Kans op zeer dichte mist.... daar gaat het vuurwerk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Re: Kans op zeer dichte mist.... daar gaat het vuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:04

smokey17 schreef:
Cyntje schreef:
Bloos! lopen???

Zal wel moeten! Ik moet werken in een discotheek....

Heb je geen fiets?

Ik ga vanavond gewoon naar mijn zus een anatal km verderop. Als het weer zo slecht is als vorig jaar draai ik gewoon om. Maar ik pak wel alvast een andere route als vorig jaar... Ga nu meer door het dorp heen en pak de hele open polderwegen dus niet langs bossen etc etc. Daar is de mist toch net wat minder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:04

smokey17 schreef:
Dat word dus 15 km lopen...

Als 't echt mistig wordt, moet je er maar geen rekening mee houden na 3 uur op plaats van bestemming te zijn aangekomen.... Reken dan maar op een uurtje of 5, 6, want echt vlot zul je dan niet lopen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:05

faye schreef:
xXGRIETJEXx schreef:
Hier in Friesland (sexbierum) was het vanmorgen helemaal dicht, konden het pompstation van de buren haast niet zien.
Het is nu gelukkig weer weggetrokken, hopelijk gaat het niet zoals vorig jaar.
Vorig jaar is de auto die ze in de brand zouden steken in beslag genomen ivm met de veiligheid, dit jaar gaat er zowiezo een in de hens omdat er 4 auto's klaar staan, zou een mooi feest zijn als ze alle 4 gingen, maar eerst maar eens afwachten wat het weer doet.

Dit bevestigt mijn vooroordeel maar weer dat friezen simpel zijn. Wat een lol! Een auto in de fik steken

Waar woon jij Knipoog?
In Zuid-Holland doen ze het ook, in Moerkapelle ed (van die kleine boerendorpen) zetten ze ook regelmatig de ME in met O&N, echt te kansloos.

Hier in Utrecht is het nog niet zo mistig. Ik vind het echt onverantwoord als mensen met ontzettend dichte mist de weg op gaan, al die verhalen van vorig jaar, dat je geen hand voor ogen zag... Waar zit je verstand..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:08

Misser schreef:
Waar zit je verstand..?

Tsja, ik moest vorig jaar ook werken met O&N. Dit jaar weer, trouwens. Je moet toch wat...

Gelukkig las ik op de website van het KNMI dat nu het westen en midden van 't land aan de beurt zijn in plaats van het noorden en oosten. Ja

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:11

dan zal het zuiden wel gespaard blijven Nagelbijten / Gniffelen
hoop ik.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:12

faye schreef:
xXGRIETJEXx schreef:
Hier in Friesland (sexbierum) was het vanmorgen helemaal dicht, konden het pompstation van de buren haast niet zien.
Vorig jaar is de auto die ze in de brand zouden steken in beslag genomen ivm met de veiligheid, dit jaar gaat er zowiezo een in de hens omdat er 4 auto's klaar staan, zou een mooi feest zijn als ze alle 4 gingen, maar eerst maar eens afwachten wat het weer doet.

Dit bevestigt mijn vooroordeel maar weer dat friezen simpel zijn. Wat een lol! Een auto in de fik steken

Friezen zijn niet simpel, die hebben gewoon een hekel aan rotzooi, in heel veel dorpen word een bult troep neergelegt, komplete vuilnisbakken, grasmaaiers ed worden daarop gegooit, weet je wel hoeveel troep daar van overblijft.
Wanneer je om het hout een auto zet (lees volledig schoon dus absoluut geen kans op ontploffinsgevaar) dan heb je een stuk minder troep, maw de gemeente hoeft hier alleen met een kraan en veegauto te komen en dan is het weer schoon Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:12

T was vanmorgen nog kraakhelder, maar nu begint het te betrekken en lijkt het kouder te worden.
Wb het vuurwerk boeit me niet zo, wel het verkeer. (niet voor mezelf hoor want ik hoef niet te rijden) maar wel voor de mensen die wel de weg op moeten.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:16

Nouks schreef:
Misser schreef:
Waar zit je verstand..?

