Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Wat als ex kind niet meegeeft aan vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:50

dat is passee Tieneke, dat is gebeurd......... en zo is de situatie nu niet meer Lachen er is niks stiekums meer aan nu .......

tuurlijk is het menselijk dat je een tikkie terug krijgt in zo een situatie, meer dan menselijk....... en natuurlijk ben je boos, dat snapt iedere boerenmeut nog wel Lachen

Ik vind alleen niet dat je het kind zijn/haar vader mag onthouden omdat jij als moeder zijnde gekwetst bent door die man. Ik kan het wel begrijpen hoor........... maar zo maak je het voor iedereen pijnlijk, voor jezelf omdat je niet los kan laten, voor het kind want die zit er maar tussen en voor de man......

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:54

[quote="Tieneke"]Misschien is ze emotioneel gewoon een wrak en kan ze het op dit moment nog niet opbrengen om hem tegemoet te komen? Is wel zo menselijk. quote]

Dan nog is het jammer dat ze op dat moment het er moeilijk mee heeft, zoiets blijft altijd moeilijk.
Door met de vrouw hier in mee te gaan geef je haar alleen maar een stok om mee te slaan.
Dan kan ze namelijk zeggen hij heeft al die tijd niet naar het kind omgekeken dus dan hoeft het nu ook niet.
Het kind moet het dan maar snappen: tja sorry hoor lieverd, mama kan het nu even niet opbrengen dat jij je papa ziet dus gaat dat feest voor jou voorlopig even niet door, over een tijdje zien we dan wel weer verder....
Het kind mist haar vader ook en heeft recht er op om hem te zien! Ook al gunt de moeder het op dat moment de vader niet of denkt ze dat ze dat niet kan opbrengen. Waar een wil is is een weg.
Als de vrouw het wel op kan brengen om te knokken voor kinderalimentatie dan kan ze zich ook open stellen voor een omgangsregeling. Wel iemands geld willen maar niet het kind gunnen om de vader te zien is niet goed en lekker tegenstrijdig!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:55

"tineke" [citeer]. Waar haal je het recht vandaan om je zwangere vrouw te bedriegen? Hij heeft met dat te doen ook het kind benadeeld. Als hij dat niet had gedaan, was er nu dit niet aan de hand. Je kiest er niet even voor om enkel je vrouw pijn te doen en het kind niet (oh nee, kind is er nu toch niet), zo werkt het gewoon niet. Je zet het gezin op zijn kop, of dat kind er dan al is of niet.

Vreemd gaan/bedriegen of verliefd worden op een ander plan je niet,dat overkomt je gewoon. Weinige die zo sterk zijn om er tegen in te gaan. Liefde is vaak te sterk en het kan iedereen overkomen.Naar het kind word in het begin vaak niet naar gekeken,het is vaak eerst een strijd tussen de vader en moeder.
Beide beseffen niet wat ze het kind aandoen,dat komt meestal pas wat later als de boel wat gesust is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:59

Het is gewoon aan de vader om via de correcte weg (rechtbank) een bezoekregeling te laten opstellen. En meggiemeg, jij kan niet in haar hoofd kijken. Zij zal het vast niet zien als "het kind niet gunnen..." Dat is jouw perceptie.
Kim, daar heb je absoluut gelijk in en dat zeg ik ook al de hele tijd, dat het niet correct is wat ze doet. Maar dan moet hij gewoon wel de correcte weg volgen: rechtbank en bezoekregeling laten maken. Meer niet.

Gohya, maar hoe je verliefdheid evolueert, hangt wel van je keuzes af. Het overkomt je misschien, maar dan kan je nog kiezen om met de relatie te wachten tot je echt bij je vrouw weg bent. Dat is ook verantwoordelijkheid nemen zonder te wachten tot het "vanzelf op de klippen loopt".

