Sommige mensen kunnen ook bieden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Stig

Re: Sommige mensen kunnen ook bieden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:53

Veelal zijn de geboden bedragen reëler dan de vraagprijs.......

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:55

ik maak ook zat mee dat het goed gaat hoor maar ook dat het fout gaat, kan ik me wel aan ergeren ik weet niet of het nu nog kan maar vroeger op een paard 1 euro bieden ofzo is toch wel heel zielig

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:56

weetergeen schreef:
Veelal zijn de geboden bedragen reëler dan de vraagprijs.......

In veel gevallen vind ik de helft van de nieuwprijs wel reëel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:59

Ik ben het eens met TS Nagelbijten / Gniffelen
Daarom zet ik mijn 'zooi' ook eerst altijd op bokt, hier vind ik het gewoon veel fijner met bieden e.d., en hier komen ook niet zoveel onzinbiedingen voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:01

Ik snap niet waarom mensen zich zo beledigd voelen met een laag bod.
Nogmaals, zet de optie 'bieden' dan uit.
Ik heb regelmatig een navigatie te koop, dan mogen ze ook bieden.
Dingen zijn €400 waard, ze beginnen met 25 euro en eindigen met 500.
Soms krijg ik ook wel eens mailtjes hoor, dat de verkoop prijs van mij niet zou
kloppen, heel jammer maar dan halen ze hem toch ergens anders?
Kan dr niet wakker van liggen hoor, handel is handel. en je moet ergens beginnen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:04

Elke87 schreef:
Ik kreeg vandaag een bod van 3 euro op mn bodywarmer.. Nou dan breng ik hem liever naar het leger des heils oid..

Heb je er een vraagprijs of evt een nieuwprijs bij staan?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:15

Je eigen spullen verkoop je altijd voor te weinig en je koopt het zelf natuurlijk voor veelste veel! Lachen

Ik bied zelf ook regelmatig op dingen maar reageer altijd netjes op mijn mail. En ik bied ook wel eens over de vraagprijs heen, als ik denk dat het dat waard is Knipoog
Ik heb wel eens een kapstok (die in de weg stond in het studentenhuis) voor een krat bier aangeboden, ook een hoop onzinnige mailtjes gehad (ook wel veel lol om gehad) maar uiteindelijk waren wij die kapstok mooi kwijt en een krat bier rijker. Zelf dingen verkopen kost soms wat extra moeite Knipoog

Ik rij regelmatig kriskras door Nederland voor spullen en je komt echt op de meest onmogelijke plaatsen en bij de leukste huishoudens thuis Haha! Ik vind Marktplaats gewoon leuk Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:25

MP is ook heel leuk! Vorig jaar verkocht mijn zwager een kleine trampoline voor meen ik 17,50 (nieuwwaarde 25 euro). Nou die mensen zouden em zaterdagmiddag's op komen halen. Ziet mijn zus opeens een dikke vette bak voor rijden. Stapt een dame in mantalpak uit en een heer in pak. Ze lopen naar de voordeur en incl kak accent komen ze die trampoline ophalen... Ze woonden 50 km verderop!
Dus ze hadden en een dure 2de handsje en ook nog eens ver gereden Clown

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:42

Ik heb het laatst ook nog gehad.

Had een zadel te koop staan, VP was €80,- krijg ik doodleuk een bod van €10 Clown dan denk ik echt, DENK NA !!
Had toen ook nog pedicure spullen te koop staan, VP was €120,- , kreeg alleen maar biedingen van €50,- euro.
Sindsdien zet ik het bieden dan ook uit, 1 week later heb ik alles verkocht, aan wel serieuze mensen.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:07

Rianneke schreef:
Elke87 schreef:
Ik kreeg vandaag een bod van 3 euro op mn bodywarmer.. Nou dan breng ik hem liever naar het leger des heils oid..

Heb je er een vraagprijs of evt een nieuwprijs bij staan?