Tsja, ik moest vorig jaar ook werken met O&N. Dit jaar weer, trouwens. Je moet toch wat...

Gelukkig las ik op de website van het KNMI dat nu het westen en midden van 't land aan de beurt zijn in plaats van het noorden en oosten. Ja

Sorry, zal m'n uitspraak iets nuanceren Knipoog.
Ik snap niet dat je vrijwillig in een auto gaat zitten, blijf dan thuis/ergens slapen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:17

neen ik heb geen fiets..alleen een brommer.

Mijn pa haalt vanmiddag de auto op, en hopenlijk valt het dan nog wel mee qua rijden.Maar ja donker en mist en vuurwerk is toch anders.

Ik ga door de weilanden heen lopen, is wel iets om. Maar in ieder geval geen breede vaarten o.i.d.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:18

faye schreef:
xXGRIETJEXx schreef:

*LOL*

Wij zijn vorig jaar naar huis gelopen en hebben de auto laten staan, leek ons verstandiger met 20 cm zicht. Zelfs dat vond ik niet echt grappig. Vannacht blijven we lekker thuis.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:19

Vorig jaar was het hier in Enschede echt verschrikkelijk de straten waren uitgestorven. Je zag letterlijk nog net een halve meter voor je. Ik hoop dat het vanavond niet zo ver komt want ik wil naar de stad!

Het is nu gelukkig nog helder.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:20

Hier in Hoorn is het nog niet mistig maar wij gaan vanavond naar Zeist (kan iemand me vertellen hoe het weer daar is nu?)..

We hopen overigens niet dat we net zoals vorig jaar weer zullen meemaken dat was echt een ramp!! We nemen gewoon de tomtom weer mee voor alle zekerheid voor het geval we de weg niet meer kunnen zien, tomtom aan en dan komen we wel op de snelweg...

Ook van ons alvast een veilige jaarwisseling gewenst Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:22

Het is hier rond Gouda aardig mistig, alleen nog niet zo erg dat je geen zicht meer hebt.
Dat is hier nog wel ruim 100 meter. Ben benieuwd hoe het vanavond wordt.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:23

Hier was het vanmorgen mistig maar het klaart nu op. Hoop dat het zo blijft want we hebben een heel mooi sierpakket vuurwerk en wil er graag wat van zien als het even kan Haha! Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:24

hier is het een stralende dag!
vollop zon en weinig wind!!!heeerlijk!
hoop dat dat vanavod zo blijft natuurlijk,vorig jaar moest mijn vriend voor de auto uitlopen,om de weg te vinden!was eigenlijk ook wel een belevenis op zich!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:29

Vond het vorig jaar listiger. Is hier nu al erg mistig terwijl het vorig jaar pas in de loop van de avond erg dichte mist werd. Wij dachten toen we gaan gewoon naar die vrienden zal wel meevallen. Nu viel dat echt niet mee. Nu ik het hier zo buiten zie ben ik meteen gewaarschuwd en ga ik echt vanavond de auto niet in. Beetje familie/vrienden opzoeken is mij het verliezen van je leven niet waard.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:58

Nou dan krijg ik lekker last van me ogen ben ik bang...
Maar ja, eerst maar eens zien!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:05

__Possie__ schreef:
Hier in Hoorn is het nog niet mistig maar wij gaan vanavond naar Zeist (kan iemand me vertellen hoe het weer daar is nu?)..

We hopen overigens niet dat we net zoals vorig jaar weer zullen meemaken dat was echt een ramp!! We nemen gewoon de tomtom weer mee voor alle zekerheid voor het geval we de weg niet meer kunnen zien, tomtom aan en dan komen we wel op de snelweg...