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:02

KiWiKo schreef:
eigenlijk werkt het menselijke brein in deze heel simpel..........

zolang jouw vriend laat merken dat het hem hoog zit, dat het hem pijn doet, dat hij ermee zit......... zal zij doorgaan met het tegenhouden....... want ze kan hem slechts op deze manier "pakken" !!!!

De enige manier waarop ze nog enig vat heeft op jouw vriend is door het kind weg te houden, en dat weet ze.

Wat ik zou adviseren.......... is alles stoppen, geldstromen, advocaten........ de hele jan klerezooi stoppen. En dan rustig achteroverleunen, wachten tot zij zich aandient.

zij heeft dan geen grip meer, en gaat op zoek naar een houvast.... en dan pas kan je haar een handvat aanreiken op jullie condities.

het is moeilijk, en het kan echt wel een poos duren........ maar hier maak je jezelf gek mee, en haar blij Lachen

Via deze manier heb ik het juist helemaal fout zien aflopen bij mijn tante. Dat hoeft dus niet altijd zo te werken...
Gelukkig is het bij mijn ouders zo dat ze nog net een gesprek kunnen hebben maar niet van harte, maar de omgangsregeling is er wel en daar houden wij ons aan.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:03

Daar heb ik er voor gekozen om eieren voor me brood te nemen heb de scheiding aan gevraagt en een jaar later was ik gescheiden..

En de band tussen mijn en mijn ex is gewoon goed.
En we praten gewoon normaal tegen elkaar.
Mijn oudste dochter had het er wel moeilijk mee en heb toen ook hulp gezocht met haar en nu is gelukkig alles goed..
Maar hun vader komen de kinderen wel om de week weer ophalen uit alkmaar wie doet dat nou nog.
je hoort zo vaak dat de vader of moeder de kindjes laten zitten..
maar hun komen om de week wel uit alkmaar ze halen en dat vindt ik gewoon super..
Alles gaat met overleg de vakantie,s en zo ook...

maar ik zou als ik die man was gewoon de advocaat er achter aan zetten je heb gewoon recht op het kind wat hij ook heb gedaan..
Was zal dat meisje haar vader missen bah
het gebeurd zo vaaaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:05

Er zijn ook genoeg vrouwen die zonder medeweten zwanger worden om een relatie te redden of omdat ze dat zelf graag willen. Wat er ook gebeurt, je relatie met een man is een andere dan van hem met zijn kind en ik vind het altijd bijzonder laag om je kind weg te houden bij de vader uit eigen rancune of emotie. Zolang er geen misbruik in het spel is of mishandeling, dan heeft elke vader recht om zijn kinderen te zien (en de kinderen hun vader) ONGEACHT de emotie van de moeder.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:06

Er is niemand die hier zegt dat hij het recht niet heeft, Faye.

En die eerste zin... Zie niet wat dat met deze situatie te maken heeft.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:08

KiWiKo schreef:
de knoop kan ook doorgehakt worden omdat je iemand anders ontmoet hebt............ misschien heeft die man wel heel lang getwijffeld.........

en mensen ontmoeten elkaar nou eenmaal............ maar om een drankje in een cafe gelijk je vrouw gedag te kussen is ook weer zo wat Lachen

Even als eerste dit, ga niet zo hard jullie Knipoog

Hij heeft inderdaad heel lang getwijfeld, hij heeft toen zelfs een keer een keuze gemaakt om met mij verder te gaan, heeft dit weer terug gegdraaid om dat hij dit zijn dochter niet aan wilde doen. Toen hij weer thuis was, kwam hij er toch achter dat dit geen leven was en dat blijven om een kind geen zin h(eeft)ad.

Ik vind het trouwens erg knap dat iedereen zegt dat we de rechtsgang stop moeten zetten... dit gaat helaas niet. Zij heeft dat opgezet, en wij moeten binnen een bepaalde tijd reageren anders beslist de rechter in voordeel van de vrouw en mag jij als man je zegje niet doen.