Alleen bij die bodywarmer niet.. Maar 3 euro is wel heel weinig (een 10tje zou al meer in de buurt komen) Bij al mijn andere advertenties wel, maar daar was dus op mijn rijbroek vraagprijs 30 euro ook 5 euro op geboden, door dezelfde bieder.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:11

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer reageren nadat ik van alles heb uitgelegd vervelender vind. Mensen vragen van alles, en je doet moeite en probeert alles zo goed mogelijk te verwoorden. Vervolgens is het stil. Reageer dan niet Scheve mond

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:21

Chiqa schreef:
Ik snap niet waarom mensen zich zo beledigd voelen met een laag bod.
Nogmaals, zet de optie 'bieden' dan uit.
Ik heb regelmatig een navigatie te koop, dan mogen ze ook bieden.
Dingen zijn €400 waard, ze beginnen met 25 euro en eindigen met 500.
Soms krijg ik ook wel eens mailtjes hoor, dat de verkoop prijs van mij niet zou
kloppen, heel jammer maar dan halen ze hem toch ergens anders?
Kan dr niet wakker van liggen hoor, handel is handel. en je moet ergens beginnen.

Mee eens.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Wie niet waagt die niet wint.
Als jullie een huis gaan kopen bied je toch ook niet meteen de vraagprijs, maar doe je eerst een laag bod, krijg je een tegenbod net zo lang tot beide partijen het eens zijn?

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:26

Ik voel me ook totaal niet beledigd.. Maar het is zo'n zonde van mijn tijd.

En als ik iets voor 30 aanbied, dan weet je ook wel dat het niet voor 5 euro weg zal gaan.. Vind je dat echt teveel bied dan gewoon lekker niet.

Een bod van 15 op een rijbroek waar 30 voor wordt gevraagd vind ik dan wel weer kunnen. Dan kun je teminste wel nog wat onderhandelen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:38

ja vreselijk, ik ken het...

maar sommige mensen hebben ook een onduidelijke advertentie.
ik zag een leuke salontafel, en precies goed. maten stonden er netjes bij, materiaal stond er netjes bij. maar ik heb geen idee wat de nieuwprijs is.
in vind ook wel dat bij vele spullen je er een nieuwprijs bij moet zetten dat scheelt (zeker bij mij) een hoop

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:38

Siets schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer reageren nadat ik van alles heb uitgelegd vervelender vind. Mensen vragen van alles, en je doet moeite en probeert alles zo goed mogelijk te verwoorden. Vervolgens is het stil. Reageer dan niet Scheve mond

Misschien hadden ze geen interesse meer na jou verhaal? Als ik om meer info mail en ik krijg dat en het bevalt niet mail ik ook niks terug...

Elke87 schreef:
Een bod van 15 op een rijbroek waar 30 voor wordt gevraagd vind ik dan wel weer kunnen. Dan kun je teminste wel nog wat onderhandelen.

Dat vind ik ook! Dat toont goede wil om het zo maar te zeggen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:52

Siets schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer reageren nadat ik van alles heb uitgelegd vervelender vind.

Absoluut!! zo ben ik tot voor kort bezig geweest met een hondje als herplaatser en veel gemaild met sommigen, ook gebeld.
Alles overwogen en rustig nagedacht. Tot ik op een hondje stuitte en mn keus kon maken, ik kreeg ondertussen nog mailtjes of ik nog interesse had en dat er wel wat van de prijs afkon.
Dat was niet mn vraag maar goed....

Dus ik heel netjes een mailtje die kant opgestuurt dat ik inmiddels voorzien was, kon niet eens een bedankje van af...
We hebben het wel over een dier wat ik serieus overwogen had.

Elke87 schreef:

Dit vat ik even niet, hoe bedoel je zonde van je tijd stop je daar dan zoveel tijd in? Verward Verward
Leg eens uit?

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 18:08

Chiqa schreef:
Elke87 schreef:

Dit vat ik even niet, hoe bedoel je zonde van je tijd stop je daar dan zoveel tijd in? Verward Verward
Leg eens uit?

Tsjah nouja zoals vanochtend. Drie mailtjes.. Alle drie zelfde bieder en het bod op mn paardrijlaarzen was dan wel een bod waar ik wat mee kon.

Eerst wil je weten wie er heeft geboden. Dan zie je dat het drie maal dezelfde is.. Nouja heb in dit geval dan wel netjes gemaild.. Wil die andere biedingen eigenlijk toch nog wel weghalen..

Ik weet wel dat het niet veel tijd kost.. Maar voor mijn gevoel is een halve minuut dan al erg veel..

TarkanIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:11

Of ze bieden op bijna al je concurrentie dat je denkt heb je nu intresse of zit je gewoon rond te klikken

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:28

Runn_love_ schreef:
ja vreselijk, ik ken het...

maar sommige mensen hebben ook een onduidelijke advertentie.
ik zag een leuke salontafel, en precies goed. maten stonden er netjes bij, materiaal stond er netjes bij. maar ik heb geen idee wat de nieuwprijs is.
in vind ook wel dat bij vele spullen je er een nieuwprijs bij moet zetten dat scheelt (zeker bij mij) een hoop

9 van de 10 keer klopt die nieuwprijs toch niet, bedoel, pak de Ikea gids erbij en je weet dat de nieuwprijs zo 100 euro scheelt Clown

Biedt een prijs die jij de tafel waard vindt,
bedoel, als ik iets zie wat ik echt wil hebben, bied ik de prijs die ik het waard vind Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:30

Karoliefje_ schreef:
Tja dat is zo. Maar ik vind niet dat mensen daar voorrij kosten voor mogen rekenen. Jij wilt toch van je zadel af? Een zadel past nou eenmaal niet zo snel.

Jij wilt toch mijn (goedkope) zadel hebben? Ik heb de vorige keer in mijn advertentie gezet dat ik best langs wilde komen om te passen, maar dat ik wel graag binnen een straal van 70 km om mijn eigen woonplaats heen wil blijven, en dat ik dan graag een 10tje benzine vergoeding wil hebben.

Je krijgt de mogelijkheid om op een tijd dat het jou uitkomt, bij jou op stal een zadel te passen, waarmee je in jou vertrouwde omgeving (en dus ook die van het paard) rustig kunt kijken hoe het ligt, je kunt er een stukje mee rijden, stalgenoten laten kijken enz. Maar wie weet ben jij al wel de 10de naar wie ik toe ga, want als ik vind dat het niet netjes ligt zeg ik het ook. Dat houd in dat ik 10x +- 45min rijden heen, half uur kijken en passen en doen, 45 min rijden terug kwijt ben. Dat is 25 uur. Ik mag toch wel vinden dat ik daar een kleine vergoeding voor mag krijgen?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:34

Soms bied ik ook maar wat op dingen die ik wel zou willen hebben, soms heb ik ergens niet meer voor over. Als ze het niet willen verkopen voor die prijs is het mij goed af. Maar toch al een hometrainer voor 25 euro gekocht en een koetsje voor een flink lager bedrag kunnen kopen. Soms heb je geluk, soms heb je pech.
Wie niet waagt wie niet wint.

Voor een zadel zou ik niet het halve land afrijden, ze verkopen 'm maar door als het niet past. Anders moeten ze maar divoza ofzo, die verkopen ook tweedehands zadels en komen passen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:41

Esther schreef:
Soms bied ik ook maar wat op dingen die ik wel zou willen hebben, soms heb ik ergens niet meer voor over. Als ze het niet willen verkopen voor die prijs is het mij goed af. Maar toch al een hometrainer voor 25 euro gekocht en een koetsje voor een flink lager bedrag kunnen kopen. Soms heb je geluk, soms heb je pech.
Wie niet waagt wie niet wint.

Voor een zadel zou ik niet het halve land afrijden, ze verkopen 'm maar door als het niet past. Anders moeten ze maar divoza ofzo, die verkopen ook tweedehands zadels en komen passen.

Nou ja, ik wil iemand wel de kans geven om het te passen. Het was een zadel van 250 euro, wat voor veel mensen nog best veel geld is. Goed dingetje, maar moet ook goed liggen. Daar wil ik best een stukje voor rijden, maar voor niets gaat de zon op. Overgens, als ze het dan kopen, dan laten we die 10 euro brandstofkosten gewoon zitten, die zijn dan voor mij.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:19

Sommige mensen bieden idd belachelijk, ik zet de optie bieden dan ook meestal uit de laatste tijd. Als mensen echt geinteresseerd zijn dan mailen ze wel en doen ze 9 vd 10 keer een normaal bod.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:21

Vind ik een nette regeling hoor Vjestagirl. Dat jij er moeite en tijd in steekt om het te laten passen is al service! Ik heb 1x mijn zadel meegegeven om te passen (was in de buurt en kreeg een rijbewijs) en kreeg het behoorlijk vies terug. Terwijl ik een net opgepoetst zadel meegaf! Toen meteen besloten, de eerste en de laatste keer, de volgende koopt het maar meteen. En binnen een week was ik mijn zadel kwijt Knipoog

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:29

Idd, zooooow irritant. Ik heb er ook diverse spullen op. Ik had er iets op van 160 euro. En er werd wel redelijk geboden. Krijg ik via de mail een leuk bod. Ik mail diegene dat ik het bod accepteer exl verzenkosten. Hoor je ineens niks meer.
Nah, mail me dan niet Boos!