Ook van ons alvast een veilige jaarwisseling gewenst Haha!

Het begint hier aan de rand van Utrecht nu wat mistig te worden.....dus zal in Zeist ook wel zo zijn gok ik. Maar nog niks raars aan de hand Lachen Gelukkig maar, want ik moet nog richting Soest

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:14

Ik blijf lekker thuis Haha! vorig jaar kon ik ook al niet terug naar huis Tong uitsteken en moest ik zonder dat ik iets mee had blijven slapen Tong uitsteken

Voor de mensen die per se moeten werken; dan neem je toch even een tas mee met wat slaapspullen en ga je in de kantine liggen. Ik zou liever een nachtje wat minder comfortabel liggen dat dat risico nemen de weg op te gaan, lopend of andersinds.
Hier konden we vorig jaar niet eens meer onze eigen voeten zien.

Doe AUB voorzichtig allemaal! en dan is 15 km naar huis LOPEN niet verstandig Knipoog Blijf dan waar je bent.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:23

Even wat tips voor de mensen die ook dit jaar de straat op gaan (ik wel! ECHT WEL! Haha! )

Maak foto's om half 8 's avonds, dan blijft de rook niet onder de mist hangen en heb je normale foto's Haha!
Afbeelding

Loop 's nachts niet zonder verlichting rond.. Dan kunnen ze je zien aankomen.
Afbeelding

Ik ben van plan me hier ook dit jaar weer aan te houden Tong uitsteken

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:29

Naja wij gaan sowieso weer vannacht de weg op met de auto vorig jaar is het ons ook heel huids gelukt wel met een gangetje van 10km over de snelweg Haha! maar we zijn heelhuids thuis aangekomen!! Terwijl we gerust vorig jaar wel bij mn zus hadden mogen blijven pitten maar nee zo zijn we niet we slapen liefst in ons eigen vertrouwde bed Tong uitsteken ..

En waar we vanavond naar toe gaan hebben ze niet zo heul veul ruimte voor logé´s!! Maar ook wij weer we zijn en blijven misschien lastig maar we willen gewoon weg niet bij anderen (families ect) blijven pitten ...

Maar goed we zien en merken het wel vannacht (iig bij weer extreem dichte mist de tomtom aan dan rijden we niet meer weer verkeerd en kunnen we de snelweg makkelijk vinden) Tong uitsteken

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:48

Hier gelukkig ook geen mist te bekennen.
Vind dat zo jammer,dan kun je niet mooi naar het vuurwerk kijken.
Vorig jaar is er een auto onze voortuin ingereden die de weg helemaal niet meer kon vinden Huilen van het lachen

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:52

vuurwerk intereseert me neit veel, vier het vanavond bij vrienden die 10km verderop wonen en de bedoeling is dat ik daarna naar huis rij en mn paardje ff gaat checken. mocht er echt geen zicht meer zijn kan ik wel blijven pitten en meot paardje maar even wachten, aan een verongelukt baasje hefet ze ook niets

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:54

het is hier nog stralend weer, geen mist wel een heel mooi zonnetje en het is ijzig koud! (-3)
Ikhoop dat de mist weg blijft.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:58

Vorig jaar vond ik het ronduit griezelig met die mist, op de snelweg waren we alle orientatie kwijt Scheve mond Auto's reden stapvoets waar je normaal dus met 120 doorscheurt, je tastte volkomen in het duister waar de afritten waren en hoe ver je voorganger voor je zat, zélfs met mistlampen!

Wij wilden in 1e instantie naar Rotterdam voor het grote feest bij de Erasmusbrug, maar er was bij vrienden weinig animo voor, vandaar dat we het gewoon in eigen woonplaats vieren met z'n allen Ja Ben ik erg blij om, had niet geweten hoe ik vannacht thuis had moeten komen met dichte mist en geen taxi die de weg opdurft Nagelbijten / Gniffelen