Hij heeft al lange tijd geprobeerd om het zonder advocaten en zooi te regelen, maar helaas wilde zij dit neit (ook geen mediator, dat hadden we al een keer voorgesteld).

Het feit dat het gebeurd is, is gewoon k u t dat is gewoon zo, we zijn fout geweest en dat weet ik beter als geen ander. We zijn toen ook een jaar (in die 3 jaar) uit elkaar geweest juist vanwege de kinderen. We wilden dit de kinderen niet aandoen en bleven dus bij elkaar uit de buurt. Maar als je van elkaar houdt, lukt dit dus niet... Ik ben al 8 jaar lang aan het knokken in mijn oude leven, degene die mijn ex kennen, zagen dit al veel langer aankomen. Evenals bij mijn vriend, dit zat er aan te komen. Ze domineert hem al 14 jaar, als dit zo lang speelt, ga je eenmaal iets anders zoeken, of dit nou goed is of niet.

Verder kan ik me voorstellen dat zij woest is, sla mijn hersens dan maar in of die van hem, maar loop geen kind psychisch te mishandelen. Het "stiekem" zien is voortgekomen uit het feit dat zij niks wilde afspreken en aangezien hij toch recht heeft om zijn kind te zien heeft hij dit gedaan (en omdat hij eraan onderdoor gaat).

De advocaat heeft nu gezegd dat wij dus geen alimentatie mogen betalen, dit deden wij dus wel (al was het niet veel, logisch als jij de schulden hebt en zij niets terwijl zij meer verdiend). Wij probeerden juist alles zo netjes mogelijk te regelen, zonder advocaten en gedoe, maar dat wilde zij dus niet.

En even dit... ik heb niet gevraagd om een mening of dit goed of fout is, ik vraag wat te doen als de ex dalijk het kind niet meegeeft, zouden jullie dan de politie erbij halen of niet?

Oh en fijn dat wij ervan beschuldigt worden van vreemdgaan terwijl zij dit dus net zo hard heeft gedaan, ze woont nu samen met iemand die zij dus al langer kent dan dat mijn vriend mij kent. Mijn vriend kent die gozer ook en ze gaat dus al die tijd ook al met die jongen om Knipoog Maar dit even terzijde, ik ben het gewend om op mijn flikker te krijgen.

Even verder lezen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:10

als hun al zo lang met elkaar omgaan.......... is het wel zeker dat dit kind van je ex is dan?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:13

Niet iedereen zegt dat je de rechtsgang moet stopzetten, ik zou er net mee doorgaan, om alles gewoon in 1 keer geregeld te hebben.
Dat je niet uit mekaars buurt kan blijven als je van mekaar houdt: daar geloof ik niet in. Maar goed, is gebeurd.
Psychische mishandeling??? Gedurfd.
Dat zij die persoon al langer kent, wilt toch niet zeggen dat ze er ook al zo lang een relatie mee heeft? Is geen excuus om je eigen acties te minimaliseren, want "oh, zij heeft het ook gedaan!". Je bent verantwoordelijk voor je eigen acties.

Als de rechtbank een bezoekregeling heeft opgesteld en ze houdt zich er niet aan: politie idd. Ze heeft dat dan te respecteren en als ze dat niet doet, is politie enige optie nog. Is ingrijpen voor het kind, maar de vader nooit meer zien is veel ingrijpender. Dus gewoon idd politie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:14

ik denk dat pliesie het kind zou kunnen traumatiseren.............. ik zou het in iedergeval altijd willen voorkomen dat mijn kind door de politie hier opgehaald word..........

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:15

Tieneke schreef:
Misschien is ze emotioneel gewoon een wrak en kan ze het op dit moment nog niet opbrengen om hem tegemoet te komen? Is wel zo menselijk. Mevrouw moet helemaal niet lijmen als ze daar nog niet klaar voor is. Hij heeft het ook in stand gehouden door stiekem te doen.

