan vind ik een erg groot verschil niet altijd 'kloppen', maar op dat moment zijn beide partners volwassen en verliest het zijn 'ranzig' karakter een beetje.... Want iemand van 20 met iemand van 60 blijft dan ook wat dubieus....
Iemand van 32 met iemand van 56 (ik noem maar wat) vind ik dan weer acceptabel...
helemaal mee eens.............
iemand van 15 met een partner van 25 trek ik meer mijn weknbrauwen van op dan iemand van 25 met een partner van 35........
beide gevallen het leeftijdsverschil even groot, maar ikzie het in een totaal andere context