Neuhhh ze is geen wrak, ze doet juist wat ze al die jaren al deed, hem domineren. Dat is de reden waarom hij wegging bij haar, maar nooit eerder deed. En stiekem doen, ze wist het wel hoor, alleen de laatste keer zag ze hem in het echt bij zijn kind... Zijn dochtertje zag hem, rende op hem af met open armen, dit kon ze niet hebben en heeft daarna dus weer alles afgestompt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:16

Ik heb dat als kind zelf meegemaakt en het is niet zo dat de politie het kind uit de armen van de moeder komt sleuren Knipoog Bij ons toen deed de politie gewoon de vaststelling en werd dat naar de rechtbank gestuurd.

Als hij het zo slecht bij haar had, waarom heeft hij dan met haar een kind gemaakt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:18

tja............ een kind krijgen is een gevolg van sex hebben....... en als jij als vent zijnde er redelijk van overtuigd bent dat je vrouw anticonceptie gebruikt, dan kan je ervan uitgaan dat er geen kind komt Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:20

Ook anticonceptie is niet 100%, dat weet iedereen.

Waarom seks hebben met een vrouw die je domineert, waar je het slecht bij hebt? Is ook wel hypocriet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:21

Als er een omgangsregeling is en zij weigert het kind mee te geven zou ik per direct haar advocaat op de hoogte stellen. Dan weet hij ook dat zijn cliënte zich niet aan de uitspraak van de rechter houdt. Door dit te doen bouw je een schriftelijk dossier op wat weer nodig is voor de rechter. Want het is nog altijd zo wie eist moet kunnen bewijzen!
Op dat moment is het erg zwaar dat hij zijn kind niet krijgt te zien, door het aan te kunnen tonen staat hij wel weer sterker.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:23

KiWiKo schreef:
ik denk dat pliesie het kind zou kunnen traumatiseren.............. ik zou het in iedergeval altijd willen voorkomen dat mijn kind door de politie hier opgehaald word..........

Daar ben ik dus ook bang voor, dat het kind getraumtiseerd wordt...

@Tieneke zo zie ik het wel, toen hij thuis woonde, mocht hij het kind al amper aanraken, een buitenstaander al helemaal niet. Nu mag hij haar dus helemaal niet zien. Kind eet nu amper, is bleekjes en stil totdat ze haar vader ziet...

En ik neem wel degelijk mijn verantwoording, daarom zeg ik ook dat ik er spijt van heb dat het zo gelopen is. Hij heetf in ieder geval in dat jaar geprobeerd om vader voor het kind te zijn en een man voor haar. Maar als je niet van iemand houdt, kan je niet leven met zo iemand en trek je automatisch toch weer naar degene van wie je het wel doet. Dus je kan niet wegblijven als je van iemand houdt, zeker als het thuis geen houden aan is en je dus constant gekleineerd wordt, weggehouden van je eigen kind terwijl je thuis woont etc etc. Wat i kal zeg, het is geen goedpraten want het is niet goed te praten, maar het is wel voor te stellen. Waar 2 kijven hebben er 2 schuld, nu krijgt hij alleen maar de schuld.

En hoe we weten dat zij dus al langer een relatie heeft, dit heeft ze later zelf gezegd al zegt ze dit dus niet tegen de rechtbank. Zij is nu gekwetst in haar eer omdat hij dus het "eerlijk" heeft gezegd, ondanks dat het erg laat was. Of het kind van hem is, ze heeft eerst gezegd van niet, maar nu ze alimentatie wil heeft ze weer gezegd van wel... Dus moeilijk...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:23

Als ik het zo lees aan de reactie van TS Biancaa is die ex heel berekenend in wat ze doet en weet ze ook heel goed waar ze mee bezig is. Voor dat soort personen is er maar 1 gang en dat is die naar de rechtbank. Daar moeten ze zich dan gaan verantwoorden en elke keer weer dat ze zich niet aan een uitspraak houden wordt het wel lastiger om geloofwaardig te blijven..
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 03-01-09 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:24

Tieneke schreef:

Waarom seks hebben met een vrouw die je domineert, waar je het slecht bij hebt? Is ook wel hypocriet.

weet ik niet Lachen Lachen ik heb ook wel eens sex gehad met mijn ex terwijl ik het liefste keihard van hem wilde wegrennen Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:26

Om er achter te komen of het zijn kind is kan je al gaan beginnen met bloedgroepen vergelijken, is het dan mogelijk blijft er een DNA test over, dan heeft iedereen zekerheid.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:27

Om dat te bewijzen, kan je best een pv van de politie hebben. En zelf kalm blijven, want als je kwaad wordt, geef je net een reden om het kind niet mee te krijgen. Haar advocaat niet op de hoogte brengen, wel je eigen advocaat. Die zal het aan haar advocaat laten weten.

Zou het niet kunnen dat ze dat gewoon gezegd heeft, van die relatie, om hem te raken?

Kim, tja, dat vind ik persoonlijk gewoon... dom en vragen om problemen en verwarring.

Meggiepeg, je leest hier maar 1 kant van het verhaal. Je kan geen eerlijk oordeel geven over die ex en haar gedrag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:28

ik heb nog een jaar samengewoond voordat ik uit elkaar ging met Gijs Lachen en in dat jaar hebben wel zeker 4!!!! keer sex gehad......... Lachen Lachen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:28

Citaat:
Vreemd gaan/bedriegen of verliefd worden op een ander plan je niet,dat overkomt je gewoon. Weinige die zo sterk zijn om er tegen in te gaan. Liefde is vaak te sterk en het kan iedereen overkomen.Naar het kind word in het begin vaak niet naar gekeken,het is vaak eerst een strijd tussen de vader en moeder.
Beide beseffen niet wat ze het kind aandoen,dat komt meestal pas wat later als de boel wat gesust is.

amen Bloos Weer niet om het goed te praten, maar iets wat niet werkt, zal na een jaar ook niet werken.
hij heeft daar in het begin elke avond opgepast omdat zij moest werken, zo toonde hij haar dat hij er wilde zijn voor zijn kind. Totdat ze dus haar vriend kreeg en die ging oppassen, mijn vriend was niet meer nodig en zag zijn dochtertje dus helemaal niet meer...

@meggiemeg. Aan de ene kant wil mijn vriend dit ook, maar aan de andere kant is hij juist bang om te horen dat het zijn kind niet is. Wat dan? Hij houdt van dit meisje met heel zijn hart, een vent van 1.96m zien huilen omdat hij zijn kind mist is niet niks. Als hi jdan ook nog te horen zou krijgen dat het zijn kind niet is, kan hij denk ik niet aan...

@kiwiko goh ik toen met mijn ex dus ook zoiets... En maar blijven proberen voor de kinderen. dit werkt dus gewoon niet....
Laatst bijgewerkt door Biancaa op 03-01-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 11:31

Tieneke schreef:

Dat is zoiets van dat een vrouw geslagen wordt en toch blijft. En anti conceptie, dat dacht hij dat ze dat gebruikte en ineens was ze zwanger... die gebruikte ze dus niet maar zonder zijn mede weten. Toen ging het dus helemaal mis...

Over dat stukje van de relatie om hem te raken. Ze hadden na een maand al samen ene huis gekocht. Ik ken mijn vriend 3 jaar en ik ga dan nog een huis huren op mijn naam voor als het fout gaat.... Zij gelijk kopen na een maand?? Dus die relatie had ze al, maar wij houden die erbuiten.

Over trouwens nog dat ik me er buiten moest houden, Dit doe ik ook hoor, hij regelt nu alles zelf met de advocaat. En hij deed dat al eerder, ik heb nooit wat van me laten horen, ik wilde dat ze er zelf uitkwamen.
Laatst bijgewerkt door Biancaa op 03-01-09 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt